Viser resultater 1 til 15 af 279

Emner: Danske hold i Europa 2008/09

  1. #36
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    349

    Re: Danske hold i Europa 2008/09. 2 opdatering

    Stor tak til Cambiasso for alt det fine arbejde, der lægges i tråden.

    Må jeg foreslå debat-stasi’en at tråden FCK i Europa 2008/09 splejes ind i den her? Det giver ikke meget mening med to tråde om samme emne – og i et længere perspektiv bør der kun være en tråd om hver ec-sæon. Så vidt jeg kan se dækker titel og indhold i ”Danske hold i Europa i 2008/09” ganske fint hvad der ligger i den anden.

    Vedrørende de andre debatter her i tråden, så minder det utroligt meget, om noget vi har været igennem før. Som jeg husker det er vi tidligere endt på:
    • Ja! Det er risikabelt at have flere hold med i europa end blot de tre default-pladser. Pointene bliver mindre værd – et dårligt liga-hold får en ec-plads etc. etc. Til gengæld har landet også muligheden for at for øge pointhøsten. Regnestykket kan dog ikke gøres op før man evaluerer hele ec-sæsonen. Awesome har svaret ekstremt præcis på det samme spørgsmål her:
      http://sidelinien.dk/forums/showpost...25&postcount=9
    • Ja! Landekoefficientens bidrag til et holds rangering er ikke særlig stor, og Ja! et andet dansk holds point tæller ikke særligt meget i vores koefficient. Men det tæller! og dermed kan det have en afgørende betydning. Eksempelvis i år hvor FCN og FCM bliver seedet i 1. uefa-kval på trods af de begge har et stort rundt 0 ud for egne præstationer i Europa de sidste 5 år..
    Endelig vil jeg glæde mig over at vi på trods af en noget skidt sæson fik en 3. plads. En 3. plads som vel at mærke udløser europæisk deltagelse. Sjovt nok er det FCK og OB’s fine europasæson 06/07, der fik Danmark op på 21. pladsen marginalt foran Østrig. Havde vi eller OB eller endda BIF fået blot et point færre i den sæson, havde vores ligaplacering ikke givet europæisk deltagelse i år.

    Min nidkærhed fik mig i øvrigt til opspore dette indlæg fra mig selv om jagten på 21. pladsen, august 2006:
    http://sidelinien.dk/forums/showpost...68&postcount=6
    Der har været flere tråde om emnet den seneste uge, både her og i det bif'ske univers. Det fortsætter med at undre mig, hvordan man kan forfægte, at det skulle være uhensigtsmæssigt at Danmark kommer længere op på listen. Vi kan ikke fortsat forvente, at FCK per automatisk tager en af de tre pladser til rådighed. Så snart det ikke sker (som senest i sæsonerne 98/99 og 99/00) så skal vi altså ikke spille europæisk, og vores egen koefficient vil lide endnu mere end den gør i forvejen.”
    Desværre forhindrer min hukommelse mig i, at rive en eller anden debattør i næsen med en kæk bemærkning om ”Se hvad jeg sagde”. Jeg kan simpelthen ikke huske hvem det var. Jeg ville sikkert også bare få et flabet svar om, at vi var kommet med på fairplaypladsen alligevel ;-)

    mvh
    ottesen

  2. De følgende 2 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2010/11
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 135
    Sidste Meddelelse: 25.02.11, 05:17
  2. Danske hold i Europa 2009/10
    By Elver in forum De lange linier
    Svar: 176
    Sidste Meddelelse: 18.12.09, 15:42
  3. Danske hold i Europa 2007/2008
    By ottesen in forum De lange linier
    Svar: 240
    Sidste Meddelelse: 06.07.08, 20:46

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •