Side 11 af 11 FørsteFørste ... 891011
Viser resultater 151 til 165 af 165

Emner: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV - OBS: Spoiler alert



    OBS: Denne anmeldelse indeholder spoilere.

    Sommerens største, og vel også eneste, blockbuster. Intet mindre.

    Den angiveligt sidste film i instruktør Christopher Nolans trilogi om vor mørke, tungsindige og kappeklædte helt fra Gotham City.

    Filmen har modtaget mange positive anmeldelser, og den lever stort set op til de af dem, som jeg havde læst inden. Så jeg er absolut ikke skuffet. En del af de negative elementer i diverse anmeldelser kan jeg dog også bekræfte. Ja, den er lang, men absolut ikke langtrukken. Der er hele fire nye karakterer, man skal forholde sig til, og slutningen er måske ikke ligefrem episk (som mange anmeldere ellers har fremhævet) - faktisk temmelig banal, men til gengæld virkelig flot sat op. Plottet er måske knap så gennemskueligt, som man kunne ønske. Men alt i alt en rigtig god film med fantastisk flotte og bragende effekter og hæsblæsende action garneret med eftertænksomhed, hvor hele Batman-universets kompleksitet rulles ud.

    Nolan har med sine film efter min mening løftet genren - og ikke mindst Batman-fænomenet - op til et nyt niveau, der bliver svært at overgå lige med det samme.

    Om det så også bliver den sidste film i serien, må tiden jo vise. Der er som sædvanlig lagt op til, at historien kan fortsætte, men man fornemmer også - med tilføjelsen af Robin og Catwoman - at en fortsættelse ville gøre mere skade end gavn. Der skal i hvert fald tænkes i nye baner, når det kommer til de nye figurer, så vi ikke bare får en gentagelse af "forgængeren" fra 90'erne, hvor filmene blev stadigt mere platte efterhånden som serien skred frem.


    http://uk.youtube.com/v/GokKUqLcvD8

    Generelt gør skuespillerne det fint. Christian Bale har fuldt ud styr på sin helte/anti-helte-figur, Tom Hardy overbeviser godt som en tilsyneladende uovervindelig superskurk, Anne Hatheway og Marion Cottillard leverer et fint skiftevis med- og modspil i forhold til vor huleboende helt. Gary Oldman leverer varen som den nu efterhånden godt desillusionerede politikommissær Gordon. Joseph Gordon-Levitt (Robin) gør det fint, og han bliver givetvis en central figur, hvis der alligevel skulle dukke en fortsættelse op. Det lægges der gevaldigt op til i slutningen. Og så er der jo to af mine all time-favourites, Michael Caine og Morgan Freeman, hvor jeg nok er lidt forudindtaget, men jeg er endnu ikke blevet skuffet over d'herrers præstationer... måske lige bortset fra, at Caine stillede op til Jaws 4, men lad nu det ligge.

    Afslutningsvis bemærker man jo de underliggende, politiske strømninger. At en stærk, karismatisk leder ved hjælp af terror begår statskup (i dette tilfælde et "bykup") og formår at overbevise de undertrykkede masser om, at de skal jagte og udrydde den stadigt mere distancerede elite og ad den vej overtage magten, er jo ikke noget ubekendt fænomen gennem den menneskelige historie. At eliten pga. ekstravagant grådighed ikke længere er i social kontakt med den øvrige, jævne befolkning, skal sikkert ses som en kommentar til finanskrisen og dens konsekvenser for middel- og arbejderklassen. Set i det lys, er jo heldigt for vores helts IRL-persona, Bruce Wayne, at hans firma når at gå på røven, inden revolutionen kommer.

    Når det kommer til Batman, kan det vist ikke gøres bedre: 6 ud af 6 mulige trademarks, bliver det til i denne omgang.

    Sidst redigeret af Don J. : 06.08.12 kl. 10:56

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    730

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV - OBS: Spoiler alert

    Yo Mac!

  4. #153
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV



    Thomas Vinterberg har endnu en gang begået en særdeles stærk film om et særdels kontroversielt emne - pædofili. En mandlig pædagog i 40'erne, Lukas, der spilles fantastisk af Mads Mikkelsen, anklages uretmæssigt for at have opført sig utilbørligt overfor nogle af de børn, han til daglig har ansvaret for.
    Filmen ser på emnet ud fra en følelsesmæssig vinkel: Skyld, mistænksomhed, tvivl, fordømmelse, hysteri og tilgivelse er centrale elementer i fortællingen. Følelserne foregår i et spændingsfelt mellem en snæver kreds af gode venner, kolleger og de øvrige beboere i den lille by, som de meget dramatiske begivenheder udspiller sig i. Filmens titel, Jagten, henviser både til, at hovedpersonen er med i en lille lokal jægerforening, samt til den heksejagt, han udsættes for filmen igennem.
    Filmen nærmest flyder over af gode præstationer - navnlig Thomas Bo Larsen, Susse Wold og Lars Ranthe. At Mads Mikkelsen vandt prisen som bedste mandlige skuespiller ved dette års filmfestival i Cannes er absolut ikke ufortjent.
    Eneste minus er, at handlingen til tider kan virke noget urealistisk, men pyt med det. Det er en fantastisk film, som også er nomineret til hele fem priser ved European Film Awards. Premieren er sat til den 10. januar 2013.


    http://uk.youtube.com/v/9Umv4CyxTdg

    Jagten var med i opløbet om De Gyldne Palmer i Cannes. Den pris vandt den ikke. Til gengæld får den 6 gyldne palmer ud af 6 mulige her fra - også vil jeg da lige sende en cadeau til min lokale biograf for at have fået denne film på lærredet allerede nu som forpremiere.





    Sidst redigeret af Don J. : 17.11.12 kl. 00:16 Årsag: Jeg bliver automatisk logget af hvert 2. minut, hvorefter al teksten i indlægget forsvinder - særdeles irriterende!

  5. #154
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV


    http://uk.youtube.com/v/KJVuqYkI2jQ

    Er man historisk interesseret - og i sagens natur navnlig i amerikansk historie - er denne film en must see. Lincoln viser, hvordan historiens vel nok største amerikanske præsident med snilde, vilje, pres og andre ikke helt fine metoder fik trumfet det 13. tillæg til den amerikanske forfatning vedr. slaveriets afskaffelse igennem, inden borgerkrigen sluttede.

    Det var nødvendigt at få tillægget vedtaget inden krigens slutning, da de besejrede, men også genindtrådte sydstater antagelig havde kunnet blokeret for det.

    Man får også et fint indblik i Lincolns privatliv, der præges af, at den ældste søn, Robert, insisterer på at gå ind i hæren og dermed krigen - meget imod Lincolns og navnlig hans kones, Marys, ønske. De har allerede mistet to sønner, så risikoen er for stor. Men sønnen står fast, da han ikke vil kunne se sig selv i øjnene, hvis ikke han kæmper.



    Daniel Day Lewis er (som sædvanlig) i absolut topform. Han ikke bare spiller Abraham Lincoln. Han er Abraham Lincoln. Det fortælles, at Lewis har for vane at "blive i rollen" også mellem optagelserne, og derfor insisterede på at blive tiltalt "Mr. President" uanset om kameraerne rullede eller ej.

    Tommy Lee Jones, Hal Holbrook og Sally Field er også fremragende-. Ja, der er ikke en eneste svag præstation at hente her.

    Så er der scenografien. Krigsstemningen understreges af Spielbergs valg af tunge møbler, matte farver og dystert lys. Det Hvide Hus er alt andet end hvidt, så snart vi træder indenfor. Repræsentatnernes Hus, hvor den politiske kamp og debat foregår (tillægget er allerede vedtaget året før af senatet), er lidt mere oplivende, men det er primært dialogen, der også her gør indtryk. Der bliver ikke lagt fingre imellem, når modstanderne skal svines til.

    Karaktererne baseres primært på det, de siger - således også præsidenten, der skildres som den ordets mester, Abraham Lincoln jo var, men også som en afdæmpet, tilbagetrukket og til tider nærmest selvudslettende rolle. Alt andet end hvad man normalt forventer af en stor statsmand.

    Filmen varer 2½ time, men det lagde jeg ikke mærke til. Jeg kunne godt have klaret en time mere. Men den kræver nok en del forhåndsviden, hvis man skal have fuldt udbytte af den. Jeg vil sige det på den måde, at der er en del, jeg skal have læst op på, og så vil jeg se frem til at se den igen, når den kommer ud på bluray og dvd.

    Lincoln er nomineret til hele 12 Oscars. Herunder bedste film, bedste mandlige hovedrolle, bedste kvindelige birolle, bedste instruktion og bedste manuskript. Det skal blive spændende at se, hvor mange gyldne statuetter, den kan hive hjem. Fra mig får den 6 høje Lincoln-hatte ud af 6 mulige.



    Er man interesseret i Abraham Lincolns liv, kan jeg i øvrigt anbefale Abraham and Mary Lincoln: A House Divided.
    Sidst redigeret af Don J. : 24.02.13 kl. 22:22

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #155
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV



    Den 8. spril lokkede et par venner mig i biografen til filmen Olympus Has Fallen. En film jeg intet kendte til på forhånd, og da den begyndte havde jeg ingen anelse overhovedet om, hvad der skulle ske. Da jeg forlod biografen et par timer senere gik jeg med den fornemmelse, at jeg havde set filmen før. Det havde jeg ikke, men jeg havde set noget der lignede utroligt meget nede i det man kaldte for halvfemserne (plus et par gange efterfølgende på tv)

    For filmen mindede i sin opbygning meget om Air Force One med Harrison Ford. En film der er blevet sendt mere end 20 gange i dansk tv. Erstat flyet med Det Hvide Hus og de onde russere med de onde - tada! - nordkoreanere, så har man faktisk den samme film. Nå nej, i Olympus Has Fallen er det ikke præsidenten der er den seje, men dennes tidligere livvagt, der gør alt godt igen efter han havde været involveret i en episode, der havde kostet førstedamen livet. Men udover det var der faktisk ingen forskel. Så jeg spår denne film til at være en, der kører i ring de næste 10-12 år på 3+ og 6eren.

    Filmen skal derfor ikke have meget for originaliteten. Skuespilpræstationerne er ok uden at være prangende. Den er spækket med de klicheer der skal være i en film, hvor hele USAs ære står på spil overfor ondskabens akse. For eksempel den kvindelige minister der nægter at adlyde koreanerne, amerikanske symboler der krænkes som Stars and Stripes med skudhuller eller Frihedsstøtten der synker i grus. Den forræderiske interne medarbejder i præsidentstaben der samarbejder med fjenden er der selvfølgelig også. Og naturligvis Morgan Freeman i en rolle som præsident (eller vice-præsident der overtager kommandoen på et tidspunkt) er jo nærmest en kliche i sig selv. Effekterne var heller ikke overvældende og det var tydeligvis lavet på computer. Ja, det er ingen overraskelse, men de kunne da forsøge at få det til at se lidt mere ægte ud.

    Til gengæld scorer filmen højt på gensynets glæde. Det var virkelig med 90er-vibes jeg forlod salen. Som almindelig underholdning, hvor man lige slår hovedet fra i halvanden time fungerede den også udmærket. Det er dog ikke en film jeg nødvendigvis vil anbefale folk at betale penge for at se i biografen. Der bliver rigeligt med muligheder de kommende år på tv.

    På den officielle Air Force One skala fra 1-21 (antallet af gange den har været vist i dansk tv) vil jeg give den et hæderligt 8 tal. En gennemsnitlig film der nok ikke rykker mange kommaer i filmhistorien.
    Sidst redigeret af Dan Abnormal : 09.04.13 kl. 00:38

  8. #156
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV

    THE PLACE BEYOND THE PINES



    Var inde at se denne perle af en film uden rigtig at vide, hvad jeg kunne forvente mig af plot, stil mv. Og jeg tror egentlig, at det er den helt rigtige måde at se denne film på. Med en tabula rasa om man vil. Derfor vil jeg starte med at skrive, at det er en rigtig, rigtig fin film som bestemt er værd at se. Du har nu muligheden for ikke at læse videre og bare se filmen og lade dig medtage. Mindre spoilere vil forekomme nedenfor.



    Historien tager sit udgangspunkt i motorcykelkøreren Luke (Ryan Gosling), der kører shows for et omrejsende karneval. Ved et af karnevallets stop finder Luke ud af, at han har et barn med Romina (Eva Mendes). Luke beslutter sig for at droppe karnevallet og bliver i byen for at se sin søn vokse op og ikke mindst forsørge ham og Romina. Det står dog hurtigt klart for ham, at det ikke bliver let, da Romina har en kæreste og da "minimum wage" ikke ligefrem gør ham i stand til at forsørge sønnen. Luke teamer derfor op med en hill-billy om at røve banker i den lille by. Herfra udvikler filmen sig utroligt og dækker en periode på ca. 15 år.

    Plottet og historien er så omfattende, at det ikke giver mening at skrive mere. Dette er en af filmens styrker. Den har mange facetter, og jeg glæder mig til at se den igen, da der helt sikkert gemmer sig mere i detaljen. Det filmiske indtryk er ligeledes strålende. Vinklerne, det vekslende tempo og musikken og musikken i filmen understøtter alt sammen de budskaber filmen prøver at komme med. Der er biljagte, motocross i skoven og nervepirrende bankrøverier. Det er virkelig fabelagtigt lavet. Man tænker til tider på nogle af scenerne fra Drive. Den her film har dog væsentlig mere på hjerte og er vel næsten mest af alt et drama.

    Om man køber de budskaber instruktøren prøver at komme igennem med er ikke sikkert. Særligt fædres forhold til deres børn er et gennemgående tema. Nogle gange kan det dog være svært at se, hvorfor det er fædrenes skyld, at børnene ender som de gør. Bliver man virkelig et fuck-up "bare" fordi ens far ikke har tid til en? Filmen bliver nogle gange lidt tung i det - både med dens budskaber og i afviklingen. Det ødelagde dog ikke noget særligt for mig.

    Konklusionen må være, at det er en film der både giver stof til eftertanke og oplevelsen af rigtig godt filmhåndværk. Plottet er omfattende og dramaet nærværende. Den bliver dog lidt lang og slutningen lidt forudsigelig.

    5 ud af 6 stjerner.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #157
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    730

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV





    http://www.imdb.com/title/tt1065073/

    http://www.scope.dk/film/9730-boyhood

    Jeg havde på forhånd ikke hørt om filmen, men da jeg dagen inden premieren læste om den på poltikken.dk fangede den hurtigt min interesse. Jeg kunne også se ud fra de rigtig mange 6 stjernet anmeldelser at den nok var værd at se... Nu er en filmanmeldelse jo objektiv så jeg var lidt spændt på om den kunne leve om til mine forventninger.

    Det kunne den.

    Det at den første scene i filmen er optaget i 2002 og den sidste i 2014 gør at vi følger hovedepersonens (Manson) og hans familie (og især hans storesøster) naturlige aldring på en måde jeg aldrig før har oplevet. Det giver filmen en helt utrolig troværdighed og det sammen med at den er næsten tre timer lang gør at du hurtigt føler at du kender hovedepersonerne rigtig godt. Selve historien er måske i sig selv ikke særlig spændene, men det er den måde den bliver fortalt på der gør den spænden. Vi er med på sidelinen ved alle hverdagens små udfordringer og specielt i den sidste del af filmen også det store spørgsmål omkring hvem man er som person og hvilken retning men skal tage i livet.(Manson)

    Filmen er også ret sjov. Specielt forholdet mellem Manson og hans lidt ældre storsøster er fremstillet på en rigtig fin og sjov måde.
    Efter små tre timer når vi frem til tidspunktet hvor Manson flytter hjemmefra for at starte på sin uddannelse og på det tidspunkt har vi været med fra han var 6-18 år. Det ved derfor nærmeste vemodigt at sige farvel til hovedepersonerne. Jeg sad lidt med en lyst til at se hvordan de alle udvikler sig i de kommende år , men omvendt så var det nok også det rette tidspunkt at lade filmen slutte.
    Jeg kan varmt anbefale filmen. Det er meget meget sjældent at jeg har lyst til at se en film to gange i biografen , men jeg tror faktisk jeg vil ind og se den igen, for selv om filmen er små tre timer, så bliver det aldrig kedeligt og der er helt sikkert ting jeg ikke fik med i første omgang.
    Sidst redigeret af Stilltripping : 07.09.14 kl. 20:10
    Yo Mac!

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #158
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Stilltripping Se meddelelser
    Fantastisk film -
    Smider du ikke nogle ord om filmen og en lidt mere uddybende anbefaling? I sig selv er det jo ikke voldsomt interessant, at folk bare fortæller at de har været inde og se en eller anden film :-)
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #159
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,217

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV

    Puster lige liv i en forholdsvis halvgammel tråd:



    Jeg må sige at han kan endnu den gamle Clinten :) han har en evne til at gøre film spændende i hele filmens spilletid.
    Også i denne film har han gjort det, sådan at den slet ikke er langtrukken, men bevare spændingen fra start til slut.
    Og god skildring af en virkelig historie, man får et godt indblik i hvordan det er at være soldat i krig og vende hjem til dagligdagen.

    Jeg vil give denne film 5 ud af 6 soldater hjelme og vil helt sikkert anbefale filmen til dem som ikke har set den.
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #160
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,217

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV



    Denne danske komedie, lavet af samme instruktører, som også stod bag Blinkende Lygter, Adams Æbler og De Grønne Slagtere.

    Humoren i filmen og replikkerne er næsten på højde med de tidligere film nævnt i ovenstående linie, men der manglede noget i handlingen
    og Ole Testrup var ikke nær så god som han var i de 3 andre film. Men underholdende og sjov var den da, men også på en måde lidt mystisk.

    Jeg vil give den 3 ud af 5 hønseæg, og vil sige at hvis du kunne lide humoren i de 3 andre film, så tag ind og se den helt klart.
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  17. #161
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV

    STEPP_POSTER_2-page-002.jpg

    Steppeulven. Bemærk entalsformen. Filmen handler nemlig mere om Eik Skaløe og hans forhold til Iben – Itsy Bitsy – end den handler om bandet Steppeulvene, som udgav kultpladen HIP i 1967. Dog ikke så tiden med bandet ikke spiller nogen rolle i filmen, det gør den absolut.

    Joachim Fjelstrup som Eik og Marie Tourell Søderberg som Iben viser meget fornemt den splittelse mellem frihed på den ene side og afhængigheden af hinanden på den anden side. En splittelse, som (måske) kostede Eik livet, og som ramte Iben endnu hårdere, da hun endte på et teater i Holstebro.

    Filmen skildrer selvfølgelig også hippietiden med eksperimenterende stoffer og fri sex – mest det sidste. Fifty Shades of Grey kan ikke rigtigt være med her. Og så er den også fyldt med flotte billeder fra Eiks og Ibens rejser gennem Europa, Afrika og Østen.

    Jeg har i mange år haft en svaghed for Steppeulvene i almindelighed og Eiks liv i særdeleshed, så filmen har jeg set frem til med store forventninger. Jeg blev ikke meget klogere, men det havde jeg heller ikke forventet. Til gengæld ramte den meget præcist de billeder, jeg havde. Andre, med en mindre interesse, vil få en god historie om en stor personlighed krydret med godt skuespil, flotte billeder og dejlig 60’er nostalgi.

    Se den.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #162
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV



    Jurassic World.

    Nyeste storfilm om de forhistoriske dyr, der genskabes og udstilles i en park. Da Jurassic Park udkom for 20 år siden var det lidt af en revolution, hvor de forlængst afdøde dyr blev genskabt på en måde, hvor man næsten troede de fandtes i virkeligheden. Set i det lys gik jeg i biografen med det håb, at blive væltet bagover af nye speciel effects med tanke på hvor meget teknologien har udviklet sig på de 20 år.

    Kort fortalt så finder filmen sted i samme park som i Jurassic Park. 20 år efter den katastrofale udvikling i den oprindelige park er det lykkes at opbygge en succesrig forretning, hvor der tilsyneladende er styr på tingene. Men befolkningens interesse for dyrene er nedadgående og i et forsøg på at skabe fornyet interesse, har videnskabsfolk skabt et dyr gensplejset af mange forskellige arter, som er opdrættet i omgivelser, der har skabt en tikkende bombe. Bomben sprænger, dyret slipper løs og resten af filmen går på at få den indfanget og tilintetgjort.

    Historien overrasker på ingen måde. Man kan allerede fra starten udpege hvem der dør og undervejs i filmen sætte tjek efterhånden som de stemmes ud. Jeg havde personligt pladen fuld. Det var heller ikke historien jeg havde størst forventninger til. Jeg havde som nævnt mere set frem til filmens grafik og effekter og her må jeg sige, at den skuffede mig. Jeg følte ikke den havde rykket sig en millimeter siden den første film. Dyrene var overraskende kunstige at se på, og jeg har set mere realistiske dinosaurer i filmatiseringerne af Flintstones :-).

    Skuespillerne skuffede mig også til tider. Der var lidt for meget overspil. Der hvor det åbenbart var meningen man skulle trække lidt på smilebåndet trak jeg blot på skuldrene. De følelsesladede scener efterlod mine øjne tørrere end Sahara. Så der var der heller ikke meget at komme efter. Filmen prøvede også med flere referencer til den første film. Nogen vil måske kigge med nostalgiske øjne på rekvisitter fra den første film men også det faldt lidt til jorden hos mig.

    Dog skal filmen roses for en flot afsluttende scene, hvor det endelige opgør mellem parkens to store og dominerende dyr fandt sted. Det så godt ud.

    Men alt i alt en noget flad fornemmelse af forlade biografen med. Jeg ser ikke voldsomt mange film og lader mig ofte begejstre over film, andre finder middelmådige. Denne var dog ikke en af dem. Den får tre ud af seks snorkasaurus af mig.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #163
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV

    Er meget enig mht. Jurassic World. Den var slået stort op, men jeg forventede egentlig ikke noget synderlig fantastisk. Men alligevel var animationerne skuffende, historien dårlig/plat samt forudsigende og værst af alt var skuespillet fra stort set alle andre end Chris Pratt (som klarede det 'ok') intetsigende eller decideret dårligt. Bryce Dallas Howard spillede den kvindelige hovedpersonen Claire, og det må siges at være filmens absolut største nedtur. Ikke nok med hun overspillede rollen og til grinagtige højder, så var rollen og hele forarbejdet omkring karakteren så plat og latterlig at det næsten hev filmen hele karakterer ned i sig selv.
    Men overordnet var hele manuskriptet dårligt og fyldt med underligheder og små fejl, mens flere karakterer virkede ret malplacerede (og platte), herunder de to brødre som i starten af filmen bliver sendt afsted til Jurassic World og filmen igennem bare bliver jagtet uden de har nogen reel indflydelse på historien.

    All in all ligger Jurassic World på et lille bitte 2 ud af 6, og det er alene af kærlighed til Jurassic Park konceptet at den ikke rygere ned på 1 hvor den filmisk fortjener at ligge.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #164
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,217

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV



    Ganske udmærket opfølgning på en god 1'er, og det jeg rigtigt godt kunne lide ved den, var at den havde mange af de samme scener, som der også var i den gamle originale film.
    Et lille minus var dog den lidt sukkersøde slutning, men igen sådan er der jo mange amerikanske film som der slutter. Vil give den 5 ud af 6 klovnehatte :)
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  24. #165
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV



    Endnu en moderne efterfølger til en klassisk film... Men denne her er sgu høj klasse. Er virkelig overrasket over hvor god den var. Den bør ikke have ret til at være så god, men det er den. Værd at se i biografen, så man nemmere fanger alle detaljerne i scener, hvor de fleste andre film ville have brugt CGI.

    Tom Cruise er bims, men han nailer virkelig den her. Val Kilmer er også med, på trods af sin sygdom.
    I øvrigt mener jeg at Brøndby Stadion bør ødelægges

  25. De følgende 4 brugere er enige:

Side 11 af 11 FørsteFørste ... 891011

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 105
    Sidste Meddelelse: 01.11.10, 14:03
  2. Svar: 245
    Sidste Meddelelse: 28.03.08, 23:47
  3. Hvilken udstilling har du sidst set?
    By Mads740 in forum Kultur
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 01:42
  4. Hvilken film har du sidst set i biffen Vol. II...?
    By -Altid FC København- in forum Kultur
    Svar: 114
    Sidste Meddelelse: 22.05.06, 16:42
  5. Hvilken film har du sidst set i biffen?
    By martin_j in forum Kultur
    Svar: 103
    Sidste Meddelelse: 06.09.05, 14:53

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •