Side 11 af 15 FørsteFørste ... 891011121314 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 217

Emner: FCK i Europa 2008/09

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: FCK i Europa 2008/09

    ›Det har du ikke. Måldifference først, dernæst scorede mål,
    ›scorede mål på udebane, antal sejre, udebanesejre og slutteligt
    ›koefficientpoint.
    ›Man bruger ikke indbyrdes opgør som tiebreaker, da det åbenbart
    ›er mere usportsligt når holdene kun mødes på det ene holds bane
    ›indbyrdes, end tidligere års koefficienthøst.

    Tænk! Jeg synes det er meget sjovere når jeg har ret - ikke mindst i dette tilfælde!

  2. #152
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: FCK i Europa 2008/09

    Nogle meget væsentlige korrektioner :-)
    2. Vi spiller uafgjort mod Rosenborg i Parken.
    - Hvis Brügge vinder i Valencia, skal vi op og vinde med minimum 3 mål i Belgien. Vi kan dog nøjes med 'bare' at vinde, hvis Valencia også taber i Frankrig.
    Hvis brugge vinder med 1 mål, så er de 3 mål bedre end os, og vi skal derfor "kun" vinde med 2 og ikke 3.

    3. Vi taber til Rosenborg i Parken (med max 5 mål).
    - Hvis Brügge vinder i Valencia er vi ude.
    Nej, hvis Valencia taber til St. Etienne og vi slår Brugge, så ryger vi forbi Valencia - HVIS begge dele sker med en ordentlig spand mål... Så måske ikke voldsomt sandsynligt, men det skal med :-) Og de max 5 mål er heller ikke korrekte - det er max 3. Hvis vi taber med 4, så skal vi vinde med mindst 3 mål i Belgien. (Og taber vi mere, så er det endnu værre). Men OK. Igen nok ikke voldsomt sandsynligt :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  3. #153
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    212

    Re: FCK i Europa 2008/09

    Noget helt andet, som vi også bør tage med, er, at vi igår havde en kamp, hvor hhv. Danmarks og FCKs interesserer var vidt forskellige.

    Vi snakker naturligvis Partizan Beograd - Standard Liege. Hvor vi med nationale briller skulle håbe på sejr til hjemmeholdet, for at holde den spinkle chance om 15. pladsen på nationasranglisten i live, var det vigtigt for FCK's seedningsmuligheder næste år - såfremt vi bliver mestre i denne sæson - at Partizan Beograd ikke vandt, og at de iøvrigt ser ud til at have udspillet deres rolle i deres gruppe efter 3 nederlag.

    Da jeg personligt har afskrevet chancen for videre avancement på nationsranglisten, passede det mig fint, at Standard vandt.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #154
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: FCK i Europa 2008/09

    Så er der lidt nyt i følgetongen omkring Champions League seed anno 2009/10. Puttede den lige herud i trådstrukturen - så er den lidt nemmere at finde.


    Først og fremmest er det et stykke tid siden den sidste post, men med den yderligere julegave fra UEFA ændrer tingene sig endnu mere. Her taler jeg naturligvis om omjusteringen fra 33 til 20% fra landekoefficienten mhp holdkoefficienterne.

    Her er den opdaterede liste med samme forudsætninger som jeg har givet før (som i linket), dvs holdene fra den "nemme" kvalifikation (mestrene fra 13 og nedefter):
    Schweiz - Basel 51.050 L
    Grækenland - Panathinaikos 52.332, Olympiakos 50.332, AEK 25.332*
    Belgien - Anderlecht* 32.015, Brügge 34.015
    Tjekkiet - Sparta 26.100*, Slavia 24.100
    Bulgarien - Lefski Sofia 24.250**L
    Østrig - Austria Wien 31.565** L
    Norge - Rosenborg 28.760**L
    Danmark - FCK 23.490
    Serbien - Partizan 23.050**
    Israel - Hapoel 18.050**L
    *) holdene med stjerne er UDE af Europa allerede, og har ikke selv mulighed for at forbedre deres koefficient - dog kan de stadig få yderligere fra landekoefficienten (dem Bert markerer med grønt).
    **) Holdene med dobbelt-stjerne har heller ikke andre hold fra landet med og deres koefficient er altså fuldstændig fastlåst.
    L) Der hvor jeg har smidt et L på er de lande med hold der selvom de har højere koefficient end os, har problemer med ligaen. Hvilket vi naturligvis følger tæt :-)

    Dem der er streget ud har ikke længere mulighed for at blive seedede over os, hver enten det er fordi de ikke blir seedet overhovedet, eller de ikke har koefficienten til det. Udstregningen er det det hele handler om. Får vi streget nok ud, er vi SEEDEDE. Det vil blive opdateret løbende.


    Holdenes individuelle chancer
    Rosenborg har clinchet en højere koefficient end os, men de vandt ikke mesterskabet i Norge - så de er ude.

    Med dagens resultat mod netop Rosenborg er vi akkurat kravlet over Partizan, og de er altså også ude.

    Hapoel har lidt lidt under formatændringen, og er altså længere bagud end sidste liste. De er også ude.

    Austria Wien har en betydeligt højere koefficient end os, men stillingen i deres hjemlige liga gir grund til optimisme. De er bagud med 5 point og ligger nummer 4 med 20 af 36 runder spillet. De er det eneste hold fra Østrig der har bedre koefficient end os, så sålænge de ikke vinder mesterskabet har vi tjent en plads. Som også nævnt tidligere, kommer meget af deres koefficient fra fortiden, og de har ikke været overbevisende i Europa i år - og altså heller ikke i den hjemlige. Jeg synes der er ganske god chance for at de har et off-year. Gir det en gul på trefarveskalaen.

    Lefski Sofia er ude af Europa for i år og der er under ét point op til dem. Henter vi mindst ét point i Brügge er vi over dem. Kan være en trøstepræmie hvis vi ikke går videre, for Brügge vil sikkert ikke opponere videre imod en eventuel uafgjort skulle det komme til det da de så er videre. Det regner jeg for ret sandsynligt.

    Slavia Prag har Ajax i deres sidste kamp, dog er gruppen allerede afgjort så det kan frygtes at Ajax stiller med B-kæden :-( Der er dog stadig udemærket mulighed for at de taber, og med et enkelt point i Brügge ryger vi over dem.
    Gør vi det skal vi krydse fingre for at Slavia vinder mesterskabet i Tjekkiet. Stillingen pt er at Slavia ligger nummer 1 med 10 point ned til Sparta :-D (med 14 runder igen!). Yderst positivt.

    Sparta Prag kan vi faktisk også sagtens hente. For selvom de er et par point over os er de allerede ude - og skal vi overhale dem kræver det en sejr i Brügge. Den lille bonus består så i at Sparta heller ikke får flere point fra Slavia i år da vi slår dem ud selv. Med de to point vi får for en sejr PLUS det ene point vi får for at gå videre til knock-out fasen, sniger vi os lige over dem med et kvart point :-)

    Anderlecht og Brügge kan vi ikke realistisk hente (kræver næsten at vi vinder turneringen), så for at få hjælp fra Belgien skal vi håbe på at Standard Liège vinder mesterskabet. Dog skal de naturligvis ikke hente de 3 point vi fører over dem inden da, og desværre er de i pænt god form lige nu. De fører deres (svære!) gruppe suverænt og har slået Sevilla, Partizan (!) og Sampdoria med sammenlagt 5-0.
    Stillingen i ligaen er pt Brügge 31, Anderlecht 29 og Standard 28 efter 14 runder af 34. Lad os bare sige at jeg på ingen måde forventer hjælp fra nogen af disse hold.

    Dog er der her ENDNU en julegave - for siden Liverpools TNS-stunt har UEFA inkluderet titelholderen i turneringen, og skulle cette vinder (som forventet) findes imellem top 12-holdene, så vil det (såvidt jeg er orienteret) betyde at alle blir bumpet et trin op på stigen. Her er vi så så heldige at Belgien ligger på den gyldne 13.-plads, og de ryger altså DIREKTE i Champions League i stedet for :-) :-) :-) DERFOR markerer jeg dem med grønt.

    Så er der Panathinaikos, Olympiakos og AEK. Av det ser sort ud. Og dog... AEK er allerede ude og inden for rækkevidde med samme scenarie som Sparta Prag. De kan dog få en del point fra landekoefficienten da både Panathinaikos og Olympiakos er med endnu, hvor sidstnævnte har haft en ok kampagne indtil videre men så heller ikke vildere. Panathinaikos derimod gør det ganske godt i Champions League og ser ud til at gå videre.
    Stillingen i Grækenland sender AEK bagud med 12 point til Olympiakos efter blot 12 runder i den lidt korte Græske sæson, så chancen for at vi får hjælp herfra er kort sagt minimal.

    Basel et endnu et af de hold vi ikke kan nå op på på nogen måde koefficientmæssigt. I ligaen kører de igen i år et tæt løb med FC Zürich, og selvom de er forsvarende double-vindere, så ligger de blot 2 point foran Zürich - men med en kamp mere spillet. Så den liga er helt og aldeles åben. Her skal der altså krydses fingre for Zürich. Den er lidt pebret, men jeg vil gi den en 50-50, måske lidt i Basels favør.
    Hvad det betyder for FCK
    Den sidste kvalifikationsrunde i det nye format, det såkaldte CHQ4, består af 10 hold hvoraf ALLE skal videre fra en runde før (CHQ3). Her er altså allerede mulighed for at holdene over os kan ryge ud - nøjagtig som os. Vi starter i runden Q2 som er umiddelbart før. Modsat før, skal vi altså igennem 3 runder før vi kommer i gruppespillet. Dog vil vi altid være seedet i de to første med den koefficient vi har nu, ja selv det halve regner jeg med.
    Forudsætter vi så at vi holder seed, befinder vi os nu i CHQ4 med 5 seedede hold og 5 useedede. Med det nye mest-for-mestre format, vil vi kunne løbe ind i RIGTIGT dårlige hold i selv den her altafgørende runde - med al respekt naturligvis. I forhold til hvad vi ellers har været oppe imod af Ajax'er (hehe!) Benfica, Rangers osv. Vi snakker et hold fra Sverige, Israel, Polen osv. Fordelen ved at være seedet er altså GANSKE betragtelig.

    Ud fra mine farvekodede spådomme ovenfor kan vi opstille et par scenarier:

    1) Den pessimistiske, som siger at vi taber i Brügge.

    2) Den neutrale, der siger at vi hiver et enkelt point i Brügge.

    3) Den optimistiske, der siger vi går videre fra gruppen og enten Wien eller Basel højest vinder sølv.


    I tilfælde nummer ét går vi ind i kvalifikationen 2009/10 som 6.-bedste hold og skal håbe kraftigt på en (meget usandsynlig) overraskelse i CHQ3 eller Q2 for at ryge op i top 5. Jeg siger 6.-bedste hold pga reglen med title-holder, der i realiteten betyder at for at vi skulle ryge ned som 7'er skulle Anorthosis eller Panathinaikos vinde Champions League.

    I tilfælde nummer to vil vi med ét point overhæle Lefski Sofia og altså være nummer 5. Holder vi da vores eget seed vil vi være garanteret selvsamme hele vejen til STJERNERNE!

    I tilfælde nummer tre vil det være endnu bedre. Her snakker vi top 3, men forskellen på at være nummer 3 og nummer 5 er ganske lille her, for kun 5 hold går videre - og altså ret lille chance for at komme i gruppe med nogen af dem.
    Med henblik her på vigtigheden af lige netop Brügge AWAY, må kravet her være mindst ét point. Uanset om vi måtte gå videre betyder det ene point usandsynligt meget for FCK. Det håber jeg spillerne får at vide inden de går på banen, for det ville være ualmindeligt frustrerende at se holdet spille la-la bold de sidste 10 minutter nede med 1-0 og intet mod.


    Vi SKAL ha det point!
    Sidst redigeret af Pillefaxe : 11.12.08 kl. 22:15
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  6. De følgende 11 brugere er enige:

  7. #155
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    310

    Re: FCK i Europa 2008/09

    ›[/INDENT]Med henblik her på vigtigheden af lige netop Brügge
    ›AWAY, må kravet her være mindst ét point. Uanset om vi
    ›måtte gå videre betyder det ene point usandsynligt meget
    ›for FCK. Det håber jeg spillerne får at vide inden de går på
    ›banen, for det ville være ualmindeligt frustrerende at se holdet
    ›spille la-la bold de sidste 10 minutter nede med 1-0 og intet
    ›mod.


    ›Vi SKAL ha det point!

    Tak for en fantastisk gennemgang af vores koef.-muligheder. Jeg var på ingen måde klar over, at det var så tæt og jeg må i den forbindelse bide mine ord i mig, om at uafgjort mod Rosenborg var værdiløst. I det store perspektiv er det í grunden mindre væsentligt, om vi får de to ekstra EC-kampe på den anden side af jul, i forhold til muligheden for evt. at være seedet i CL. Jeg ved godt, vi allesammen synes, det ville være sjovt med avancement fra et gruppespil, men... I forhold til kontinuerligt at udvikle sig er det overordnede mål stadig CL-seed. Jeg vil endda gå så langt som at stille mig tilfreds med uafgjort i Brugge, hvis det efterfølges af et mesterskab.

    spændende bliver det..
    "Fighting for peace is like fucking for virginity!"

  8. De følgende 10 brugere er enige:

  9. #156
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    294

    Re: FCK i Europa 2008/09

    Der er nu også lidt andre muligheder for at tage det første step. Levski Sofia er suverænt det koefficient-stærkeste hold i Bulgarien, men fører kun ligaen med et enkelt point foran CSKA Sofia her halvvejs.
    Sidst redigeret af Yankee : 09.12.08 kl. 21:42

  10. #157
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: FCK i Europa 2008/09

    ›Desuden er AaB jo videre til 1/16-finalerne, hvor vi godtnok ikke
    ›tjener nogle bonuspoint, men i teorien jo også kan skrabe de fire
    ›kamppoint (=0,8 koefficientpoint) sammen, der sender jer over
    ›Levski med en margen på hele 0,040 koefficientpoint.

    Taber FCK i Brügge står vi fast på den nuværende koefficient på 23,490 som er 0,76 mindre end Levskis 24,250 (eller det som du omtaler som 0,80). Den del er korrekt, men for at AaB skal sende os over Levski er 4 kamppoint ikke nok.
    Ja det er også korrekt, at hvert kamppoint betyder 0,20 forøgelse (da de skal deles med antallet af hold, DK har deltaget med i år (=5)), men de 0,20 er bidraget til landekoefficienten, ikke holdkoefficienten. Bidraget til sidstnævnte er pt. 33% af denne, men fra næste år kun 20%, hvorfor hvert kamppoint, andre danske hold samler ind, reelt kun medfører en forøgelse på 0,04 (=1/5*0,20) - med andre ord kan vi ikke forvente, at AaB kan hive os foran Levski Sofia i år.
    Sidst redigeret af Awesome : 09.12.08 kl. 10:56
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    hz

  12. #158
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: FCK i Europa 2008/09

    ›Der er nu også lidt andre muligheder for at tage det første step.
    ›Levski Sofia er suverænt det koefficient-stærkeste hold i
    ›Bulgarien, men fører kun ligaen med et enkelt point foran CSKA
    ›Sofia her halvvejs.


    Nej de er ikke nær så suveræne som deres koefficient lidt fortæller... Men så smider jeg da lige et L på ovenover...!

    Jeg har dog med vilje ikke gået så meget op i lige netop dette scenarie, da nul point i Brügge under alle omstændigheder betyder at vi skal ud og snakke ekstreme tilfælde for at der er noget der rykker sig. Men (som Awe også har svaret på) så kræver det med lidt hurtig matematik ca 19-20 point fra AAB for at FCK kan snige sig op over Lefski (og Slavia tilmed) - og der er 22 point tilbage at spille om. Dvs AAB skal igennem 4 knock-out runder og en finale hvor de vinder så godt som samtlige. Så altså, lidt af et "tænkt" scenarie :-). Men omvendt, så kan vi da godt komme ud for at hverken Sofia, Wien eller Basel vinder mesterskabet og gir os seedningen ad den vej.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  13. #159
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: FCK i Europa 2008/09

    Denne her oversigt over de sidste fem års point for danske har sikkert været oppe før, men jeg synes lige vi sku ha noget at varme os på i en kold tid. Brøndby ligger på en flot fjerdeplads af de danske hold.
    Og hvis vi bare overvejer at blive ved med at gøre det nogenlunde de næste par år, så blir der sgu klatret godt op af listen, når de to år med samlet 2.000 i score ryger ud.


    85 FC København 0.3000 1.7000 9.2250 6.0250 6.2800 23.530

    98 AaB Aalborg Den 1.3000 0.7000 1.2250 6.0250 9.2800 18.530

    121 OB Odense Den 0.3000 0.7000 7.2250 3.0250 1.2800 12.530

    139 Brøndby IF Den 0.3000 5.7000 2.2250 1.0250 1.2800 10.530
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #160
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: FCK i Europa 2008/09

    Og ud af Brøndbys 10.530 point kommer de 6 af dem direkte fra landekoefficienten... Hehe. Det er et godt stykke over halvdelen. Bravo.


    ›Og hvis vi bare overvejer at blive ved med at gøre det nogenlunde
    ›de næste par år, så blir der sgu klatret godt op af listen, når
    ›de to år med samlet 2.000 i score ryger ud.


    Hvis vi holder niveau, rykker vi op i top 50. Brøndby nummer 143 med stunning 1 point over det mindste de kunne få overhovedet.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  16. #161
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    169

    Re: FCK i Europa 2008/09

    ›Og ud af Brøndbys 10.530 point kommer de 6 af dem direkte fra
    ›landekoefficienten... Hehe. Det er et godt stykke over halvdelen.
    ›Bravo.


    Nej, tværtimod har de slv hentet 6 point mens de 4,530 kommer fra landekoefficienten. Men det ændrer ikke på at de lige pt ligger til kun at have hentet et enkelt selvstændigt point.
    "Me fail English? That's unpossible"
    -Ralph Wiggum

  17. #162
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: FCK i Europa 2008/09

    Det er alt sammen ligemeget. Brøndby må være de bedste. For på blok4 skriver de altså, at de er det mest kendte danske hold i Europa.

    Åh, de drenge er altid gode for en griner. Måske de sku spørge i Manchester, Glasgow og et par andre steder. Jeg gætter på, at de vil nævne to andre hold før hele Danmarks Stolthed og deres 6 point kommer på bordet.

    Nå, det sku handle om FCK jo.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #163
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: FCK i Europa 2008/09

    ›Nej, tværtimod har de slv hentet 6 point mens de 4,530 kommer fra
    ›landekoefficienten. Men det ændrer ikke på at de lige pt ligger
    ›til kun at have hentet et enkelt selvstændigt point.


    Ja fik lige vendt det om - men det siger vist ikke så lidt at jeg ikke på noget tidspunkt tænkte "nej det må da være forkert" :-)

    Så der er kun 1½ år til at deres kolossale uafgjorte mod Espanyol går ud af regnskabet...
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  20. #164
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: FCK i Europa 2008/09

    Jeg må lige her sent på natten krybe til korset og meddele at jeg har lavet en fejl...

    Reglerne omkring bonuspoint er forskellig fra Champions League til UEFA Cup, og det bonuspoint jeg forudsætter vi får for at gå videre fra puljen eksisterer ikke. I Champions League får man bonuspoint for at nå knock-out fasen, men i UEFA Cuppen indtræder denne regel først efter 4. runde, dvs to runder senere.

    Det skal jeg naturligvis beklage, og jeg vil opdatere her i løbet af i morgen. Mit umiddelbare indtryk er, at vi nu skal være en del mere heldige med udfaldet i de andre ligaer, skulle vi ikke gå videre på torsdag, end før.

    :-(
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  21. #165
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    349

    Re: FCK i Europa 2008/09

    ›Så der er kun 1½ år til at deres kolossale uafgjorte mod Espanyol
    ›går ud af regnskabet...

    Ikke helt. Bif's egne point stammer fra:
    05/06
    En sejr over Zurich i første uefa-runde
    En sejr over Maccabi Petah Tikva i uefa-gruppespiller
    En uafgjort mod Espanyol i uefa gruppespillet

    06/07
    En uafgjort mod Frankfurt

    I alt 6 point.

    De øvrige danske hold har i samme 5-års periode scoret:

    FCK: 19 point (indtil nu)
    AAB: 14 point (indtil nu)
    OB: 8 point

    Alle 4 danske hold har altså scoret 47 point i hovedturneringerne - bif repræsenterer dermed ca. 12% af hele danmarks fodbold stolthed! Regn selv videre ;-)

    mvh
    ottesen

Side 11 af 15 FørsteFørste ... 891011121314 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK i Europa 2009/10
    By Trier in forum De lange linier
    Svar: 155
    Sidste Meddelelse: 17.05.10, 11:20
  2. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41
  3. Danske hold i Europa 2007/2008
    By ottesen in forum De lange linier
    Svar: 240
    Sidste Meddelelse: 06.07.08, 20:46

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •