Side 3 af 11 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 165

Emner: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV



    "The X Files - I Want To Believe".

    Hmm.... udover at lokke gamle fans som mig selv en tur i biffen, så er denne film også skruet sammen mhp. at skaffe nye fans til fænomenet X-Files. Jeg er dog alvorligt bange for, at når det kommer til at skaffe nye fans, så har diverse genudsendelser af serien (som bl.a. TV2 og TV2 Zulu gør for tiden), nok mere potentiale i sig til det formål, end denne film.

    Som fan går man dog langt fra forgæves. Man får det, man kan forvente af en X Files-episode. Bedst er Duchovny og Anderssons samspil. Deres roller er så forskellige og supplerer derfor hinanden perfekt, og de formår til fulde, at finde tilbage til den gnist, de synergier, der kommer af et godt samspil. I sig selv er de to roller jo ikke ligefrem sprudlende. Mulder og Scully er alt andet end festaber, men sammen bliver det alt andet end kedeligt. At de som hemmelige lejlighedselskere, der i øvrigt har en søn, stadig tiltaler hinanden ved efternavnet springer vi let henover 8-)

    Alle ingredienserne, der skaber en god X file er der. Den afdæmpede og til tider sarkastiske humor, de stærker kontraster i anvendelsen af lys (skiftevis sort og hvid), action-scenerne og Mark Snows brillante lydkulisse. Alt er, som det skal være. Selv Skinner dukker op til sidst. Ledetråde til serien er der naturligvis også; ikke mange, men de er der. Der er dog ingen UFOer, små grå mænd og mere end sprælsk olie. Men man savner det nu heller ikke. Historien er ligesom uddybet i serien.

    Historien er lidt tung i starten, men jeg skal love for, at den stiger i kvalitet - navnlig i den sidste tredjedel af filmen, hvor den tager flere uventede drejninger.

    Endelig en bøf i.flg. imdb: I slutningen aflægger Scully et besøg hos Mulder. Hun parkerer sin hvide Ford Taurus foran Mulder's hus desuagtet, at bilen kort tid inden netop er hevet op af en grøft i en ikke alt for pæn stand. Da hun forlader Mulder kommer hun ud til en ny, sølvfarvet Ford Fusion.

    Filmen fik ikke megen succes i USA. Men den var så også op imod en sort ridder fra Gotham. Jeg giver den 4 stjerner; en for samspillet, en for manuskriptet, en for scenariet og en fordi Gillian Andersson stadig er en babe!

    ******
    Sidst redigeret af Don J. : 26.08.08 kl. 21:36

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    538

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV

    Azuloscurocasinegro, eller slet og ret MørkeBlåNæstenSort

    En underholdende og til tider gribende film, om en 25 årig portner der tager sig af sin handicappede far, og drømmer om et bedre job. Hans bror, som snart skal løslades fra fængsel, finder sig en kæreste som ønsker at blive gravid, desværre er broderen steril, og derfor beder han Jorge om at gøre hende gravid.

    Dette og mange flere dillemmaer, dramaer og fornøjelige forviklinger skaber en film, som jeg godt kan anbefale.
    Hvis FCK omsatte spil til mål, var vi allerede europæisk topklasse.
    fckfreak's Avatar

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV



    Once

    I de to år der er gået fra den er blevet produceret, til den fik premiere i Danmark, har den spillet i det meste af Europa, hvor den både har solgt mange billetter,
    og har vundet priser og høstet anmelderros.

    Jeg var ikke så begejstret for den.
    Den falder i tempo hele vejen igennem, bliver ikke rigtig interessant, selvom de to unge spiller fint. Jeg tror ikke på historien, den virker mig usandsynlig, de får slet ikke solgt mig konceptet, og alligevel er filmen på mærkelig vis ret sympatisk.
    Flere gange sad jeg dog og overvejede, om den mon ikke snart nærmede sig sin afslutning, den fængende musik til trods.

    Uden overhovedet at spoile kan jeg godt sige, at de sidste to-tre minutter redder en stor del af filmen for mig.

    █__ █__ █__ █__ █__ █__
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV



    Jeg havde set frem til den længe og må erklære mig ekstremt skuffet. Hvor inspirationskilden til etteren var det dystre Lovecraft-miljø, er toeren light comedy, der minder om en blanding af Harry Potter, Men in Black og de nye StarWars... Den får 4 ud af 10, da Hellboy selv stadig er cool nok, Selma Blair er eye candy, og der er også andre udmærkede elementer, men der går simpelthen for meget fjolleri i den :-(
    Sidst redigeret af Ace : 06.09.08 kl. 09:53
    HIC SUNT LEONES

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV



    In Bruges - altså, "I Brügge". På engelsk udtales byen noget i retning af [broosch].
    Colin Farrell, Brendan Gleeson (Mad Eye Moody i Harry Potter), Ralph Fiennes og en lækker belgisk tøs(!) ved navn Clémence Poésy. Poésy... Mmmmm...

    Den går kun et enkelt sted i hele Danmark, og det er bare at komme afsted og se den, for det her er fa'me en god film.
    Og ikke en af de hersens artsy-fartsy tøsefilm jeg plejer at være glad for. Næ, her har vi en rigtig film for mænd.

    Lejemordere! Actionscener! Blod! Humor! One-liners!

    Down and out i Belgien? Ikke helt. Ganske vist må lejemorderne Ray og Ken – superbt spillet af Colin Farrell og Brendan Gleeson - ligge lavt i Brügge, mens de venter på nye dessiner fra London, men selv når skyderne hviler, sker der ting og sager for de to mænd. En fager kvinde gør sin entré. Samt en dværg med flere dagsordener. Alt sammen kædet sammen af fantastiske dialoger, der meget rammende er beskrevet som lige dele Beckett, Tarantino og Graham Greene. Resultatet er rimeligt unikt. ’In Bruges’ er nærmest en film, der opfinder sin helt egen genre. Lad os kalde den Comedy Noir.
    Det er en rigtig rigtig fed film! Og den har fået gode anmeldelser.
    Den når at være lidt forskellige genrer; den er morsom, den er spændende, den er alvorlig. Comedy Noir er måske ikke helt ved siden af.
    Se den for fa'en. Afsted det går!

    █__ █__ █__ █__ █__ █__
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV


    Coenbrødrenes Burn After Reading

    Vældig morsom, nogle helt fantastiske figurer, og en George Clooney i absolut topform - ikke i sin sædvanlige rolle...!
    Skæve situationer, gode replikker - grin & glem.

    █__ █__ █__ █__ █__ █__
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV


    Så kort og mærkeligt livet er, af Anders Østergaard på CPH-DOX.

    Den sendes også lige nu på DR2, så det er kun selskabets skyld, at jeg ikke er ærgelig over at have givet 75kr. for at se den for to dage siden.

    Der er da meget godt i den, bevares, men formen på filmen formåede desværre at gøre mig godt og grundigt irriteret.
    Det er dejligt med så meget Turèll, men jeg-formen virker påtaget, de opsatte dialoger næsten tåbelige, og de steder i Dan Turèlls liv Østergaard har valgt at slå ned på, undrede mig efterfølgende.

    Det virkede på mig som om, at han prøver at lave et filmisk digt, og i den grad fejler!
    Som sagt er der meget godt, men det er alt det der er Dan. En kunstlet film om en kunstner huer mig åbenbart ikke. Overlad kunsten til Turèll.
    Jeg havde fået mere ud af filmen, hvis den var lavet i 'almindelig kedelig portrætform'. Men det er måske bare mig. Og min ledsager til filmen i biografen.
    Måske er min kærlighed til Turèll for stor, mit kendskab til ham for indgående, jeg ved det ikke.

    Men med det forhåndenværende materiale er resultatet i den grad kummerligt.

    █__ █__ █__ █__ █__ █__
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV



    På afslutningsdagen af CPH-DOX var jeg inde og se Maradona.

    Meget er sagt og skrevet og fortalt om Diego Armando Maradona. I denne film af bosnieren Emir Kusturica kommer både Maradona og Kusturica til orde, samt nogle tilbedere af El Diego.
    Desuden sættes hans ageren for det argentinske landshold i et politisk perspektiv, han fortæller selv om sit nej tak til at mødes med Prince Charles og sin forguden af Fidel Castro.

    Når man har så ringe et kendskab til instruktørens tidligere film som jeg, kan det virke mærkeligt, at Kusturica så ofte vælger at vise klip af sine fiktionsfilm, med henvisning til at Maradona kunne være den og den figur i de forskellige film.
    Det er selvfølgelig en mangel fra min side, og denne mangel gjorde at jeg undrede mig over hvad i al verden jeg skullestille op med denne noget ubrugelige information. Eller måske var det ikke så meget information, som det var instruktørens egne associationer.

    Kusturica selv var nemlig ligeså meget hovedperson som Maradona, og en stor del af hans voice-over fortællinger om hvilket menneske Maradona er, var gisninger. Det er natuglivis helt fair at gætte på hvad et andet menneske tænker, og hvad hans bevæggrunde er, men når han nu brugte tre år på at lave filmen, og tilbringe en del tid sammen med Diego, kunne han måske bare have spurgt ham i stedet.

    Der er rigtig mange rigtig interessante perioder i filmen.
    F.eks. syntes jeg vældig godt om det interview, hvor Diego fortæller om sit kokainmisbrug, og om hvor meget han er gået glip af, og om hvor stor en fodboldspiller han kunne være blevet, hvis han ikke havde været så dum.
    En velovervejet og selvreflekterende Maradona, var ikke lige det jeg havde forventet.
    De mange sekvenser med hans mål for Napoli, Barcelona, Boca og Argentina, nød jeg naturligvis også, ligesom forsøget på at skildre den gudestatus han blandt mange landsmænd nyder, var mig interessant og fascinerende og skræmmende.

    Desværre var filmen en kende rodet, og sprang hele tiden frem og tilbage mellem meget forskellige elementer. Det kan en film nyde godt af, det gjorde denne ikke, synes jeg. Endvidere synes jeg ikke den var særligt struktureret, og spændingskurven mere én lang lige streg, én lang tyk pølse, end en kurve med stigninger, og en historie med en begyndelse, en midte og en slutning.
    Groft skitseret var der 5 virkelig spændende minutter, efterfulgt af 5 småligegyldige minutter, efterfuldt af 5 virkelig spændende minutter, efterfulgt af 5 småligegyldige minutter osv. Det er selvfølgelig en stor løgn, men det er den følelse jeg sidder med bagefter.

    Instruktørens ageren i filmen, blev lidt for meget Michael Moore (nejnej, ikke sådan, bare en selviscenesættende instruktør) til mig, og hans voice-over var en kende for poetisk og storladen til at jeg kunne være med.
    Men måske var det i et forsøg på at gøre filmen som Maradona, som Maradonas tilbederes forhold til El Diego. Under alle omstændigheder syntes jeg han fyldte for meget (min ledsager var aldeles uenig, og mente det var en stærk kvalitet i filmen), men tilgiver det, da filmen stadig var en usædvanlig spændende oplevelse.

    Med højdepunkter som et interview med en 10-12 årig Diego der hyldes af sin bror og et indblik i hans selvforståelse som en skuespiller i dette cirkus, fik jeg faktisk en menneskelig respekt (min fodboldmæssige repekt såvel som kærlighed vandt han i 1986) for manden.

    En god film som jeg godt kunne finde på at gense.
    Rygtet vil i øvrigt vide at den bliver tilgængelig for menigmand i december i Grand Teatret.

    █__ █__ █__ █__ █__ █__
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #39
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV



    Vicky Cristina Barcelona

    De to unge amerikanske piger Vicky (Rebecca Hall) og Cristina (Scarlett Johansson) skal tilbringe to måneder i Barcelona, hvor de møder den charmerende, livselskende og ligefremme maler Jose Antonio (Javier Bardem).
    Han inviterer dem med til Oveido en weekend, til sightseeing, god vin og sex ("...hopefully the three of us...").
    Vicky taber kæben, og bliver vred over hans forslag, mens Cristina føler sig lokket.
    Det er startskuddet til en helt fantastisk film, hvor også Juan Antonios småtossede ex-kone Maria Elena (Penelope Cruz) gør sin entre på helt forrygende vis.

    Som en anmelder (jeg husker ikke hvem - var det Kim Skotte?) sagde, er dette tæt på at være enhver heteroseksuel mands ultimative fantasi.
    I hvert fald er Javier Bardem (eller i hvert fald hans figur Juan Antonio) nu min helt, mit idol.
    Det er en helt sublim film, der er underholdende fra start til slut. Det er ikke fordi den kræver så forfærdelig meget af sit publikum, meget serveres via en voice-over fortæller (der de første minutter irriterede mig, men snart blev en rigtig fin integreret og hyggelig del af filmen), men det gør mig intet at den er så forholdsvis let tilgængelig, for der er stadig bid, nerve og intensitet i filmen.
    Og så gør Rebecca Hall og især Penelope Cruz bestemt heller ikke filmen mindre interessant. Scarlett er da, bevares, og en sød pige, men i denne film ikke min yndling.

    Jeg skal helt bestemt have den på dvd, og gense adskillige gange!!
    Jeg lader julestemningen løbe af med mig, og giver fuldt hus til Vicky, Cristina, Juan Antonio, Maria Elena, Barcelona, Oviedo og kærligheden!

    █__ █__ █__ █__ █__ █__


    (Hvem der har instrueret den lader jeg mig ikke mærke med, da jeg ikke er en fan. Lykkeligvis mærkede jeg ikke hans tilstedeværelse i filmen).
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    415

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV



    Historien om Walker og hans vej mod embedet. Vi kender alle det meste af historien, så den vil jeg ikke genfortælle. Jeg vil dog fremhæve at castingen er lige i øjet, og at dialogen er fremragende. Dette krydret med fantastiske billeder giver 5 ud af 6 herfra.

    *anbefaler varmt*
    Vi sender et postkort fra Europa
    JZC#20's Avatar

  17. #41
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV


    (tryk på billedet for at læse om filmen på imdb.com)

    Bevares, ikke årets mest højkulturelle film - men ikke desto mindre drog jeg i biffen, flankeret af den bedre halvdel, for at blive underholdt - desuden var billetterne gratis...

    Plottet er simpelt - meget simpelt:
    En kedelig, kedelig mand, med et kedeligt arbejde og et kedeligt liv, får vendt op og ned på det hele, da han deltager i et "seminar", hvor hovedbudskabet er at sige JA!!!!!!1 til det hele.

    Uhhh, gad da nok vide om det fører noget sjovt med sig?

    Her må jeg indskyde at jeg ikke havde de store forventninger til filmen, super-forudsigeligt falde-på-halen-komedie er ikke lige mig, men hvad man dog ikke siger ja(!!!!) til, for at slippe for afkommets højfrekvente støjforurening - bare i et par timer...

    Nå, men jeg blev da - til min store overraskelse - overrasket, eller hvad man nu siger.
    Til trods for en lidt træg start, hvor man gennemgår den obligatoriske halv-sjove gennemgang af hovedpersonens liv, fik jeg i dén grad bevæget mine lattermuskler - ganske som min salamilugtende sidemand, der i sin store ukontrollerede latterrus, hoppede op og ned samtidigt med at han gentagne gang klaskede hans pølsehænder sammen.

    Jim Carrey er hovedårsagen til, at denne film holder. Undertegnede var ellers af den opfattelse, at han var ved at falde lidt af på den, men han har i dén grad sadlet op igen. Det er svært at afsløre hvad han gør godt, uden samtidigt at løfte sløret for mange af de jokes der er i filmen - blot kan det siges at gamle tandløse kvinder kommer til deres ret!

    Desuden skal Zooey Deschanel fremhæves. Hun gør det glimrende som den lettere småskøre Allison, bl.a. med hendes foto-jogging kursus - og så derudover ser hun da så hamrende godt ud, hvilket jeg måtte kæmpe en brav kamp for at skjule for fruen - altså at jeg var betaget af hende. Derudover gør Rhys Darby et ganske godt stykke arbejde, som den kiksede chef, der gør alt for at blive accepteret.

    Filmens slutning er "Hollywoodsk", hvilket ikke gør noget som helst, da man ikke forventer andet og da lyset atter engang tændtes i sal 2, sad jeg med en fornemmelse af, at det nu alligevel ikke var spildt tid at sidder dér, med fruen på venstre side og en salamielsker med abnormt store hænder, til højre.

    Karakteren må derfor blive:

    █__ █__ █__ █__ █__ █__


    ZuperFarDK - der siger JA til det hele!


  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #42
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV


    Revolutionary Road

    Skaktører har anbefalet mig bogen, som jeg dog ikke havde læst inden jeg så filmen.

    Som Per Juul Carlsen i P1s Filmland sagde, er det svært at lave en film der handler om parforholdsproblemer, uden at den bliver forudsigelig eller uvedkommende, men det er netop hvad, Sam Mendes her har gjort.
    Jeg synes også det er enormt svært, at fortælle andre hvad den handler om, uden at det lyder uinteressant.
    Men det er en fremragende film!

    Frank og April (Leo og Kate) bor i en New York forstad med deres to børn (der dog er meget "ude" filmen igennem), hvor livet åbenbart er banaliteter, whisky og smøger. Og så lidt mere whisky og lidt flere smøger. Faktisk mindes jeg ikke at have set en film siden Good Night, and Good Luck (2005), hvor der bliver røget så meget.
    Selvom Frank i en indledende sekvensmontage bedyrer April at han ville kede hende ihjel, hvis han skulle fortælle om sine inderste ønsker, mener April, at de er destined for greater things (ikke et citat fra filmen), og præsenterer ham for idéen om at flytte til Paris.
    Og det er netop denne escape fra hverdagen filmen kredser om. At det så også bliver den, der i min optik ikke bliver formidlet helt optimalt, så den bliver troværdig og gyldig, er uheldigt. Det bliver dog på ingen måde ødelæggende for filmen, idet selve ophavet ikke er det væsentlige, men det det munder ud i, nemlig ægtefolkenes tendens til at beskylde hinanden for de ting de ikke selv fik opnået, eller for at lægge hinanden forhindringer i vejen.

    Frank, der er besat af tanken om at føle - så meget så han knalder en sekretær, bare for at føle noget, bryder sig ikke om sit job, og efter lidt overtalelse er han med på idéen.
    Fra et kedeligt og trivielt hverdagsliv, går parret nu nogle anderledes måneder i møde. Efter beslutningen er taget, liver de op, bliver nyforelskede og lykkelige mennesker.
    Jeg behøver vel næppe sige, at lykketilstanden ikke varer ved, men hvad der videre sker, vil jeg ikke afsløre.

    Det er en meget stærk film, især, kan jeg forestille mig, for folk der er i de først 10-15 år af, hvad de regner med skal være et længerevarende (livslangt) parforhold. Selv tog jeg følsomme mand den vældig nært, ikke mindst grundet de sublime skuespilspræstationer, den fænomenale instruktion, de smukke billeder og den herligt diskrete og ofte fraværende underlægningsmusik.

    En forsigtig men varm anbefaling herfra.

    █__ █__ █__ █__ █__ █__
    Sidst redigeret af Pipetown : 01.02.09 kl. 23:07
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #43
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,217

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV



    Blev en anelse skuffet, havde regnet med lidt mere dybdegående indhold i filmen. Træk lidt i langdrag.
    Men ellers spiller Ulrich Thomsen som han plejer stabilt og godt, og det samme kan også siges om Paprika Steen.

    Den får *** ud af *****
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  22. #44
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Klassen / Entre Les Murs



    Årets Guldpalmer og nomineret til en Oscar for bedste udenlandske film skulle være anbefaling nok, men siden I alle efterspørger mere, så lad gå.

    Jeg bør naturligvis også advare om at filmen er på fransk, hvilket almindeligt begavede mennesker jo skulle mene var endnu en anbefaling og et varsel om herligheder i vente, men tilsyneladende er der stadig en del ignoranter rundt omkring, så de kan hermed springe videre til de indlæg der omhandler episke mesterværk som Date Movie eller Yes Man.

    Filmen følger en fransk folkeskolelærer fra et råt kvarter i et år og hans ottende klasse af blandende rødder. Det kunne lyde som optakten til en metervarefilm som Dangerous Minds eller Fighters, eller den noget bedre Dead Poet's Society, men Entre Les Murs/Klassen er blottet for sødsuppe, og nærmest dokumentarisk i sin fortælleform. Den klassiske fortælling, med konflikt, point of no return osv. er tilsidesat, og tilbage er et råt og ærligt portræt af klassedynamik, bristede håb og pædagogik kontra pragmatik.

    Skuespillet er ualmindeligt godt, måske fordi de fleste ganske enkelte skuespillere spiller sig selv, eller i det mindste fragmenter af egen personlighed. Jeg hader som oftest børneskuespillere, men filmens mange unge gør det aldeles fortrinligt.

    Alt i alt en fremragende lille film, som fortjener al den ros den har fået i anmeldelser og konkurrencer.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  23. #45
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV



    Stille kaos

    Rigtig dejlig film, der stille skrider frem, som livet leves fra en bænk foran ens datters skole, efter ens kone er død, og man egentlig ikke er voldsomt ked af det.
    Kun en lidt in-your-face-sexscene falder lidt udenfor, men jeg blev flere steder overrasket over, den vej fortællingen gik. Atypisk og bestemt ikke et narrativ der ville være gået i en amerikansk film. Måske lige lidt for lang.

    Jyllandsposten seks stjerner er måske lige i overkanten, men en god film det er det.

    █__ █__ █__ █__ █__ █__
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 3 af 11 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 105
    Sidste Meddelelse: 01.11.10, 14:03
  2. Svar: 245
    Sidste Meddelelse: 28.03.08, 23:47
  3. Hvilken udstilling har du sidst set?
    By Mads740 in forum Kultur
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 01:42
  4. Hvilken film har du sidst set i biffen Vol. II...?
    By -Altid FC København- in forum Kultur
    Svar: 114
    Sidste Meddelelse: 22.05.06, 16:42
  5. Hvilken film har du sidst set i biffen?
    By martin_j in forum Kultur
    Svar: 103
    Sidste Meddelelse: 06.09.05, 14:53

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •