Side 2 af 19 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 279

Emner: Danske hold i Europa 2008/09

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    244

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    ›Nu vælger jeg så at blive på den mørke side. FCN er absolut ikke
    ›nogen sjov kompagnon at have i Europa. Der er meget hård
    ›konkurrence i den nordiske zone i år og det ligger næsten helt
    ›fast at hverken FCN eller FCM bliver seedede i en evt. 2.
    ›kvalrunde. I ved den, hvor de danske hold plejer at møde Obilic,
    ›Zalgiris, Ventspils, HJK Helsinki eller lignende. Her står 2xFC
    ›til at møde hold, der i bedste fald hedder Cercle Brugge eller
    ›Stabæk og i værste fald Man City eller Feyenoord. Det er meget
    ›alvorligt at miste to hold inden 1. runde af UEFA Cuppen, men det
    ›tegner meget desværre til.

    ›De gode nyheder er, at såvel FC København som Brøndby ligger i
    ›zonen, der kan opnå seedning i en evt. 1. runde af UEFA Cuppen.
    ›På den måde udnytter vi faktisk de enkelte holds seedning noget
    ›nær optimalt i år da FCK ikke havde opnået bedre seedning end AaB
    ›i CL, men til gengæld kan gøre det i UC.

    ›Med fem-seks deltagende hold bliver det en rigtig hård sæson for
    ›de danske hold. Der skal helst laves en koefficient på mindst
    ›4.2. Det svarer nogenlunde til at vi skal lave samme bedrifter
    ›som sidste år, hvor vi kun havde fire hold med. Altså er det
    ›noget nær et must at have to hold med i UC gruppespil (eller CL
    ›:) ) - måske endda tre hvis OB kommer med i UC.

    Kræver det ikke, at et hold rent faktisk kvalificerer sig til den reelle turnering før det tæller med i antallet af hold? Jeg mener hvis FCN ryger ud i kvalifikationen til UEFA cuppen vil de da ikke tælle med som Danmarks repræsentanter? Oder?

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    241

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    ›Kræver det ikke, at et hold rent faktisk kvalificerer sig til den
    ›reelle turnering før det tæller med i antallet af hold? Jeg mener
    ›hvis FCN ryger ud i kvalifikationen til UEFA cuppen vil de da
    ›ikke tælle med som Danmarks repræsentanter? Oder?

    Så snart et hold indtræder i kvalifikationen tæller de med i antallet af hold. Det er kun deltagerne i totocuppen der ikke gør.
    "Mine spillere sidder dernede og er helt døde nu, de har alle ydet en enorm indsats"

    - udtalte Pep Guardiola, efter at Barcelona fik tilkæmpet sig et enkelt point i Parken.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    244

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    ››Kræver det ikke, at et hold rent faktisk kvalificerer sig til den
    ››reelle turnering før det tæller med i antallet af hold? Jeg mener
    ››hvis FCN ryger ud i kvalifikationen til UEFA cuppen vil de da
    ››ikke tælle med som Danmarks repræsentanter? Oder?

    ›Så snart et hold indtræder i kvalifikationen tæller de med i
    ›antallet af hold. Det er kun deltagerne i totocuppen der ikke
    ›gør.

    Strengt at de ikke kun tæller halvt med så :-)

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    ›De gode nyheder er, at såvel FC København som Brøndby ligger i
    ›zonen, der kan opnå seedning i en evt. 1. runde af UEFA Cuppen.
    ›På den måde udnytter vi faktisk de enkelte holds seedning noget
    ›nær optimalt i år da FCK ikke havde opnået bedre seedning end AaB
    ›i CL, men til gengæld kan gøre det i UC.


    Præcis, og jeg er generelt ret tilfreds med de hold i har fået ud og spille europæisk i år. Jeg synes klart SAS-ligaens formkurve er på vej op, og lige præcis de hold der har koefficienter til det får også lov til at bruge dem.

    Mht at det er skidt med at få et hold mere med, så synes jeg ærligt talt det er noget platugleri. For det første har vi heller ikke det fjerneste at gøre med om Danmark rangerer nummer 19, 8 eller 38 - for vores ambition er at vinde titler. Titler der automatisk medfører international fodbold. For det andet får vi kun 1/3 af landekoefficienten, og holdene skal alligevel igennem til de "rigtige" runder før man kan optjene point. I forhold til hvad der er at vinde for de andre klubber, så synes jeg det er lidt småligt at begynde at tude fordi FCN får chancen for at vise deres talenter frem. Det ville selvfølgelig være ærgeligt hvis vi misser et seedningslag en dag fordi OB spillede uafgjort mod et hold de "burde" slå, men omvendt kan man sige at det lige så meget er vores egen skyld.

    For hver gang et af de andre hold får et point, får FCK samlet 0,0825 point til vores egen koefficient. Vores CL-sæson gav et afkast af 10.021 point - hvilket er 122 gange så meget. Altså ikke noget jeg synes vi kan tude særligt voldsomt over. Det er helt og holdent vores egen skyld at vores koefficient ikke er højere, fordi vi blir ved med at fucke op - og jeg synes det er småligt at begynde at skyde skylden på andre. Det er rigtigt at vi kan score os måske et helt ekstra point om året hvis alle vinder deres nemme kampe i stedet for at tabe dem, men det synes jeg ærligt talt de andre burde bekymre sig om og ikke os - når vores mål nu er at ryge over de 30 hvor man begynder at kunne håbe om seed til 3. kvalrunde i CL. Men under alle omstændigheder må det vente til om et år med at drømme om den slags (jinx+suk).
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    Jeg er ikke helt sikker på, jeg har forstået pointsystemet. Er det ikke kun i relation til de point vi får fra landekoefficienten, at det har betydning, hvor mange danske hold der deltager i de europæiske turneringer? De point vi optjener som en følge af vores egne kampe går vel "ubeskåret" til vores egen klubkoefficient?

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    Personligt synes jeg der er RET stor forskel på om DK ligger på plads 15 eller 16, som er skellet mellem om et land får 2 eller 1 deltagere med i CL-kvalifikationen, men det er nok bare smålighed, der gør, at man ville finde et tabt mesterskab lidt mindre smertefuldt, hvis man selv via en 2.plads kunne få et shot mod Det Forjættede Land aka. CL.

    Vejen til den plads er lang endnu som det på fortrinlig vis er illustreret i tråde som denne de forrige år. Det ville være glædeligt om folk gennemlæser dem inden de sovser denne ind i spørgsmål, der er stillet og besvaret adskillige gange før, samt personlige følelser som ligeledes er luftet i anden indpakning før...
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #22
    copje er offline Frihed til at vælge .....
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    488

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    ›Vejen til den plads er lang endnu som det på fortrinlig vis er
    ›illustreret i tråde som denne de forrige år. Det ville være
    ›glædeligt om folk gennemlæser dem inden de sovser denne ind i
    ›spørgsmål, der er stillet og besvaret adskillige gange før, samt
    ›personlige følelser som ligeledes er luftet i anden indpakning
    ›før...

    Mon ikke disse spørgmål kommer igen næste år og om 2 år etc, så en "FAQ Danske hold i Europa"-tråd kunne være en løsning.
    "Don't judge a man by the color of his skin, but by the content of his character." Martin Luther King

    "I'm sorry, Frank, I think you missed it. Queen to bishop three, bishop takes queen, knight takes bishop, mate." Stanley Kubrick

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    217

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    Heay Logelars...
    Så skal jeg prøve og se om jeg kan forklare det:

    Det er sådan at for en sejr i UC el CL for 2 point og 1 point for en uafgjort.

    Under kvalen til både UC og CL for man kun det halve dvs. 1 p for sejr og 0.5 p for en uafgjort.

    Toto cuppen tæller ikke med, hverken som landedeltager eller koefficentpoint.

    Men til det kører der 2 lister. En klubkoefficient liste og en landekoefficient liste.

    Klublisten:
    Det er en liste som tæller alle de point sammen som en klub hiver hjem i Europa, (her tæller kvalens point ikke med) Her tæller man så over en 5 årig periode (hvad klubben har fået af point over en 5 årig periode) og hertil lægger man 1/3 del af landets koefficients oveni. Her har alle hold som har været i europa i 5 år, så lagt ind i en liste.

    Landelisten:
    Her tæller alle et lands hold i europa med. her tæller man hvad hvert hold har tjent incl kval. og lægger sammen og dividere med antal hold som er med fra et land.

    Håber det gav en smule mening...???

    Ellers skyd løs...
    _____

    MvH

    Don Braun

    Det kan godt være jeg har farvede briller på, men tilgængæld er jeg da ikke blind.
    Don_Braun's Avatar

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    217

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    Vi er slet ikke enig.

    Jeg kan godt se hvor du vil hen af med hensyn til at vi kun for 1/3 af landets koefficient, er egentlig rigtigt, men det er jo landets koefficient som bestemmer om vi skal starte i 2. el. 3 kval runde og om hvor mange hold vi har med i de forskellige turneringer.

    Hvis du kigger på listen og lande koefficienter kan du netop se at det er meget tæt om man kommer i 2 kval eller 3 kval og så fremdeles.

    Så det betyder da meget om hvem vi sender af sted og hvor mange vi sender af sted.
    _____

    MvH

    Don Braun

    Det kan godt være jeg har farvede briller på, men tilgængæld er jeg da ikke blind.
    Don_Braun's Avatar

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    217

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    Jeg kan se at jeg brugt den helt forkerte liste... DOH... dette var listen til sidste år.

    Link: http://www.haslund.info/ecup/rang/rang0408.asp

    Det er denne liste som skal bruges.

    Efter dagens resultater kan vi også sige hvem der kommer til og få hvilke pladser:

    CL:
    AAB (1. kval.)

    UC:
    BIF (3. kval.)
    FCK (2. kval.)
    FCM (2. kval.)
    FCN (1. kval.) (Måske Randers FC)

    Toto:
    OB

    Det skal hermed siges at vi skal gerne have mere en 4.200 koefficient point (på landets liste) og FCK kommer til og miste deres 3 point som de havde skrabet sammen i sæsonen 03/04, så vi skal gerne mere end de 3 point.
    _____

    MvH

    Don Braun

    Det kan godt være jeg har farvede briller på, men tilgængæld er jeg da ikke blind.
    Don_Braun's Avatar

  15. #26
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    ›Personligt synes jeg der er RET stor forskel på om DK ligger på
    ›plads 15 eller 16, som er skellet mellem om et land får 2 eller 1
    ›deltagere med i CL-kvalifikationen, men det er nok bare
    ›smålighed, der gør, at man ville finde et tabt mesterskab lidt
    ›mindre smertefuldt, hvis man selv via en 2.plads kunne få et shot
    ›mod Det Forjættede Land aka. CL.


    Sålænge vi bare vinder, så har det ingen effekt på os... Selvfølgelig gør hver hundrededel af et koefficientpoint en forskel, men på den store skala er det ikke rigtig noget vi kan regne med. På samme måde kan vi heller ikke hive Danmark op på 15.-pladsen hvis ikke de andre hold gider følge med. Pt ligger vi på 21.-pladsen, så jeg synes ærligt talt det er noget søgt. Men ok, fortsætter man bare på samme måde, så vil et tabt mesterskab som nummer 3 på ranglisten medføre direkte adgang til CL. Heller ikke noget jeg synes der er særlig relevant at putte ind i tråde som den her. Som der også blir sagt, så kommer der jo en mere næste år - og så kan vi vel ret beset vente med at ta den diskussion til det blir aktuelt.

    ›Vejen til den plads er lang endnu som det på fortrinlig vis er
    ›illustreret i tråde som denne de forrige år. Det ville være
    ›glædeligt om folk gennemlæser dem inden de sovser denne ind i
    ›spørgsmål, der er stillet og besvaret adskillige gange før, samt
    ›personlige følelser som ligeledes er luftet i anden indpakning
    ›før...


    Hvad er tråden ellers til for? Det må da for faen også være tilladt for nye fans at få besvaret et par spørgsmål om det her (ret beset ret komplicerede) emne. Men du har ret - mange tråde kan man sagtens lave sticky og så bare skrive "justfuckinggoogleit.com" som første svar og lukke tråden. Men det er der fame ikke meget debat i.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  16. #27
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    ›Mon ikke disse spørgmål kommer igen næste år og om 2 år etc, så
    ›en "FAQ Danske hold i Europa"-tråd kunne være en
    ›løsning.


    Alternativt bare skrive i indgangsbønnen at alle spørgsmål vedrørende europæisk fodbold kan henvises til UEFA.com. Lad dog folk stille spørgsmål.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  17. #28
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    ›Vi er slet ikke enig.

    ›Jeg kan godt se hvor du vil hen af med hensyn til at vi kun for
    ›1/3 af landets koefficient, er egentlig rigtigt, men det er jo
    ›landets koefficient som bestemmer om vi skal starte i 2. el. 3
    ›kval runde og om hvor mange hold vi har med i de forskellige
    ›turneringer.


    Vi som mestre har muligheden for at spille os i CL - og resten kan vi egentlig selv ordne.

    ›Hvis du kigger på listen og lande koefficienter kan du netop se
    ›at det er meget tæt om man kommer i 2 kval eller 3 kval og så
    ›fremdeles.


    Granted, vi ville ikke ha løbet ind i en Gorica i 2004 hvis vi havde ligget 15, men som seedede bør vi ikke ha problemer med at slå holdene i 2. kvalrunde. En ting er at blive hjulpet af koefficientpointene, men så længe vi selv fucker op synes jeg ærlig talt at det er der vi skal starte.

    ›Så det betyder da meget om hvem vi sender af sted og hvor mange
    ›vi sender af sted.


    FCK har siden 92 kun været én klub...

    Point being:
    I FCKs optik er vores egen seed uendelig meget vigtigere end alt andet. Hvis vi præsterer godt og sprænger vores seed over 5 år, så blir vi seedede og vi møder svagere hold (antageligt). Jeg synes ikke rigtig vi i vores situation i Danmark med niveauet osv kan realistisk stræbe efter at gå hele vejen til tops i alle rangeringer og turneringer, så jeg synes egentlig at det er ganske ok hvis "alt" vi får fra vores koefficienter er seedninger.

    Sålænge det er i vores egen hånd om vi præsterer og slår dårligere hold, så synes jeg det er nok at forlange.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  18. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    217

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    Nu er det jo sådan at når FCK (Som i år) fucker op og bliver nr 3... så er det da lidt vigtigt at de andre hiver point hjem også...

    Men prøv og se engang.
    Det er da alligevel sjovere og starte i 2 kval runde i stedetfor 1 kval runde. Så det er ret vigtigt at vi kommer højere op på listen.

    Men jeg kan godt se hvad du mener, men jeg er ikke enig...
    _____

    MvH

    Don Braun

    Det kan godt være jeg har farvede briller på, men tilgængæld er jeg da ikke blind.
    Don_Braun's Avatar

  19. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    217

    Re: Danske hold i Europa 2008/09

    Altså der er lidt de samme spørgsmål der kommer hvert år, men jeg synes det er ok.. jeg er bare dårlig til og forklare det på skrift... hehe...

    Men spørg bare løs...
    _____

    MvH

    Don Braun

    Det kan godt være jeg har farvede briller på, men tilgængæld er jeg da ikke blind.
    Don_Braun's Avatar

Side 2 af 19 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2010/11
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 135
    Sidste Meddelelse: 25.02.11, 05:17
  2. Danske hold i Europa 2009/10
    By Elver in forum De lange linier
    Svar: 176
    Sidste Meddelelse: 18.12.09, 15:42
  3. Danske hold i Europa 2007/2008
    By ottesen in forum De lange linier
    Svar: 240
    Sidste Meddelelse: 06.07.08, 20:46

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •