Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 82 af 82

Emner: FC Københavns spillestil

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: FC Københavns spillestil

    ›Tjah, man kan vel altid smide nogle penge efter breddespillere
    ›hvis man har en tynd trup. Men det tydeliggør nok mest at Ståles
    ›stil er at have bedre spillere end modstanderne og så tage den
    ›derfra.

    Det vil du aldrig se fck gøre.

    Problemer er nok nærmere, at spillere som Lasse Quist, Laudrup, Neestru, Bertolt osv er for ringe. Vi mangler simpelthen et par talenter der er gode nok ala Zanka.

    Derudover er truppen på papiret bred nok, hvis bare den holdes 100% skadesfri. Probemet er at hente spillere af høj nok kaliber for at disse hovedsaglig skal backups - dette er en svær situation.

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: FC Københavns spillestil

    ››Tjah, man kan vel altid smide nogle penge efter breddespillere
    ...
    ›Det vil du aldrig se fck gøre.
    ›Problemer er nok nærmere, at spillere som Lasse Quist, Laudrup,
    ›Neestru, Bertolt osv er for ringe. Vi mangler simpelthen et par
    ›talenter der er gode nok ala Zanka.
    ›Derudover er truppen på papiret bred nok, hvis bare den holdes
    ›100% skadesfri. Probemet er at hente spillere af høj nok kaliber
    ›for at disse hovedsaglig skal backups - dette er en svær
    ›situation.

    Nu findes der andre tråde om FC Kbh's transfer- og trupstrategi, og den her bør måske holde sig til at handle om spillestil.

    Men man kunne måske overveje om FC Kbh virkelig er den eneste klub i verden som står i en situation hvor man får brug for mere end de bedste 14-15 spillere i løbet af en sæson. Det kunne jo være at andre havde fundet løsninger på problemet - fx ved noget så originalt som at have lidt flere spillere i truppen hvoraf nogle må finde sig i ikke at spille så meget.

    Venligst,
    Bo N K

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: FC Københavns spillestil

    Bredden har tidligere været et problem; men efter vinterens transfervindue er FCK vist meget godt dækket ind efter danske forhold. Vi har 19 spillere der reelt bejler til en plads i startopstillingen, og Coe er vist så god en 2. målmand som vi kan gøre os forhåbninger om.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: FC Københavns spillestil

    ›Her er jeg så faktisk meget enig omkring din pointe med den
    ›smalle trup. Det har været en af årsagerne til det lidt pauvre
    ›spil. På den anden side synes jeg også at Ståle
    ›"skambruger" sin start 11´er og er lidt mere nærig med
    ›spilletid til nr 17-22 i truppen kontra Backe.


    Ok? Backe var da ellers indbegrebet af "vi bruger ikke talenterne"-mantraen... Jeg siger ikke han kan stilles til ansvar for at en hel generation andetholdsspillere var det pureste fæces med dertilhørende shitekrymmel, men Backe stillede sgu altid med de samme spillere om det så var træningskampe eller hvad det var.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #80
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: FC Københavns spillestil

    ›Her er jeg så faktisk meget enig omkring din pointe med den
    ››smalle trup. Det har været en af årsagerne til det lidt pauvre
    ››spil. På den anden side synes jeg også at Ståle
    ››"skambruger" sin start 11´er og er lidt mere nærig med
    ››spilletid til nr 17-22 i truppen kontra Backe.


    ›Ok? Backe var da ellers indbegrebet af "vi bruger ikke
    ›talenterne"-mantraen... Jeg siger ikke han kan stilles til
    ›ansvar for at en hel generation andetholdsspillere var det
    ›pureste fæces med dertilhørende shitekrymmel, men Backe stillede
    ›sgu altid med de samme spillere om det så var træningskampe eller
    ›hvad det var.

    Jeg er ikke uenig som sådan, men jeg mener at Backe, om det så var af nød, trods alt fik kørt Bergvold, Traoré, Jesper Bech, Hjalte Nørregaard (ved godt at sidstnævnte var ved at smutte pga frustration over manglende spilletid), Elrio van Heerden og til dels William Kvist i stilling.
    Ståle har so far ikke rigtigt kørt nogen unge frem udover at han har fortsat Kvist-bølgen, men Bergvold er da smuttet og ja jeg spillede også hellere med Grønkjær. Selvfølgelig er holdet under Ståle også bedre, og deraf sværere at spille sig på for de unge.
    Jeg kan huske at Bertolt eller Kvist udtalte at de glædede sig til Ståle, fordi spilletiden var meget begrænset under Backe, men er ikke sikker på at den er meget større under Ståle.
    Min pointe er igen, at jeg ikke mener der er stor forskel på Ståle og Backes tilgang til trænergerningens aspekter.
    Ikke noget dårligt i det.

  9. #81
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: FC Københavns spillestil

    ›Jeg er ikke uenig som sådan, men jeg mener at Backe, om det så
    ›var af nød, trods alt fik kørt Bergvold, Traoré, Jesper Bech,
    ›Hjalte Nørregaard (ved godt at sidstnævnte var ved at smutte pga
    ›frustration over manglende spilletid), Elrio van Heerden og til
    ›dels William Kvist i stilling.
    ›Ståle har so far ikke rigtigt kørt nogen unge frem udover at han
    ›har fortsat Kvist-bølgen, men Bergvold er da smuttet og ja jeg
    ›spillede også hellere med Grønkjær. Selvfølgelig er holdet under
    ›Ståle også bedre, og deraf sværere at spille sig på for de unge.
    ›Jeg kan huske at Bertolt eller Kvist udtalte at de glædede sig
    ›til Ståle, fordi spilletiden var meget begrænset under Backe, men
    ›er ikke sikker på at den er meget større under Ståle.
    ›Min pointe er igen, at jeg ikke mener der er stor forskel på
    ›Ståle og Backes tilgang til trænergerningens aspekter.
    ›Ikke noget dårligt i det.

    Der er nu også forskel på hvorvidt talenterne slår til eller ej, for som du siger er konkurrencen så meget større nu. Men Ståle giver da fx chancen til en masse unge spillere i træningskampene - noget Backe ikke gjorde.

    Om det så kommer til at få betydning er så mere tvivlsomt, for den forskel i satsning betyder max at Viborg nu har fået en Bertolt. Jeg er sikker på at de store talenter i Frederik Vang og Saban Özdogan ville finde et hul igennem selv Backes talent-firewall. Jeg er ikke tilhænger af at man skal bære de unge frem, for så er sandsynligheden for at de ikke kan tage sig sammen og forbedre niveauet når de så engang har fået fødderne indenfor også så meget mindre. Problemet ligger i at ungdomstrænerne og selve scoutningen ikke er noget man lægger tid og penge i - så al ansvaret ligger på spillerne i at få det optimale ud af hvad der nu tilbydes af dårlige træningsforhold osv pløjemarker.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  10. #82
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    294

    Re: FC Københavns spillestil

    Udefra set er denne debat lidt forkælet. Ikke i "det er snyd i har så mange penge"-agtigt, men forkælet på den front at man er vant til at FC Københavns sportslige ledelse altid er ét eller to træk ude i fremtiden, selvom behovet ikke er akut. Det samme synes jeg kendetegner denne debat. Ingen kan rokke ved Ståles massive europæiske succes. I hans korte tid som chef har han slået hold som Ajax, Celtic, Manchester United, Beitar, RC Lens og Lokomotiv Moskva. I Backes tid hed de største skalper lidt karikeret Ajax, Ferencvaros, Obilic og Torpedo Kutaisi.

    København havde et travlt efterår med masser af UEFA Cup-, pokal- og landskampe. Derfor er det ganske forståeligt at man ikke sweepede den hjemlige liga for points og i visse tilfælde kørte en stensikker 1-0'er hjem i 3. gear. Problemet har bare været at jeg sjældent har følt mig sikker på at København ville vinde.

    To gange uafgjort i Aalborg var med knap så mange marginaler endt med to nederlag. Hjemmekampen mod Brøndby behøver vel ikke beskrives. De eneste FCK-kampe jeg i efteråret følte at de havde styr på var 5-2 over Esbjerg, 2-0 over Lyngby, to udesejre i Århus og hjemmesejren over OB. I næsten alle andre kampe var kampen mere eller mindre på vippen indtil de døende minutter. Og sålænge over halvdelen af et topholds kampe er det, mener jeg der er grund til overvejelser.

    Et godt eksempel er hjemmekampen mod Farum. FCK sad nogenlunde på kampen, men fik ikke lukket den. Som før i efteråret lignede det en hurtig 1-0'er. Men netop Farum-spillernes ærgerrighed og vilje straffede til sidst hjemmeholdet.

    Så kan man tale om held og uheld. Pointen er at i den hjemlige liga burde et hold med FC Københavns budget gøre alt for IKKE at være afhængige af held og uheld - deriblandt skader, karatæner og formnedgang.

    Jeg tror også Ståle har set dette. Derfor har han til forårssæsonen pludselig langt flere strenge at spille på. En mere dynamisk og kreativ midtbanekonstellation med Kvist involveret, en offensiv back (!) og en angriber i en lidt anden model end de hidtidige. Endelig kan man håbe/frygte at disse nye muligheder giver plads og muligheder til kreatører som Hutchinson og Aílton.

    Men man må også sige at Ståle har et overflødighedshorn af offensive talenter til sin rådighed. Navne som Grønkjær, Hutchinson, Allbäck, Nordstrand, Junior, Silberbauer, Aílton osv. får jo tænderne til at løbe i vand hos de fleste skandinaviske sportsdirektører. Alene angrebskvartetten har kostet et beløb svarende til AC Horsens klubbudget. Derfor mener jeg også, man kan stille krav til at mesterskabet ikke bliver kørt med med skaldede 1,9 points per kamp og med så stor en rate af 1-0-sejre. Også fordi det i mine øjne rent faktisk er det eneste, der kan bringe guldet i fare.

  11. De følgende 10 brugere er enige:

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK's spil og spillestil
    By aggerfan in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 16.05.07, 08:21
  2. Ståle varsler ny spillestil i FCK
    By real_per in forum De korte linier
    Svar: 53
    Sidste Meddelelse: 20.01.06, 17:20
  3. BIF spillestil
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 23.05.05, 14:09
  4. Bo Svensson træt af FCKs spillestil
    By NewerNN in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 19.01.04, 20:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •