Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 63

Emner: Hvilke podcasts abonnerer du på?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Hvilke podcasts abonnerer du på?

    Dette er ikke ment som en opremsningstråd over de 57 podcasts man hiver ned, men som en anbefalingstråd.

    Udover at abonnere på Løvetimen (som jeg dog alligevel aldrig får hørt), abonnerer jeg på P1s Ud med sproget.
    Ud med sproget er et program på ca. 25 min. der sendes en gang om ugen.
    Programmet handler om det danske sprog før og nu, forklaringer på ord, og meget andet, og jeg tror (med den kæphestetråd vi har her på stedet), at mange SL-brugere kunne finde fornøjelse i det.
    Selv er jeg lidt sprogfetichist (-fascist, og vældig (lokal)historisk interesseret), hvilket gør at jeg synes det er et aldeles forrygende, underholdende og oplysende program!

    http://podcast.dr.dk/p1/rssfeed/ud_med_sproget.xml
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: Hvilke podcasts abonnerer du på?

    Jeg skal prøve at lade være med bare at remse op, men jeg abonnerer på ganske mange podcasts, så jeg vil forsøge at holde mig i skindet og kun tage det mest interresante og mest hørte/sete. Jeg downloader rigtig mange jeg kun får set med store mellemrum, men de nævnte her får jeg altid set når der kommer en ny episode
    De Sorte Spejdere
    Jeg abonnerer, ligesom mange andre danskere, på De sorte spejderes podcast. Skulle det være gået nogen forbi er det et podcast fra radio programmet med Anders Breinholt og Anders Lund Madsen. Kvaliteten er af og til lidt svingende, men mit formål med det er at have noget monotom snakken til at falde i søvn på, og det klarer de til UG og slange.
    http://podcast.dr.dk/p3/rssfeed/desortespejdere.xml

    P3 Venskabskampen
    Dette podcast har samme formål som det forrige, her er det en kendt der tager sin bedste ven ind og laver et par timers podcast. Der bliver fortalt anekdoter fra gamle dage og Felix Smidt forsøger at komme ind under huden på sine gæster, ikke stor journalistik men ganske underholdende.
    http://podcast.dr.dk/p3/rssfeed/venskabskampen.xml
    Men da jeg har fået mulighed for at se Video podcasts åbnede sig en helt ny verden. Jeg har derfor også et par af dem:
    National Geographic Video Shorts
    Her får man ugentligt 5 min video om et emne mellem himmel og jord, alt fra en gravhøj i Irland til Tequila i Mexico! Ganske spændende hvis man alligevel har lidt flair for den slags. NG har dog et utal af spændende podcasts men da jeg ikke har tid til at se/høre dem alle er valget faldet på dette der giver en ganske fint intro til hvad der sker der ude i den store verden.
    http://podcast.nationalgeographic.com/ng-video-shorts/

    Photoshop/Ligthroom Killer Tips
    To forskellige podcasts, dog af samme mand. Her er der, som titlen antyder, tale om tips og turorials til Photoshop og Ligthroom. Vi har at gøre med programmer der er så store og indviklede at man af og til, på trods af man sidder med det dagligt, oplever at der var en smartere genvej til målet. Matt Kloskowski forklarer, i et let forstående engelsk og på video, hvad man skal og hvor man finder de forskellige værktøjer. Det er endnu, de to podcast til de to programmer, jeg lettest kan holde ud. Der findes nogle frygtelige alternativer derude.
    http://feeds.feedburner.com/PhotoshopKillerTips
    http://feeds.feedburner.com/adobelightroomkillertips
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    922

    Re: Hvilke podcasts abonnerer du på?

    Jeg abonnere selv på:

    "Tiesto´s club life" som sendes en gang om ugen og og på "The Kris O´Nils podcast" som bliver sendt en gang hver 14 dage

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Hvilke podcasts abonnerer du på?

    Jeg abonnerer på De Sorte Spejdere, samt to andre:


    • Cock on ball - Tottenham Hotspur FC Discussion with Scot and Dave. De er to i studiet, og snakker om ugens kampe, hvordan det er gået, og analyserer situationen stille og roligt. De er underholdende, ret saglige og objektive - de ved godt hvornår Spurs har været regulært lort (og bevares, det sker jo).
    • Dr. Mark C. Morvant's "Organic Chemistry II", Oklahoma University. Bare sådan for hyggens skyld i starten - og jeg indrømmer blankt at det er ret nørdet sagt - men jeg fandt hurtigt ud af at faget underviser i samme bog som jeg selv har i et andet kursus, så jeg bruger det som et regulært bidrag til undervisningen i mit eget kursus. Det er en videopodcast, hvor videodelen kun er slides fra et powerpointshow, og lydsiden er forelæseren der er optaget direkte i auditoriet. Det er skidesmart - for hvor man jo ikke hiver sin bog frem i toget eller andet, så kan det fint lade sig gøre at hive en iPod frem. Jeg skal lige understrege at det hverken erstatter at komme til forelæsningerne i mit fremragende fag Organisk Kemi og Spektroskopi, eller at læse i bogen - men er et fremragende supplement.
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    68

    Re: Hvilke podcasts abonnerer du på?

    "Security Now" med Steve Gibson & Leo Laporte. Det ultimative podcast hvis man har interesse for data/internet/netværks sikkerhed (kryptering, firewalls og den slags...). 100% rendyrket nørd guf!

    http://leoville.tv/podcasts/sn.xml

    mvh

    Sune
    Den gule trøje forurener
    sune@2200N's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvilke podcasts abonnerer du på?

    Jeg er også begyndt at lytte til Apropos.
    http://podcast.dr.dk/p1/rssfeed/apropos.xml

    5 udsendelser om ugen á en lille halv times varighed.
    Hver uge har de et tema, som de behandler fra forskellige vinkler. De temaer jeg har hørt har været lykke, søvn, nydelse og USA.

    Det er oftest vældig interessante programmer, der er hurtige og lette at høre, og giver en lille indsigt i de behandlede emner.
    De har udkonkurreret musik i ørerne når jeg cykler!
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Hvilke podcasts abonnerer du på?

    Jeg er begyndt at høre den fremragende The Guardian's Football Weekly-podcast, hvor et hav af værter gennemgår fortrinvis Premier League-kampe, men også snakker med eksperter fra Italien, Tyskland og Spanien.

    Der er en podcast klar hver mandag - og i løbet af ugen hvis der sker noget spændende, såsom CL eller pokalkampe, etc.

    Ganske spændende, let og humoristisk serveret af veloplagte værter. Det er sjovt og interessant at høre.
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Re: Hvilke podcasts abonnerer du på?

    Det eneste jeg lytter til af og til er http://linuxoutlaws.com/podcast

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: Hvilke podcasts abonnerer du på?

    Jeg fandt denne gamle tråd og tænkte den lige kunne bruge en opdatererin.

    Hos BBC laver de nogle fantastiske podcasts om det meste.

    I øjeblikket modtager jeg dog kun et podcast, men jeg har slet ikke haft tid til at sætte mig ned og kigge hele kataloget igennem. Ligesom jeg heller ikke har haft tid til at kigge DR.dk/podcasts igennem, der må være nogle godter imellem.

    Desværre findes Unga Bunga ikke som podcast, musikrettigheder og den slags. *ruller øjne*
    Scottish Football
    The latest news from the world of Scottish football from BBC Radio Scotland. Get the best bits from Off the Ball, Your Call and Sportsound. Over the summer, the podcast will be available on Saturday and Sundays, with the occasional midweek episode when the European matches kick-in.
    ----------
    Bl.a. en episode der handler om dommerne er fantastisk, et emne der hele tiden nager og spørgsmålet om trænerne og dommerne skulle være bedre til at indrømme at de tog fejl.
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Hvilke podcasts abonnerer du på?

    I kategorien videopodcast modtager jeg DR2s So Ein Ding. En fin lille gennemgang af nyt (eller ikke nyt) elektronik, gadgets, etc.

    Nu med forlænget sendetid på et helt kvarter, hver tirsdag. Fin underholdning, fin oplysning.
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Hvilke podcasts abonnerer du på?

    Hov, jeg henter naturligvis også Filmland fra P1, Danmarks eneste filmprogram i radioen.

    Stille, afbalanceret og velovervejet, med saglig gennemgang af film i biograf eller på dvd, oversigt over de nyeste film og en grundig beskrivelse og anmeldelse af det meste.

    Værten er ikke alt for pompøs, men har en tilbagelænet og afslappet stil, der gør lytning af podcasten meget behagelig.
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Hvilke podcasts abonnerer du på?

    Jeg vil anbefale "P1 i fængsel" med Mikael Bertelsen.

    Man følger Mikael Bertelsen i gennem 8 dage i fængslet hvor han snakker med indsatte, besøgende, ansatte om livet og dagligdagen i et åbent fængsel. Han snakker i alt med ca. 100 personer i gennem 6 afsnit på næsten en time hver. Typisk Mikael Bertelsen stil hvor han er meget passiv og giver plads til dem der bliver interviewet.

    Stille, roligt, interesant, underholdende og akkompagneret af musik af Frithjof Toksvig.

    http://www.dr.dk/P1/Serier/P1ifaengs...1220093111.htm

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: Hvilke podcasts abonnerer du på?

    Football Weekly fra the Guardian er allerede nævnt. Den bedste sportspodcast, jeg kender. Af en engelsk podcast at være, er der stor fokus på italiensk, fransk, spansk, tysk og til tider også amerikansk fodbold. De havde endda en dansker igennem før sidste Sverige-Danmark-kamp for at fortælle om skandinavisk fodbold.

    Men The Football Ramble er næsten lige så godt. Det handler mest om engelsk fodbold, men også med ugens tema om en enkelt, historisk spiller. Stilen er som Football Weekly uhøjtidelig og selvironisk.

    ... i modsætning til de selvhøjtidelige værter på TheGame fra The Times. De ved sikkert en masse (om engelsk fodbold stadig), men deres måde at snakke på, som om alt var ultimative sandheder, gør den uudholdelig for mig.

    Og så er der World Football fra BBC, der hver uge handler om et internationalt tema. Fodbold i Rwanda, fodbold og organiseret kriminalitet, match fixing i Kina etc. Desværre på den lidt kedelige BBC-måde, men jeg abbonerer på den, og hører de afsnit, der handler om noget spændende.

    Resten bliver opremsning, af dem jeg abbonerer på (og hører med forskellig frekvens - jeg har to timers daglig transport; det hjælper lidt).
    Adam and Joe (BBC): Humor af to musikalske talenter.
    Buzz out Lound (CNET): Dagens teknologinyheder.
    Filmspotting: Filmanmeldelser ved to gutter fra Chicago.
    The Fresh Ubuntu: Nørdet og meget amatøragtigt.
    The Hotspot (Gamespot): Spilnyheder.
    Gamescoop (IGN). Flere spilnyheder.
    Beyond (IGN): PS3-nyheder.
    The Linux Action Show: Mest professionelle podcast om Open Source.
    Linux Outlwas: Alt, som TLAS ikke er.
    MagaBoco: Dansk teknologi-snak.
    Mark Kermode and Simon Mayo's Film Reviews (BBC)
    pm411.org Project Management Podcast: Har jeg aldrig fået hørt.
    The Project Management Podcast: En stor reklame for betalingspodcasts.
    Security Now (twit.tv): Se tidligere post. Bedste teknologipodcast, der findes.
    Windows Weekly (twit.tv): Siger vist sig selv.

    Generelst har BBC, Times og The Guardian en masse podcasts. IGN, Gamespot og 1UP har en masse om spil specifikt. CNET og twit har en masse om teknologi fra 100 forskellige vinkler. Nå ja så er der jo selvsagt dr.dk, men dem kender de fleste jo nok ;)
    No law of Nature. Just Nature!

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvilke podcasts abonnerer du på?

    Mine førende podcasts, der altid bliver hørt, er:

    The Guardians Football Weekly og Football Weekly Extra.
    Som også nævnt af andre her i tråden, er den stærkt præsenteret af James Richardson, flankeret af varierende medværter og -Guardianskribenter.
    De kommer godt, kompetent og morsomt rundt om de store ligaer og international fodbold.
    Kommer hver mandag og torsdag.

    Mads & Monopolet.
    Den kender de fleste nok, og den behøver nok ikke nærmere præsentation.
    hvad det er der gør at programmet er så fascinerende, ved jeg virkelig ikke. Konceptet "kendte forsøger at løse danskeres dilemmaer" (eller dialemmaer, som Flemming Østergaard siger) lyder umiddelbart ikke af noget særligt. Og efter af værten Mads Steffensen er begyndt at lave Aftenshowet, har jeg mistet lidt for ham, men jeg hører det nu troligt. Og er blevet tosset med Søren Rasted.

    Besøgstid.
    Nogle af programmerne springer jeg over, når det er (for mig umiddelbart) uinteressante personer, der tales med.
    Men når det er folk som Katrine Weidemann, Poul Dissing, Line Knutzon, Michael Falch, Morten Grunwald, Sofie Gråbøl, Jens Jørn Spottag, Lars Mikkelsen, Brian Holm, Søs Egelind, Johannes Møllehave, Lise Nørgaard osv. osv., der gavmildt lukker op for deres liv, lytter jeg mere end gerne med.
    Værten Karen Secher formår som oftest at finde frem til imponerende baggrundsviden om sine gæster, stille elegante og dybdeborende spørgsmål, og gøre samtalen på en time rigtig interessant.
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    730

    Re: Hvilke podcasts abonnerer du på?

    Har liget opdaget at der en gang om ugen udkommer en opsamlingspodcast på 2-3 timer med: "Formiddagen på P3" - Verdens Største Brevkasse .

    Alt det bedste fra ugen der gik. Da jeg lige har opdaget den og arkivet går et år tilbage Så er der derfor nu mange mange timers underholdning til de næste mange løbeturen. Super :-)

    http://www.dr.dk/p3/programmer/formiddagen

Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Løvetimen (Podcasts og andet)
    By jeske in forum De korte linier
    Svar: 371
    Sidste Meddelelse: 18.03.15, 17:11
  2. Hvilke spillekonsoller bruger du?
    By Pipetown in forum Spil
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 18.12.08, 10:44
  3. Superliga podcasts
    By Julius in forum Bazar
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 02.12.08, 16:18
  4. Podcasts!
    By CF39 Thomas in forum Kultur
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 25.10.05, 16:41

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •