Se afstemningsresultater: Hvad er din mening om transfervinduet?

Stemmeafgivere
787. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja - vi har hævet overliggeren og kommer styrket ud

    303 38.50%
  • njaaee tjaaee tjooeeee. Det er vist status quo......

    315 40.03%
  • For helvede hvor havde jeg sat næsen op efter noget større!

    125 15.88%
  • Det er trænerens skyld!

    44 5.59%
Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 61

Emner: Tilfreds med transfervinduet? (evalueringstråd)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Tilfreds med transfervinduet? (evalueringstråd)

    Tilgange og afgange er nu på plads. Hvad er din mening?

    (uanset hvad du mener kan jeg anbefale et smut på OB's debatforum - det er den rene dommedag og dødstrusler ;-))

    http://ob.dk/forum/3/ShowForum.aspx

    jon85 skriver: [DR-edit]

    UD

    Brede Hangeland, Fulham, 35.000.000 kr. - Af mange betegnet som vores bedste spiller, men samtidig en spiller vi ikke kunne forvente at holde på meget længere. Måske det rigtige tidspunkt at sælge ham nu, da Norge ikke kvalificerede sig til EM.

    Morten Bertolt, Viborg, udlejning - Én af de yderste mandater i truppen, og ligner vel efterhånden en færdig mand i FCK kva sin alder og endnu udeblevne gennembrud. Kan forhåbentlig tilspille sig noget kredit i Viborg, så de vil købe ham af os.

    Benny Gall, B93, 0 kr. - Royal League-helten har lagt handskerne på hylden og helliget sig trænergerningen på fuld tid. Heldigvis ikke for FCK, vil nogen sige.

    IND

    José Júnior, Malmö FF, 8-10.000.000 kr. - Var en skuffelse for mange herinde da man havde sat næsen op efter folk som Larsen og Forssell, men har altså de seneste år været garant for mål, først i SAS-ligaen og derefter Allsvenskan. Er lidt den samme spillertype som Allbäck og ligner derfor en direkte afløser som kan bruge foråret til at spille sig ind på holdet.

    Ulrik Laursen, OB, 15.000.000 kr. - Er vel den eneste centerforsvarer i ligaen med FCK-niveau, der ikke allerede spillede i FCK. Den naturlige afløser for Hangeland, omend måske ikke helt på samme niveau. Nogle vil måske mene at hans pris er for høj.

    Zdeněk Pospěch, Sparta Prag, 14.000.000 kr. - En mand i bedste alder med masser af kampe i den bedste tjekkiske række samt i UEFA-cup og CL. Er for nylig blevet rangeret som den bedste tjekkiske spiller i tjekkiet.

    Altså har vi mistet en spiller i startopstillingen og fået 2½ (hvor Júnior er den halve). Fået 35 millioner ind og selv brugt noget der ligner 35-40.

    Hvordan synes I overall vi har klaret os i dette transfervindue?

    [jon85, slut]
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Er du tilfreds med transfervinduet?

    Jamen ser man på de tøre facts, og fjerner FM-teorierne, samt sorterer sin CL-eufori væk, så er vi da klart styrkede:

    Afgang:
    - Vores måske bedste spiller, men det var uundgåeligt. Fik en udmærket pris.

    - Talent som bliver vejet for let. Man skal have fulgt fck2 eller lavere for at huske navnet.

    Tilgang:

    - Rutineret back, med noget som ligner et udmærket europæisk niveau. Folk har råbt og skreget efter en back, nu er han her, endda måske 1-2 niveauer over hvad jeg troede man kunne forvente. Indkøbet frigiver en ekstra midtbanespiller.

    - Forsvarer, erstatning, måske suppens bedste, vi fortsætter med at købe det bedste de andre har, og intet de kan gøre andet end græde på deres forum. Lynge slap for en gangs skyld med skrækken:)

    - Angriber, styrker bredden, på papiret (og hvad vi har set i suppen) en glimrende spiller, som endda muligvis passer ind i vores spille-facon. Nok det bedste FCK kan tiltrække, når man ikke lige laver et scoop. Den mulighed kommer igen til sommer.

    Alt ialt, klart godkendt, og langt bedre end hvad jeg troede på for et par uger siden da der stadig intet var sket.


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    496

    Re: Er du tilfreds med transfervinduet?

    ›Tilgange og afgange er nu på plads. Hvad er din mening?

    Hvad nu hvis man synes vi er kommet styrket ud af transfervinduet, uden dog at have hævet overlæggeren?


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    59

    Re: Er du tilfreds med transfervinduet?

    Jeg syntes lige jeg ville poste Don Ø`s mening.

    http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=146391


    Tjah er glad for pospa, og lauersen, men skuffelsen er stadig stor, efter det blev blæst op til pressemøde, og at det så bare var junior vi præsenteret.

    Når men glæder mig til at se hvad der sker i foråret.
    Håber at junior, fortsætter med at score mål på stribe, det kunne vi godt trænge til.
    Sidder og drømmer om stor sejre i foråret.

    Forza FCK
    Sektion 12

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2005
    Indlæg
    13

    Re: Er du tilfreds med transfervinduet?

    Vi fik 40 mill for Hangeland...

    Vi fik en fuldgod erstatning for Hange og en ny angriber og højre back til samme pris ~ ca 40 mill

    Alt i alt meget tilfredsstillende imo...

    Blir et spændende forår...
    VesterBronx

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2007
    Indlæg
    120

    Re: Er du tilfreds med transfervinduet?

    Mener også vi er kommet stærkere ud, men at vi ikke har fået hævet overlæggeren..

    Meninger om de nye:

    Pospa: Klart en drømmesigning. Han er bedre end jeg havde forventet, vi ville hente, så det er klart thumps up!

    Laursen: Tjaeh, aldrende, men ret god forsvarer. Han skal nok klare skærerne sammen med Gravgaard. Det bliver sku et stabilt forsvar.

    Junior: Ja, er skuffet over pressemeddelelsen.. Og alderen. Men han kan jo score mål. Havde dog håbet på en.. Hmm, lidt mere international angriber. Måske ikke Forsell, men noget lignende. Men tror da nok, han vil score lidt.

    Så alt i alt, er det da tilfredsstillende nok, men vi skal ud til sommer igen.

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    790

    Meget tilfreds med Ulrik Laursen & Zdenek Pospech

    Jeg er meget tilfreds med tilgangen af Ulrik Laursen & Zdenek Pospech - de er begge klassespillere! Rigtig godt arbejde af CV, at få lokket dem til FCK!

    Junior derimod ser jeg som det mest uambitiøse køb i FCK i nyere tid! Vil til hver en tid hellere give spilletid til Nordstrand samt Ailton, hvor der er langt større udvikingspotentiale! Samtidig synes jeg, at det er at gamble med vores ellers så harmoniske trup, at signe problembarnet Junior! Manden er 31 og jeg husker ikke hans niveau, som nævneværdigt højere end vores nuværende angribere! Han skal selvfølgelig have chancen og det kan være jeg kommer til at æde mine ord i mig igen - men på papiret er jeg godt nok ikke imponeret over Junior!
    #1

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Meget tilfreds med Ulrik Laursen & Zdenek Pospech

    - men på
    ›papiret er jeg godt nok ikke imponeret over Junior!

    Så er det godt fodbold ikke spilles på papir ;)

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    266

    Re: Er du tilfreds med transfervinduet?

    Alene det, at vi henter tre spillere, der alle kan gå direkte ind på holdet, og samtidig kun mister én, gør, at vi er kommet styrket ud.

    Om overliggeren ligefrem er hævet med de tre handler, er måske tvivlsomt, men vi får sat en tyk steg under en udvikling, vi har set gennem de sidste par transfervinduer:

    - vi henter en af vores konkurrenters bedste spiller.

    - vi henter en tjekkisk klassespiller (i dette tilfælde endda en, der er fast mand på sit hold og tilsyneladende vælger han os før en bundesligaklub)

    - vi henter en angriber, som flere skandinaviske topklubber iflg rygtebørsen har haft interesse i.

    Mht alder, så havde det optimale været at hente en håndfuld profiller a la Grønkjær på 26-27 år. Men helt ærligt, keep on dreaming.

    Vi har fået tre spillere, som har bevist deres værd, har international rutine, kan gå direkte ind på holdet og styrke det i europæisk sammenhæng. Det er svært at forlange mere. Særligt når vi i forsvindende lille grad er afhængig af at tjene på videresalg.

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    60

    Re: Er du tilfreds med transfervinduet?

    Jeg må indrømme at jeg ifm. signingen af Junior var lidt skuffet, men efter at have tænkt lidt over dog, kombineret med Laursen, så er jeg meget tilfreds. Vi har ud over rutine, som de unge kan støtte sig op ad, fået en venstrebenet forsvarsspiller, en kynisk målscorer, og den højreback som vi har manglet. Men for mig lige så vigtigt, så har vi fået et par ledertyper på holdet - hvilket vi har manglet siden Linderoth. Der skal være nogen på banen der kan give en skideballe og gå forrest når der er modstand. efter Linderoth har det hele været lidt for pænt, hvilket desværre også har kunnet ses på banen. Man kan jo håbe på, at Junior kan være med til at skubbe Ailton i gang...

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    41

    Re: Er du tilfreds med transfervinduet?

    En ting jeg godt kan lide ved det her transfer vindue er det signal klubben sender vores modstandere og deres fans.

    Alder ser jeg ikke som et problem, jeg har aldrig kunne forstå dem som kun ønsker spillere man "måske" kan sælge videre og tjene penge på, der er flere der griner lidt over at vi har brugt et stort beløb på spillere som ikke kan sælges videre med profit, i min verden kan de penge være en ganske sikker investering hvis de kan hjælpe til at vinde et par mesterskaber + lidt uefa gruppe spil i de næste 2 sæsoner.

    En ting som også er ret cool er at hvis vi har brug for en "færdig udviklet" spiller så køber vi ham bare og ikke som ude på vestegnen hvor en spiller max må koster 5 mill.

    En ting jeg så ikke forstår er de fans som hyler om store navne til klubben osv. der er ingen garenti for at en feks Søren Larsen vill fungere i vores klub/system, og da det ikke er enkelte personer som skal skaffe europæisk succes, men derimod et godt hold så ser jeg det som et fint vindue.
    Hvorfor nøjes med at købe 1 når man kan få 2 til den dobbelte pris

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    125

    Re: Er du tilfreds med transfervinduet?

    Jeg har valgt "det er trænerens skyld" da jeg synes der mangler muligheden: Er godt tilfreds med indkøbene, men det har ikke hævet overliggern. Dog må man sige vores nye tjekkiske back har været oppe og skubbe lidt til tværstiveren. En tjekkisk landsholdsback - det er fanme godt gået (sagt uden at have set ham spille...)

    Ulrik - kanon signing, han er sgu god.
    Junior - ok signing. Jeg tror klart han bliver en gevinst, men jeg kan godt frygte lidt for Nord og Ailton i forhold til spilletid...

    Alt i alt - vi er bestemt kommet styrket ud af vinduet.

    PS: jeg glæder mig som et lille barn til at se vores tjekkiske flanke give den bundgas! - god weekend...
    Hellere ramme ved siden af end slet ikke at ramme!

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    923

    Re: Er du tilfreds med transfervinduet?

    Jeg er som sådan tilfreds i et DM perspektiv, men rasende skuffet i et CL og udviklingsmæssigt perspektiv.

    At vi køber Laursen i 11. time er umuligt at se som udtryk for andet en ren panik på direktionsgangene. Bredes afgang var 99% sikker og man har haft månedsvis til at øremærke en efterfølger. Laursen er i den forbindelse symptomatisk for vores problem; Manden er klart blandt de bedste forsvarsspillere i Suppen, men det siger så mere om Suppen end om

    Faktum er, at FCK på papiret, i munden og på banen har lagt sig op som en ambitiøs klub. Målet var at hæve overliggeren, og dét i forhold til 2006/07 holdet med LJ og TL, mind.

    Dette vindue har været rent træden vande. Og ikke på 2006/07 niveau fra sidste sæson men snarere på det noget lavere 2007/08 niveau i denne sæson. Holdet før dette vindue var fucking miles away fra det gamle, spillet er endnu værre, og dette vindue har vel kun forbedret vores balance med en decideret back og løsnet op for Kvist til midtbaneopgaver (noget, som Ståle siger han helst ikke vil bruge ham til alligevel pga. det "glimrende" sammenspil mellem Hjalte og Rasmus).

    Nej, jeg har svært ved at se forbedringerne. Vi skal nok vinde DM, Junior er en udemærket angriber, Laursen er bundsolid og Prospa pivhurtig. Men de kommer ikke til at gøre nogen som helst Europæisk forskel efter sommer, hvilket betyder at vi igen har smidt på den forkerte side af måske tredive millioner afsted på stort set ingen forbedring.
    Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom - Danny Blanchflower

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    125

    Re: Er du tilfreds med transfervinduet?

    .....

    ›Nej, jeg har svært ved at se forbedringerne. Vi skal nok vinde
    ›DM, Junior er en udemærket angriber, Laursen er bundsolid og
    ›Prospa pivhurtig. Men de kommer ikke til at gøre nogen som helst
    ›Europæisk forskel efter sommer, hvilket betyder at vi igen har
    ›smidt på den forkerte side af måske tredive millioner afsted på
    ›stort set ingen forbedring.

    Hvis ikke Prospa, når man tager hans Tjekkiske landsholdsstatus i betragtning, kan gøre en forskel nationalt såvel som europæisk - hvem kan så? (som stadig er realistisk)
    Hellere ramme ved siden af end slet ikke at ramme!

  23. De følgende 6 brugere er enige:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    15

    Re: Er du tilfreds med transfervinduet?

    ›At vi køber Laursen i 11. time er umuligt at se som udtryk for
    ›andet en ren panik på direktionsgangene. Bredes afgang var 99%
    ›sikker og man har haft månedsvis til at øremærke en efterfølger.
    ›Laursen er i den forbindelse symptomatisk for vores problem;
    ›Manden er klart blandt de bedste forsvarsspillere i Suppen, men
    ›det siger så mere om Suppen end om

    Fuldstændig uenig..Nu er det sådan at spillerhandler ikke bliver afgjort på en dag! Hvis du ellers har læst diverse medier, var OB med det samme ude og hente en ny spiller (kan ikke huske om de fik ham nordmanden igår :) ) Men det tyder dermed på at denne handel har været undervejs i noget tid og derfor tror jeg ikke du skal se det som panikkøb! der manglede nok nogle sidste detaljer mht. lønnen osv..

    ›Dette vindue har været rent træden vande. Og ikke på 2006/07
    ›niveau fra sidste sæson men snarere på det noget lavere 2007/08
    ›niveau i denne sæson. Holdet før dette vindue var fucking miles
    ›away fra det gamle, spillet er endnu værre, og dette vindue har
    ›vel kun forbedret vores balance med en decideret back og løsnet
    ›op for Kvist til midtbaneopgaver (noget, som Ståle siger han
    ›helst ikke vil bruge ham til alligevel pga. det
    ›"glimrende" sammenspil mellem Hjalte og Rasmus).

    Skal vi nu ikke vente med at se om Wurtz formår at løfte sit niveau, han har trods alt kun været her et halvt år..Det tog nogenlunde samme tid for Linde i sin tid..;) Sys du er hurtigt ude med riven selvom du self har ret i at spillet ikke har været godt nok i efteråret, så tager det nogen gange længere tid for spillere at falde til end for andre..

    ›Nej, jeg har svært ved at se forbedringerne. Vi skal nok vinde
    ›DM, Junior er en udemærket angriber, Laursen er bundsolid og
    ›Prospa pivhurtig. Men de kommer ikke til at gøre nogen som helst
    ›Europæisk forskel efter sommer, hvilket betyder at vi igen har
    ›smidt på den forkerte side af måske tredive millioner afsted på
    ›stort set ingen forbedring.

    Penge som vi har fået ind via salg af Brede, så vi har dermed ikke mistet det store, udover flere lønomk..!! hvilket jeg ikk ser som et problem...

    Og skal du nu ikk lige give Junior og Laursen chancen internationalt før du hagler dem ned!! Måske får du ret..men den tid den sorg ;)

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Tilfreds eller ej ?
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 12.12.05, 14:03
  2. Tilfreds?
    By Henriko/jfs in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 24.07.05, 08:52
  3. Er du 100% tilfreds med sæsonen?
    By fc vandmand in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 19.06.05, 12:18
  4. Hvornår er du tilfreds med vores sæson?
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 28.05.05, 05:48
  5. En tilfreds Mandagstræner
    By mandagstræneren in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 26.04.05, 17:14

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •