Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 59 af 59

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    390

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)

    ›Og til dem der brokker sig over, at vi ikke satsede mere til
    ›sidst: Det er kynisK af Ståle. Vi kan vinde 2-1 i Esbjerg og gå
    ›videre. Såfremt vi havde tabt 2-0 i dag var vi chanceløse i
    ›returkampen.

    Det der er noget af det sygeste jeg har hørt. Enhver der har dyrket elitesport ved, at for at være den bedste skal man turde vinde mere end man er bange for at tabe. Og sådan er det ALTID og vil det ALTID være i elitesport.
    Og helt seriøst. Det er lige før jeg ikke kan tage det der seriøst. Er dybt rystet. Skal vi nu til, med ligaens klart bedste trup spiller for spiller (ikke kun ifølge mig og sindssygt mange andre fans, men også medier), til at acceptere kun at tabe 1-0 mod Esbjerg. Det er ligegyldigt om det er hjemme eller ude, så er det bare IKKE i orden. Ikke at vi taber, det er ikke godt nok hvis det sker, men det vil ske nogle meget få gange, selvom man spiller rigtig fodbold, men at vi bare acceptere det. Sådan er et tophold ikke, sådan er et vinderhold ikke og sådan bør FCK altså heller ikke være!

  2. De følgende 12 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    271

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)

    Jeg synes der var positive ting at spore i dag. Angrebsspillet var mere effektivt end i søndags mod Midtjylland, dog stadig ikke prangende.
    Men jeg synes derimod det er tydeligt at se at vores midtbanen halter LANGT bagefter. Vores kontraspil fungerer ikke og boldfordelingen er ikke-eksisterende når vi når omkring halvvejs på banen. Bolden spilles tilbage eller ud på kanterne og så går det simpelthen bare i stå. Kombineret med uskarpe afleveringer og så mister vi boldbesidelsen før vi overhovedet får skabt noget som helst.
    Jeg synes Atiba er en væsentlig faktor i det. Han skaber absolut ingenting og mister alt for tit bolden ved at drible rundt i stedet for at aflevere.

    Det er så deprimerende at se os blive presset fuldstændig i bund bagud 1 - 0 og med ti minutter igen.

    Skuffende.

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    588

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)

    http://politiken.dk/fodbold/article493009.ece

    »Det er vældigt frustrerende. Lige nu er vi inde i en periode, hvor vi har svært ved at score«, siger nordmanden."

    Hmmm Ståle, definer venligst 'lige nu'? Har han mon bemærket, hvor længe vi ikke har kunnet score og hvor meget til grin vi var for det samme i uefa-cuppen?

    Og det her http://www.bt.dk/article/20080409/sport01/80409084/ er sgu næsten mere skuffende en nederlagene. Don Ø VIL altså hellere gå ned med Ståle end sende ham retur... Øv!

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    62

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)

    Det var fandme opløftende at vinde igen over jer, og det er ikke for at hovere eller lignende, men som EFB-fan, der ikke kender til de største succes'er er det sgu ekstra stort at vinde over jer i Parken.

    Og ja, der kunne måske være dømt frispark ved Murcys mål, men der var til gengæld ikke offside ved vores første scoring, så skal vi ikke bare sige, at de to udligner hinanden :)

    Synes I trods alt var noget bedre end sidst mod os og også mod FCM. Der var lidt mere vilje, men spillet var vel ikke langt bedre? Der var nogle store chancer som Winde klarede, men da vi kom på 0-1 frygtede jeg sgu egentlig ikke så meget for sejren længere, og der er noget galt, når man ikke frygter FCK længere...

    Jeg kan godt forstå, at I er trætte af Ståle. Hans dispositioner virker panikagtige, og det kan undre at to spillere, der lige har været skadet eller i hvert fald ikke har spillet førsteholdsbold i et stykke tid pludselig skal starte inde. Det virker som om, at han af en eller anden grund ikke vil holde ved sin stamme, men i stedet helst skal rokere 3-4 pladser til hver kamp - men nu er han jo altså ikke Premier League-træner. GØr han det fordi det gør man ude i det store udland når man er storhold eller gør han det fordi, han håber at ramme den magiske formel lige pludselig? I får jo intet ud af en klassespiller som Atiba. Det virker som om, at han løber i vejen for mere end han egentlig skaber. Synd og skam.

    Måske skulle FØ overveje at oversætte andre end sine gode venner, der ikke har andet trænererfaring i baggagen end lidt norsk superliga og 1. division. For hvad var Ståles meritter egentlig udover at være slyngven med Donnen? Selv vores egen Troels Bech har et mere "imponerende" CV end Ståle.

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    459

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)

    › I øvrigt er der da
    ›kæmpe frispark ved Esbergs mål.

    Hvor, i hovedstødsduellen? Never!

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    390

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)

    Ja, Ståle kan enten eller vil ikke indse det. Og det Don Ø siger, er desværre det som alle ved.
    I Real Madrid, selvom de ligger nummer 1, råbte præsidenten, at hvis ikke SPILLET blev bedre, så ville det få konsekvenser. Der havde de 8-9 point ned til Barca. Sådan burde det også være i FCK. Ikke samba fodbold, men bare almindelig fodbold burde kunne kræves. Og da vi pt. har tabt første semifinale i pokalen og ligger 6 point efter nummer 1, så bør man kunne kræve det samme. Don Ø skal fortælle, at der forventes både bedre resultater, men så sandelig også bedre spil. Specielt det sidste er vigtigt, da det så vil ende ud i bedre resultater, mens det omvendte ikke er tilfældet og resultaterne heller ikke nå samme højde, som med bedre spil (dvs. spil langs jorden som ALLE andre hold i et nogenlunde tempo, og IKKE sambafodbold, barcafodbold og hvad stålefans ellers vil skrive, og sikkert gør det alligevel), da man her vil presse modstanderen mere og komme til flere chancer i åbent spil.

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)

    ›Nogle ting fra dagens kamp.

    ›1. Hvordan kan det være at Würtz starter inde? Manden er hentet
    ›direkte ind fra 2. holdet. Start nu med Silberbauer inde, som
    ›havde et godt indhop i weekenden, og som i dagens kamp i det
    ›mindste prøvede lidt fremad, sammenlignet med al
    ›den spillen på tværs.

    At kritisere Würtz lige netop i dagens kamp forstår jeg så ikke. I de 43 minutter han spillede formåede han som stort set den eneste på midtbanen at spille bolden fremad. Det kan godt være at han kiksede 2 ud af 5 afleveringer, men han turde at spille fremad - noget vi har savnet både i efteråret og dette forår.

    Som Würtz spillede i dag, så ser jeg gerne ham få mere spilletid. Desuden så man ham også tackle og lave frispark som i Linderoths tid - noget jeg også har savnet.

  12. De følgende 9 brugere er enige:

  13. #53
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)

    Hmm... skal vi nu til at glæde os over kun at tabe 0-1 hjemme? Så
    kan vi jo samtidig glæde os lidt over, at vi kun har tabt til EfB
    to gange på 1½ måned? Og at vi kun tabte 0-2 til FCM for et par
    dage siden, og at Viborg var tæt på at få os ned også... Ahhh al
    den glæde... ;) ;) ;)
    Hvem snakker om glæde? Hvis der findes folk der rent faktisk kan glædes over et nederlag, vil jeg betegne dem som sygeligt positive og uden for menneskelig rækkevidde. Nej, jeg mener bare at det ikke er verdens undergang. En to måls sejr er set før.
    Jf. den glimragende side nipserstat.dk, er de gange vi har vundet i Esbjerg, blevet vundet med 2 måls difference. Så det er bestemt ikke umuligt. (at vi så kun har vundet 2 gange siden 1999, vil jeg ikke vade rundt i - lad os beholde den positive stemning.) :)

    Husk - efter nedtur kommer optur! ;)

    mvh
    ZuperFarDK - Zuperoptimisten

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)

    ›Og ja, der kunne måske være dømt frispark ved Murcys mål, men der
    ›var til gengæld ikke offside ved vores første scoring, så skal vi
    ›ikke bare sige, at de to udligner hinanden :)

    1. Måske? Arh... synes nu altså, at den var ret klar. To hænder solidt plantet på Silberbauer's skuldre, som holder ham nede, og når Mürcy så har nået toppen, så slutter han af med at puffe Silberbauer væk fra sig. Det er ikke kun en måske'er :)

    2. Udligner hinanden? Det er ganske korrekt, at der ikke var offside ved jeres "scoring". Men der bliver jo fløjtet så lang tid i forvejen, at der snildt kunne være givet en advarsel for at sende bolden i nettet (kan sammenlignes med at sparke bolden væk). Og da der netop var fløjtet lang tid i vejen, så stopper Pospech med at følge med jeres spiller inde på midten. Jesper Christiansen stopper også op og gør ikke noget overhoved for at stoppe jer.
    MÅSKE havde I scoret... men noget sikkert mål vil jeg ikke sige, det ville have været. :)

    MEN... jeg vil ikke indvende noget mod jeres sejr i går. Det var sådan set ikke ufortjent. :)

  15. #55
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    158

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)


    ›Mon ikke bare vi i disse trælse tider skal glæde os over, at
    ›tredie pladsen giver UEFA bold i år.

    Efterhånden begynder jeg at frygte at vi bliver overhalet af både OB og FCM og ender på en 4. plads, med en frygtelig TOTO cup sommer forude.

    Man har set det før at sejrene bliver hevet lidt heldigt hjem uden godt spil og så begynder holdet at tabe. Spillerne mister al gejst og tro på sejren og gassen siver lige så stille ud af ballonen.

    Tænk at man her i april måned skal sidde og frygte for europæisk deltagelse næste år - jeg havde nu regnet med en intens guldkamp :-(

    Mvh
    Bechs

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    140

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)

    ››Og til dem der brokker sig over, at vi ikke satsede mere til
    ››sidst: Det er kynisK af Ståle. Vi kan vinde 2-1 i Esbjerg og gå
    ››videre. Såfremt vi havde tabt 2-0 i dag var vi chanceløse i
    ››returkampen.

    ›Det der er noget af det sygeste jeg har hørt. Enhver der har
    ›dyrket elitesport ved, at for at være den bedste skal man turde
    ›vinde mere end man er bange for at tabe. Og sådan er det ALTID og
    ›vil det ALTID være i elitesport.
    ›Og helt seriøst. Det er lige før jeg ikke kan tage det der
    ›seriøst. Er dybt rystet. Skal vi nu til, med ligaens klart bedste
    ›trup spiller for spiller (ikke kun ifølge mig og sindssygt mange
    ›andre fans, men også medier), til at acceptere kun at tabe 1-0
    ›mod Esbjerg. Det er ligegyldigt om det er hjemme eller ude, så er
    ›det bare IKKE i orden. Ikke at vi taber, det er ikke godt nok
    ›hvis det sker, men det vil ske nogle meget få gange, selvom man
    ›spiller rigtig fodbold, men at vi bare acceptere det. Sådan er et
    ›tophold ikke, sådan er et vinderhold ikke og sådan bør FCK altså
    ›heller ikke være!

    Pokalsemifinalen spilles over to kampe og det er det sammenlagte resultat der er afgørende. Vi har stadig chancen, hvis vi kan vinde i Esbjerg. Der er ingen grund til at fare hovedløst frem som en kylling uden hoved...Især når man spiller mod en stærkt kontrahold som Esbjerg.

  18. #57
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)

    ›Tænk at man her i april måned skal sidde og frygte for europæisk
    ›deltagelse næste år - jeg havde nu regnet med en intens guldkamp
    ›:-(

    I har slet ikke forstået det. Ståles taktik er naturligvis, at vi kvalificerer os til UEFA Cup'en via fair play konkurrencen. Vi skal blot holde den nuværende stilling, hvilket bedst sikres ved at undgå at lave frispark og ved at vise respekt for modstanderen. Som det bemærkes, har vi i denne sæson haft nærmest uhørt stor respekt for stort set alle modstandere, og på det seneste var vi så udvidet dette ved også at respektere de øvrige klubbers behov for at optjene points, når de møder FC København.

    Det kniber selvfølgelig lidt med det positive spil, men denne subjektive vurdering kan ledelsen sikkert klare over et par flasker vin efter kampen.

    Herefter er det op til stemningstribunen at hive de sidste points hjem, hvorefter fru Fortuna klarer resten.

    Easy as pie.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #58
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    230

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)

    ›Nej - det var ikke verden bedste kamp af os. Kampen var direkte
    ›uskøn at se på, afleveringerne lå alle andre steder end der hvor
    ›de skulle og det virkede ikke som om noget som helst lykkedes for
    ›os.

    ›Men når det nu er sagt - så vandt EfB altså kun med 0-1. Ikke 0-5
    ›som man ellers skulle tro ifølge skakten. 0-1 kan hentes. Bevares
    ›- det bliver ikke nemt nej, men det er ikke en umulig opgave.

    ›Vi har haft en del mere eller mindre dårlige kampe i træk, så
    ›skulle vi ikke tage og håbe på at OB-kampen bliver et vendepunkt,
    ›så drengene møder i Esbjerg toptunede og topmotiverede.

    ›Jeg gider ikke længere gå og være pissesur hver evig eneste dag,
    ›bare fordi FCK ikke lige rammer melodien i de her uger/måneder -
    ›whatever. Der er jo andet i livet end fodbold :-O ! :)

    ›ZuperFarDK - nu med nyfunden optimisme


    Du har ret, at vi tabte kun 1-0, men det er ikke FCKs skyld, det er dommeren, for han snød bare Esbjerg for 2 mål. sorry.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #59
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    246

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)

    ›Ironien er sgu at vi har hånet bif en hel sæson for ikke at vinde
    ›noget som helst. Men det virker mere som om at det kommer til at
    ›være modsat.

    Med det spil FCK har vist i den seneste periode kan man frygte at den samme nedtur er på vej herinde, og lige som i BIF pga. inkompetente og sammenspiste personer på de ledende poster i den sportslige afdeling.

    Den der med at købe en spiller til 22 mill. kr., og så ikke vil give ham en chance for at spille sig ind på holdet, selvom de spillere han konkurerer med til startopstillingen ikke præsterer på et specielt højt niveau, overgår for mig at se alt hvad de har præsteret af dumheder ude hos Brøndby.

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København
    By Hjaltees#1 in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 24.05.09, 17:00
  2. Optakts- og kamptråd: FCK - Esbjerg
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 73
    Sidste Meddelelse: 30.04.08, 08:52
  3. Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København (pokal)
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 21.04.08, 10:16
  4. Optakts- og kamptråd: OB - FC København
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 15.04.08, 12:20
  5. Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 21.03.08, 10:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •