Side 34 af 34 FørsteFørste ... 2431323334
Viser resultater 496 til 506 af 506

Emner: Hvad er den seneste plade du købte? - #5

  1. #496
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Hvad er den seneste plade du købte? - #5

    Jeg har senest købt de tre her. Dog udgives "Bloom" først 14/5. Det jeg har hørt af den på youtube og lign. er dog ganske fremragende.
    Beach House - Bloom.
    Den har været fremragende her på anlægget siden i marts ;-) Og er bestilt i fysisk form - sammen med denne, som jeg ikke kan vente på:



    Elsker Saint Etienne! Og trutter i øvrigt skamløst i min egen trompet og anbefaler BBC, den nye blog.

    mvh,
    -smølle

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #497
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Hvad er den seneste plade du købte? - #5



    Ida Gard som er blevet youtubet i ny og næ. Nu skulle det være, at hele debutalbummet blev købt, og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Det er ganske enkelt herligt!

    I øvrigt er det også nomineret til Best Pop Album ved Independent Music Awards i USA.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  4. #498
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,221

    Re: Hvad er den seneste plade du købte? - #5

    Ikke det bedste album de har spyttet ud til metalfolket, indeholder nogle lidt mystiske numre. Men de første numre er jo den gode gamle FF stil:

    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #499
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Hvad er den seneste plade du købte? - #5

    Så kom den endelig ud i en deluxe-udgave - Propagandas "remixalbum" Wishful Thinking, der ikke bare er en tilfældig samling af remixes, men et reelt - og efter min mening særdeles vellykket - forsøg på at skabe et opus, der kan stå på helt egne ben. Den er naturligvis præget af sin tid.



    Abuse. - Jewelled. - Thought.

    The Human League har nok en gang genudgivet Dare - denne gang sampakket med Fascination!, der mig bekendt ikke har været ude på CD før. Dertil har man lige smidt nogle enkelte 12-tommere og b-sider oven i. Alt i alt en fin samling, omend mesterværket Dare har bedst af at stå på egne ben. Jeg havde foretrukket en deluxe-udgave baseret på Fascination! alene, men det havde der nok ikke været det store salg i.



    (Keep Feeling) Fascination - Improvisation. - Hard Times/Love Action (I Believe In Love) - Instrumentals

    Paul Simon fejrer 25-året for udgivelsen af hans bedste album til dato (inkl. tiden med Garfunkel):


    Den er naturligvis kommet i flere udgaver. Herunder en udgave, der virkelig sparker røv, som jeg dog fandt var al for dyr set i forhold til indholdet. Så jeg har i stedet valgt 2 disc-udgaven med selve albummet inkl. hidtil uudgivne demoer + tidligere udgivne bonustracks samt dokumentaren Under African Skies, der fortæller hele historien om Graceland fra idé til realitet - herunder den kontrovers, der fulgte i kølvandet på pladen samt turnéen, der fulgte. Musikvideoerne er der naturligvis også.


    http://uk.youtube.com/v/Pr0anNEB7xY

    http://uk.youtube.com/v/gJvkXrr2rUE&

    http://uk.youtube.com/v/uq-gYOrU8bA

    http://uk.youtube.com/v/-I_T3XvzPaM

    Og endelig har jeg fået udbygget min New Order-samling med 2 disc-udgaverne af Low-Life (1985) og Brotherhood (1986):



    Fremragende - inkl. de fleste af bonussporene på disc 2, som f.eks. denne lille herlighed:


    http://uk.youtube.com/v/MMl2hf1Vv8U
    ...her dog i Arthur Baker's remix fra 1995.



    De her er så knap så fremragende - men der var 2 for 10 pund, så det kunne jeg ikke stå for - og så skulle man naturligvis have den sidste med også.


    http://uk.youtube.com/v/mzsKBS6VFm8
    Sidst redigeret af Don J. : 22.07.12 kl. 02:25

  7. #500
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    730

    Re: Hvad er den seneste plade du købte? - #5

    Yo Mac!

  8. #501
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Hvad er den seneste plade du købte? - #5

    ZTT graver videre i arkiverne og har fundet en stak tidligere udgivne, men svært tilgængelige eller helt utilgængelig i digitalt format - FGTH-remixes og b-sider frem, som de så har stykket sammen på dette epos:



    Som titlen antyder, skulle der komme mere af den slags fra samme kant - lækkert!

    Eksempler: Warriors Of The Wasteland (Compacted) Relax (Sex Mix)

    Beskrivelse, trackliste og undskyldning!

    Anmeldelse.

    In an age where buying a new single requires no more than a one-handed, download-activating, thumb-click on your mobile phone, many people will struggle to understand exactly what Sexmix is all about. To get to grips with the track listing you need to have either been there at the time, buying the singles, or have a knowledge or understanding of the boom in multi-format record label marketing in the UK, during the mid-eighties. The subtitle of Sexmix, ’Archive Tapes and Studio Adventures’ is accurate enough – even if there is nothing previously unreleased – and one big positive is that Salvo/ZTT are still approaching the Frankie archive intelligently, even if things might get a little diluted along the way. Despite our misgivings, there is a fun and enthusiasm to the approach not witnessed in any previous Frankie compilation. This release does ultimately have the band’s four best songs in their best setting – the cassette single. Sexmix is not perfect, but it gets to the heart of the Frankie Goes To Hollywood experience.In summary, a dose of controversy, some fiddling with track listings and a truly superb design and packaging – it feels like 1984 all over again.

    - You wanna battle?





    Og så har Rock Steady Crew fået genudgivet deres vist nok eneste, og ikke særligt sindsoprivende album, Ready For Battle, fra 1984 - nu i 2 disc-udgave komplet med 12" remixes, instrumentale versioner samt de to videoer til det store hit (Hey You) The Rock Steady Crew og andensinglen Uprock, hvor man for alvor får en lille opvisning i ensemblets egentlige spidskompetence:


    http://uk.youtube.com/v/iOUhqSRO56U

    Nummeret B-Boys B-Girls er stadig lige fresh. Så har jeg også en undskyldning for lige at viderebringe denne klassiske filmsekvens:

    - Let's battle!


    http://uk.youtube.com/v/NpdLz0WFbQM

    Endelig har jeg været en tur omkring eBay, hvor jeg har investeret i en vaskeægte vinylplade - nemlig denne klassiker:


    http://uk.youtube.com/v/XyWeqsf0zSk

    http://uk.youtube.com/v/S0zpKokUL4Y

    Godt nok i en anden udgave (med et nummer ekstra) end den i videoen viste.

    Freddie Mercury: I'm into opera now, you know. Forget about rock 'n roll.


    Det her album er så efter min mening mere rock udsat for symfoniorkester, kor - bl.a. gospel - end det er egentlig opera. Mercury ville være uenig i den tese, og han har jo nok ret i den sidste ende :-)

    Det hele begyndte i 1981, da Mercury gik i teatret for at opleve Pavarotti. Med sig havde Pavarotti Montserrat Caballé, og da han hørte hende, var han solgt.

    Siden gik det slag i slag. Et møde kom endelig i stand, og kort tid efter lå singlen Barcelona klar i handelen. Freddie var i den syvende himmel. En drøm var gået i opfyldelse, og det lagde han i øvrigt ikke skjul på i teksten til Barcelona ("I had this perfect dream! This dream was me an you. I want all the world to see. A Miracle Sensation. My guide and inspiration. Now my dream is slowly coming true". Hyldesten til Barcelona er også en hyldest til Cabalé.

    Freddie Mercury til sin PA, Peter Freestone, på vej hjem fra studiet: That's it! I've done it! I've got HER voice on MY music!
    (Frit citeret fra et dokumentarprogram):
    Caballé: How many songs are there on a typical rock album?
    Mercury: About ten songs.
    Caballé: Well, let's do ten songs. Let's make an album!
    Mercury: My god, what am I going to do now? I thought i'd better put my money where my mouth is.
    I starten var det tænkt som en engangsoplevelse - en single, og så tilbage til Queen. Men Mercury havde naturligvis præsenteret Caballé for andet materiale end Barcelona-sangen. Caballé havde bedt om en hyldestsang til sin hjemby, og derfor blev Barcelona udgivet som single i 1987. Som dialogen fortæller ville de begge mere end det. Albummet blev indspillet over en periode på 1½ år, og det lå færdigt i 1988.

    To singler fulgte (The Golden Boy og How Can I Go On?). Det var i denne tid, at Mercury fik at vide, at han var HIV-positiv, men det blev ambitionerne ikke formindsket af. Tværtimod. Mercury arbejde med bevidstheden om, at dette muligvis blev hans sidste musikalske projekt (det blev det heldigvis ikke), hvorfor dette skulle være et absolut mesterværk.

    Reaktionerne var blandet - det var jo også et eksperiment - men pladen solgte rigtigt godt. Mercury og Caballé optrådte sammen ved to lejligheder (disse blev naturligvis optaget og er med i denne boks. DVD'en indeholder også musikvideoen til Barcelona og en minidokumentar, der delvist består af nye optagelser, delvist af allerede offentliggjorte interviews).

    Musikken blev primært fremført ved hjælp af synthesizere og keyboards, og det har siden hen fået fans til at drømme om, hvordan albummet ville have lydt, hvis et ægte symfoniorkester havde været med i studiet. Det giver denne re-release svaret på. Al den originale musik er således fjernet og erstattet med et nyindspillet arrangement begået af Prags Filharmoniske Orkester dirigeret af Adam Klemens. Arrangementerne er begået af Stuart Morley.

    Resultatet er denne boks, der udover dvd'en indeholder 3 cd'er: Den første er naturligvis selve albummet, den næste er en samling af sessions og demoversioner, hvor Mercury og Caballé arbejder med de enkelte melodier. Den indeholder den orkestrale version uden Mercurys og Caballés vokaler. Lyden er i sagens natur mere dyb. Den klæder virkelig de enkelte sange.


    http://uk.youtube.com/v/q0wdxj8-mAU



    Dyrehandel-drengene er på spil igen med et nyt album, der udkommer på mandag. Andensinglen er ganske habil - videoen er smuk, selvom der ikke sker en skid.


    http://uk.youtube.com/v/zh1AAm2B32g



    Sony markerer, at Michael Jacksons vel nok mest tidstypiske album (hvis vi ser bort fra Motown-pladerne), Bad, i år fylder 25 år. Den kommer bl.a. i en 4 disc-udgave, der inkluderer det originale album, en cd med outtakes, sjældenheder (bl.a. I Just Can't Stop Loving You fransk og spansk) og et par (efter min mening ganske overflødige) nye remixes af titelnummeret, der ganske givet er produceret med henblik på at få de helt unge til at købe sættet. Mest spændende er dvd'en med Jacksons private optagelse af koncerten på Wembley i 1988. Der er tale om et gammel VHS-bånd, der er lagt ud på dvd, så kvaliteten er nok knap så god. Uforklaringt finder jeg så det er, at man tillige inkluderer lydsporet fra koncerten på den sidste disc. En cd med de bedste af de originale 12-tommer remixes havde været på sin plads. Nu bliver de i stedet for totalt ignoreret. En dvd med de officielle videoer havde også været på sin plads. Disse er dog udgivet flere gange før, så det er tilgiveligt, at de ikke er med.


    Sidste års lidt skuffende boks, der indeholder alle The Smiths albums. Der er således intet, tidligere uudgivent, bonusmateriale, så det må The Smiths hardcore fans altså vente på. Boksen er i øvrigt kun udgivet i begrænset oplag (små 4.000 styk, så vidt jeg ved). Til trods for boksens mangler, så er 299,- kr. absolut ikke en urimelig udgift, når det handler om et af 80'ernes mest ikoniske bands samlede værker.


    http://uk.youtube.com/v/frXD7-4hL98



    Mere Paul Simon! 2CD/1DVD-sæt. Titlen siger jo alt om indholdet - her er en trailer:


    http://uk.youtube.com/v/xcnlT7NokrU




    Samtidig genudgiver han også Songs from the Capeman, You're The One og Surprise i en enkelt discountboks. Dermed afslutter han genudgivelserne af sine tidligere albums i denne omgang. Der er bonustracks på de to førstnævnte, men de har været ude før, så der er som sådan intet nyt under solen.

    Endnu en Propaganda-opsamling har set dagens lys:



    Interview.
    Sidst redigeret af Don J. : 18.09.12 kl. 17:39

  9. #502
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Re: Hvad er den seneste plade du købte? - #5

    Hvor har jeg dog ventet på at kunne skrive dette:

    David Bowie - The Next Day.

    bowie_next.jpg


    Forudbestilt med ekstramateriale og hele pivtøjet, men er dog ikke udkommet endnu. At sige jeg glæder mig, som en lille dreng til juleaften, er en underdrivelse, måske med mindre vi taler om denne lille dreng:

    http://uk.youtube.com/v/0vnv0aCJkvU
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #503
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,221

    Re: Hvad er den seneste plade du købte? - #5

    Det nyeste udspil fra disse Hollændere:

    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  12. #504
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    822

    Re: Hvad er den seneste plade du købte? - #5

    En næsten uopstøvelig 12'er fra 2006, Studios No Comply, samt eric berglunds seneste plade, Wonderland.



    EC1V Finsbury

  13. #505
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    3

    Re: Hvad er den seneste plade du købte? - #5

    The Doors - L.A. Woman

    En dyr nød at knække!

  14. #506
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Hvad er den seneste plade du købte? - #5

    Jeg har for relativt nylig modtaget denne plade:



    Batushka - Litourgiya. På LP.

    I den forbindelse modtog jeg hele to eksemplarer. Så hvis nogen kunne tænke sig den anden (stadig indpakket i bobleplast), sælger jeg den for 100 kr. Pengene vil jeg give tilbage til kunstneren ved at købe digital-versionen på bandcamp.com og lægge de 100 kr oveni prisen. Så hvis fusionen mellem ortodoks, russisk messesang og polsk black/doom metal er lige præcis din niche, så skriv mig en PM, så finder vi ud af noget.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 34 af 34 FørsteFørste ... 2431323334

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Hvad er den seneste plade du købte? - #4
    By -smølle in forum Kultur
    Svar: 313
    Sidste Meddelelse: 28.03.08, 18:41
  2. Hvad er den seneste plade du købte - #3
    By -smølle in forum Kultur
    Svar: 347
    Sidste Meddelelse: 28.02.07, 22:19
  3. Hvad er den seneste plade du købte - #2
    By -smølle in forum Kultur
    Svar: 310
    Sidste Meddelelse: 08.05.06, 16:15
  4. Hvad er den seneste plade du købte?
    By -smølle in forum Kultur
    Svar: 379
    Sidste Meddelelse: 19.08.05, 19:45
  5. bogudsalg - hvad køber/købte du?
    By Søren/SL in forum Diverse
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 01.03.05, 17:49

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •