Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 48

Emner: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    62

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    Som EFB-mand er jeg selvfølgelig lykkelig over resultatet, men kan alligevel ikke lade være med at undre mig over FCK's udgangspunkt og dispositioner. Og nu kan det godt være, at jeg får på puklen, men nu får I alligevel en ikke FCK-fan' syn på det.

    Det virkede i første halvleg enormt kontrolleret fra FCK's side af. Som sædvanligt, kunne man fristes til at sige. Man har ikke mange chancer, men holder modstanderholdet fra store chancer. Så kan man måske se sit snit til at sparke en enkelt ind - måske på en dødbold, og så kan man ellers spille italiensk resten af tiden. Jeg synes ikke Ailton viser noget som helst. Han får så heller ikke meget at arbejde med, men de få gange han fik bolden og på egen hånd prøvede at skabe noget, kunne EFB-spillerne jo pille bolden fra ham, som var det sandkassebold. Grønkjær havde Klarström godt fat i (igen!), men hvorfor han skulle ligge på toppen i stedet for Junior el Nordstrand, forstår jeg ikke. Han er da langt bedre i sine rush, hvor han kommer op i fart fra kanten og lægger sine præcise indlæg, end når han nærmest skal modtage bolden med ryggen mod målet eller skal helt ud til det ene hjørneflag og få den under kontrol der?

    Jeg forstår simpelthen ikke, at et FCK-hold med så mange gode spillere, er så let at trævle op for et EFB-hold, der manglede både Zimling og hardhitter Høegh. Lange formåede at stresse forsvaret enormt meget og fik fremprovokeret både straffe og indkast. Og Laursen fik en advarsel, fordi han simpelthen var for langsom i forhold til Lange.

    For mig at se var vores sejr helt fortjent, men det var dog alligevel over et gumpetungt FCK-hold, som jeg synes viste skuffende lidt i det offensive spil. Hvor var det hjerte og den fight, som EFB's spillere viste i alle 90 minutter? Den eneste FCK'er der vel reelt viste noget var Junior, der formåede at skabe en smule på egen hånd. Men det er sgu svært, når resten ikke gider være med.

    Det er meningen, at I skal være DK's bedste hold?!

    Desuden: min fornemmelse af Ståles oplæg ud fra jeres spil i første halvleg var, at der blev kørt efter en stille og rolig uafgjort, for historisk set har Ståle jo haft det svært i Esbjerg. Jeg så ingen angrebslyst, ingen flow i spillet, og først og fremmest SLET ikke den vilje til at vinde, som EFB's spillere viste. Ailton koster vel næsten det samme som hele EFB's hold tilsammen. Hvorfor kan man ikke se det på banen? (Og nu skrives det også ud fra mange andre kampe, jeg har set med FCK. Jeg synes, at spilleglæden og viljen ser ud til at være røget ud i takt med at millionerne ruller ind (og derefter ud på enormt dyre spillere...)
    Sidst redigeret af rivera : 20.03.08 kl. 01:31

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,149

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    Som jeg skrev da jeg så udtagelsen frygtede jeg det værste, og det værste var en fuldt fortjent EFB sejr.

    Jeg syntes det er fedt at være arrogant, men man skal have noget at have det i. At stille med et hold der ikke fungerer, mod en modstander, på en bane hvor vi notorisk har det svært, er ikke en fed form for arrogance. Det er dum stædighed.

    Jeg blev faktisk rigtigt sur da jeg så startopstillingen og selvom jeg er, og altid vil være FCK fan med stort FCK, kunne jeg ikke lade være med at fryde mig over, at jeg havde ret og, at vi fik et dårligt resultat. Grunden er, at jeg føler, at den startopstilling vi stillede med var og er en provokation. Jeg er sådan set ligeglad med hvordan vi vinder, men selv jeg vidste at vi ikke kunne vinde med den opstilling.

    Jeg er bange for at Ståle er for tæt på spillerne eller for blød hvis han bruger Silber, Albäck, Hjalte eller Niclas. Silber og Albäck er snart væk og der er ingen grund til at give dem spilletid. Hjalte og Niclas er for dårlige til at spille for denne klub.

    Stil nu for hel%¤#¤&%¤¤%&/) det bedste hold fra start og lad dem lære hinanden at kende, eller tag et job et andet sted!

    Kjaerulf
    Sidst redigeret af Kjaerulf : 20.03.08 kl. 02:44

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007
    Indlæg
    224

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    jesus christ, hva sker da for ståle? Amen at stille med gronk på toppen med ailton er da nok det dumeste jeg har set længe. Hvorfor skal han absolut smadre alt hva han kommer i nærheden af? I træningskampene finder vi endelig 2 angriber der kan spille sammen på holdet (helt utroligt) scorer mål, godt nok mod en hel masse amputerede hold men en kasse er en kasse. Så derfor er det jo åbenbart oplagt at ståles mission er at smadre det velfungerede samarbejde mellem brasserne ved at de ikke skal spille sammen. Bedste er at da vi er bagud med 2 at han ikke vælger at skifte nordstrand ind så vi kan spille med 3 angriber og i det mindste prøve at hive en uafgjort hjem, men nej det er ligemeget for ståle. Det virker som om ligeså snart ståle ser noget der fungerer så skal de smadres. Føler fandme for Ailton og Junior.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    9

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    Det Lignede En Træningskamp fra 3 division... Rent Flop.. -_-

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    35

    Meget begavet analyse fra Vestkysten

    Ja, uanset om du er Milwall, Esbjerg eller Carl Zeiss Jena mand, så er det svært at være uenig.
    Det er for usselt, at vi får for lidt ud af så mange klassespillere ----dette sagt uagtet, at vi sgu nok står med DM guldet igen om 2-3 måneder.


    ›Som EFB-mand er jeg selvfølgelig lykkelig over resultatet, men
    ›kan alligevel ikke lade være med at undre mig over FCK's
    ›udgangspunkt og dispositioner. Og nu kan det godt være, at jeg
    ›får på puklen, men nu får I alligevel en ikke FCK-fan' syn på
    ›det.

    ›Det virkede i første halvleg enormt kontrolleret fra FCK's side
    ›af. Som sædvanligt, kunne man fristes til at sige. Man har ikke
    ›mange chancer, men holder modstanderholdet fra store chancer. Så
    ›kan man måske se sit snit til at sparke en enkelt ind - måske på
    ›en dødbold, og så kan man ellers spille italiensk resten af
    ›tiden. Jeg synes ikke Ailton viser noget som helst. Han får så
    ›heller ikke meget at arbejde med, men de få gange han fik bolden
    ›og på egen hånd prøvede at skabe noget, kunne EFB-spillerne jo
    ›pille bolden fra ham, som var det sandkassebold. Grønkjær havde
    ›Klarström godt fat i (igen!), men hvorfor han skulle ligge på
    ›toppen i stedet for Junior el Nordstrand, forstår jeg ikke. Han
    ›er da langt bedre i sine rush, hvor han kommer op i fart fra
    ›kanten og lægger sine præcise indlæg, end når han nærmest skal
    ›modtage bolden med ryggen mod målet eller skal helt ud til det
    ›ene hjørneflag og få den under kontrol der?

    ›Jeg forstår simpelthen ikke, at et FCK-hold med så mange gode
    ›spillere, er så let at trævle op for et EFB-hold, der manglede
    ›både Zimling og hardhitter Høegh. Lange formåede at stresse
    ›forsvaret enormt meget og fik fremprovokeret både straffe og
    ›indkast. Og Laursen fik en advarsel, fordi han simpelthen var for
    ›langsom i forhold til Lange.

    ›For mig at se var vores sejr helt fortjent, men det var dog
    ›alligevel over et gumpetungt FCK-hold, som jeg synes viste
    ›skuffende lidt i det offensive spil. Hvor var det hjerte og den
    ›fight, som EFB's spillere viste i alle 90 minutter? Den eneste
    ›FCK'er der vel reelt viste noget var Junior, der formåede at
    ›skabe en smule på egen hånd. Men det er sgu svært, når resten
    ›ikke gider være med.

    ›Det er meningen, at I skal være DK's bedste hold?!

    ›Desuden: min fornemmelse af Ståles oplæg ud fra jeres spil i
    ›første halvleg var, at der blev kørt efter en stille og rolig
    ›uafgjort, for historisk set har Ståle jo haft det svært i
    ›Esbjerg. Jeg så ingen angrebslyst, ingen flow i spillet, og først
    ›og fremmest SLET ikke den vilje til at vinde, som EFB's spillere
    ›viste. Ailton koster vel næsten det samme som hele EFB's hold
    ›tilsammen. Hvorfor kan man ikke se det på banen? (Og nu skrives
    ›det også ud fra mange andre kampe, jeg har set med FCK. Jeg
    ›synes, at spilleglæden og viljen ser ud til at være røget ud i
    ›takt med at millionerne ruller ind (og derefter ud på enormt dyre
    ›spillere...)
    Football players, like prostitutes, are in the business of ruining their bodies for the pleasure of strangers

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    301

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    Ståle giver de mange tekniske fejl skylden for nederlaget. Det gør spillerne så også. Der er altså ingen, der ønsker at modsige ham offentligt (og det er ok med lidt styr på udmeldingerne efter kampen).

    Men mon ikke der bliver sagt nogle andre ting på bagsædet af bussen på den lange tur hjem til Kbh? Selv de implicerede spillere kan da se, at aftenens opstilling er een af de ringeste kombinationer, Ståle overhovedet kan vælge.

    Tilskuertallet daler og Ståle fortsætter med at devaluere varen.
    16' Max har fået rigtigt godt fat i Ailton der ikke rigtigt lykkes med noget

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #37
    copje er offline Frihed til at vælge .....
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    488

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    ›Fyh for helved hvor noget lorte spil.

    Man kan håbe at spillerne løber på banen til Horsens kampen på lørdag, med en helt anden gejst og vilje til at vinde, ellers ser det sort ud med hensyn til at genvinde mesterskabet.

    Ind i mellem giver Ståles dispositioner flere spørgmål end svar, om det nogensinde bliver bedre kan kun tiden vise !!!
    "Don't judge a man by the color of his skin, but by the content of his character." Martin Luther King

    "I'm sorry, Frank, I think you missed it. Queen to bishop three, bishop takes queen, knight takes bishop, mate." Stanley Kubrick

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,219

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    "›Hehe, skræmmende, at du næste ramte plet - bortset fra den sikre
    ›sejr. Det var bestemt også skræmmende at se København i dag.
    ›Esbjerg stod godt - uden tvivl om det. Men København var
    ›tydeligvis ikke kommet derover for at spille fodbold."


    Du har lige skrevet ordet skræmmende to gange på fire linier og det kan jeg virkelig godt forstå for det i går er afsindigt skræmmende. Det er lige før jeg vil sige at det er noget af det mest langt ude jeg nogensinde har set en træner på dette niveau gøre. Hvordan man kan stille med den startopstilling vi gjorde i Esbjerg er fuldstændig uforståeligt for mig. Bevares, i ny og næ kan selv jeg godt se en eller anden form for rationale i dispositioner fra en træner som jeg er voldsomt uenig med, men denne her gang kan jeg ikke finde noget som helst i midtbanen og "angrebet" og jeg glæder mig virkelig til at få det forklaret. Fortæl mig det folkens, fortæl mig det nu.

    Bare lige for at bruge ordet skræmmende igen: Mit gæt på 0-2 var skræmmende naivt vores opstilling taget i betragtning. Besynderligt at jeg gættede på 0-2 når alt indikerede at vi gik ud for at hente en uafgjort og et point til kontoen. Men jeg troede oprigtigt på at vi kunne tonse os igennem og afgøre det på en enkeltmandspræstation eller to. Det har København vist gjort før...

    "›Jeg vil håbe at Ståle indser to ting efter i afte:

    ›1) Grønkjær skal ikke spille angriber - og slet ikke sammen med
    ›Ailton. Grønkjær gør det ofte fint som angriber, men resten af
    ›holdet kan ikke finde ud af at spille med en så flagrende type på
    ›top."


    Meget enig. Og hvis Grønkjær skal spille angriber eller hængende/flakkende angriber så skal det i hvert fald ikke være i Superligaen, men i kampe i europæisk regi. Det er så fucking ynkeligt at stille op med ham i den rolle mod et hold som Esbjerg når vi samtidig har de valgmuligheder vi har i truppen. Og at sætte ham sammen med Ailton ja, det er uforståeligt. Og spille dem på den sædvanlige primitive facon. Ganske enkelt skræmmende.

    "›2) Hjalte/Würtz må da endelig være lagt i graven som central
    ›midtbanekombination - også i kampen, hvor vi ikke ønsker at
    ›spille fodbold. Ståle påstod godt nok efter efterårssæsonen, at
    ›han havde set pointen, men efter i aften kan man da håbe, at er
    ›røget endegyldigt ind på lystavlen..."


    Det er måske det mest skræmmende og fuldstændigt meningsløse. Hvordan kan en særdeles højt betalt træner gøre det der. Hvor mange kampe har de ikke spillet sammen hvor det ikke har fungeret? Og han selv har udtalt sig lidt om at det nok ikke var den bedste idé at fortsætte med det. Alligevel skriver han på holdkortet ud for central midtbane: Klumpe-Dumpe. Det var jo ikke pga. skader i truppen at man var tvunget til at spille med Klumpe og Dumpe.

    Hmmmm, okay, måske jeg må trække bemærkningen om at midtbanen var meningsløs tilbage. I modsætning til angrebet giver den jo faktisk fuldt ud mening når man tænker på vores træners fodboldfilosofi. Men det gør det ikke mindre skræmmende, tvært imod! Hov, har jeg skrevet ordet: Skræmmende? Det er skræmmende. Det er så irriterende og latterligt på samme tid at det er skræmmende.

    "›Kønt var det i hvert fald ikke!"

    Det er heller ikke meningen. Alt tyder på at vi kom for at få 1 point med hjem og man kan jo nærmest høre det for sig: "Havde vi fået et point i en svær udekampe var der ikke så meget at brokke sig over." "Det var en lige kamp og bl.a. ramte Ulrik Laursen stolpen og det var et tyndt straffe og hvis ikke skuddet var rettet af på målet til 1-0" Som Ståle og mange andre siger: Kønt? Flot fodbold? Hvad er det? 3 point er 3 point osv. osv.

    KBH repræsenteres af et Kedeligt Bondsk Hold og har gjort det i fucking lang tid (år!) hvis man ser det i et langt perspektiv. Det er meget skuffende vores unikke muligheder, potentiale osv. taget i betragtning men det er det man vil og det er nå ja, lidt skræmmende.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    ›Som EFB-mand er jeg selvfølgelig lykkelig over resultatet, men
    ›kan alligevel ikke lade være med at undre mig over FCK's
    ›udgangspunkt og dispositioner. Og nu kan det godt være, at jeg
    ›får på puklen, men nu får I alligevel en ikke FCK-fan' syn på
    ›det.

    Ingen puklen herfra. Det er sobert skrevet og det er - i mine øjne - korrekte observationer.

    ›Det virkede i første halvleg enormt kontrolleret fra FCK's side
    ›af. Som sædvanligt, kunne man fristes til at sige. Man har ikke
    ›mange chancer, men holder modstanderholdet fra store chancer. Så
    ›kan man måske se sit snit til at sparke en enkelt ind - måske på
    ›en dødbold, og så kan man ellers spille italiensk resten af
    ›tiden.

    Jeg er enig, og jeg er ret sikker på, at du stort set har skitseret Ståles oplæg til kampen. Allerede af vores startopstilling kunne man jo se, at Ståles indgang til kampen var "0-0 + en dødbold eller hurtig spilvending til os". Med en central midtbane renset for offensive kræfter og Grønkjær i front ved siden af en "lille" angriber, stillede vi stort set op som på udebane i UEFA-cuppen/CL. Og havde det ikke været for Rieks's lidt heldige føringsmål, så kunne det såmænd også meget nemt have været blevet resultatet. Den kamp lignede prototypen på en FCKsk 0-0, 0-1 eller 1-1 kamp.

    ›Jeg synes ikke Ailton viser noget som helst. Han får så
    ›heller ikke meget at arbejde med, men de få gange han fik bolden
    ›og på egen hånd prøvede at skabe noget, kunne EFB-spillerne jo
    ›pille bolden fra ham, som var det sandkassebold.

    Yep, men Ailton havde også umulige arbejdsbetingelser. En ting er, at vores lille brasilianer stadig har den bærende vrangforestilling, at han er god nok til at drible sig - bogstaveligt talt - igennem tre mand (han har det med at løbe durk ind i en forsvarer), og at hans træk er for lange. Hvad værre var, at Ailton jo stort set ingen støtte havde, og så bliver arbejdsopgaven som regel umulig for en angribertype, der er mindre robust end Rade Prica.

    › Grønkjær havde
    ›Klarström godt fat i (igen!), men hvorfor han skulle ligge på
    ›toppen i stedet for Junior el Nordstrand, forstår jeg ikke. Han
    ›er da langt bedre i sine rush, hvor han kommer op i fart fra
    ›kanten og lægger sine præcise indlæg, end når han nærmest skal
    ›modtage bolden med ryggen mod målet eller skal helt ud til det
    ›ene hjørneflag og få den under kontrol der?

    Ideen var jo at overrumple EfB med hurtige spilvendinger, når I blev brudt på midtbanen og ellers lukke kampen ned med de otte bagerste markspillere. Grønkjær skulle bruges til at suge bolde til sig og samtidig være bevægelig, mens vores tonsermidtbane (fire løbemaskiner hvoraf tre også tackler udmærket), skulle sabotere EfB angreb. Enkelte raids over fløjen kunne så supplere satsningen på Grønkjær, og endelig kunne vi jo gå efter dødbolde/frispark.

    Troels Bech havde jo sjovt nok stort set samme taktik, kunne man se. EfB slog stort set alle sine bolde langt i de første 60 minutter af kampen. EfB ville ud og udfordre backs eller forsøge at overrumple FCKs to kæder med hurtigt slåede, lange bolde. I havde så...

    ›Jeg forstår simpelthen ikke, at et FCK-hold med så mange gode
    ›spillere, er så let at trævle op for et EFB-hold, der manglede
    ›både Zimling og hardhitter Høegh. Lange formåede at stresse
    ›forsvaret enormt meget og fik fremprovokeret både straffe og
    ›indkast. Og Laursen fik en advarsel, fordi han simpelthen var for
    ›langsom i forhold til Lange.

    ...lidt bedre spiltyper til det spil i Murcy og - især - Jesper Lange, og samtidig sloges folk som Rieks og Jesper Jørgensen (de var i hvert fald to som jeg lagde mærke til) enormt for det på jeres midtbane.

    ›For mig at se var vores sejr helt fortjent, men det var dog
    ›alligevel over et gumpetungt FCK-hold, som jeg synes viste
    ›skuffende lidt i det offensive spil. Hvor var det hjerte og den
    ›fight, som EFB's spillere viste i alle 90 minutter?

    Du er selv inde på det rigtige, tror jeg, andetsteds i dit indlæg.

    Ståle talte inden kampen noget om, at der var mange kampe på kort tid og alt sådan noget. Mit bud er, at han prøvede at sælge kampen for en kedelig uafgjort, fordi han har en grundlæggende idé om, at hvis vi henter 9-10 point i de første fire kampe uden at anstrenge os alt for meget, så kan vi afgøre det hele i april måned. EfB kampen var den kamp af de første fire, der nemmest kunne sælges for 0 eller 1 point, hvis gevinsten var at spare spillere og dosere sliddet på truppen optimalt. Om det var den rigtige beslutning er for mig at se tvivlsomt, men jeg tror, at det er et ræssonnement a al dette, der lå bag gårsdagens opstilling og taktik.

    ›Det er meningen, at I skal være DK's bedste hold?!

    Jojo og det er vi også inden vi når juni måned :-)

    › Jeg så ingen angrebslyst, ingen flow i spillet, og først
    ›og fremmest SLET ikke den vilje til at vinde, som EFB's spillere
    ›viste.... Hvorfor kan man ikke se det på banen? (Og nu skrives
    ›det også ud fra mange andre kampe, jeg har set med FCK. Jeg
    ›synes, at spilleglæden og viljen ser ud til at være røget ud i
    ›takt med at millionerne ruller ind (og derefter ud på enormt dyre
    ›spillere...)

    Tja. Vi har spillet som mod jer i går i store dele af efteråret. Ståles spilfilosofi indebærer, at man hellere lammer sit eget fremadrettede spil, hvis det kan holde modstanderen fra chancer, end forsøger at rulle sig ud spillemæssigt og af den vej presse modstanderen. Lader det til. Og at manden tydeligvis tænker i (halv)sæsoner i ikke kun på den næste, enkelte kamp.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #40
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    Det er sagt før i den tråd, men mine frustrationer er for store til jeg bare kan trykke enig...

    FCK ER NORDENS HOLD og vi skal spille VORES SPIL mod ALLE nordiske hold.
    vi skal altså ikke lave om på måden vi spiller fodbold fordi vi møder esbjerg.
    alt respekt for esbjerg de spiller underholdende fodbold. men det er et hold vi skal slå 9 ud af 1 gange.
    hvorfor skal vi stille op i en 4-5-1.
    vores midtbane skal være gode nok med 4 mand til at få over taget! det sku da klart spillerne mister 10% når man indstille sig på et nyt koncept når man har trænet 4-4-2 hele vinteren.

    Punkt 2. prøver ståle at smadre ailtons selvtillid? drengen er endelig kommet igag og så smider han ham alene på toppen? hvis man absolut skal spille med grønkjær i angrebet (som i øvrigt ikke er hans favorit) så skal man fandme da smide en agriber ind der kan holde 2 forsvarer og så lægger bolden videre, ikke en dribler der er bedste når han vender mod mål. hvad fanden har vi 4 angribere for hvis man vælger at spillle med en midtbane der?

    punkt 3 hvorfor giver spaden silber midten og hutch højre når hutch gang på gang har vist at han bedst kan li midten og ihvertfald ikke kan li højre siden. når silber sagten kan spille der?

    den er kamp er i mine øjne et tekstbog eksempel på hvordan en træner kan betyde forskellen på nederlag og sejr.

    FCK skal spille samme spil hver gang og ikke tilpasse sig modstanderen.
    Man ser sku da heller ikke real madrid eller man u ændre koncept fordi de møder levante, eller bolton!
    written by Zeez

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #41
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    102

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    ›Ståle giver de mange tekniske fejl skylden for nederlaget. Det
    ›gør spillerne så også. Der er altså ingen, der ønsker at modsige
    ›ham offentligt (og det er ok med lidt styr på udmeldingerne efter
    ›kampen).

    ›Men mon ikke der bliver sagt nogle andre ting på bagsædet af
    ›bussen på den lange tur hjem til Kbh? Selv de implicerede
    ›spillere kan da se, at aftenens opstilling er een af de ringeste
    ›kombinationer, Ståle overhovedet kan vælge.

    ›Tilskuertallet daler og Ståle fortsætter med at devaluere varen.

    Mon ikke også denne utilfredshed med Ståles konstante tåbeligheder, kan være med til at forklare den manglende geist og engagement på banen?! Jeg mener, hvis man igen og igen kan se træneren lave et taktisk oplæg, der ikke engang ville være min bedstemor værdigt, så er der vel ikke noget at sige til, at spillerne også så småt begynder at smide håndklædet i ringen!!

    FYR STÅLE NU!!
    Sidst redigeret af fcksonnefck : 21.03.08 kl. 10:31

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #42
    Bech da man Slettet

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    Kampen igår blev et vendepunkt for mig. Det er første gang, jeg tvivler på, vi vinder DM-guldet. Dette baserer jeg på en række faktorer, der i mine øjne er ekstremt bekymrende.

    Vi viser igår, at vi har et afsindigt lavt bundniveau. Det var helt håbløst igår. Vi når frem til meget få reelle chancer, og vi har rimelig store vanskeligheder defensivt med Bech og ikke mindst Lange. Folk vores forsvarer/midtbane simpelthen skal kunne pille pynten af.

    Ståle lader vores måske bedste mand lige nu, Sionko, blive hjemme og sætter en mand, der har vist han scorer efter behag, Junior, på bænken og lader istedet Grønkjær, som tydeligvis ikke er i form, starte i angrebet, hvor han - i mine øjne - spolerer Ailtons gode stime.

    Vi spiller med Würtz og Hjalte på midten, på trods af at de to sammen ikke skaber noget som helst og ikke gjorde hele efteråret, og igen igår var de helt væk. Fuldstændig ubetydelige spillere. Og det burde være vores mest markante spillere på den plads.

    Sidst men ikke mindst. Aab har mod to tophold scoret 4 point. Vi har scoret 3 mod to bundhold.

    Vi må i mine øjne nu satse stort på pokal og på en andenplads i ligaen. Guldet tror jeg bliver svært. Medmindre ovenstående ændres pr. nu!

  23. De følgende 9 brugere er enige:

  24. #43
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    Nu har jeg ventet med at gå ombord i denne tråd til efterdønningerne fra kampen i Esbjerg havde lagt sig. Nogle spørgsmål står nu tilbage.
    1. Hvorfor undlade Sionko? En udmelding om at manden er træt kan jeg simpelthen ikke tage seriøs. Et par minutters pokalbold i Næstved og en fremragende indsats i Lyngby må sgu da give kræfter og plads i startopstillingen mod Esbjerg!
    2. Hvorfor ikke implementere kometen Zanka langsomt med indhop og mere fast spilletid, når der eventuelt er et pointmæssigt forspring at give af?
    Vi mangler en leder og her er Gravgaard qua sin anførerstatus og mange kampe altså det bedste bud og et naturligt samlingsspunkt.
    3. Ståle brugte vinterpausen til at konstatere at Hjalte/Würts kombinationen ikke er frugtbar! Hvorfor h....... er det så netop midteraksen i går?
    4. Truppens varmeste angriber starter ude, hvorfor?

    NB: Er jeg den eneste naive sjæl, som troede at Juniors tilgang samt Ailtons positive spil, gjorde at vi for sidste gang havde set Grønkjær i front?

    Jeg kan sagtens acceptere at tabe en kamp, hvis vi bare ikke er gode nok. Men jeg kan næsten ikke acceptere et nederlag, hvis dette prmært skyldes mærkværdige træner-dispositioner.

  25. De følgende 4 brugere er enige:

  26. #44
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    ›1. Hvorfor undlade Sionko? En udmelding om at manden er træt kan
    ›jeg simpelthen ikke tage seriøs.

    Jeg er enig i, at det er en dårlig undskyldning. På den anden side går jeg ind for rotationsprincippet, og jeg mener heller ikke, at det børe have den store betydning, at man vælger at spare en Sionko. Holdet er så stærkt, at lidt udskiftning i ny og næ ikke bør påvirke spillet væsentligt.

    ›2. Hvorfor ikke implementere kometen Zanka langsomt med indhop og
    ›mere fast spilletid, når der eventuelt er et pointmæssigt
    ›forspring at give af?

    Gravgaard er vist stadig skadet, og Zanka har efter min mening gjort det fint. Et straffespark er, hvad der kan ske. Nogle dommere ville endda nok have givet Zanka et frispark inden. Han lader til at være en fornuftig ung mand, og kampe som i går vil modne ham som spiller.

    Vi taber kampen pga. Ståles tilgang til fodbold generelt og kampen i går især. Zanka bliver en stjerne en dag.

    ›3. Ståle brugte vinterpausen til at konstatere at Hjalte/Würts
    ›kombinationen ikke er frugtbar! Hvorfor h....... er det så netop
    ›midteraksen i går?

    Enig.

    ›4. Truppens varmeste angriber starter ude, hvorfor?

    Tjah

    ›NB: Er jeg den eneste naive sjæl, som troede at Juniors tilgang
    ›samt Ailtons positive spil, gjorde at vi for sidste gang havde
    ›set Grønkjær i front?

    Nu må du regne med, at Ståle kun har fire klasseangribere at vælge imellem. Det er jo umenneskelige forhold i et så tætpakket program, som FCK skal igennem her i foråret. Mon ikke Antonssen får lidt spilletid i angrebet næste gang? Han har vel også lidt rust, der skal bankes af.

  27. De følgende 4 brugere er enige:

  28. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2007
    Indlæg
    120

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København

    Jeg er ikke sur på Ståle.. Jeg er skuffet.! (Og så pisse irretabel).

    Alt respekt for manden, han gjorde det godt i sit første 1½ år, med et sensationelt ChL år, samt total dominans i suppen sidste sæson.
    Men i denne sæson er ALT bare gået galt. Dette er ikke spillernes skyld (de er gode nok), men trænerens skyld.
    Det er klart, at Ståle har en holdning om fodbold, hvilken han bare ABSOLUT IKKE vil ændre.

    Efter kampen mod Lyngby, fatter jeg simpelthen ikke, hvordan manden kan ændre på 4 pladser!?
    At Sionko ikke startede inde, kan jeg acceptere, men han skulle have været med på bænken, da han nok er en af vores mest formstærke spillere, sammen med Junior (og til dels Ailton/Pospech).
    Og den midtbane.. Hvad faen sker der lige? Lærer han nada? Selv et lille barn, må have fattet, at den midtbaneduo bare ikke virker...

  29. De følgende 4 brugere er enige:

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København
    By Hjaltees#1 in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 24.05.09, 17:00
  2. Optakts- og kamptråd: FCK - Esbjerg
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 73
    Sidste Meddelelse: 30.04.08, 08:52
  3. Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København (pokal)
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 21.04.08, 10:16
  4. Optakts- og kamptråd: OB - FC København
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 15.04.08, 12:20
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)
    By tortocnt in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 10.04.08, 09:51

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •