Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 50

Emner: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    FC København
    Ståle Solbakken har udtaget sin trup og der er genvalg til de 16 mand, der slog Viborg. Antonsson sidder således stadig udenfor efter sit hjertebøvl. Startopstillingen kan man gisne om, men de to brasilianere anbefalede sig ihvertfald med tilsammen tre scoringer. Det var således også en mægtig glad Ailton, der håber på at kunne fortsætte fremgang. En anden glad mand er Oscar Wendt, der har udnyttet Niclas' fravær til at spille nogle fine kampe på venstebacken.

    En anden spiller i fremgang er Silberbauer, der har gjort det ganske fint på den centrale midtbane. Hans kontrakt udløber som bekendt til sommer og Holland synes en sandsynlig destination. Til gengæld kan man håbe på at Jesper Christiansen også er at finde i København efter sommerferien, selv om rygter sendte ham til det engelske.

    Uanset hvem og hvor mange der ryger, så bliver der jo nok også købt ind. Med Mackan og Silber som sikre, så efterlyser Ståle offensive forstærkninger og ledertyper. I den forbindelse er Flemming ude med en jammer om skatten og hvor svært den gør det at fastholde og tiltrække spillere. Med den famøse forskerskat in mente, så synes den kritik mig noget unuanceret.

    Modstanderen: Brøndby IF

    Tom Køhlert har udtaget en stor trup til morgendagens kamp. Det er en trup renset for angribere med klasse, og de gange jeg har set Brøndby spille har deres angrebsspil skreget på en spiller med Duncans kvaliteter, frem for de mange små og hurtige offensivspillere, der kan drible og løbe, men ikke tage duellerne i luften.

    Brøndby vandt jo som bekendt pokalfinalen og er derfor sikret en tur i Europa næste sæson. Til gengæld har det været knap så godt i Superligaen og holdet ligger derfor stadig på en niendeplads. Der er dog kun to point op til en sjetteplads og en ekstra hjemmekamp næste sæson. Brøndby har ikke virket supermotiveret de sidste kampe jeg har set, men måske en kamp mod FCK kan få det sidste frem i dem.

    Optimismen synes ihvertfald ikke at fejle noget, Tom Køhlert vil spille med om guldet næste sæson og den nye direktør vil have at Brøndby skal være bedst i Norden inden tre år. Haraldsson udtaler iøvrigt tilfredshed med samarbejdet med Per Bjerregaard og den handlefrihed han oplever, men det skal blive spændende at se reaktionen fra bestyrelsformanden, amatørforeningen og fanskaren på ideen om at sælge navnet på stadion til en sponsor. Vittige hunde kan jo nok koge en del suppe på det ben.

    Indbyrdes opgør
    Det bliver 65. gang de to hold møder hinanden og det har været ganske lige mellem de to hold historisk. Hjemmebanen plejer at give holdene et lille overtag, men de sidste par gange de to hold har mødt hinanden på vestegnen, har det været med københavnsk sejr. Hjalte er den spiller der har mødt Brøndby oftest gange med 19 gange, mens Niclas og Silber har haft fornøjelsen 18 gange. Makcan har scoret flest, men Hjalte og SIlber er lige i hælene. Hos Brøndby er den farligste mand Martin Ericsson, men kun et af hans fire mål er faldet i superligaregi.

    Stadion: Brøndby Stadion

    Vilfort Park, Hjalte Park, Estadio Communale, kært barn har mange navne, særligt et anmelderrost stadion som Brøndby Stadion. Der kan forventes op mod 25000 tilskuere på lægterne, og Brøndby anmoder folk om at komme tidligt.

    Dommeren: Peter Rasmussen
    Peter Rasmussen har fløjtetjansen og dømmer dermed sin 15. FCK-kamp og den anden nyklassikker i sin karriere. Han er superligaens mest nærige hvad angår kortuddelingen, og har endnu sit første røde kort til gode i denne sæson.

    Vejret

    Skyfrit, men ikke så varmt lover profeterne.
    Sidst redigeret af Mads740 : 17.05.08 kl. 20:06
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  2. De følgende 11 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2006
    Indlæg
    130

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    Hvis man læste Ekstrabladet i dag (avisen), kunne man se, at de ikke forventede Ailton blandt de 11 startere

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    465

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    Selvom vi nu har været forkælet med disse fantastiske optakst træde i et stykke tid, må jeg indrømme at jeg hver gang blir overrasket over hvor gode de er! Mange tak!!

    Mht. søndagens dyst mod de unævnelige, håber jeg ikke på andet end en start plads til Ailton og at han endnu engang vil føle succés'en sødme!

    Forza Ailton, Forza FC!
    BAH!
    SYKE's Avatar


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Feb 2008
    Indlæg
    21

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    ›Uanset hvem og hvor mange der ryger, så bliver der jo nok også
    efterlyser Ståle offensive
    ›forstærkninger og ledertyper
    . I den forbindelse er
    en jammer
    ›om skatten
    og hvor svært den gør det at tiltrække spillere.
    ›Med den famøse forskerskat in mente, så synes den kritik mig
    ›noget unuanceret.

    Unuanceret?!? En af de primære grunde til at danske spillere (heriblandt Silberbauer) tager til udlandet er for at komme væk fra Danmarks skattetryk. Udenlandske spillere kan komme til Danmark i tre år under forskerordningen men er mere eller mindre tvunget til at forlade landet igen derefter. Jeg tror, for eksempel, at Allbäck ville have blevet mindst et år til hvis det ikke var for vores absurd høje indkomstskat. Det er simpelthen ikke umagen værd at spille når man skal betale så meget i skat.

    Men nu er dette jo ikke et politisk debatforum så lad os holde os til fodbolden. Ellers tak for god optakt udover den politiske kommentar som jeg simpelthen ikke kunne holde mig fra at kommentere på.

    Jeg håber virkelig på Ailton og Junior i angrebet selvom Nordstrand har gjordt det rigtig fint i de sidste par kampe.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    465

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    >Jeg tror, for
    ›eksempel, at Allbäck ville have blevet mindst et år til hvis det
    ›ikke var for vores absurd høje indkomstskat.

    Så er det sgu godt vi har denne indkomstskat! For et år mere at Ståles favorisering af Mackan er sgu ikke godt for klebben!

    ›Jeg håber virkelig på Ailton og Junior i angrebet selvom
    ›Nordstrand har gjordt det rigtig fint i de sidste par kampe.

    Nord og Ailton er mine to foretrukne lige pt. Men et samba-angreb ville heller ikke være skidt!
    BAH!
    SYKE's Avatar

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    I den forbindelse er
    en jammer
    ›om skatten
    og hvor svært den gør det at tiltrække spillere.
    ›Med den famøse forskerskat in mente, så synes den kritik mig
    ›noget unuanceret.
    Nu skal det retfærdigvis påpeges, at kritikken af indkomstskatterne fremsættes i forbindelse med et påstået problem med at fastholde talenter i Danmark. Nu var jeg dog ikke klar over, at FCK/KB ligefrem gik og blev rippet i stor stil af udenlandske talentjægere. Men det kunne selvfølgelig forklare, hvorfor vi så sjældent har nogen af de unge talenter i truppen. Man ønsker måske simpelthen at holde dem skjult for flokkene af gribbe af talentjægere fra lavbeskattede lande?

    Nå men for nu ikke at afspore tråden til en skatte- og/eller talentdebat, så vil jeg også tilslutte mig koret af taknemmelige røster over dit korstog for at højne standarden i disse optaktstråde.

    For så vidt angår kampen i morgen, så betyder den jo som bekendt ikke alverden men på det helt personligt og kampbarnlige plan, så ville jeg finde det nossephryd på en hehe-lol måde, hvis vi her på falderebet af sæsonen lige kunne losse til Brøndby, mens de ligger ned. Den slags bør man ikke føle sig for fin til.
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar

  10. De følgende 9 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    ›Jeg tror, for
    ›eksempel, at Allbäck ville have blevet mindst et år til hvis det
    ›ikke var for vores absurd høje indkomstskat. Det er simpelthen
    ›ikke umagen værd at spille når man skal betale så meget i skat.

    Hvis nu mangemillionæren Allbäck virkelig følte sig truet på hus og hjem af det danske skattetryk, var han nok ikke flyttet til Sverige som har et tilsvarende.

    Mon ikke motivet til at flytte skal findes et andet sted.

    Venligst,
    Bo N K


  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Feb 2008
    Indlæg
    21

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    ›Hvis nu mangemillionæren Allbäck virkelig følte sig truet på hus
    ›og hjem af det danske skattetryk, var han nok ikke flyttet til
    ›Sverige som har et tilsvarende.

    ›Mon ikke motivet til at flytte skal findes et andet sted.

    Jeg er udemærket klar over at skattetrykket er ligeså stort i Sverige. Nu kender jeg ikke Allbäck personligt så jeg kender ikke til hans personlige motivationer men én af grundene var med sikkerhed at han ikke længere tjener nok til at han synes at det er værd at bo i udlandet. Det kom jo ud på et tidspunkt at Allbäck krævede det samme i løn efter skat hvis han skulle blive et ekstra år i FCK.

    Men jeg er også glad for at vi ikke forlængede med Allbäck som SYKE skrev længere oppe. Jeg brugte ham bare som et eksempel på en spiller som flygter fra det danske skattetryk.

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    ›Men nu er dette jo ikke et politisk debatforum så lad os holde os
    ›til fodbolden. Ellers tak for god optakt udover den politiske
    ›kommentar som jeg simpelthen ikke kunne holde mig fra at
    ›kommentere på.

    Strengt taget var der ikke noget bevidst politisk over min kommentar, før du gjorde den til det. Jammer-stemplet får Flemse mestendels fordi det er en halvårlig begivenhed at FCKs ledelse forklarer os at det er svært at være FCK på transfermarkedet. Bo skrev om det i den seneste mandagstræner, hvis du kan holde dig vågen længe nok til at læse det hele.

    Hvad angår det unuancerede, så er det todelt. Dels fordi det fremføres i 180grader, en internetavis hvor den liberale ideologi er reduceret til en konstant og ensidig brokken over skattetrykket. Det er dog ikke det primære, det primære er at forskerskatten faktisk giver FCK nogle fordele på det foretrukne transfermarked, det skandinaviske. Forskerordningen har tilladt klubben at hente spillere som Atiba Hutchinson, Brede Hangeland og Ailton, fordi nordiske spillere rent skattemæssigt slipper billigere ved at vælge FCK og Danmark, frem for at blive i Sverige eller Norge og spille for en national topklub.

    Derfor mente jeg at kritikken var unuanceret, da den ensidigt pegede på ulemperne ved det danske skattesystem i en snæver fodboldkontekst.
    Sidst redigeret af Mads740 : 17.05.08 kl. 20:08
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Feb 2008
    Indlæg
    21

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    ›Strengt taget var der ikke noget bevidst politisk over min
    ›kommentar, før du gjorde den til det. Jammer-stemplet får Flemse
    ›blandt andet fordi det er en halvårlig begivenhed at FCKs ledelse
    ›forklarer os at det er svært at være FCK på transfermarkedet. Bo
    den seneste mandagstræner, hvis du kan holde
    ›dig vågen længe nok til at læse det hele.

    ›Hvad angår det unuancerede, så er det todelt. Dels fordi det
    ›fremføres i 180grader, en internetavis hvor den liberale ideologi
    ›er reduceret til en konstant og ensidig brokken over
    ›skattetrykket. Det er dog ikke det primære, det primære er at
    ›forskerskatten faktisk giver FCK nogle fordele på dets primære
    ›transfermarked, det skandinaviske. Forskerordningen har tilladt
    ›klubben at hente spillere som Atiba Hutchinson, Brede Hangeland
    ›og Ailton. Det betyder at nordiske spillere rent skattemæssigt
    ›slipper billigere ved at vælge FCK og Danmark, frem for at blive
    ›i Sverige eller Norge og spille for en national topklub.

    ›Derfor mente jeg at kritikken var unuanceret, da den ensidigt
    ›pegede på ulemperne ved det danske skattesystem i en snæver
    ›fodboldkontekst.

    Min kommentar om at holde os til fodbolden var nu også mest henvendt mod mig selv. Jeg er 100% enig i at vi i Danmark har en klar fordel over de de andre skandinaviske lande. Min pointe var sådan set bare at det høje skattetryk (i Danmark, Norge og Sverige) gør det sværere at holde spillere i skandinavien. Det var denne del at jeg ikke kunne se det "unuanceret" ved.

    Men nok om det. Jeg glæder mig til i morgen!

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    Så er det sgu godt vi har denne indkomstskat! For et år mere at Ståles favorisering af Mackan er sgu ikke godt for klebben!

    Jeg havde hellere end gerne set at der var blevet forlænget med Allbäck. Og jeg synes i tilgift ikke at Allbäck har nydt nogen favorisering, udover den han har gjort sig fortjent til.
    Ikke et ondt ord om Ailton, Junior og Nordstrand, men i indeværende sæson har Allbäck igen tegnet sig for de, i min optik, vitale træffere. Her tænker jeg på Lens, Beitar og hjemmekampen mod Bif. Det er INGEN tilfældighed at det er der han scorer. Selv i en fremskreden alder og efterhånden pænt skadesplaget er det stadig ham vi har skulle hænge vores hat på, når modstanden virkelig har været kvalificeret.
    Han vil blive MEGET savnet og det vil v se i europa til næste år, hvis vi kommer der og hvis ikke der hentes en decideret afløser.

    Og ja også herfra skal der lyde et tak for en fremragende optakt.

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    41

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    For at afspore den her debat om skattetryk og andre fornøjelige ting vil jeg da lige smide et bud (faktisk 2 bud) ind på holdopstillingen som den lader til at blive på baggrund af dagens træning, ikke de store overraskelser: JC--- Pospa, Laursen, Gravgaard, Wendt--- Sionko, Silberbauer, Kvist, Hutchinson--- Nordstrand, Allbäck. Det var den mest benyttede men der blev også prøvet en der så sådan her ud: JC--- Pospa, Laursen, Gravgaard, Wendt--- Kvist, Silberbauer, Nørregaard, Hutchinson--- Nordstrand, Ailton. Umiddelbart lød tilråbene fra Ståle absolut mest begejstret da de prøvede den førstnævnte model.

    Vi ses ude i betonforstaden...

    Henrik1265
    Your dreams, our reality
    henrik 1265's Avatar

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    ››Jeg tror, for
    ››eksempel, at Allbäck ville have blevet mindst et år til hvis det
    ››ikke var for vores absurd høje indkomstskat. Det er simpelthen
    ››ikke umagen værd at spille når man skal betale så meget i skat.

    ›Hvis nu mangemillionæren Allbäck virkelig følte sig truet på hus
    ›og hjem af det danske skattetryk, var han nok ikke flyttet til
    ›Sverige som har et tilsvarende.

    ›Mon ikke motivet til at flytte skal findes et andet sted.

    ›Venligst,
    ›Bo N K

    Der var engang noget med at man skal betale den "sparede" skat tilbage hvis man bliver ved at "forske" mener jeg. (Eller er det kun for hjemvendte danskere?)

    Og ja, dejlige optakter, jeg kom endda forbi en stadion-anmeldelse man ikke tager skade af at læse endnu en gang:-)

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    465

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    ›Jeg havde hellere end gerne set at der var blevet forlænget med
    ›Allbäck. Og jeg synes i tilgift ikke at Allbäck har nydt nogen
    ›favorisering, udover den han har gjort sig fortjent til.
    ›Ikke et ondt ord om Ailton, Junior og Nordstrand, men i
    ›indeværende sæson har Allbäck igen tegnet sig for de, i min
    ›optik, vitale træffere. Her tænker jeg på Lens, Beitar og
    ›hjemmekampen mod Bif. Det er INGEN tilfældighed at det er der han
    ›scorer. Selv i en fremskreden alder og efterhånden pænt
    ›skadesplaget er det stadig ham vi har skulle hænge vores hat på,
    ›når modstanden virkelig har været kvalificeret.
    ›Han vil blive MEGET savnet og det vil v se i europa til næste år,
    ›hvis vi kommer der og hvis ikke der hentes en decideret afløser.

    Manden har haft hovedet i Sverige siden årsskiftet og det har helt sikkert kunne ses i hans spil. Man kan ikke pille ved hans rutine, men hjerte symes jeg ikke man har kunne se i laaaang tid.

    Imo har Mackan været indirekte med til at Ailton ikke har fået sin mere end fortjente chance i dette forår, og det er sgu synd for Ailton.

    Mackan får et stort tak herfra, for nogle store oplevelse og for et yderst sympatisk væsen. Men savnet, som han har spillet det seneste halve år, bliver han ikke.
    BAH!
    SYKE's Avatar

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    1,183

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    Super optakt igen igen igen Mads740, en fornøjelse !
    Viser de kampen i sportscafeen ???
    Dansk mester 92/93 - 00/01 - 02/03 - 03/04 - 05/06 - 06/07 - 08/09 - 09/10 - 10/11 - 12/13 - 15/16
    Pokalvindere 94/95 - 96/97 - 03/04 - 08/09 - 11/12 - 14/15 - 15/16
    Skandinaviske mestre 04/05 - 05/06
    Mighty Lions's Avatar

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: OB - København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 07.12.09, 19:42
  2. Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.05.09, 01:48
  3. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29
  4. Optakts- og kamptråd: OB - FC København
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 15.04.08, 12:20
  5. Optakts- og kamptråd: Næstved - FC København
    By Spurs in forum De korte linier
    Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 10.03.08, 07:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •