Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 37

Emner: Hvilke SAS-liga spillere er bedre end vores?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    169

    Hvilke SAS-liga spillere er bedre end vores?

    Efter lørdagens blamage i Randers havnede jeg, i telefonen, i en ophedet diskution med min far som tilfældigvis er glødende Randers-fan! Jeg var ærgerlig og bitter over endnu et nederlag og formodentlig et tabt mesterskab, men jeg nægtede at vedkende mig at vores spillere ikke er gode nok. Hvad der egentlig er galt valgte jeg at lade være med at udslynge teorier om. I stedet kom jeg, vel nok lidt overmodigt, til at påstå at FCK, trods dårligt spil og elndige resultater, har de bedste spillere på alle pladser. Ikke et ord om hvordan de præstere pt. hvor det er klart at ingen leverer hvad de kan, men derfor har vi vl stadig de bedste spillere i mine øjne. Min far påstod hårdnakket at Kevin Sturh Ellegaard i Randersmålet er en bedre målmand end vores egen Jesper C. Der må jeg erklære mig lodret uening og selvom Kevin er et stort talent og måske en bedre fremtidsinvestering er han i mine øjne ikke i nærheden af Jesper Christiansens niveau i dette øjeblik.

    Mit spørgsmål til jer er derfor: Hvilke spillere i SAS-ligaen er bedre på deres position end de spillere vi har i forvejen (Ikke som de spiller nu, men som de spiller når de rammer deres niveau!)?

    Jeg kan ikke selv finde nogen. Kan I?

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    442

    Re: Hvem er bedre?

    ›Mit spørgsmål til jer er derfor: Hvilke spillere i SAS-ligaen er
    ›bedre på deres position end de spillere vi har i forvejen (Ikke
    ›som de spiller nu, men som de spiller når de rammer deres
    ›niveau!)?

    Det står efterhånden ret klart, at spillernes individuelle kvaliteter ikke er lig med et godt hold. Det er muligt, at vi "på papiret" er bedre end alle andre hold, men i realiteten er vi jo ikke Aab, FCM, Esbjerg osv. overlegne. Jeg tror, at vi, såfremt vi alene på vores spillere skal løfte os op over samtlige andre hold, skal en klasse eller to op mht. de spillere, vi henter. Og det er jo ikke vejen - for det bliver alt for dyrt. Konklusion: Det er trænerens skyld.
    Casper
    .casper's Avatar

  4. De følgende 9 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Hvem er bedre?

    ›Mit spørgsmål til jer er derfor: Hvilke spillere i SAS-ligaen er
    ›bedre på deres position end de spillere vi har i forvejen (Ikke
    ›som de spiller nu, men som de spiller når de rammer deres
    ›niveau!)?

    ›Jeg kan ikke selv finde nogen. Kan I?

    Jeg håber ihvertfald for SAS-ligaen at der findes bedre spillere på de respektive pladser end Niclas, Hjalte (og Ailton).

    Du mener ikke Kevin er bedre end Jesper lige "i dette øjeblik. " men de skal sammenlignes udfra "som de spiller når de rammer deres niveau".

    Den virker lidt søgt. Jesper spiller af møg, og har vel ret beset gjort det hele foråret.

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    297

    Re: Hvem er bedre?

    Ham her er i hvert fald bedre end Jesper Christiansen... I følge ham selv http://www.bt.dk/article/20070923/sport01/70923003/
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,856

    Re: Hvem er bedre?

    Ærlighed varer længst!

    Forsvar:

    Christopher Poulsen (for NJ og Wendt)

    Michael Jacobsen (for Laursen)

    Midtbane:

    Enevoldsen (Centralt) Kvist er god nok men resten stinker.

    Mikkel Thygesen (Centralt) Kvist er god nok men resten stinker.


    Dermed ikke sagt at FCK skal købe disse spillere, måske Enevoldsen, men der er altså spillere i SAS-Ligaen der kan forstærke FCK. Specielt i forsvaret.

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Hvem er bedre?

    ›Jeg kan ikke selv finde nogen. Kan I?

    Jeg kan nu finde mange. Et helt oplagt eksempel er ham her Andreas Johansson (i stedet for enten Hjalte eller Würtz)..

    Men jeg tror også, at der kunne peges på en række andre centrale midtbanespillere og evt. også et par forsvarspillere (midt samt venstreback) eller to...
    Sidst redigeret af MBS : 21.04.08 kl. 12:12
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Hvem er bedre?

    Hjalte kan man udskifte med stort set hvem som helst! Han er rent fyld i mine øjne. Andreas Johansson (Aab) synes jeg har spillet en god sæson og kunne sagtens byttes ud med halte. Würtz er ligeledes en spiller som overgåes af mange spillere fra andre sasliga klubber. han kunne evt byttes for Thomas Kristensen (FCN).

    På fløjene har FCK dog, når de er helt fit og spiller deres bedste, de to bedste fløje i Grønkjær og Sionko. Efter at have set BIF-OB i går kunne man dog godt ønske Borring og Nymann som reserver selvom dette ikke er muligt :P

    Jeg så også meget hellere magnus troest eller Michael jacobsen i stedet for Laursen.

    I angrebet så jeg egentlig hellere Fall end Junior! De minder meget om hinanden, men Fall er det yngre og ville derfor være et meget større aktiv. Hvem af dem der spiller bedst på deres bedste dage er dog svært og sige.

    Selvom han kun er til låns så er han pt sasliga spiller, så vil mene at Lasse Nillsson er bedre end både Ailton og Nord.

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    48

    Re: Hvem er bedre?

    selvom man ikke er meget for at indrømme det, har Thomas Rasmussen i mine øjne klart etableret sig som den bedste venstre back i suppen - han vil være en gedigen forstærkning over Niclas/Wendt.

    Ellers er der ikke mange der på papiret ville kunne forstærke vores trup. Thygesen, Fall, Michael Jacobsen osv. er da gode spillere, men de er vel ikke umiddelbart opgraderinger af hvad vi i øjeblikket har at gøre godt med.
    "everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die"

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    216

    Re: Hvem er bedre?

    ›selvom man ikke er meget for at indrømme det, har Thomas
    ›Rasmussen i mine øjne klart etableret sig som den bedste venstre
    ›back i suppen - han vil være en gedigen forstærkning over
    ›Niclas/Wendt.

    Mage til vrøvl - huske tydeligt hvordan Sionko tørrede ham i venskabskampen mellem DK og Tjekkiet.

    Han er altså noget overvurderet rent defensivt.


  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Hvem er bedre?

    >Ellers er der ikke mange der på papiret ville kunne forstærke vores trup. >Thygesen, Fall, Michael Jacobsen osv. er da gode spillere, men vel ikke >umiddelbart opgraderinger af hvad vi i øjeblikket har at gøre godt med.

    Hmm jo vores pointe har vel lige netop været at de faktisk ville være opgraderinger! U laursen er måske kommet på et dårligt tidspunkt, men han har sku langt fra overbevist. Det at Fall er yngre end Junior gør ham til en opgradering da han således også ville være egnet til det langsigtede.

    Thygesen er bedre end Würtz og Halte med flere længder.. så jo de er opgraderinger i mine øjne.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    169

    Re: Hvem er bedre?

    Selvom ståle næppe deler min holdning, vil min foretrukne start 11'er se således ud (Forudsat at alle er klar):

    Christiansen
    Pospech - Laursen - Gravgaard - Niclas
    Sionko - Silberbauer - Atiba - Grønkjær
    Allbäck - Junior

    Det kan diskuteres om Wendt skal have pladsen frem for Niclas på den venstre back, men faktum er et jeg er enig med sunepde, som skriver i ovenstående, i at dette er vores svageste punkt og vel det eneste sted man kan gøre sig forhåbninger om at finde bedre spillere andetsteds i ligaen. Især nu hvor Niclas har nået en vis alder og Wendt stadig ikke synes klar til at tage over.

    At det øvrige forsvar har sejlet mener jeg skyldes to ting. Gravgaard har haft en rigtig dårlig sæson og hans skade har tilmed tvunget et stort, men ikke godt nok rustet talent ud i nogle hårde opgaver (Retfærdigvis skal det siges at jeg syne Zanka har gjort det over forventning). Samtidig har Laursen haft lidt startvanskeligheder. Når Gravgaard kommer tilbage og får samarbejdet med Laursen til at fungerer, ser jeg ingen konkurrenter til de to i ligaen. Tjekkerne og Grænkjær taler for sig selv. Den centrale midtbane kan diskuteres, men skal den forstærkes skal det komme fra udlandet. Intet i SAS-ligaen kan styrke FC's midtbane. Allbäck har slået fuldstændig bak oppe foran og man kunne overveje en brasiliansk duo på toppen med Nordstrand som jokeren i stedet, men Allbäck er, selvom vi ikke ser det pt., ligaens klart stærkeste angriber.

    Uden at ville sætte et navn på (Måske fordi jeg nødrigt vil fremhæve en BIF'er), mener jeg også at venstre back er det eneste sted på banen, vhor andre hold i ligaen kan præsentere bedre spillere end vi selv kan.

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    169

    Re: Hvem er bedre?

    Og så var det naturligvis en brøler af rang at jeg glemte William Kvist - Den måske allerbedste på den centrale midtbane. Noget af en smutter - håber den kan tilgives!

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Hvem er bedre?

    Jeg tror problemet med vores trup er at det er en flok for flinke drenge. Man har gjort en stor dyd ud af at have en harmonisk trup... Nu er Graversen godt nok ikke meget værd længere, men det er da lige netop et par røvhuller, der skal til. De kan få mors dreng til at løbe den ekstra meter og de kan faa pulsen op, når de styrter rundt med arrigskab i øjnene... alle hold har dem! Vi mangler dem i største grad pt...

    Torben

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Hvem er bedre?

    ›Jeg tror problemet med vores trup er at det er en flok for flinke
    ›drenge. Man har gjort en stor dyd ud af at have en harmonisk
    ›trup... Nu er Graversen godt nok ikke meget værd længere, men det
    ›er da lige netop et par røvhuller, der skal til. De kan få mors
    ›dreng til at løbe den ekstra meter og de kan faa pulsen op, når
    ›de styrter rundt med arrigskab i øjnene... alle hold har dem! Vi
    ›mangler dem i største grad pt...

    Jeg synes nu ellers nok at Grønkjær ser noget gal ud i blikket når han bliver tacklet;)

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    139

    Re: Hvem er bedre?

    MBS: så sig dog hvilke spillere istedet for bare at sige at du kan nævne en masse uden at gøre det!

    Holmèn : Ham synes jeg faktisk har imponeret rigtigt meget.

    Thygesen eller holmen sammen med kvist!

    Forstår ikke hvorfor vi ikke spiller

    4 3 3

    JC
    ZP MG UL OW
    MS WK AH
    JG JJ LS

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Vores 11 startende pt. er bedre end Brøndbys!
    By LO in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 22.01.06, 12:32
  2. PC bedre end Rooba ?
    By EraZ in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 03.11.03, 14:43
  3. DERFOR er ['awvaru] bedre end...
    By Tomasson in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 06.08.03, 10:38

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •