Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Funny Games

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Funny Games

    Er lavet i en remake:
    http://ibyen.dk/film/anmeldelser/article490248.ece

    Den modtager fine anmeldelser i det fleste blade jeg lige har set, til forskel for de anmeldelser jeg fandt den gang den blev lavet. Der stod den på 1 og 2 stjerner fordi den simpelthen var for nederdrægtig.

    Skal blive sjovt at se den på amerikansk eller om den bliver vist i biografen :-)

    A
    Death by football!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    822

    Re: Funny Games

    Jeg var inde og se den her til natfilm festival sidste weekend med to venner. Præcist som der står i DRs anmeldelse, forlod den ene af mine venner biografen i afsky, han synes simpelthen at filmen var for latterlig og nederdrægtig, som du skriver.

    Personligt var jeg meget splittet da filmen var slut, og jeg har stadig lidt svært ved at skabe mig et helhedsindtryk. Selvom nogle af scenerne var helt forfærdelige at overvære (og til tider, meget langtrukne), fungerede hele filmen udemærket. Det var i hvert fald tydeligt at den ikke handler om selve mordene der bliver begået, men har en dybere mening. Men ja, jeg kan ikke rigtig give en ordenlig karakter eller kommentar til filmen, men dog vil jeg sige at jeg klart synes at folk skal tage ind og se den - man kan uden tvivl få noget ud af at debatere om den.

    Så tag ind og se den, hvis den overhovedet går i nogle biografer!
    EC1V Finsbury

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Funny Games

    Den ti år gamle tyske udgave, er muligvis den mest ubehagelige film jeg nogensinde har set. Og det er godt, for det er meningen. Fremragende god film.

    Og den nye... Selvom Haneke selv har instrueret den, er jeg bange for at den ikke kan leve op til sin original. Remakes er bare sjældent lige så gode som originalen. Men skal da helt klart se den!

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    143

    Re: Funny Games

    Uden at have set den amerikanske version, så tvivler ærlig talt på, at Hollywood er klar til denne film - derfor kommer der sikkert en del (uberettiget?) kritik, da den simpelthen er for ond.

    Nej, selvfølgelig kan den ikke leve op til sin original.. Ingen kan være ligeså onde som Paul og Peter var i den originale.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. VM ifølge EA Games
    By Tubsy in forum Spil
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.05.10, 21:02
  2. funny link
    By mihaj in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 19.11.04, 00:58

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •