Side 11 af 19 FørsteFørste ... 891011121314 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 279

Emner: Danske hold i Europa 2008/09

  1. #151
    Grief er offline I'm making a statement
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    18

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    16-0-0 må jo siges at være et ganske godt udbytte so far.
    Havde det været i NFL, ville der være tale om en såkaldt "perfect season".
    Dog er det ikke en garanti for den endelige triumf, jvf sidste Super Bowl ;-)

    Var lige off-topic dér, men keep up the good work talnørder, indlæg i denne tråd er altid spændende læsning.

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    16

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    det begynder at ligne en 17-0-0. Og at man kan stå op til en koefficient på 4,0. Ikke ringe.

    Desuden dejligt at se Guimaraes er på rette vej... lang aften følger!

  4. #153
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    78

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    ›det begynder at ligne en 17-0-0. Og at man kan stå op til en
    ›koefficient på 4,0. Ikke ringe.

    ›Desuden dejligt at se Guimaraes er på rette vej... lang aften følger!

    de 4.0 er nået da cl gruppe spillet giver 1.2 for kvalificering, så vi kigger nærmere snart mod de 5.0

    så lige nu må vi ligge på 4.6

  5. #154
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    438

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    Det er så ikke korrekt, da det giver 3 point til Aab, og hvis man dividerer det med giver det altså "kun" 0.6 point.
    København for altid.

  6. #155
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    ›Det er så ikke korrekt, da det giver 3 point til Aab, og hvis man
    ›dividerer det med giver det altså "kun" 0.6 point.

    4 point retteligt, da de jo også får et enkelt for sejren over Kaunas. Med dividende og moms og topskat bliver det til 0,8 point + de før optjente 3,2 point = 4,0 point :-)

    Når man tænker på at de forholdsvis succesfulde sæsoner sidste år og forrige år "kun" gav henholdsvis 6.125 point og 5.125 point, ser det jo lovende ud allerede, ikke mindst med tanke på de 4,2 point vi skal afgive til næste år fra 03/04 sæsonen - de er jo allerede tæt på at blive hentet!

  7. #156
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: FCK kan, meget vel, få svært ved at blive seeded til 1. runde af UEFA Cuppen

    Og så vidt jeg har forstået, så KAN det ende med at være 16. pladsen, der giver en ekstra CL plads???
    Det vi spiller om i SAS-Ligaen i denne sæson er pladser i UEFA tuneringerne, der svarer til hvad vi opnår på baggrund af den 19. plads i rangeringen som Danmark besad efter 2007/08 sæsonen.
    Ja ja. Det har jeg skam helt fint styr på :-) Men det har ikke voldsomt meget at gøre med hvad jeg spørger om. Det vi naturligvis kigger på, det er hvor langt den koefficient, vi er ved at spille ind, kan bringe os. Og der kigger vi naturligvis på det år, hvor koefficienten kommer til at gælde.

    Hvis tråden omhandlede hvilke pladser vi spillede om i denne superliga-sæson, så ville den nok have været en del kortere :-)

    Men er der nogle, der kender de nøjagtige regler for hvad der sker, hvis titelholderen kommer fra England/Italien/Spanien? Man mindes jo Liverpool-historien, hvor Everton var tæt på at sidde tilbage med den store lort, da Liverpool skulle have Evertons plads, fordi de vandt CL, og Evertons 4. plads så ikke gav CL. Det var fordi et land max måtte have 4 hold i CL.

    Den klarede UEFA ved - helt ekstraordinært - at give England en 5. plads i CL. Til gengæld startede Liverpool så i 1. kvalrunde. Men efter den historie lavede UEFA vist nogle regler på området, men jeg kan ikke huske dem.

    Jeg tror, at hvis vinderen kommer fra andre lande, så får landet bare en ekstra CL plads, men IKKE hvis det er Italien/Spanien/England. Hvis det sker, så tror jeg det betyder en "ledig" plads, som 16. pladsen muligvis napper. I hvert fald hvis CL vinderen samtidigt ender på mindst 4. pladsen, og altså dermed "kvalificerer" sig til CL 2 gange.

    Danmark ligger på 16. pladsen PT (efter i aften), så hvis vi holder den, så vil sølvvinderen (i 2010 selvfølgelig, bare for at undgå mistforståelser igen :-)) med lidt held kunne komme i CL - godt nok gennem den "hårde" kvalifikationsturnering med de store nationer, men dog en chance.

    ougar
    Sidst redigeret af ougar : 27.08.08 kl. 20:20
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  8. #157
    Tilmeldingsdato
    Jun 2002
    Indlæg
    305

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    Super tråd. Kanon arbejde af Cambiasso og co.

    Men er der en der meget hurtigt kan opridse, i ET indlæg, hvordan jeg skal håbe aftenens kampe skal udspille sig, så jeg kan sidde og hygge mig på livescore.com? :D
    -_-

  9. #158
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    Super tråd. Kanon arbejde af Cambiasso og co.

    Men er der en der meget hurtigt kan opridse, i ET indlæg, hvordan
    jeg skal håbe aftenens kampe skal udspille sig, så jeg kan sidde
    og hygge mig på livescore.com? :D
    Sagtens.

    Du skal håbe på:

    Basel (Jaaaa, har lige scoret til 2-1) 0-0 i 1. kamp.
    Shakhtar Donetsk (Jaaaa, har lige scoret til 0-1) vandt 2-0 i 1. kamp.
    Marseille (vandt 1-0 i Norge i 1. kamp)
    Olympiakos Piraeus (OK svær, de tabte 3-0 i første kamp)
    Arsenal (vandt 2-0 i Holland i 1. kamp)
    Liverpool (0-0 i første kamp)

    Det var vidst dem alle. Levski Sofia skulle også vinde, men det klarede de ikke.
    De sidste CL 3. runde kampe var Barcelona og Juventus, som klarede skærene i går.

    Så hvis stillingerne holder, så koster Olympiakos os en plads, så vi glider ned på 41. pladsen, og SKAL have MINDST en overraskelse i UEFAen i morgen, for at blive seedede.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  10. #159
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    78

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    ›Sagtens.

    ›Du skal håbe på:

    ›Basel (Jaaaa, har lige scoret til 2-1) 0-0 i 1. kamp.
    ›Shakhtar Donetsk (Jaaaa, har lige scoret til 0-1) vandt 2-0 i 1. kamp.
    ›Marseille (vandt 1-0 i Norge i 1. kamp)
    ›Olympiakos Piraeus (OK svær, de tabte 3-0 i første kamp)
    ›Arsenal (vandt 2-0 i Holland i 1. kamp)
    ›Liverpool (0-0 i første kamp)

    ›Det var vidst dem alle. Levski Sofia skulle også vinde, men det klarede de ikke.
    ›De sidste CL 3. runde kampe var Barcelona og Juventus, som
    ›klarede skærene i går.

    ›Så hvis stillingerne holder, så koster Olympiakos os en plads, så
    ›vi glider ned på 41. pladsen, og SKAL have MINDST en overraskelse
    ›i UEFAen i morgen, for at blive seedede.

    ›ougar

    ikke helt rigtigt som tidligere nævnt røg BATE videre og og levski sofia ud så vi er nede på en 42 plads

  11. #160
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    212

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    Nej, for BATE havde Anderlechts koefficient. Det rykker med andre ord ikke noget.

    Vi er nummer 41, hvis ellers Pølle kunne tage sig sammen..

  12. #161
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    143

    Re: FCK kan, meget vel, få svært ved at blive seeded til 1. runde af UEFA Cuppen

    ›Men er der nogle, der kender de nøjagtige regler for hvad der
    ›sker, hvis titelholderen kommer fra England/Italien/Spanien? Man
    ›mindes jo Liverpool-historien, hvor Everton var tæt på at sidde
    ›tilbage med den store lort, da Liverpool skulle have Evertons
    ›plads, fordi de vandt CL, og Evertons 4. plads så ikke gav CL.
    ›Det var fordi et land max måtte have 4 hold i CL.

    Jeg kan ikke sige det med sikkerhed, men jeg er helt overbevist om at de droppet den regel med max 4 hold per land. I det nuværende system er der som udgangspunkt ikke tildelt en plads til den regerende mester, hvorfor det er nødvendigt at lave alskens omrokering til ulempe for nr. 4.

    Dette ændres i det nye system hvor den regerende mester automatisk er tildelt en plads - i øvrigt er det samme gældende i UEFA cuppen (men hvad der sker hvis en regerende mester i UEFA-cuppen kvalificerer sig til Champions League, er jeg lidt i tvivl om).

    Denne grundlæggende ændring tolker jeg som en tydelig indikation af at UEFA nu accepterer at et land kan stille med 5 hold i Champions League. Dog diskuteres dette scenario ikke i beskrivelsen af det nye format.
    Sidst redigeret af EinarGonzalez : 27.08.08 kl. 22:37

  13. #162
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    151

    Re: FCK kan, meget vel, få svært ved at blive seeded til 1. runde af UEFA Cuppen

    Jeg er til gengæld ret overbevist om at man netop holdt fast i "fire-hold-max" reglen.
    Såfremt CL mestrene i maj er fra England/Italien/Spanien OG ender uden for top 4 i den hjemlige turnering, er de ALLIGEVEL kvalificeret som titelholder, og det pgl land får derved kun nr 1-3 med i CL kvalen efter sommerferien.
    Med denne regel var Everton endt i UEFA cup'en på trods af fjerde pladsen i Premier League

    Edit: http://www.uefa.com/multimediafiles/...0_download.pdf
    Preamble - sect 1.03
    Sidst redigeret af FCKÅER : 28.08.08 kl. 07:22

  14. #163
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    823

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    Danmark ligger efter kvalifikationerne som nummer til på året rangliste.

    Samtidig har vi pt. fortrængt Norge, Bulgarien og Tjekkiet, og ligger nummer pt. 16 på "5 års listen"

    Belgien ligger foran og skal vi i den kommende sæson spille om to pladser i CL kval'en skal de jo fortrænges. De har kun to hold tilbage i tuneringen mod vores fire. Altså har vi dobbelt så mange hold til at indtjene point. Men mon vi skal regne med den store pointhøst? Aab er oppe mod nogle stærke modstandere. Brøndby og FC Nordsjælland er useddede og kan trække nogle flere stærke modstandere og vi selv trækker sikkert Napoli. Belgien har Club Brugge og Standard Liège med i Uefa Cupppen. Club Brugge er direkte kvalificeret og er seedede. Standard Liège, der tabte i CL kval'en til Liverpool i den forlængede spilletid, er useedede. De er altså også et pænt stykke foran.

    Samtidig skal vi holde Bulgarien bag os. De er lige i hælene og har stadig tre hold med. Cherno More Varna, Litex Lovech og Levski Sofia. Alle i UEFA Cuppen, men det er kun Levski Sofia der er seedede i 1. runde.

    Vi skal også holde øje med Tjekkiet på 18. pladsen. De har tre ud af fire hold tilbage i UEFA regi. Nemlig Sparta Praha, Slavia Praha og Baník Ostrava, der alle er med i UEFA Cuppen. Det er kun Baník Ostrava, der ikke er seede i 1. runde. De er lige lidt længere bagude, men det er nogle gode hold de har med.

    Dansk klubfoldbold må siges at være inde i en postiv udvikling, men en 15. er nok for meget at håbe på. Jeg vil nok være tilfreds med bare at forbedre den 19. plads vi indtog efter 2007/08 sæsonen, og som danner grundlag for tildelingen af pladser til 2009/10, som vi spiller om i den hjemlige 2008/09 sæson.

    COME ON DENMARK
    Sidst redigeret af Super FCK : 28.08.08 kl. 23:04

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #164
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,753

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    AaB kvalificerede sig som bekendt til Champions League, og er kommet i gruppe med Manchester United, Villareal og Celtic.
    Altså en gruppe meget lig den vi selv spillede i, bare med Villareal i stedet for Benfica.

    Grupperne i UEFA-cuppens 1. runde er nu også blevet inddelt, og resultatet blev som følger:

    FCK er seedet i pulje 7, og kan trække:
    BV Borussia Dortmund, Tyskland
    Wisla Kraków, Polen
    FC Moskva, Rusland
    FK Borac, Serbien
    MŠK Žilina, Slovakiet

    Nogen ønskegruppe kan man næppe kalde det, men det kunne trods alt have været værre.
    Drømmelodtrækningen vil selvfølgelig være MSK Zilina fra Slovakiet.


    BIF er useedet i gruppe 6, og kan trække:
    CSKA Moskva, Rusland
    VfB Stuttgart, Tyskland
    Rosenborg BK, Norge
    SK Slavia Praha, Tjekkiet
    Stade Rennais FC, Frankrig

    En ganske hård gruppe, hvor BIF givetvis håber på et gensyn med Rosenborg.


    FCN er useedet i gruppe 8, og kan trække:
    Hamburger SV, Tyskland
    Olympiacos CFP, Grækenland
    Feyenoord, Holland
    SC Braga, Portugal
    Hapoel Tel-Aviv FC, Israel

    Som FCN spiller i øjeblikket, spår jeg dem ikke store chancer for videre deltagelse i gruppespillet.

  17. #165
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    46

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    Uha - det bliver spændende i dag.
    Ifølge bold.dk kan FCK trække følgende:

    Dortmund, Krakow, FC Moskva, Barac eller Žilina.

    Håber ikke det bliver Dortmund - og Moskva-hold plejer heller ikke at være sjove. Men ellers synes jeg det ser nogenlunde ud.

    Være er det naturligvis for BIF og FCN.

    BIF: CSKA Moskva, Stuttgart, Rosenborg, Slavia Prag eller Rennes.

    BIF skal vel håbe på Rosenborg.

    FCN: Hamburger SV, Olympiakos, Feyenoord, Braga eller Hapoel Tel-Aviv.

    FCN - tjaa... Braga eller Tel-Aviv?

    VH Chefbech
    Venlig hilsen
    Chefbech

Side 11 af 19 FørsteFørste ... 891011121314 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2010/11
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 135
    Sidste Meddelelse: 25.02.11, 05:17
  2. Danske hold i Europa 2009/10
    By Elver in forum De lange linier
    Svar: 176
    Sidste Meddelelse: 18.12.09, 15:42
  3. Danske hold i Europa 2007/2008
    By ottesen in forum De lange linier
    Svar: 240
    Sidste Meddelelse: 06.07.08, 20:46

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •