Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 48

Emner: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    111

    Re: Optakt Esbjerg - FCK

    ››Hvis du tager et kig på Nipserstat, vil du i øvrigt hurtigt se,
    ››at Esbjerg er et de steder, vi har allersværest ved at spille på
    ››udebane - 2 sejre i de senste 11 opgør.

    ›Netop derfor burde vi ikke spare spillere som Sionko, der altid
    ›er god for et mål eller en målgivende aflevering. Han er måske
    ›ikke klasser bedre end Grønkjær, men han er klasser mere
    ›effektiv.

    ›Hvis vi allerede een(!!) kamp inde i sæsonen skal til at overveje
    ›at spare spillere, så ville det være mere oplagt at spare dem mod
    ›AC Horsens, som vi ifølge bold.dk har vundet de seneste otte
    ›gange over.

    Og meget besynderligt at Ståle ikke vælger at have ham på bænken, hvis han absolut skal skånes. Hvis vi kører i tomgang et styke inde i 2. halveg, er det jo fantastisk at kunne skifte Hjalte eller Würtz ind...

    Desuden kan Glaskjær jo gå i stykker igen. Håber virkelig ikke at de er for optimistiske ved at lade ham spille allerede.

    *krydser fingre og håber på at Junior ikke skal spares*
    K
    Super FCK
    kalle's Avatar

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    Man kan altid diskutere enkelte spillere; men generelt er det jo stadig en vanvittig stærk trup efter danske forhold. Tænk at man kan droppe spillere som Allbäck, Sionko og Jensen uden at være synderlig svækket af den grund.

    Og selvom at vi ikke spiller så mange kampe i Danmark som i udlandet, så vil det da være tosset ikke at udnytte truppens bredde. Spillerne har godt af en pause i ny og næ.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    52

    Re: Optakt Esbjerg - FCK

    >Jeg har bare svært ved at se at en halvskadet Grønkjær, en umotiveret Silber skal skabe noget. Men jeg håber selvfølgelig at jeg tager fejl.

    Må sige at Grønkjær jo "selv" bestemmer om han er klar til at spille. Han har tidligere spillet halvskadet og stadig været bedre end nogen anden. Med hensyn til silber kan jeg slet ik få ind i knolden at han skulle være umotiveret i dette forår? enten er jeg gået glip af noget sladder ellers har han stadig ikke nogen kontrakt efter sommerferie? Så med mindre han vil til en mindre skandinavisk klub, har han da absolut alt at spille for dette forår. Han skal da ud og sælge sig selv og gøre sig til et navn i de større ligaer hvis han vil til udlandet. Tror nok det største pres ligger på ham i dette forår. Fejler han står den på mindre klubbold. Spiller han som vi har set ham i perioder, står den på bundesliga eller premier league. Hvis det var mig ville jeg klart tage mig lidt samme og gøre sig til.

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    134

    Re: Optakt Esbjerg - FCK

    Jeg tror på en start 11'er der hedder:
    JC
    Pospech - Laur - Z - Wendt
    Silber - hjalte - kvist - Hutch
    Ailton - Junior

    Og så beder jeg til guderne om at Ailton scorer han fortjener sku at få lidt tur i den...

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    565

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    Kan nu godt forstå dispositionen med Sionko hvis han virkelig er så brugt så vil jeg heller se ham HELT ude mod esbjerg end at han sidder og lokker på bænken også kommer ind og i værste fald bliver skadet i flere måneder !!!

    Syntes at kunne huske at Ståle har fint fat i rotations princippet og han er god til at bedømme hvornår en spiller peaker !!! så mon ikke det samme er tilfældet i denne sag ???

    LÆNGE LEVE WENDT !!!.. vis nu det er din plads PLZ !!! :-)

    Edit: Forøvrigt helt enig i at Ailton fortjener nogen kasser :-D
    EN GANG FC ALTID FC...

    SUCCÉS IS TEMPORARY - LOYALTY IS FOREVER

    TODI VI SAVNER DIG ... :'(... den største af dem alle :(

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    5

    Re: EfB - FCK

    Jeg kan nu også godt se Ståles argument. Samtidigt plejer den fysiske sektor have ret god indsigt i spillertruppens fysiske tilstand.

    Endvidere spiller Esbjerg med diamant på midten(ihvertfald når Zimling er med), så kan Silberbauer falde ind i banen og give noget mere fysisk tilstedeværelse end Sionko kan. Det gør midtbanen mere kompakt. Omvendt ville nu gerne se Sionko overfor esbjergs reserve back.

    Håber inderligt på noget brasiliansk magi fra Ailton og Junior i aften!

  9. #22
    Tilmeldingsdato
    Feb 2008
    Indlæg
    21

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    Nej nej nej… Nu må det ha’ slået helt klik for Ståle. Det er ret klart at vi ikke spillede godt i dag men Ståles taktiske dispositioner hjalp heller ikke.

    Vi har 4 superangribere der alle fortjener spilletid og så vælger han at stille med Grønkjær på toppen. Jeg er ligeglad med om han bliver sat derop fordi han skal udfordre de langsomme centerbacks, han ligger jo alligevel på kanterne det meste af tiden. At ligge ham derop svarer til at stille med én angriber (Ailton) og det giver ikke meget mening når vi svært nok ved at score med to angribere.

    Han stiller med Wurtz og Hjalte som har brugt en halv sæson på at bevise at de ikke dur sammen og ikke formår at bygge målgivende spil op. Hold op med det!

    Sionko og Junior starter ikke inde når de var to af de bærende kræfter mod Næstved og Lyngby… Sionko burde i det mindste have været med på bænken så han kunne være blevet skiftet ind i pausen. Lad dog Sionko og Junior spille for helvede!!

    Silberbauer, Atiba, Wurtz og Hjalte har efter min mening ikke vist meget i de første kampe (for ikke at nævne efteråret) så ud med dem og ind med Sionko, Grønkjær på venstrekanten, Kvist og Silber/Atiba på midten.

    Ailton har brug for en større angriber (Junior/Allbäck) ved hans side og Hjalte/Wurtz på midten virker ikke! Ståle, har du lært intet af forårssæsonen?? Lad mig genopfriske din hukommelse: 23 mål i 18 kampe.

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Esbjerg - Fck - Karaktere og Raus tråd

    Ja, så kender vi holdet igen, absolut intet fungere offensivt piv ringe. Total fejl dispositioner af Ståle, Grønkjær virker aldrig i angrebet, vi har 4 angribere i truppen og alligevel hiver han ham der op. Desuden har Ståle selv udtalt at hjate/wurtz ikke virker, men alligevel starter han med den kombination, flot.

    Generelt bliver bolden ikke spillet nok frem langs jorden, det bliver en lang/dårlig bold losset op, og mangler fart i spillet.

    13 skalaen

    Jesper C - 8 Stod stabilt, var ikke skyld i nogen mål
    Wendt -7 Gjorde det fint nok defensivt, men var ikke meget med offensivt
    Laursen - 8 Fik lukket godt af, og flot afslutning
    Zanka 7 - Han spillede egenligt godt, men straffe spark, og lidt ukoncentreret i et par situationer
    Pospech - 7 samme som wendt

    Hutchinson -7 - Kom til tider i anden halvleg godt med i kampen, men er stadigt langt fra top formen
    Hjalte - 7 Lukker fint af sammen med wurtz defensivt, men for absolut intet skabt frem af banen
    Wurtz - Samme som hjalte
    Silber 7 -Er heller ikk meget vi ser fra silbers side, ikke specielt gennembruds farlig.

    Ailton 7- Han for ikke meget at arbejde med, har dog et par godkendte aktioner

    Gronk 7- Han er bestemt ikke tilbage i topform, men det var ogsaa helt forkert at bruge ham paa toppen

    Ståle 03 - Som beskrevet øverst.

    PS: Jeg vil personligt gerne rause Ståle.
    Sidst redigeret af mathiasf : 19.03.08 kl. 22:54

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    485

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    ››Sionko vil ikke blive savnet imorgen!!!"[/i]

    ›Hamrende uenig. Sionko er i min verden altid savnet når han ikke
    ›er på banen. En nydelse og det ærgrer mig i den grad at han ikke
    ›er med i aften. Ville hellere have sparet ham i næste kamp end i
    ›denne når nu han åbenbart skal spares.

    ›Ellers så er den opstilling vel den mest realistiske:

    ›Jesper

    ›Pospech - Laursen - Zanka - Wendt

    ›Kvist eller Silberbauer - Hjalte - Würtz - Atiba

    ›Grønkjær
    ›Ailton eller Junior

    ›Det er ikke den opstilling jeg ville foretrække. Langt fra. Så
    ›det kunne være dejligt at blive overrasket. Hvis forsvaret ser ud
    ›som ovenstående vil jeg være fint tilfreds. Zanka skal spille.
    ›Men midtbanen og angrebet må meget gerne se anderledes ud.

    ›Ved godt at vi har det svært mod Esbjerg på udebane og det er et
    ›svært sted at spille for os og de fleste andre, men mit bud er nu
    ›alligevel at vi vinder en rimelig sikker sejr. Overvejer at
    ›spille på 0-2 og mon ikke Junior scorer igen.

    Hehe, skræmmende, at du næste ramte plet - bortset fra den sikre sejr. Det var bestemt også skræmmende at se København i dag. Esbjerg stod godt - uden tvivl om det. Men København var tydeligvis ikke kommet derover for at spille fodbold.

    Jeg vil håbe at Ståle indser to ting efter i afte:

    1) Grønkjær skal ikke spille angriber - og slet ikke sammen med Ailton. Grønkjær gør det ofte fint som angriber, men resten af holdet kan ikke finde ud af at spille med en så flagrende type på top.

    2) Hjalte/Würtz må da endelig være lagt i graven som central midtbanekombination - også i kampen, hvor vi ikke ønsker at spille fodbold. Ståle påstod godt nok efter efterårssæsonen, at han havde set pointen, men efter i aften kan man da håbe, at er røget endegyldigt ind på lystavlen...

    Kønt var det i hvert fald ikke!
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    187

    Re: Esbjerg - Fck - Karaktere og Raus tråd

    Ja, Sionko skulle have været med.

    Nej, Grønkjær er ikke angriber eller i form for den sags skyld!

    Ja, Junior skulle have startet inde med Ailton.

    Nej, Wurtz skulle ikke have været på banen.

    Ja, det var en taktisk brøler og ja, Kvist skulle have startet inde.

    Og ja; Ståle er en kylling!


  15. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    163

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    IMO er det den største taktiske brøler Ståle har lavet siden sin ankomst !

    Han vil sikker sige at det var den rigtige da Esbjergs mål først kommer efter vi skifter Junior ind og går over til en mere offensiv opstilling !!!!

    Flot ståle vi har reelt 2½ chance i hele kampen ..... Det kan fame ikke være rigtigt at en klub og et hold som FCK er så ringe scorende og spiller så defensivt ....

    Damn hvor er jeg træt af ståle .... ud med ham !
    Det er skønt at være FC'er

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    58

    Kujonfodbold!

    Eter 4-1 mod Lyngby havde man næste troen på, at Ståle havde lært noget af efterårets idéfattige og chanceløse spil ....?

    Men i dag er alt ved det gamle, Hjalte og Würz på midtbanen og dermed ingen kreativ fremdrift. Grønkjær er er ikke i kampform. Sionko og Junior, der har vist at de kan gøre en forskel i de seneste kampe, er ude fra start. Resultatet er selvindlysende allerede inden kampstart - vi er tilbage ved det gamle mønster fra efteråret - d.v.s. vi satser på at køre modstanderne ned i en kedelig kamp uden store chancer og køre den hjem på en 1-0, når de er slidt op. Det værste er ikke, at vi taber. Det er måden, vi taber på.

    Ståle, det her er under FCK's værdighed - eller burde være det. Hvis ikke FCK tør levere offensiv og kreativ fodbold i hver eneste Superligakamp - hvem så?

    Det værste er næsten at han i Lyngbykampen demonstrerer, at han udmærket kender konceptet på offensiv og kreativ fodbold. Han vil - tør? - bare ikke gennemføre linien. Er det sådan vi vil se dansk fodbold flagskib agere i den hjemlige liga?

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #28
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007
    Indlæg
    14

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    Lad os håbe dette var en lærerstreg for Ståle. HJALTE OG WURTZ fungerer IKKE sammen!!! Og når du bruger over 40 mio. kr på angribere bør du nok bruge dem og ikke sætte en fløj til at spille angriber!!


  20. #29
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    459

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    Kæmpe brøler af Ståle i dag..Skandaløs midtbane-konstallation (har han intet lært af det elendige efterår?)

    Mht. angrebet er det HELT UDE I HAMPEN det som Ståle foretager sig..han har lige brugt alle trænigskampene på at spille Aaiton og Junior sammen..Og så stiller han med Junior på bænken til første og anden kamp....Og Grønkjær i angrebet i dag!!!

    Snart har Junior også mistet al selvtillid og bliver et flop som de andre angribere (minus Macken)...Flot Ståle!

    Hvor er det man melder sig ind i "STÅLE RAUS" klubben?

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    Fyh for helved hvor noget lorte spil.

    Karaktere.

    JC : 8 Ja der gik to mål ind men han var ikke ligefrem skyld i nogen af dem og var meget tæt på at tage straffet

    Wendt : 5 Overløbet flere gange og ikke særlig god offensiv + masser af fejlafleveringer.. Han og Hutch lavede jo Gøg og gokke derude på venstrekanten.
    UL : 7 Gør det fint selvom han er lidt skyld i det første mål.
    Zanka : 6 Laver et rigtig dumt straffe men ellers spiller han ganske pænt.
    Prospa : 9 Flere gode ting at spore fra ham idag dog stadig et par små problemer i defensiven.

    Hutch : 5 Helt væk i første halvleg kommer lidt tilbage i anden.
    Hjalte : 03 Så ham slet ikke og han var helt væk
    Wurtz : 03 Samme som hjalte
    Silber : 03 Laver intet, ingen gejst eller løbevilje man kan godt se hans kontrakt snart udløber.

    Ailton : 5 Udover et godt skud har han intet, men får satme heller ikke meget at arbejde med.
    Grønk : 5 Han får meget heldig scoret et mål (tror da det var hans) men ellers viser han intet.

    Junior : 7 Løb efter håbløse bolde og viste lidt vilje... Mere end hvad man kan sige om de fleste andre på banen.
    Kvist : 5 Tjah han var ikke så lang tid på banen men viste heller intet imens han var.

    Ståle : 00 Hvordan i helved kan man lade Sionko blive hjemme ? Hvordan kan man lade 2 små angribere starte som intet viser (JUNIOR IND!) ? Hvordan kan man efter at have udtalt flere gange hjalte + wurtz er lort lade dem starte inde ?

    Og jaja jeg går stadig efter den gamle 13 skala.
    Sidst redigeret af cleansation : 20.03.08 kl. 01:27

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København
    By Hjaltees#1 in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 24.05.09, 17:00
  2. Optakts- og kamptråd: FCK - Esbjerg
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 73
    Sidste Meddelelse: 30.04.08, 08:52
  3. Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København (pokal)
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 21.04.08, 10:16
  4. Optakts- og kamptråd: OB - FC København
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 15.04.08, 12:20
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)
    By tortocnt in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 10.04.08, 09:51

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •