Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 28

Emner: Squad 92 m. fl. og bølger fra Næstved

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Squad 92 m. fl. og bølger fra Næstved

    Da Squad 92 så denne forside:

    I forbindelse med urolighederne ved pokalkampen i Næstved,
    blev de så fortørnede over uretfærdigheden overfor de, angiveligt, uskyldige ofre, at de lavede dette svar (censur er tilføjet):

    Tekst:
    De seneste dage har ekstrabladet valgt at hænge forskellige personer ud med billeder i avisen og på nettet hvor der er flere uskyldige mennesker er blandt de billeder og de har nu store problemer med familie, venner og arbejde.
    Alt sammen på baggrund af Ekstra Bladets gentagne sensationsjournalistik uden indhold. Hvem er disse personer fra Ekstra Bladet.... Jamen det er dem her !
    Med billeder og navne på en håndfuld folk de anså for at være ansvarlige for EBs uretfærdigheder.

    To EB journalister (med et forkert billede på den ene), samt den enes kæreste og en BT journalist og hans kæreste.

    Forsiden er siden blevet ændret da den åbenbart var for sinket for selv Squad 92.
    Hvem ved. En dag kan det være de ikke mener at det fedeste ved fodbold er slåskampene...

    Man har vel lov at drømme.

    Gik EB over stregen? Hvis ja: Gik de så meget over stregen at det fortjener sådan et svar?

    Ville du have noget imod hvis EB og andre medier gjorde det til almindelig praksis at udstille hooligans?
    Hvad skal der til for at det er i orden?

    Hvem fortjener hvad og hvad skal der gøres ved situationen?
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Squad 92 m. fl. og bølger fra Næstved.

    Hvis de er fanget for "åben skærm", i fuld gang med at smadre hegn osv., slås, eller anden abemenneske-adfærd - tja, så har jeg ingen problemer med at se dem udstillet som de sinker de er!Skal til Lyngby i morgen, og har rent faktisk overvejet om jeg overhovedet gider, men besluttede mig for, at sinkerne ikke skal ødelægge det for mig - og heller ikke for andre..Håber, der kommer rigtig mange FCKer på søndag, og at alle er med til at lægge afstand til de ynkelige hool-wanna-bees. Ser du eller høre du noget, så tag fat i en vagt, og lad dem forsøge at bremse evt. uroligheder i opløbet.Lad det blive sjovt at være FCKer på away - osse når det kun er til provinsen..
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  3. De følgende 10 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    144

    Re: Squad 92 m. fl. og bølger fra Næstved.

    ›Ville du have noget imod hvis EB og andre medier gjorde det til
    ›almindelig praksis at udstille hooligans?

    Jeg synes, det er ok, at udstille voldsmændene. Er dog ikke sikker på, om det ikke er det, de håber på? Deres bevæggrunde/opførsel ligger temmelig langt fra mit menneskesyn, så jeg synes, det er svært at gennemskue, hvad det er, der driver dem.
    Ved at udstille i medierne, risikerer man også, at komme til at hænge forkerte ud. Dog en risiko, som jeg synes, er ok set i lyset af, at langt de fleste som plejer at komme på stadion udemærket godt ved, hvor man absolut ikke skal stå.
    Men et er ihvertfald sikkert. Noget skal der gøres. Jeg er ved at være godt træt af at skulle forklare familie mm., at jeg ikke er hooligan. Ligesom jeg er træt af, at bøllerne konsekvent kaldes fck-fans. De har jo intet med fodboldfans at gøre.
    Så summa summarum. Et hvert tiltag mod disse voldsmænd må afprøves.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    166

    Re: Squad 92 m. fl. og bølger fra Næstved.

    ›Hvis de er fanget for "åben skærm", i fuld gang med at
    ›smadre hegn osv., slås, eller anden abemenneske-adfærd - tja, så
    ›har jeg ingen problemer med at se dem udstillet som de sinker de
    ›er!Skal til Lyngby i morgen, og har rent faktisk overvejet om jeg
    ›overhovedet gider, men besluttede mig for, at sinkerne ikke skal
    ›ødelægge det for mig - og heller ikke for andre..Håber, der
    ›kommer rigtig mange FCKer på søndag, og at alle er med til at
    ›lægge afstand til de ynkelige hool-wanna-bees. Ser du eller høre
    ›du noget, så tag fat i en vagt, og lad dem forsøge at bremse evt.
    ›uroligheder i opløbet.Lad det blive sjovt at være FCKer på away -
    ›osse når det kun er til provinsen..

    Kan på ingen måde forstår disse overvejelser du og mange andre har. Kan sagtens forstå at du tager afstand fra disse uroligheder, men at det bare i den mindste grad har betydning for om du vil se KBH fatter jeg simpelthen ikke. Er det som andre kalder plastikfan??
    Det er seriøst en om´er.

    Mht. til EB´s udstilling, må jeg indrømme, at jeg finder det noget dramatisk. Der sker altså værre ting i dagens Danmark som ikke er i nærheden i at få samme bevågenhed. Forstår ikke deres vægtning.


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Squad 92 m. fl. og bølger fra Næstved.

    Nej det er ikke plastic, men almindelig bekymring for hvad h...... der sker når man går til bold.

    Jeg var på Lyngby stadion til pokalkampen sidste år og jeg var meget flov over den opførsel som såkaldte fan viste. Dengang havde de halstørklæder, caps osv. som viste at de er fans.

    Den oplevelse + et par andre på udebane, betyder at jeg totalt har mistet lysten til at tage på udebaneture.

    --
    Ham med solbrillerne var ifølge tv-billederne meget aktiv i balladen på Næsted stadion
    Øvre C'er

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,626

    Re: Squad 92 m. fl. og bølger fra Næstved.

    Både EB og S92´s forside var i mine øjne, at gå over stregen. Stillingen står 1-1 og jeg håber, at man ikke ser det samme ske igen!
    " Vi ser det som et relativt afslappet tiltag. Hvis du ikke engang vil det, som vi har bedt dem om at gøre, så er det vores konklusion, at så er du der nok af de forkerte årsager" - Citat: Dan Hammer


  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Squad 92 m. fl. og bølger fra Næstved.

    Jeg undrer mig blot over, hvordan en dømt pædofil som faren i Tøndersagen ikke bliver afbilledet uden ansigtet sløret i selvsamme avis. Der er vist også en del terrormistænkte, der er blevet sløret gennem tiden. Ærligt talt så synes jeg proportionerne mangler.
    S92's tiltag er næsten for sinket til, at jeg overhovedet gider beskæftige mig med det.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    126

    Re: Squad 92 m. fl. og bølger fra Næstved.

    ›Jeg undrer mig blot over, hvordan en dømt pædofil som faren i
    ›Tøndersagen ikke bliver afbilledet uden ansigtet sløret i
    ›selvsamme avis. Der er vist også en del terrormistænkte, der er
    ›blevet sløret gennem tiden. Ærligt talt så synes jeg
    ›proportionerne mangler.

    Uden at vide det, kan jeg forestille mig, at det er fordi, der i de tilfælde du nævner er en endog meget stor risiko for, at folk ville udøve selvtækt. Det tror jeg ikke man forventer, når det drejer sig om hooliganisme. En sag der der slet ikke får folk til at involere sig på samme måde.

    Med venlig hilsen Albert

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Squad 92 m. fl. og bølger fra Næstved.

    ›Ved at udstille i medierne, risikerer man også, at komme til at
    ›hænge forkerte ud.


    Og det synes du er fair? Jeg tror ikke det er spor nemt at slippe af med sådan en beskyldning hvis man rent faktisk er uskyldig. Rent justitsmord. Man kan altid sige at "jamen de er nogle narhoveder og de skal ydmyges" - men hvad nu hvis EB tar fejl? Skal sådan en sinke tabloidavis ha lov til at lave sensationsjournalistik der har risiko for rent faktisk at ødelægge folks liv? Alle har fokus på balladen i Næstved, og de kunne ha printet et billede af dronning margrethe og folk ville købe den. Det er ligesom med pædofili-mistænkte. I det øjeblik de blir beskyldt er de i offentligheden dømt skyldige.

    Jeg skal ikke gøre mig til herre over hvem der er nogle narhoveder eller ej, for det gider jeg rent faktisk ikke beskæftige mig med. Men jeg kan ikke se at man skal genindføre gabestokken bare fordi en skinkeavis føler de kan sælge aviser. Jeg er heller ikke overbevist om at det er helt lovligt at hænge folk ud på den måde - skyldige eller ej.

    ›Men et er ihvertfald sikkert. Noget skal der gøres.

    Men er det virkelig Ekstra Bladet du vil ha til det? Hvad med dem der rent faktisk har en ide om hvad det er der foregår?
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar


  15. #10
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Squad 92 m. fl. og bølger fra Næstved.

    Gik EB over stregen?
    Nej - stregen blev forceret allerede den dag i Næstved, af en flok sinkede hulemennesker

    Hvis ja: Gik de så meget over stregen at det fortjener sådan et svar?
    Det virker allermest som et yderst barnligt forsøg på at sige: "æv-bæv-bussemand. Vi kan bare også, nemlig ja." At de så ydermere fucker billederne op, gør bare forsøget endnu mere komisk/tragisk.

    Ville du have noget imod hvis EB og andre medier gjorde det til almindelig praksis at udstille hooligans?
    Kort og godt: Nej!

    Hvad skal der til for at det er i orden?
    Sinkede handlinger - Løbe ind på banen under kampen, smide pyro (eller andre ting) ind på banen, starte slagsmål etc.

    Hvem fortjener hvad og hvad skal der gøres ved situationen?
    Min personlige mening er at alle sinkerne fortjener at komme i en offentlig gabestok - "så kan de lære det"-agtigt
    Men - så kan man diskutere om det nu også ville have den ønskede effekt. Mange af sinkerne er jo direkte stolte af at komme i nyhederne. Så man skulle måske nok nærmere gøre det modsatte - ingen billeder, omtale eller andet af sinkerne, bare kæmpe bøder og livslange karantæner. Hvis jeg ignorerer min 4-årige datter længe nok, når hun står i "årh-far-vil-du-ikke-nok-se-mig-far-vil-du-ikke-nok-hva-far"-mode, så holder hun op. Så måske gør sinkerne det samme...?

    Uanset hvad, må og skal det stoppe nu! Jeg har selv boet i Esbjerg i alt for lang tid, så antallet af sete kampe i Parken kan desværre tælles på 1 hånd. Derfor må jeg ty til udekampe - men de er nu knap så sjove på grund af div. sinker der gerne vil have at man lægger mærke til dem.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Re: Squad 92 m. fl. og bølger fra Næstved.

    Jeg tror nu at EB har haft en hel anden idé i hvorfor de valgte at vise billederne af de fjolser som havde problemer med opførslen på næstved stadion.
    Det er endnu ikke lovligt at have et hooligan register, men man jo godt have en forside fra en avis hængende, og så har andre stadion også en mulighed for at nægte de pågældende personer adgang, hvilket jeg ville klappe i mine små hænder over:-)

    Plastikfan bliver man stemplet fordi man tænker på sit helbred? Så man er kun rigtig fan når man gør noget ulovligt som at fyre nødblus af, eller ved at opfører sig som en psykopat??
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Squad 92 m. fl. og bølger fra Næstved.

    ››Jeg undrer mig blot over, hvordan en dømt pædofil som faren i
    ››Tøndersagen ikke bliver afbilledet uden ansigtet sløret i
    ››selvsamme avis. Der er vist også en del terrormistænkte, der er
    ››blevet sløret gennem tiden. Ærligt talt så synes jeg
    ››proportionerne mangler.

    ›Uden at vide det, kan jeg forestille mig, at det er fordi, der i
    ›de tilfælde du nævner er en endog meget stor risiko for, at folk
    ›ville udøve selvtækt. Det tror jeg ikke man forventer, når det
    ›drejer sig om hooliganisme. En sag der der slet ikke får folk til
    ›at involere sig på samme måde.

    ›Med venlig hilsen Albert

    Jeg tror ikke det har en pind med selvtægtshensyn at gøre. Det er ikke den slags etiske spændetrøjer EB plejer at bruge alt for meget tid på at iføre sig.
    Jeg tror udelukkende det handler om, at WOW, de farlige hooligans sælger aviser.

    Og så bøjer jeg mig lige i støvet for Pillefaxes indlæg. Det dejligt at se, at der er andre, der mener, at retsprincipper stadig betyder noget, og at man burde holde sig for god til at bruge middelaldermetoder som gement slagsmål fra voldssinkernes side og gabestok fra mediesinkernes side. Ingen af delene før til noget som helst godt.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.


  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    266

    Re: Squad 92 m. fl. og bølger fra Næstved.

    Det kan virkelig ikke være studenterhuen, der trykker om knolden på folkene fra S92.

    Hvorfor hænge en BT-journalist ud, når de er sure på EB?
    Hvorfor hænge journalisternes kærester ud?

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Squad 92 m. fl. og bølger fra Næstved.

    Jeg tror ikke det har en pind med selvtægtshensyn at gøre. Det er ikke den slags etiske spændetrøjer EB plejer at bruge alt for meget tid på at iføre sig. Jeg tror udelukkende det handler om, at WOW, de farlige hooligans sælger aviser.
    For det først tror jeg store pædofilisager sælger markant flere aviser. Jeg har ikke oplagsdokumentation, men føler mig ganske sikker alligevel.

    I den sag du henviser til har der været tale om en retsprocess hvor der har været nedlagt navneforbud i henhold til retsplejelovens §31. Et navneforbud omfatter alle former for identifikation herunder billeder. Jeg formoder at EB ville have elsket, at trykke masser af billeder fra dag 1 af tøndersagen. Det var bare ikke lovligt. Det er dog på ingen måde ulovligt, at trykke billeder af det der allerede har været vist på nationalt fjernsyn. Ej heller forkasteligt hvis du spørger mig. Det potentielt misvisende fotografi, som pressefotografen kan fange, er jo ikke et specielt relevant problem her. Liveoptagelsen er endda tilgængelige på youtube.

    Er "udhængning" en risiko? I princippet ja. Men dem der har været vist i EB kan jeg selv finde i det youtube-klip, så i den aktuelle sag mener jeg at EB gør det en avis skal.

    Så lad mig stille dig et opklarende spørgsmål i hht. trådstarterens intention. Lad os antage at EBs dokumentaiton er helt i orden. Dem der er trykt med billede og navns nævnelse var blandt sinkerne på næstved stadion. Er det så ikke i orden at udstille?
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  21. De følgende 11 brugere er enige:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Squad 92 m. fl. og bølger fra Næstved.

    Jeg synes det er fuldt ud ok. Jeg synes ikke de folk ser særlig sympatiske ud... og alt for at stoppe dem, det vil endda glæde mig, hvis venner og familie og arbejdskollegaer tager afstand, så kan de sku da lærer det!

    Deres mission er åbenbart at ødelægge andre folks dag, nu kan de mærke det på egen krop.... Fint med mig!

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. KB-Næstved
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 02.05.06, 13:48
  2. KB-Næstved 2-2
    By fcknr1 in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 01.05.06, 11:57
  3. KB-Næstved . Hvordan ?
    By niknik in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 29.04.06, 17:27
  4. Odd squad
    By Duff in forum Kultur
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 15.01.06, 17:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •