Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 48

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København - Viborg FF

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    790

    Optakts- og kamptråd: FC København - Viborg FF

    Torsdag kommer Viborg FF på besøg i PARKEN til ugens anden hjemmekamp. Ståle Solbakken og det øvrige trænerteam har udtaget 16 spillere til kampen på Danmarks nationalstadion. José Junior vender tilbage til truppen efter længere tids skade, mens Mikael Antonsson glider ud og erstattes af Mathias Zanka. Ellers er spillerne identiske med dem, der mandag gav AaB en lussing på 4-0.

    Truppen mod Viborg FF ser således ud:

    1. Jesper Christiansen
    2. Zdenek Pospech
    4. Hjalte Nørregaard
    5. Ulrik Laursen
    7. Ailton Almeida
    8. Michael Silberbauer
    9. Morten Nordstrand
    11. Marcus Allbäck
    13. Atiba Hutchinson
    14. Michael Gravgaard
    17. Oscar Wendt
    18. José Junior
    23. William Kvist
    24. Libor Sionko
    25. Mathias Zanka Jørgensen
    41. Nathan Coe
    #1

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    250

    Re: Truppen mod Viborg

    Forhåbentlig bli'r det denne opstilling!

    Jesper Christiansen
    Pospech - Gravgaard - Laursen - Wendt
    Sionko - Silber - Kvist - Hutch
    Ailton - Nordstrand

    Og det skulle gerne give os endnu en målfest på en dejlig sommerdag :)
    Eeeeeelsker Ailton! >>> ¡FC Copenhague, La respuesta escandinavia del Real Madrid!
    Thomas's Avatar

  3. De følgende 11 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    201

    Re: Truppen mod Viborg

    ›Forhåbentlig bli'r det denne opstilling!

    ›Jesper Christiansen
    ›Pospech - Gravgaard - Laursen - Wendt
    ›Sionko - Silber - Kvist - Hutch
    ›Ailton - Nordstrand

    ›Og det skulle gerne give os endnu en målfest på en dejlig sommerdag :)

    Håber jeg dælme også.... kaster seriøst op, hvis han smider Zanka på istedet Antonsen og Junior istedet Allbäck(Ailton) i forhold til sidste kamp!!!, nu er vi endelig ved at have bare en strejf af kontinuitet på holdet, hvilket har giver 2 sejre nu, lad os få den 3.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    88
    Jeg håber inderligt også på denne opstilling, hvor Ailton får en hel kamp i benene og forhåbentlig kommer frem til et mål eller to.

    Men jeg tror godt Allback kunne risikere at starte inde, da kampen mod Viborg kan risikere, at blive hans sidste hjemmekamp i den hvide trøje (http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=152611).

    Jeg håber det ikke, da en småskadet Allback ikke er at foretrække. Jeg håber Ståle giver Ailton en chance over en hel kamp.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Truppen mod Viborg

    ›Forhåbentlig bli'r det denne opstilling!

    ›Jesper Christiansen
    ›Pospech - Gravgaard - Laursen - Wendt
    ›Sionko - Silber - Kvist - Hutch
    ›Ailton - Nordstrand

    ›Og det skulle gerne give os endnu en målfest på en dejlig sommerdag :)


    Marcus Allbäck (alternativt Jose Junior) i stedet for Ailton og så er den der.
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Optakts og kamptråd: FC København - Viborg Fodsports Forening

    FC København
    FCK vandt jo topopgøret mod AaB og spillede det vel nok bedste spil denne side af nytårsaften. Eneste malurt i det bæger var, at Antonsson måtte udgå i pausen, ikke med en skade, men med hjerteproblemer, der dog heldigvis ikke ser ud til at være rigtig alvorlige. Anton glider dog stadig ud af truppen og erstattes af Zanka, der har fået en måske mestendels mental pause fra førsteholdet på det seneste. Junior får også comeback efter en skadespause, men ellers er truppen uændret og det er nok ikke noget dårligt gæt, at startopstillingen også vil ligne sig selv en del.

    Den gode kamp mod AaB skjuler dog ikke, at FCK er langt fra det mesterskab, der er det naturlige mål hvert år. Ståle tager ansvaret for det her og mener at der har været problemer med at få spillerne ind i konceptet. I anden sammenhæng mumler han lidt om sine prioriteringer, og hans "resultater før underholdning"-teori skal nok blive tolket, analyseret og drejet i alverdens retninger af diverse Sidelinie-personligheder. Ståle Rauserne skal dog nok bestille mere migrænemedicin og mavesårspiller, for Don Ø fyrer nok ikke "Skandinaviens bedste træner".

    Mindst to københavnske spillere ser ud til at gå en spændende sommer i møde. Den virkeligt snygga Marcus Albäck er udtaget til den svenske EM-trup. Da denne samles d. 22 maj og FCK spiller sin sidste kamp d. 24 maj, så er der et overlap der skal findes en løsning på. Mackan ønsker selv at spille den sidste kamp for FCK og det ville også være bittert ikke at få taget ordentligt afsked med den sympatiske og meget smukke mand.
    Jesper Christiansen forlængede sin kontrakt med FCK for et år siden. Ifølge Extra Bladet sikrede han sig dengang en frikøbsklausul på ikke alt for mange millioner.
    Der ser West Bromwich ud til at have øje på, hvilket kan betyde en afsked med den måske bedste målmand i FCKs korte historie og en tur i Premier League for Jesper.

    Edit: og to københavnere mere er sikret en spændende sommer, Sionko og Pospech er begge udtaget til den tjekkiske EM-trup.

    Modstanderen: Viborg FF
    Viborg har, med et sammenbragt hold af lykkeriddere på korttidskontrakter og lejemål og enkelte gamle kendinge, haft et elendigt forår. Første sejr kom i sidste runde mod Lyngby. De indtager derfor også en nedrykningsplads og der er brug for mindst seks point i de sidste tre kampe, foruden lutter nederlag til AGF. Der er således tale om de sidste krampetrækninger og nedrykningen er vist også allerede accepteret i domkirkebyen. Hans Eklund, klubbens nye svenske træner, lover at blive efter nedrykningen og bygge et nyt hold op. Gislasson håber på at få afsluttet sæsonen med manér, og så se hvor langt det rækker.

    En af de førnævnte lykkeriddere er FCKs egen Morten Bertolt, som vi desværre ikke får at se i morgen, da han er ude med en virus. Istedet må vi glæde os til at se Dan Anton Johansen igen. Viborgs trup kan ses her.

    Selv om Viborg har været lort de meste af sæsonen, så kommer de faktisk til Parken efter deres bedste periode i foråret. Sejren mod Lyngby kom efter en uafgjort mod Brøndby på Brøndby Stadion som jeg havde fornøjelsen af at se. I P3 Sport før den kamp fortalte Bertolt (så vidt jeg husker), om at taktikken til den kamp var meget primitiv og bestod af kun fire små oplæg. Det holdt også stik og det var på mange måder et klassisk kontrabaseret Viborg fra de glade Ove-dage, der var på banen den dag. Omstillingsspillet var meget hurtigt og bolden blev som oftest losset op mod Søren Ulrik Vestergård, som forsøgte at heade den videre til en uhyggelig hurtig Christian Olsen. Det spil voldte Brøndby en del problemer, og jeg gætter på at det vil være noget lignende vi får se i Parken.

    Indbyrdes opgør

    FCK og Viborg har mødt hinanden 38 gange, med 24 sejre til FCK og syv uafgjorte. Viborg er fem gange gået fra Parken med point i 19 forsøg. Ståle Solbakken har endnu sit første pointtab til gode mod Viborg, men dette har jo i den grad været en sæson hvor Ståles stimer står for fald. Mackan er vores topscorer mod Viborg, med en formstærk Nordstrand lige i haserne.

    Dommeren: Emil Laursen
    Emil Laursen, med det søde øgenavn "Debil Laursen", dømmer sin tredje kamp mellem de to hold, de første to med sejre til FCK. Han er ikke min favorit-dommer og vist heller ikke en de holder af i Jylland. Han plejer at være ganske kortglad og har et gennemsnit på over fire kort per kamp, suverænt det højeste for superligaens dommere. Sidste sæson var det endda endnu værre med hans kortjongleren, og jeg har indtryk af en dommer der godt kan lide at være i centrum.

    I forlængelse af min kritik af Emil Laursen, kan det bemærkes at Knud Erik Fisker er ude med en generel kritik af dommernes fysiske form. Emil Laursen er dog ikke en af de dommere, der har en kropsform der minder mere om tilskuerne på tribunens, end om de spillere de løber rundt blandt.

    Stadion: Parken
    Det ser ikke ud til at der kommer alverdens jyder til Parken. Kampene er normalt ikke særligt velbesøgte, men fck.dk melder alligevel om næsten udsolgt.

    Vejret
    Vejrballonerne flyver ike så højt som for en uge siden, men det ser stadig ud til at blive pænt vejr med solskin.
    Sidst redigeret af Mads740 : 14.05.08 kl. 17:00
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    740

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - Viborg Fodsports Forening

    Som altid en fornøjelse at læse dine optakter Mads.

    Men hvem er de to københavnske spillere der kan glæde sig til en spændende sommer?
    Allback er selvfølgelig den ene men hvem ellers? Pospa, Sionko eller måske Wendt?

    Personligt håber jeg på samme start som mod AAB, hvor Laursen skifter med Antonsson.
    Så kan Ailton forhåbentlig få de sidste 20-25 min.
    Zanka-Mania

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    3

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - Viborg Fodsports Forening

    Jeg er ny herinde, og jeg kan kun tage hatten af for så fyldig og grundig en gennemgang af optakten.

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - Viborg Fodsports Forening

    ›Som altid en fornøjelse at læse dine optakter Mads.

    ›Men hvem er de to københavnske spillere der kan glæde sig til en
    ›spændende sommer?
    ›Allback er selvfølgelig den ene men hvem ellers? Pospa, Sionko
    ›eller måske Wendt?

    Jesper Christiansen, der øjensynligt kan se frem til en fremtid i Engelsk fodbold. Medmindre Mads blot er gået i kommunikationsmæssigt udu :)

    ›Personligt håber jeg på samme start som mod AAB, hvor Laursen
    ›skifter med Antonsson.
    ›Så kan Ailton forhåbentlig få de sidste 20-25 min.
    Sidst redigeret af Søren Q : 14.05.08 kl. 13:06

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    352

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - Viborg Fodsports Forening

    ›Stadion: Parken
    ›[/B]Det
    ›ser ikke ud til at der kommer alverdens jyder
    til Parken.
    ikke særligt
    ›velbesøgte
    , så den helt vilde heksekeddel bliver det nok
    ›ikke.


    Arg det passer nu ikke helt. I følge fck.dk skulle der blive næsten udsolgt i PARKEN.
    .
    Kom til Brøndby med de rige
    "Vi vil ikke have flere bistandsklienter.
    Kom med millionærerne."

    Kjeld Rasmussen, borgmester i Brøndby.

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - Viborg Fodsports Forening

    Arg det passer nu ikke helt. I følge fck.dk skulle der blive næsten udsolgt i PARKEN.
    Der kan man bare se. Jeg vælger dog at tage de røde lamper med et gran salt, da lignende meldinger kom før kampen mod AaB, hvor der jo kun dukkede små 26000 op.

    Det er dog rettet til i det første indlæg nu :-)

    Vh Mads
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,689

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - Viborg Fodsports Forening

    ››Stadion: Parken
    ››[/B]Det
    ››ser ikke ud til at der kommer alverdens jyder
    til Parken.
    ››ikke særligt
    ››velbesøgte
    , så den helt vilde heksekeddel bliver det nok
    ››ikke.
    ››

    der blive næsten udsolgt i
    ›PARKEN
    .
    Det var der også til kampen mod AaB, ifølge den officielle:
    Om det bliver F.C. København eller AaB der vinder kampen skal blive spændende at følge mandag aften, og med en nærmest udsolgt hjemmebane til at bakke op om Byens Hold, så er der megen tvivl om at Silberbauer og de øvrige Løver vil gøre alt hvad de kan for at besejre AaB – og dermed bevare det teoretiske håb om at genvinde mesterskabet, og i hvert fald sørge for at AaB ikke kommer til at vinde mesterskabet her i PARKEN.
    Det mest korrekte er dog, at der var ca. 8.000 ledige pladser, så det er ikke alle gratisterne der gider at bruge deres surt sammensparede billetter alligevel!
    Mvh.
    Esmis

    -smølle 01:36
    Esmis: du er for begavet og har for meget vid til at være indifferent, og desuden har du briller. Moderne briller, endda. Du er hardcore FC om du vil det eller ej :-)

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - Viborg Fodsports Forening

    En stille bøn til Ståle herfra skal lyde: Ændre blot det du er tvunget til, ingen eksperimenter nu i forhold til spillerne og deres respektive placeringer på banen.
    Det budskab må/skal simpelthen være trængt ind nu. Jeg får usandsynligt lange løg, hvis Kvist spiller back, Junior starter inde etc etc.

  22. De følgende 10 brugere er enige:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    296

    Re: Truppen mod Viborg

    Jeg så træning i dag, og der spillede allbäck sammen med nordstrand hos de "startende" elleve. Hjalte var iøvrigt også byttet ud med Kvist

    Pede

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    310

    Re: Truppen mod Viborg

    ›Jeg så træning i dag, og der spillede allbäck sammen med
    ›nordstrand hos de "startende" elleve. Hjalte var
    ›iøvrigt også byttet ud med Kvist

    ›Pede

    Hvis Hjalte starter inde i stedet for Kvist efter en kamp, vi tydeligvis satte os totalt på grundet Kvist og Silbers dominans i maskinrummet, så rabler det da fuldstændig!
    "Fighting for peace is like fucking for virginity!"


Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: OB - København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 07.12.09, 19:42
  2. Optakts- og kamptråd: FC København - Stabæk IF
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 125
    Sidste Meddelelse: 01.08.09, 11:40
  3. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29
  4. Optakts- og kamptråd: OB - FC København
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 15.04.08, 12:20
  5. Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 01.04.08, 15:44

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •