Side 8 af 11 FørsteFørste ... 567891011 SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 165

Emner: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,450

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV

    Var et smut i Imperial i går aftes og se en af de sequels, jeg har haft størst forventninger til siden The Two Towers (hvis man ellers vil kalde den en to´er), nemlig opfølgeren til den fabelagtige Iron Man fra 2008.



    Tryk på plakaten for mere info

    Og over en bred kam skuffer den ikke. Man skal selvfølgelig acceptere filmens "videnskabelige" præmisser omkring selve Iron Man-dragten/-dragterne, og selvfølgelig har plottet sine huller, men underholdningen og tempoet er i øverste Hollywoodklasse, og samtidig er filmen, ligesom sin forgænger, befriende amoralsk i forhold til mange andre i samme kategori.

    På skuespilsiden er der også mange fremragende præstationer. Robert Downey Jr. er spot-on i den i hans tilfælde også nærmest selvbiografiske titelrolle, og der er herlige biroller i Mickey Rourke, Sam Rockwell og Samuel L. Jackson. Lidt mere skuffende er den ellers habile Don Cheadle som major Rhodes, en rolle som Terrence Howard udfyldte bedre i etteren, og ikke mindst Scarlett Johansson, der ærligt talt ikke bidrager med meget mere end sit smækre udseende. Og det er bestemt smækkert (!), men som actionheltinde overbeviser hun i hvert fald ikke undertegnede.

    Alt i alt er Iron Man 2, med et herligt soundtrack fra bl.a. AC/DC som prikken over i'et, således klart anbefalelsesværdig, og den får fem løsgående Jens Rohde-missiler ud af seks mulige.



    duckman

    PS. Word of advice, måske mest til de mere nørdede: bliv siddende og se rulleteksterne...
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    69

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV

    Til det ellers rammende Iron Man II oplæg vil jeg gerne lige sige:

    Jeg synes at filmen er god, fantastisk skuespil og helt enig med duck.

    MEN

    Var i biffen med 8 af Amager drengene som alle synes at det var den værste film nogensinde.

    - Ergo hvis du er fra amager er der kun 11-12% chance for at du kan lide den.

  4. #108
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV



    A Single Man

    Man kan godt se, at filmen er lavet af Tom Ford, for den er virkelig godt designet, gennemført stilistisk i mange valg, og det præger filmen i høj grad.
    Om man så kan lide det, vil der formodentlig være forskel på. For mig vedkommende var de mange close-ups, den gennemtrængende musik og legen med farverne der fader ind og ud på nippet til at være for meget.
    Men det gør ikke noget.
    Jeg kunne godt have ønsket mig, at det var et virkemiddel brugt mere sporadisk snarere end en konstant præmis, men det er også min eneste anke i forbindelse med filmen.

    For det er en rigtig rigtig god film!
    Den minder mig om Lost In Translation på en sær uforklarlig måde - og det er en kompliment.
    Colin Firth er simpelthen så indtagende, troværdig, overbevisende og absolut brilliant i rollen som collegeprofessoren, der ikke har kunnet slippe eller bearbejde sin sorg over sin kærestes død.
    Han dominerer fuldstændig filmen, der virkelig fortæller en god, stærk historie, der gik rent ind hos mig.

    I biografen mødte jeg Johannes Møllehave, der var inde og se filmen for ottende gang(!). Om man vil tage det som en anbefaling eller det modsatte, vil jeg lade være op til den enkelte. Om han som jeg blev forført af Firth (og hans blændende skuespil), skal jeg ikke kunne sige.
    Men man må lade Ford, at det er en gennemført verden han har bygget op, med dygtige præstationer og gode figurer i birollerne - især den gintyllende Charley (Julianne Moore) og den charmerende Jim (Matthew Goode) fuldender universet og historien.

    ✓ ✓ ✓ ✓ ✓
    5 af 6
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #109
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV



    Armadillo

    I aftes havde jeg fornøjelsen af at se den mest omtalte danske dokumentarfilm længe. Det var en interessant oplevelse, ikke blot fordi dokumentaren i sig selv er interessant, fordi den skildrer netop den slags historier, jeg selv finder mest spændende, men også fordi det endelig gav mulighed for at forholde sig til selve kilden til den store debat.

    Filmens styrke er at den går meget tæt på soldaterne, måske i virkeligheden også for tæt, fordi situationerne hvor soldaterne spontant udtaler sig i mindre begavede sort/hvide sætninger, ikke bliver kontekstualiseret eller modereret af senere mere overvejede udtalelser hvor adrenalinen ikke længere pumper. Filmen fortæller, meget effektivt, en historie, men ud fra den omfattende efterfølgende debat, synes jeg personligt at det er blevet glemt at det er netop dette, en historie, hvor enkelte øjeblikke strikkes frem til en overordnet fortælling og også en selektiv historie, der kun med allerstørste varsomhed, kan bruges til generelle refleksioner om danske soldaters arbejde, eller den danske tilstedeværelse i Afghanistan.

    Når de forbehold er taget, er Armadillo en stærk film, som ikke kan undgå at vække til eftertanke. Men jeg har svært ved at vurdere den nogenlunde objektivt, fordi jeg ikke kan undlade at opleve den i lyset af den megen debat, som jeg hverken før eller efter at have set filmen, har været helt enig i. Jeg finder filmen for ensidig, for vinklet på den rå tone, på opgavens Sisyfos-karakter, til ikke at blive irriteret, hvilket jeg måske ikke var blevet, såfremt filmen og dens fortælling ikke allerede var blevet inddraget i en del af diverse politikerse og meningdanneres prefabrikerede talepunkter. Derved får den ikke lov til at stå for sig selv, og det bliver en svaghed, for instruktør Janus Metz har selv pointeret at den ikke er en fortælling for eller imod, men om noget.

    Selv om det ovenstående måske lyder kritisk, vil jeg stadig anbefale filmen varmt. Og så ser jeg ellers frem til den amerikanske Restrepo, der er sjæleligt forbundet med Armadillo, og som måske vil være nemmere at forholde mig til personligt, når den forhåbentlig ikke har fyldt alle danske nyheder før jeg ser den.

    edit: et meget vredt bøvs skal med. Filmens tekster er smækfyldte med stavefejl. Jeg ved ikke om den er blevet hastet igennem efter Cannes og den megen omtale, for at være klar til det danske marked, men det er bare ikke godt nok, når der eksempelvis med store bogstaver står "månder" i stedet for "måneder".
    Sidst redigeret af Mads740 : 31.05.10 kl. 22:00
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  7. #110
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV

    ›edit: et meget vredt bøvs skal med. Filmens tekster er smækfyldte
    ›med stavefejl. Jeg ved ikke om den er blevet hastet igennem efter
    ›Cannes og den megen omtale, for at være klar til det danske
    ›marked, men det er bare ikke godt nok, når der eksempelvis med
    ›store bogstaver står "månder" i stedet for
    ›"måneder".
    Du har helt ret.
    Premieren blev grundet prisen i Cannes fremrykket med hele seks uger.
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #111
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV



    Uden at skulle komme for meget ind på det overdådigt geniale plot, så skal det siges meget klart: Dette er en helt igennem smuk og genial film. Fra første billede glider over skærmen til den geniale cliffhanger i slutningen, er der spænding. Nolans fænomenale blik for detaljen og den lette historie, gør at man på intet tidspunkt er ved at fare vild i drømmenes labyrint. Når plottet samtidig er krydret med mere end stabile præstationer fra blandt andet DiCaprio, Joseph Gordon-Levitt (500 days of summer) og Ellen Page (Juno), så er det færdige resultat en film, der vil hjemsøge dine drømme i lang tid.

    Se den! Og se den så igen.

    Mvh. Søren, der forudser at ingen film vil overgå Inception i år.

    Inception får seks ud af seks batmænd


  10. De følgende 12 brugere er enige:

  11. #112
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV

    Ingen tvivl om Inception er en rigtig god film, men den er noget hyped i mine øjne til en grad den ikke kan bære. Plottet er set før i film bl.a minder det utroligt meget om Matrix. Desuden virker det i mine øjne til at man bevidst har lagt nogle ekstra "socialkonstruerede" virkelighedslag ind i filmen for at gøre den mere kompleks. Slutningen er uden at røbe den også meget forudsigelig og påtaget at man bevidst ikke ønsker at "samle trådene".

    Dog stadig en rigtig god film med gode skuespilspræstationer. Men at den nærmest gøres til en af de bedste og mest skelsættende film i historien holder bare ikke i mine øjne.

    4,5 ud af 6 stjerner.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #113
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV

    Jeg har også lige set Inception og må give ret i, at den minder meget om Matrix (i hvert fald den første, som er den eneste af dem jeg har set). Jeg er ikke så vild med den slags film må jeg så konkludere, da jeg forlod biografen med samme fornemmelse som da jeg i sin tid så Matrix. Jeg var mere forvirret efter filmen end før.

    Nej, det er en flot film. Godt lavet med mange flotte effekter. Effekter gør ikke det hele. Det kræver også en god historie. Det har Inception. Jeg havde bare svært ved at samle det så det gav ordentlig mening og dermed også en ordentlig oplevelse.

    Det er dog ikke filmens skyld at den slags og undertegnede ikke passer helt sammen.

    Jeg må dog så sige, at min respekt for Leonardo Di Caprio som skuespiller er stærkt stigende. Jeg husker ham mest i den lidt irriterende rolle i Titanic og fra den der Western som jeg ikke lige kan huske navnet på. Hans præstationer i Blood Diamond og Inception viser dog, at han har et stort skuespillertalent, og er vokset ud af rollen som teenage-idol på en god måde.

    Jeg giver den 4 ud af 6 snurretoppe.

  14. #114
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV

    ›Jeg må dog så sige, at min respekt for Leonardo Di Caprio som
    ›skuespiller er stærkt stigende. Jeg husker ham mest i den lidt
    ›irriterende rolle i Titanic og fra den der Western som jeg ikke
    ›lige kan huske navnet på. Hans præstationer i Blood Diamond og
    ›Inception viser dog, at han har et stort skuespillertalent, og er
    ›vokset ud af rollen som teenage-idol på en god måde.
    Hvis jeg helt off-topic her må indskyde:
    What's Eating Gilbert Grape (1993)
    Romeo + Juliet (1996)
    The Beach (2000)
    The Aviator (2004)
    The Departed (2006)

    Man kan mene hvad man vil om filmene, men at han er vanvittig dygtig, kan kun sløres af fordomme om filmenes kvalitet.
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar


  15. #115
    cl-cph Slettet

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV

    Hertil kan også tilføjes:

    The Basketball Diaries (1995)
    Catch me if you can (2002)



    ›Hvis jeg helt off-topic her må indskyde:
    ›What's Eating Gilbert Grape (1993)
    ›Romeo + Juliet (1996)
    ›The Beach (2000)
    ›The Aviator (2004)
    ›The Departed (2006)

    ›Man kan mene hvad man vil om filmene, men at han er vanvittig
    ›dygtig, kan kun sløres af fordomme om filmenes kvalitet.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #116
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV

    Jeg har også lige set Inception.

    6 af 6.
    Forrygende film. Opstiller som The Matrix en præmis der gør filmen troværdig.
    Om man så er til evil overlord computere eller drømmedeling er en smagssag.

    The Matrix var nyskabende og rå. Inception skaber intet nyt, men er helt utrolig flot. Udover nogen utroligt flotte og originale action scener, forcerer Nolan nogle ganske ordinære action scener i løbet af filmen. Detaljegraden er på trods af de ordinære setups helt fantastisk - jeg husker ingen fejl eller "hmmm" øjeblikke.
    Det er dog nemmere at vurdere anden gang hvor man ikke er overvældet :-)

    Der kommer ingen spoilers, men der ER nogen problemer med logiken i filmen. De er ikke store og man burde sagtens kunne følge filmens historie mens man ser den første gang. Det er ikke Memento, som mange ikke får gennemskuet i første forsøg.

    Cheers!
    Death by football!

  18. #117
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,217

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV



    Min begejstring for filmen er knapt så stor, ingen tvivl om at den er flot lavet, men min forvirring var total. Jeg forstod ikke helt fortolkningen mellem drøm kontra virkelighed.
    Et plus er dog at Michael Caine har en lille birolle i filmen, jeg har altid rigtig godt kunne lide denne skuespiller.

    Jeg giver den 3 ud af 6....
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #118
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV

    Nå, jeg vil da også lige give mit besyv med så.

    Filmen skal roses for sin originalitet og instruktøren for at have mod til at give sig i kast med en så afsindig ambitiøs fortælling.

    Når filmen for mig at se ikke kan siges at være helt vellykket, er det fordi den fremstår ufokuseret: den vil rigtig mange ting på rigtig mange niveauer.

    Jeg skal holde mig fra videre konkretiseringer, for ikke at afsløre noget, men det forekommer mig at filmen har meget travlt; den vil på samme tid med den episke mystiske fortælling sige noget eksistentielt, fortælle en kærlighedshistorie samt en masse action og spænding.
    Disse elementer formår ikke rigtigt at blive integreret ordentligt i hinanden, og det gøre desværre at jeg ikke rigtigt engagerer mig ordentligt i primært personerne men mod slutningen, egentlig heller ikke historien.

    Jeg har dog sympati for at filmen tør prøve så mange ting, men det hænger desværre ikke ordentligt sammen.

    Mvh. Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #119
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    the Expendables


    http://uk.youtube.com/v/C6RU5y2fU6s

    Kække bemærkninger, store eksplosioner og masser af slåskampe, leveret i en ikke videre alvorlig indpakning. Der er alt hvad der hører en b-film til, skurkene er onde, taler med tyk accent, kvinden er smuk og tynd og plottet endnu tyndere. Expendables er, som forventet, ganske god røvballe-underholdning, men den skuffer også lidt hvor den burde stå bedst, på kampscenerne, der ofte er klippet på den hurtige og "rystede" facon fra fx Bourne-filmene, hvilket med det virvar af store stjerner, betyder at de mere bliver rodede og svære at overskue, end egentligt imponerende.

    Den kan sagtens ses, og er fin underholdning, men man bliver næppe udelukket fra samtalerne ved parmiddagene, hvis man venter til dvd'en udkommer.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #120
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvilken film har du sidst set i biffen? Vol IV


    http://uk.youtube.com/v/amIMCDTnGVE
    Trailer med danske undertekster

    Det svenske svar på Pusher: Snabba Cash.

    Rigtig god film.
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

Side 8 af 11 FørsteFørste ... 567891011 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 105
    Sidste Meddelelse: 01.11.10, 14:03
  2. Svar: 245
    Sidste Meddelelse: 28.03.08, 23:47
  3. Hvilken udstilling har du sidst set?
    By Mads740 in forum Kultur
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 01:42
  4. Hvilken film har du sidst set i biffen Vol. II...?
    By -Altid FC København- in forum Kultur
    Svar: 114
    Sidste Meddelelse: 22.05.06, 16:42
  5. Hvilken film har du sidst set i biffen?
    By martin_j in forum Kultur
    Svar: 103
    Sidste Meddelelse: 06.09.05, 14:53

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •