Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 27

Emner: Har vi brug for en ny venstrekant?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Har vi brug for en ny venstrekant?

    Det nuværende formdyk/minikrise afføder mange diskussioner og tanker.
    For mig har venstre-siden vist sig som noget af en akilleshæl. Det er efterhånden uvist om Ståle har tænkt sig at satse på Wendt som den kommende venstreback. N. Jensen synes at synge på sidste vers i klubben, her kan ligeledes henvises til tråden om hvilke spillere vi skal af med til sommer.

    Det fremgår her, http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=150492 , at Grønkjær ikke har luft til at spille en hel kamp. Dette efterlader holdet uden en decideret venstrefløj spiller. Hutchinson kan til nøds bruges her, men er ikke fløjspiller, 1) han er ikke i stand til ligge et indlæg 2) han får ikke lige så meget ud af sit store løbe arbejde på fløjen som midten.

    Jeg ser dette som problematisk da det at Grønkjær kun kan spille én halvleg gør at der skal rokeres rundt når han bliver skiftet ind/ud. Dette ødelægger enhver form kontinuitet, især på midtbanen. Såfremt der var en til venstrekant ville problemet ikke opstå da man kunne skifte en venstrekant ind for en venstrekant, ligesom Sionko og Silberbauer.

    Personligt mener jeg at Ståle må gøre op med sig selv om han vil bruge Wendt fremover eller ej. Ligemeget hvad så jeg gerne en forstærkning i venstresiden. Mtiliga ønsker at skifte klub til sommer og nævner selv FCK eller BIF i DK. Personligt har jeg set et par kampe med ham og han lader til at være en yderst habil spiller, især offensivt. Han spiller for tiden back, men har spillet midtbane/angreb så jeg ser ham som en gardering på både back-pladsen samt fløjen. I sine tidlige år scorede han ok med mål, jf. http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=150492 .

    Er dette en problemstilling som for jer er aktuel, og har i eventuelt foreslag til folk der kunne gå ind og forstærke vores venstrekant?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    291

    Re: Har vi brug for en ny venstrekant?

    JA, vi har brug for en ny venstrekant....MEN

    Når man har en spiller som Grønkjær, er det svært at finde én som gerne vil skifte til vores klub, vel vidende at vedkommende er gardering for Grønkjær. Selv Mtiliga vil vel gerne have fast spilletid, når nu han meget nyligt undrede sig over at landstræneren ikke har været ude at se ham. Ellers ville han sikkert være en fin gardering. Dette siger jeg uden at vide mere om ham end at han var på U-landsholdet på et tidspunkt..

    Så er der muligheden for at købe en spiller der er mindst på niveau med Grønkjær, hvorved der er mulighed for at Grønkjær bliver garderingen, men det kan jeg slet ikke se som et realistisk scenarie.. Skal vi nu tale om emner, der kunne tænkes at blive hentet, kan vi tale om en mand som vi angiveligt tidligere har været interesserede i - Alexander Farnerud. Men han vil nok forvente at spille langt de fleste kampe og det kan Grønkjær nok ikke stille sig tilfreds med.

    I denne slags situationer har man oftest brug for et stortalent som er klar til at overtage, samtidigt med at Grønkjær er ved at trappe ned og dette er meget svært at finde.. Mig bekendt har vi ikke nogen indenfor egne rækker som kan udfylde den rolle, med mindre venstrebenede Qvist bliver omskolet...

    Men jeg mindes at da Sionko blev hentet til klubben, var der nogen der omtalte ham som en spiller der kan spille på begge kanter! Det skulle være noget han ofte gjorde i Austria Wien (?). Netop derfor forstår jeg ikke at Ståle aldrig har forsøgt at bruge ham derude (ikke hvad jeg har set, i hvert fald).
    "Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson
    Omario's Avatar

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Har vi brug for en ny venstrekant?

    Her i en af de seneste kampe mener jeg også jeg så Sionko flagre lidt rundt ovre på den venstre side, og det så skam ikke ud som om det var noget han havde besvær med! Så bestemt hellere ham, end hutch på venstrekanten.

    Tror faktisk, at selvom hverken Grønkjær eller Ståle ikke er glade for det, så kan Grønkjær ikke være meget mere end garderingen fremover. Dette forudsat da han ikke kan spille en hel kamp og slet ikke flere i træk. Det der er ved Mtiliga er så at han kan dække både back pladsen og midtbanen, ergo ville situationen være åben, og jeg tror helt ærligt at han ville være og foretrække på backpladsen fremfor wendt.

    Farnerud kunne også være en mulighed, men tvivler lidt på at nogen af dem kommer tilbage til skandinavien lige med det samme, selvom der er blevet talt om det.

    En mulighed kunne også være Razcak Traoré fra Rosenborg, han synes at være et rimelig stort talent på venstrekanten. Må ligeledes indrømme at jeg blot har set 2-3 kampe med ham, men her kunne være tale om et stort talent.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Har vi brug for en ny venstrekant?

    Jah, vi kender jo Sionkos skudstyrke, så synes da også at det kunne være fedt at prøve ham på venstrekanten.

    Men jeg er enig i at vi mangler en venstrekantsspiller. Her tænker jeg så at vi køber en mand der får pladsen som venstreback, lader Grønkjær beholde sin midtbaneplads, smidder Wendt på bænken og Niclas på pension.

    Kender ikke Mtiligas kvaliteter da han har spillet i Holland hele sin karriere, så vil da ikke udelukke ham. Men hvem er der ellers? Jan Kristiansen er jo det evigt tilbagevendende transferemne. Og Michael Jakobsen, selvom han måske nærmere er centerforsvarer af spillertype... Anyways, en ny venstreback, ville være rart.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Har vi brug for en ny venstrekant?

    Til mtiliga: har set 2-3 Breda kampe og vil vurdere at han sagtens kan gå ind i startopstillingen og spille back og så kan han altid erstatte grønkjær på et tidspunkt. Og ja så wendt på bænken og Jensen ud.. Jensen har været ok god for klubben men er over sin bedste alder.

    Jan Kristiansen synes jeg bestemt er spændende. Han kunne godt minde en del om Pospech faktisk, og to af ham ville bestemt ikke være ringe synes jeg ikke :) Ligeledes kan han bruges på midtbanen, måske faktisk med større succes end i bagkæden. Endnu engang kunne det fungere som du skrev vedrørende Mtiliga Jon85.

    Synes egentlig vi skal holde os fra Michael Jakobsen, medmindre vi ville have en centerforsvarer som du skrev.. synes ikke han er helt god nok som venstreback. Tror ligeledes det bliver svært og få ham lokket fra Aab, samt at få Aab til at lade ham gå.

    Et andet emne kunne være Hæstad eller Skjelbred. Hæstad er ikke så ung mere, men lader til stadig at mangle det sidste, problemet er nok bare at Ståle nok skulle få ødelagt ham. Det samme kan vel siges om Skjelbred.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    291

    Re: Har vi brug for en ny venstrekant?

    For lige at knytte en kommentar til Rosenborg spillere... Har vi nogensinde købt én???

    Hvis spillere som Traoré og Skjeldbred skal skifte nogen steder så bliver det til større klubber i Europa - ikke os. De får jo regelmæssig spilletid i en klub som stadig har et godt navn i Europa, ligesom de økonomisk nok ikke lider nogen overlast med de kroner der er kommet i norsk fodbold.

    Den eneste måde vi kan få en skandinavisk spiller á la Farnerud, Grønkjær, osv.. er enten hvis de er ulykkelige i deres nuværende klub og/eller har hjemvé. Og unge Rosenborg spillere med fremtiden foran sig falder på ingen måde i denne kategori.
    "Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson
    Omario's Avatar

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Har vi brug for en ny venstrekant?

    Jeg mener hoverproblemet er at finde på backpladesen for hverken Niclas eller Wendt er støtter nok for Grønkjær hvilket bidrager til at han går død. Havde han haft en hurtigere mere offensiv back som støtte ville hans udfordringer bliver farligere med en ekstra afspilsmulighed og mindre anstrengende.

    Jeg har tidligere fremhævet Safari fra Malmö FF som et godt venstrebenet alternativ. Han er inde i den svenske landsholdsvarme, er hurtig boldsikker og mere villig til at spille offensivt. Jeg tror at han ville supplere Grønkjær bedre og det ville aflaste ham en del. Selvfølgelig skal der også kigges efter om vi kan hente en afløser også for at sikre fremtiden.
    Sidst redigeret af tortocnt : 14.04.08 kl. 13:58
    Hislen af TorbenØ.

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Har vi brug for en ny venstrekant?

    Umiddelbart er der 3 venstreback-emner: De 2 rigtige i form af Niclas og Wendt.
    Det alternative i Zanka og en sidste mulighed i Laursen om alt andet var ude af spil (den plads har han spillet mange gange i OB).
    3-4 emner til venstre midt: Den rigtige: Grønkjær. Den meget anvendte i form af Atiba.
    Silberbauer kan spille der og det siges at Sionko også kan.

    Konklusion: Vi får næppe en ny back før Niclas stopper.
    Det der umiddelbart skinner i øjnene ved venstre midt, er at INGEN af dem er venstrebenet.
    Jeg tror ikke at mange med undtagelse af en ung "comming up" vil satse på ventre kant i Fck så længe første valg hedder Grønkjær.
    Så kan man sige at hvis Atiba og Silberbauer smutter til sommer, så tror jeg på et nyt køb som kan dække/vikariere på venstre kant.

    Måske synes "vi" at der mangler en ny inspration i venstre side, men kender jeg ledelsen ret, så gør de ikke.

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,184

    Re: Har vi brug for en ny venstrekant?

    Med vores ambitioner om at have gode substitutter på alle pladser, så har vi faktisk imo et lille problem på venstrekanten. Spiller Grønkjær ikke, så har vi ingen venstrebenede midtbanespillere, der kan gå til baglinien og holde bredde.

    Personlig synes jeg en spiller som Jonas Boring er utrolig interessant. Ser man bort fra, at han er suppens grimmeste spiller, så er han ung og har kæmpe potentiale. Han er hurtig, boldsikker, hovedstødsstærk og har et godt skud samt slår gode indlæg. Alt i alt en komplet venstrekant. Hentes han kunne han i første sæson dele pladsen med Grønkjær og på sigt bør han have potentialet til at blive en super spiller på pladsen i FCK.

    Ydermere anser jeg Oscar som værende god nok til at blive vores faste venstreback. Niclas gør det dog godt for tiden og har rutinen i vores svære tid, så Oscar må nok vente til sommer før han bliver 1. prioritet.

  11. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Har vi brug for en ny venstrekant?

    ›Med vores ambitioner om at have gode substitutter på alle
    ›pladser, så har vi faktisk imo et lille problem på venstrekanten.
    ›Spiller Grønkjær ikke, så har vi ingen venstrebenede
    ›midtbanespillere, der kan gå til baglinien og holde bredde.

    ›Personlig synes jeg en spiller som Jonas Boring er utrolig
    ›interessant. Ser man bort fra, at han er suppens grimmeste
    ›spiller, så er han ung og har kæmpe potentiale. Han er hurtig,
    ›boldsikker, hovedstødsstærk og har et godt skud samt slår gode
    ›indlæg. Alt i alt en komplet venstrekant. Hentes han kunne han i
    ›første sæson dele pladsen med Grønkjær og på sigt bør han have
    ›potentialet til at blive en super spiller på pladsen i FCK.

    ›Ydermere anser jeg Oscar som værende god nok til at blive vores
    ›faste venstreback. Niclas gør det dog godt for tiden og har
    ›rutinen i vores svære tid, så Oscar må nok vente til sommer før
    ›han bliver 1. prioritet.

    Jeg er enig i dit syn på backpladsen. Dog frygter jeg at ledelsen laver en ny "Laursen" og henter en Chris Sørensen i det sekund Niclas stopper og derved er Wendt ligevidt, med mindre han tilkæmper sig pladsen nu i denne halvsæson.
    Jeg tror ikke Borring vil sidde på bænken, men vedgiver at han fra tid til anden viser potentiale.

  12. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Har vi brug for en ny venstrekant?

    Og hvad som om to tre uger når Grønkjær er kommet i topform, så står vi med en ny venstrekant som ikke kommer til at spille...
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  13. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,544

    Re: Har vi brug for en ny venstrekant?

    ›Spiller Grønkjær ikke, så har vi ingen venstrebenede
    ›midtbanespillere, der kan gå til baglinien og holde bredde.

    Det har vi sådan set heller ikke med Grønkjær, da han er højrebenet.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:
    hz

  15. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Har vi brug for en ny venstrekant?

    2di nævner tidligere flere forskellige mulighederpå venstre back og fløj, men et af problemerne er jo lige netop at spillerne bliver rykket rundt på kryds og tværs og dette skaber ustabilitet! Kan her henvise til ekstrabladets såkaldte ekspertpanel: http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_f...icle994792.ece
    Her bliver bl.a. sagt: - Han (Solbakken, red.) har svært ved at finde det rette hold, og så holder han ikke fast. Han skal sige: Jeg har en rød tråd, så skal han holde fast i fire startere, så han slipper for den evindelige skiften ud. Ellers kommer der aldrig noget rytme i spillet.

    Her bliver så talt om midtbanen, men det gælder for hele holdet som det også fremgår senere i artiklen. Pointen blot værende at det godt kan være at zanka kan spille venstreback, og det samme med Laursen. Men det er jo ikke optimalt! og lige netop derfor denne tråd.

    Personligt tror jeg ikke at wendt er god nok til at være på et hold som skulle stile højere end lige nu.. altså champions league deltagelse osv. Vil igen fremhæve Mtiliga og Jan kristiansen som gode spillere, i sær da begge vil kunne gå op på venstre fløj når nu Grønkjær døjer med så mange skader og småskavanker

  16. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    923

    Re: Har vi brug for en ny venstrekant?

    ››Spiller Grønkjær ikke, så har vi ingen venstrebenede
    ››midtbanespillere, der kan gå til baglinien og holde bredde.

    ›Det har vi sådan set heller ikke med Grønkjær, da han er højrebenet.

    Og det ses fandeme.

    Hvor mange gange har han ikke kunnet ræse til baglinien forbi alle de gumpetunge danske backs og lagt en simpel tværaflevering til specielt JJ uden de store problemer ...

    I stedet sætter han farten ned, lader sig overhale og skærer så ind i banen... Og så mange mål scorer han sgu heller ikke på det.
    Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom - Danny Blanchflower

  17. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Har vi brug for en ny venstrekant?

    Nå, så har vi spillet 0-0 mod OB, og jeg synes egentlig at kampen gav et meget godt billede af vores problem på venstrekanten. Folk har påpeget at "vi har jo spillere der kan dække pladserne", men såfremt de ikke gør det tilfredsstillende (hutch og wendt) så er det jo ligegyldigt.

    Det at vi startede med hutch på venstrekanten i dag gør vi mangler en venstrefløj som reellt agerer venstrefløj og kan rykke ned til baglinien og ligge et indlæg, men det kan han IKKE.

    I løbet af kampen spillede Hutch, Grønkjær og så Wendt venstrefløj. Og der kom intet fra den side, udover Jensen som gjorde det ok offensivt det første kvarter. Men jeg synes nu ikke at venstrefløjen fungerer og synes der skal handles ind til pladsen. Ville blot påpege at kampen i dag (mod OB) er bevis pådet.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Don Ø: Vi har brug for Brøndby
    By tower in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 09.11.06, 00:07
  2. Har vi brug for en ny keeper?
    By Junker in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 09.05.04, 20:49
  3. Vi Har Brug For Din StØtte!!!
    By FCKHFC in forum Diverse
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 16.02.04, 14:49
  4. Christiansen har brug for skudtræning
    By KimK in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 30.10.03, 23:18

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •