Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 34

Emner: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København

    FC København
    Det er jo knap en hemmelighed at det går svært dårligt for FCK for tiden, så morgendagens kamp mod FC Nordsjælland i Farum er alt efter temperament og grad af optimisme endnu en chance for at komme tilbage på rette spor eller for at blamere sig yderligere. Ståle Solbakken har udtaget sin trup, en trup uden overraskelser og derfor også uden de skadede Würtz, Laursen, Junior og Niclas Jensen.

    Om der til gengæld er ændringer på vej i forhold til de 11 udvalgte på banen vides ikke, men Ståle udtrykte delvis tilfredshed med de udvalgte til kampen mod Horsens. Samme skaldede nordmand erkender også at guldet for længst er væk og at fokus nu må være på at redde sæsonen med europæisk kvalifikation. Den sportslige ledelse ser helst at dette går uden om Toto-cuppen, hvorfor en tredjeplads altså er påkrævet.

    Forklaringerne på FCKs elendighed er lige så mange som der er mandagstrænere. Jan Kalborg analyserer sig frem til at det er et statisk og ensformigt angrebsspil i dagens trykte Ekstra Bladet (eller måske BT, det blev læst over skulderen på en fyr i køen i Netto). Mackan taler om et kollektivt kollaps, hvor flere nøglespillere har underpræsteret i lang tid. Nordstand synes der er mindre plads at boltre sig på som angriber i FCK end i FCN, mens Grønkjær ikke har den fjerneste anelse om hvorfor det kører som smurt i lort.

    Ingen peger internt på træneren, særligt ikke Flemming der mener at "det sportslige er i orden", lige undtagen resultaterne.Carsten Vagn varsler indkøb til sommer, med udskiftninger på flere pladser.

    Modstanderen: FC Nordsjælland

    Morten Wieghorsts tropper har igen overrasket og ligger inden morgendagens kamp solidt placeret i midten af Superligaen på en sjetteplads, på fin afstand af bunden og med en ganske fin mulighed for at nærme sig og senere indhente FCK på den Toto Cup-adgangsgivende fjerdeplads med en sejr i det indbyrdes opgør. De angrebsivrige røde og gule spillere er det tredjemestscorende hold i ligaen, kun overgået af de kommende mestre fra Aalborg og pokalfinalisterne fra Esbjerg.

    Angrebet er således også FCNs bedste våben og de lover også at fortsætte den offensive stil mod FCK. Til gengæld er FCNs forsvar normalt også til at tale med. Nordsjællands trup er ligeledes udtaget og jeg skal ikke begive mig ud i en formodet startopstilling.

    Indbyrdes opgør
    Farum/FC Nordsjælland var engang FCKs yndlingsmodstander, med lutter sejre i de første 11 indbyrdes opgør. Så kom der et par uafgjorte og lidt flere sejre og efter 17 forgæves forsøg lykkedes det endelig FC Nordsjælland at slå København i denne sæson. Den mest mindeværdige kamp på Farum Park mellem de to hold er vel nok mesterskabskampen fra 2004. Mackan er vores topscorer fra den nuværende trup mod Farum/FCN med tre mål hidtil. Kampene plejer, så vidt jeg husker, at være ganske seværdige og målrige, med lige over tre mål i gennemsnit per kamp.

    Stadion
    Farum Park er i mine øjne det bedst stadion i forhold til størrelse i Superligaen. Der er plads til 9551 tilskuere på lægterne med de famøse ølholdere ved sæderne, men det er kun når FCK eller Brøndby lægger vejen forbi at der dukker stort andet end spillerfamilie op. De røde lygter bliver nok ikke tændt på en torsdag, men på trods af nogen brok over billetprisen, skal der nok blive ganske fyldt i det nordsjællandske.

    Dommer

    Michael Svendsen dømmer og han er normalt ikke min favorit. Det er hans andet opgør mellem de to klubber, den første endte med en sejr til FCK. Det bliver 23 gang han dømmer FCK og han har uddelt 32 gule kort og fem røde og tildelt to straffespark til FCK indtil videre.

    Vejret
    En smule skyer og op mod tyve grader lover vejrprofeterne, så det er jo bare herligt.
    Sidst redigeret af Mads740 : 07.05.08 kl. 16:25
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København

    Fck taber 3-0 på 3 mål at Bernburg .. ( har ham i DRManager, så har vel lov at håbe :D )

    nå spøg til side..

    Opstillingen bliver vel :

    JC
    ZP-MG-MA-OW
    LS-HN-WK-AH
    JG-MN


    Håber dog på:

    JC
    ZP-MG-MA-OW
    LS-WK-MS-JG
    AA-MN/MA

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    140

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København

    Jeg tror vi starter med:

    JC
    ZP-MG-MA-OW
    LS-HN-AH-JG
    MN-MA


    Målmand og forsvar giver næsten sig selv og behøver ikke yderligere kommentarer. Men midtbane og angreb er jo helt åben.

    LS: Ståle gav ham en pause mod Horsens og det skulle gerne have givet ham ny energi. Det virkede da i hvert fald for Pospa.

    HN: Han er upopulær herinde, og de fleste ser ham som en boldflytter. Det er da heller ikke hans geniale pasninger der springer i øjnene, men han er god til at komme med frem i feltet, og vi har brug for hurtigt spil frem af banen.

    AH: Han er også ved at blive upopulær. Sammen med Grønkjær har han dog et teknisk niveau som ingen anden i suppen. Han har ikke scoret så mange mål i sin FCK tid (de fleste forbinder ham med skud der går langt forbi målet) men han bliver ved med at forsøge. Han scorede et godt mål mod AGF.

    JG: Han virker fysisk træt og døjer med menisken. Men selv på 85% er han en gevinst med han driblinger og blik for spillet.

    MN: Han er blevet rost af SS i pressen og ligner vores førsteangriber. Er ved at være ovenpå efter skader.

    MA: Bliver kritiseret for at have forladt FCK mentalt, hvilket jeg slet ikke forstår. Han vil da selvfølgelig gerne slutte godt af i FCK og i øvrigt er der også noget med en slutrunde til sommer. Selv om han ikke er helt i topform har manden bare så meget klasse, hvilket vi så da han kom ind mod Horsens. Lækkert hovedstødsmål. Herudover er han også en ledertype, som SS savner.

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    1,398

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København

    ›Jeg tror vi starter med:

    ›JC
    ›ZP-MG-MA-OW
    ›LS-HN-AH-JG
    ›MN-MA


    ›Målmand og forsvar giver næsten sig selv og behøver ikke
    ›yderligere kommentarer. Men midtbane og angreb er jo helt åben.

    ›LS: Ståle gav ham en pause mod Horsens og det skulle gerne have
    ›givet ham ny energi. Det virkede da i hvert fald for Pospa.

    ›HN: Han er upopulær herinde, og de fleste ser ham som en
    ›boldflytter. Det er da heller ikke hans geniale pasninger der
    ›springer i øjnene, men han er god til at komme med frem i feltet,
    ›og vi har brug for hurtigt spil frem af banen.

    ›AH: Han er også ved at blive upopulær. Sammen med Grønkjær har
    ›han dog et teknisk niveau som ingen anden i suppen. Han har ikke
    ›scoret så mange mål i sin FCK tid (de fleste forbinder ham med
    ›skud der går langt forbi målet) men han bliver ved med at
    ›forsøge. Han scorede et godt mål mod AGF.

    ›JG: Han virker fysisk træt og døjer med menisken. Men selv på 85%
    ›er han en gevinst med han driblinger og blik for spillet.

    ›MN: Han er blevet rost af SS i pressen og ligner vores
    ›førsteangriber. Er ved at være ovenpå efter skader.

    ›MA: Bliver kritiseret for at have forladt FCK mentalt, hvilket
    ›jeg slet ikke forstår. Han vil da selvfølgelig gerne slutte godt
    ›af i FCK og i øvrigt er der også noget med en slutrunde til
    ›sommer. Selv om han ikke er helt i topform har manden bare så
    ›meget klasse, hvilket vi så da han kom ind mod Horsens. Lækkert
    ›hovedstødsmål. Herudover er han også en ledertype, som SS savner.

    Jeg håber på :

    JC
    Posp,gravgård,Mikael,Wendt
    Sionko/silber,kvist,hjalte,Hutch
    nordstrand,albæck/ailton

    Mest ailton hvis det er meningen at han skal blive efter sommer, skal han videre så hellere allbæck.

    Silber vil jeg gerne have på, men kan sgu ikke finde ud af hvem han skal erstatte, måske Kvist fra start grundet hans løberi, men måske også derfor han skal ind senere.

    Jeg mener at Ståle skal prøve med denne opstilling og holde den i 1 halvleg min.

    5-10 min inde i 2 hvis vi ikke er foran så skiftes Grønkjær ind på Hutch plads.

    Evt. via Sionko ud og rokere Hutch ind på midten, men så skal der startes med Silber på højrekanten , så han kan tage midten og kvist smides derud istedet.

    Jeg tror at det er vigtigt at Grønkjær IKKE starter inde, og at vi istedet starter med 2 angribere.

    Jeg krydser fingre og tæer, og håber det bedste, men frygter det værste.

    Kigger i krystalkuglen og ser Bernburg score 2 :-(

    Mvh Thomas
    Bær over med mig jeg bor på VESTEGNEN.....!
    King Glostrup's Avatar

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København

    ›Jeg håber på :

    ›JC
    ›Posp,gravgård,Mikael,Wendt
    ›Sionko/silber,kvist,hjalte,Hutch
    ›nordstrand,albæck/ailton

    ›Mest ailton hvis det er meningen at han skal blive efter sommer,
    ›skal han videre så hellere allbæck.

    ›Silber vil jeg gerne have på, men kan sgu ikke finde ud af hvem
    ›han skal erstatte, måske Kvist fra start grundet hans løberi, men
    ›måske også derfor han skal ind senere.

    ›Jeg mener at Ståle skal prøve med denne opstilling og holde den i 1 halvleg min.

    ›5-10 min inde i 2 hvis vi ikke er foran så skiftes Grønkjær ind på Hutch plads.

    ›Evt. via Sionko ud og rokere Hutch ind på midten, men så skal der
    ›startes med Silber på højrekanten , så han kan tage midten og
    ›kvist smides derud istedet.

    ›Jeg tror at det er vigtigt at Grønkjær IKKE starter inde, og at
    ›vi istedet starter med 2 angribere.

    ›Jeg krydser fingre og tæer, og håber det bedste, men frygter det værste.

    ›Kigger i krystalkuglen og ser Bernburg score 2 :-(

    ›Mvh Thomas

    Øhm der gemmer sig vidst en lille træner i dig, MEN synes nu at du skyder helt forkert da du foreslår stort set alle tænkelige formationer, og så bare en masse rokade efter 1. halvleg. Ståle er sikkert enig i dine tanker, men jeg synes godt nok det minder om stålesk rotationshelvede dine tanker der.

    Disseo sætninger må du gerne forklare, for de giver absolut ingen mening overhovedet:
    ›5-10 min inde i 2 hvis vi ikke er foran så skiftes Grønkjær ind på Hutch plads.

    ›Evt. via Sionko ud og rokere Hutch ind på midten, men så skal der
    ›startes med Silber på højrekanten , så han kan tage midten og
    ›kvist smides derud istedet.

    Sionko skal ud for grønkjær og så skal silber starte på højrefløjen og så skal kvist og silber skifte plads når grønkjær kommer ind, men hvor fanden skal sionko så have spillet den første halvleg? undskyld men det giver ingen mening. Derudover er jeg slet ikke enig i at W. Kvist skal rokeres mere rundt, enten skal han spille midt-midt, ellers bør han ikke spille.

    Personligt så jeg helst at han spillede højreback og Pospech blev rykket over på venstrekanten (han spiller begge pladser så vidt jeg ved), dette sammen med en et nyt midtbaneindkøb ville være strålende i mine øjne, men fred være med det.

    Du har dog ret i din anskuelse angående angrebet, såfremt ailton skal fortsætte i klubben så bør han starte inde.

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København

    Hvor er det dog et antiklimaks at se trådens udvikling ovenpå starten.
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  9. De følgende 11 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    283

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København

    ›Hvor er det dog et antiklimaks at se trådens udvikling ovenpå starten.

    I hvilken retning havde du forestillet dig den ellers skulle gå????
    Det er et mega presset Fck hold der i morgen går på banen i Farum, der skal 3 point på kontoen ellers tror jeg godt vi kan regne med at vi ikke når medaljerne i år. Derudover skal vi stramme ballerne meget hvis vi overhovedet skal nå den 4. plads der giver mulighed for toto-cup.....
    Alt i alt noget rigtig lort, ikke lige hvad man havde regnet med for et havlt år siden.....
    Men jeg håber på denne opstilling i morgen og forventer at de startende udviser en gejst der har manglet i dette forsømte forår...
    JG
    ZP - MG - MA - OW
    LS - MS - WK - AH
    MN - Ailton
    Ind med grønkål i anden halvleg for silber eller Atiba og når vi er bagud ind med Mackan for wendt....
    KOM SÅ MED DE 3 POINT!!!!!!!!!!!!!!

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    70

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København

    Drømmer virkelig om en kanon flot sejr i aften med denne opstilling:

    JC
    ZP - MG - MA - OW

    LS - WK - MS - JG

    AA - MN

    Men tror det bliver en kopi af Horsens kampen på nær: LS ind i stedet for MS
    "Er flemming østergård på vej til at splitte Suprligaen ad for egen vindings skyld, eller er han i virkeligheden den eneste fodbolddirektør der kan drive en lønsom fodboldforretning i Danmark?" citat fra Henrik Linderberg

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    612

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København

    Guld bliver det ikke til i år - måske endda ikke engang sejr idag, MEN:

    UHA hvor jeg alligevel glæder mig til årets (forårets) away - FARUM AWAY !!!

    Folk der har været der vil give mig ret!

    God kamp idag.
    Nix..

  13. Den følgende bruger er enig i dette:
    Bov

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    631

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København

    ›Guld bliver det ikke til i år - måske endda ikke engang sejr idag, MEN:

    ›UHA hvor jeg alligevel glæder mig til årets (forårets) away - FARUM AWAY !!!

    ›Folk der har været der vil give mig ret!

    ›God kamp idag.
    Jeg mener, da ellers vi har en Brøndby away?
    Tænk sig, at man kunne have været skuffet over, at F.C. København ikke havde været i 1/8-finalen i Champions League...

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København

    Når Ståle Skyklappebakken sætter hold til i aften, skal INGEN fortælle ham hvad han burde prøve og INGEN fortælle hvad der ikke fungere. Der er stor risiko for følgende opstilling:



    JC

    Kvist - Gravgård - Anton - Wendt

    Sionko - Silber - Hjalte - Atiba

    Allbäck - Grønkjær
    Hislen af TorbenØ.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København



    ›JC

    ›Kvist - Gravgård - Anton - Wendt

    ›Sionko - Silber - Hjalte - Atiba

    ›Allbäck - Grønkjær

    Man er jo efterhånden ved at eksplodere af frustation, når man ser ovenstående opstilling..

    Jeg forstår ikke helt det her argument med, at Grønkjær tilsyneladende ikke har nok kræfter til at spille kant. Hvis der er hold i argumentet, så burde Ståle i stedet kun anvende ham i hver anden kamp eller kun lade ham spille 50-60 min. i hver kamp. Det virker mystisk at skifte ham væk fra hans foretrukne position..

    Lad os i stedet se:



    JC

    ZP - Gravgaard - Anton - Wendt

    Sionko - Silber - Atiba - Grønkjær

    Allbäck - Nordstrand
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    351

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København

    Jeg var ude at se gårsdagens træning og der så det således ud:

    JC

    ZP - Gravgaard - Anton - Wendt

    Sionko - Silber - Kvist - Hutch

    Allbäck - Nordstrand


    Efter ca 10 min byttede Grønkjær med Sionko og Kvist med Hjalte.

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København

    ›Jeg var ude at se gårsdagens træning og der så det således ud:

    ›JC

    ›ZP - Gravgaard - Anton - Wendt

    ›Sionko - Silber - Kvist - Hutch

    ›Allbäck - Nordstrand


    ›Efter ca 10 min byttede Grønkjær med Sionko og Kvist med Hjalte.

    Skal det forstås sådan at grønkjær kom ind og spillede højrefløj og hjalte kom ind på den centrale efter 10 minutter? eller startede hjalte og grønkjær inde og så kom sionko og kvist ind?

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København

    ›Jeg var ude at se gårsdagens træning og der så det således ud:

    ›JC

    ›ZP - Gravgaard - Anton - Wendt

    ›Sionko - Silber - Kvist - Hutch

    ›Allbäck - Nordstrand


    ›Efter ca 10 min byttede Grønkjær med Sionko og Kvist med Hjalte.

    Jamen dog, 2 mand i front, hvad skyldes det?
    Kunne godt se et perspektiv i at lade Grønkjær bytte med Hutch.
    Jeg billiger Nordstrand i front, for han er vel pt. vores skarpeste mand trods alt.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: OB - København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 07.12.09, 19:42
  2. Optakts- kamptråd F.C. København - Randers FC
    By thimhj in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 01.06.09, 10:24
  3. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29
  4. Optakts- og kamptråd: OB - FC København
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 15.04.08, 12:20
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - AC Horsens
    By zeez in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 23.03.08, 01:13

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •