Se afstemningsresultater: Hvilken Sun Lolly-is foretrækker du?

Stemmeafgivere
316. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • De er alle gode, men jeg foretrækker altså Champagne-smagen og forsager tilmed Vindrue-navnet

    177 56.01%
  • De er alle gode, men jeg foretrækker altså Appelsin-smagen

    25 7.91%
  • De er alle gode, men jeg foretrækker altså Cola-smagen

    46 14.56%
  • De er alle gode, men jeg foretrækker altså Hindbær-smagen

    23 7.28%
  • De er alle gode, men jeg foretrækker altså Solbær-smagen

    23 7.28%
  • De er alle gode, men jeg foretrækker altså Jordbær-smagen

    22 6.96%
Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 63

Emner: Hvilken Sun Lolly-is foretrækker du? Vers. 2.0

  1. #31
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Hvilken Sun Lolly-is foretrækker du? Vers. 2.0

    Jeg har to af varianterne, nemlig "Hot Cola" og "Cool Caramel", i fryseren til nedkøling.

    Anmeldelse følger...


    ZFDK

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Hvilken Sun Lolly-is foretrækker du? Vers. 2.0

    ›Jeg har to af varianterne, nemlig "Hot Cola" og
    ›"Cool Caramel", i fryseren til nedkøling.

    ›Anmeldelse følger...


    ›ZFDK


    Så er der dømt isnøl - og nu må der snart komme en anmeldelse af de to ovenstående varianter!
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,702

    Re: Hvilken Sun Lolly-is foretrækker du? Vers. 2.0

    Cool Caramel kan trygt anbefales til den kræsne Sun Lolly-kender.

    Når man tager den i munden første gang, breder der sig en sød smag af karamel for at glide over i en blid mint-eftersmag.

    Ikke noget vildt Aquafresh-agtigt, men meget afdæmpet.

    Alt i alt giver jeg den 4 lollyer ud af 5 på den åbne Sun Lolly-skala.
    White Angel - SR's Cookie Monster
    "Med slutningen af Per Nielsens karriere er Brøndby blevet en mere sympatisk klub. Og det er ikke en rar følelse."
    White Angel's Avatar

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,217

    Re: Hvilken Sun Lolly-is foretrækker du? Vers. 2.0

    Så har jeg smagt endnu en ny variant: nemlig exotic varianten, som er brunlig orange farvet i emballagen.
    Den har en frisk smag af eksotiske frugter, og minder lidt i smagen om Rynkeby's morgenjuice. 4 ud af 5
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Re: Hvilken Sun Lolly-is foretrækker du? Vers. 2.0

    Som det vil være trofaste læsere af nærværende forum bekendt, så har frys-selv-isens Noma i år lanceret ikke bare en men hele tre nye smagsvarianter til den herlige Sun Lolly-serie, som i årevis har glædet så mange mennesker med helt igennem pragtfulde smagsoplevelser.

    I min egenskab af hæderkronet Sun Lolly-aficionado vil jeg naturligvis også give mit besyv med i bedømmelsen af 2011-kollektionens eventuelle fortræffelighed, og det er baseret på dagens indtag af 3 x 2 eksemplarer.

    Præsenteret for de tre smagsnuancer må jeg blankt erkende, at jeg bevægede mig fra spændt forventning til mellemforbeholden semiskeptiker. Derudover er indpakning tilsyneladende noget, der har været satset en anseelig formue på, og det bør jo altid få alarmklokkerne til at ringe.

    Første smagsvariant jeg kastede mig over var Cool Caramel - Mint Flavour, og hvis jeg skal forsøge at beskrive smagsoplevelsen, så må det være noget i retning af hvide Taveners-karameller, som har ligget i blød i en mundfuld Malibu-rom med et strejf af billigt tyggegummi fra Aldi som eftersmag. Det var som en fest i min mund, men desværre havde gæsterne ikke vasket sig, og indtil flere kastede op i krogene. Jeg må sige, at jeg er skuffet som menneske og særdeles oprørt som forbruger. Gensmagningen gjorde den ingen tjenester, og jeg finder produktet uegnet som menneskeføde!

    Således nedmuntret gik jeg temmelig fortrødent videre til næste variant, som i min rækkefølge var Fresh Mint - Lime/Lemon Flavour. Her er vi ude i noget a la en meget discountagtig udgave af en dårlig mojito-færdigblanding, hvis beskrivelsen skal yde oplevelsen retfærdighed. Der var tale om en endog meget grufuld smagsoplevelse tenderende mundhuletortur, og ved gensmagningen måtte jeg tage mig selv i at udbryde såvel "sgu" som "for fanden", så den vil jeg også på det varmeste advare indtrængende imod.

    Tredje og sidste variant var også isen, jeg på forhånd havde udpeget som den med det største potentiale, så det var med bævende underlæbe (ikke kun pga. de kuldegrader, jeg havde udsat min mundregion for), at jeg skar toppen af indpakningen og lod indholdet indtage mine smagsløg. Der var tale om Hot Cola - Chili Flavour, men ved første indtag var det svært at opfange smagen af chili, hvilket dog kunne skyldes, at smagsløgene stadig var hårdt mærket af de fire foregående runder med ubehag. Cola-smagen var glimrende, og isen var frosset på den helt rigtige måde. Ved anden smagsprøve trådte chilismagen rigtig i karakter i forbindelse med eftersmagen, og det var det helt rigtige tidspunkt, vil jeg vurdere.

    Sammenfattende vil jeg vurdere, at de to førstomtalte varianter må skyldes onde mennesker i det ellers så fortryllende firma, eller evt. et par seriøse tabte væddemål, der så har afstedkommet et par is, der i den grad skiller sig ud fra Sun Lollys øvrige sortiment. Hvor er den kendte og elskede rene smag af fx Solbær, Champagne (JO, jeg skrev "Champagne") eller Hindbær? Ja, jeg spørger bare. Sidste variant var klart den bedste uden dog at nærme sig føromtalte henrivende "frugt"lollyer.

    SuperBest har i denne uge de nye Lollyer til kr. 12,95 pr. pakke, og så kan man jo selv smage løs, men kom ikke her og græd efterfølgende, thi I var advaret!
    Sidst redigeret af Spejder fra Mars : 22.06.11 kl. 21:34
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar


  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Hvilken Sun Lolly-is foretrækker du? Vers. 2.0

    Så kan denne tråd hives lidt frem igen...

    Lidl har i den kommende uge - startende fra i morgen - tilbud på 1 pakke Sunlolly med 10 stk (650 gram) til 10 kr. Normalpris 17,95 kr.
    Vælg mellem Exotic, Ananas, Appelsin, Vindrue (Champagne), Cola, Jordbær, Hindbær eller Solbær.

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Hvilken Sun Lolly-is foretrækker du? Vers. 2.0

    Jeg har for første gang smagt Sun Lolly exotic. Jeg har altid været skeptisk overfor den, da jeg aldrig har brudt mig om juice i alskens exotic afskygninger og jeg forventede at smagen ville være i den stil.

    Jeg er dog blevet positivt overrasket. Jo vist er der en smag af ovennævnte juice i den, men Sun Lolly har ramt en smag der tiltaler mig og som kommer til sin ret ved den rette temperatur - et stykke over frysepunktet. For første gang tror jeg at jeg forstår meningen med exotic smagen. I de fem minutter det tog at fortære isen drømte jeg mig i hvert fald til hvidklædte sandstrande på små stillehavsøer mens denne melodi spillede for mit indre øre: http://www.youtube.com/watch?v=8WZFDL1HrOM

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Hvilken Sun Lolly-is foretrækker du? Vers. 2.0

    Så er der nyt!


    Hvis nogen vil sende et parti flydende nitrogen til Rødovre kan jeg komme med en anmeldelse allerede i dag, men ellers må I vente til min fryser får nosset sig sammen og frosset dem i løbet af natten.

    Oh, og i dette års sortiment er der også kommet en karamel/mynte-variant. Jeg er lidt i tvivl om den var en af de bizarre Sun Lolly Senses-varianter som de forsøgte at lokke i os, for nogle år tilbage, men den er i hvert fald temmelig ordinær, så den forsvinder forhåbentlig snart ud i glemslen igen.
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #39
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    227

    Re: Hvilken Sun Lolly-is foretrækker du? Vers. 2.0

    Hindbær/Lakrids er klart min favorit!
    Til gengæld måtte jeg smide dem med Twisted Cola ud. De smager som dem de havde sidste år med cola og chili. Bvadr!

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #40
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,217

    Re: Hvilken Sun Lolly-is foretrækker du? Vers. 2.0

    Er heller ikke vildt begejstret for de nye varianter, favoritten i den nye pakke er klart fersken smagen, appelsin/hindbær er heller ikke helt værst. Hindbær/lakrids synes jeg er lidt kedelig i smagen,
    måtte godt smage lidt mere af lakrids efter min mening.Til sidst twisted cola varianten, som jeg faktisk ikke har noget imod rent smagsmæssigt, Alt i alt vil jeg give 3 ud af 5 til varianterne i den nye pakke.
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    2014-kollektionen - Brain Bites.

    Efter nogle års selvvalgt Sun Lollybat har jeg for nylig genfundet min interesse for gourmet-frys-selv-is. Den generhvervede fascination er pudsigt nok faldet sammen med Sun Lollys nyeste relancering med hele 4 nye smagsvarianter, så det er dem, jeg her vil give en anmeldelse af.
    Spændt var jeg men også fyldt med skepsis og fordomsfuld vrede på baggrund af den seneste relancering , Sun Lolly Senzes, der afstedkom voldsomme ulykker i uskyldige og godtroende menneskers mundregioner.

    Emballeringen giver naturligvis det første indtryk, og her var der ikke meget til at hjælpe forhåbningerne på vej, idet kollektionen lanceres under det helt igennem tåbelige og småbørnsleflende navn, Brain Bites (som formentlig skal ses som et uopfindsomt modsvar til Freezy Monsters ligeledes fordummende brand) og den påtagede disclaimer "Pas på! Kan give hjernefrys". Derudover er hver eneste Lolly påmalet et helt igennem fjoget forvredent ansigt og en individuel betegnelse alle indeholdende ordet "brain", hvilket virker som en ussel Bonbon-ificering, man må formode skal dække over et inferiørt produkt, som så i det mindste har et hammer-LOLlet navn.

    IMAG0410.jpg

    Umiddelbart trækker prisen i den modsatte retning, da man i Netto kan erhverve sig en pakke med 18 (hhv. 4 Sweet og Crazy Brain samt 5 Psycko og Yummy Brain) for blot 25 kr. Dette er jo helt anderledes i orden fremfor den horrible pris, 8 for 15 kr., som man efterhånden skal stå model til.

    Nå, men pakken blev indtaget á to omgange (og jeg er i skrivende stund i gang med en ny pakke), så følgende vurdering er altså baseret på grundig research. Vi kan jo starte fra venstre i billedet ovenfor:

    Sweet Brain - Fersken
    Jeg har tidligere gjort mig til fortaler for den rene frugtsmag, og det har jeg ikke tænkt mig at løbe fra. Fersken har måske ikke den helt friske smag som fx Champagne (ja, sgu!) og hindbær besidder, men jeg må sige, at jeg var mægtig til ovenud tilfreds, da jeg ramte den tredje af slagsen, så den kan jeg godt anbefale.

    Psycho Brain - Twisted Cola UDGÅET pr. 2015
    Hvorfor skal den hedde Twisted Cola. Det maksimerer min modvilje imod den på forhånd, og i bund og grund smager den et godt stykke hen ad den cola/chili-variant, som var den mindst nederdrægtige i Sun Lolly Senzes-kollektionen for 3 år siden. Når det så er sagt, så er den faktisk bedre og med lidt mere chili-kick, og det er jo lige sagen i disse Chili-Klaus-tider. Colaisen smager som en colais skal gøre, så også denne anbefales herfra.

    Yummy Brain - Appelsin/hindbær
    Det er jo åbenlyst en blandingssmag og således på forhånd ikke, hvad jeg foretrækker, så også her ramte det min lige vel fordomsfulde kæft. Jeg må dog sige, at smagene komplementerer hinanden på ganske fornuftig vis og i det hele taget er en dejlig frisk oplevelse, som jeg ikke vil tøve med at prakke mine frys-selv-is-lidelsesfæller på ved førstkommende lejlighed.

    Crazy Brain - Hindbær/Lakrids
    Her bimlede for alvor samtlige alarmklokker, for udover det fjogede navn, anede jeg også en nedrig medløben til den forfærdelige tendens, der skyller ind over samfundet i dag, nemlig at hvis man tilføjer lakrids til stegt lever eller skamkogte rosenkål, så bliver det bare en noget så fortræffelig spise. Det gør det næppe, og er I søde at undlade at sprede den infame løgn. Anyhoo, hindbær og lakrids er jo en bredt anerkendt smagssammensætning, fx har jeg tidligere med stor fornøjelse spist Hindbær Lolly med en tilføjet Piratos, Lakrisal eller lignende, så der var håb forud, og jeg kunne lide, hvad jeg smagte. Den friske hindbærsmag, som vi kender og elsker den, var der, og dertil en fortryllende lakridssmag, som måske godt kunne være kraftigere, men som til gengæld tillod hindbærsmagen at danse henover smagsløgene, imens lakridsen indtog rollen som andenviolin.

    Samlet set må jeg sige, at jeg var positivt overrasket. Kunne man købe de fire varianter enkeltvis, ville jeg, hvis jeg blev holdt en pistol for panden med ordre om kun at vælge en, have peget på hindbær/lakrids som nr. 1, men alle fire fungerer fint!
    Det er gevaldigt opmuntrende, at Sun Lolly atter har fundet sine ben efter den grufulde oplevelse i 2011, men der skal fyres en bred vifte af medarbejdere i PR-afdelingen, indtil vi har den pragtfulde smag kombineret med en stilren indpakning, som er fuldstændig forskånet for lol-navne og fjollede tegninger. Man ifører sig jo heller ikke en tredelt hat med klokker til et dyrt jakkesæt, vel?

    EDIT 14.5. 2015
    Zombie Brain - Cola Passion
    Med hensyn til smagen må jeg sige, at Cola Passion er fuldt på linje med de øvrige Brain Bites-Lollyer, hvilket er positivt. Første bid er en fest i mundregionen. Den diskrete cola-smag stikker først hovedet ind og siger "hej hej" efter af en mindre pause, mens smagsløgene leder i arkiverne efter passionsfrugten, som heldigvis ankommer kort efter. De komplimenterer hinanden ganske fint, og derved er alle glade.
    Sidst redigeret af Spejder fra Mars : 14.05.15 kl. 08:38 Årsag: ændring i sortimentet
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar


  19. #42
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Re: 2014-kollektionen - Brain Bites.

    Så er det atter den tid på året, hvor bøgen springer ud, slagregnen er en snas varmere end hidtil og solen ikke går ned omkring fyraften. Dermed er det også sæson for en ny serie i Sun Lollys forunderlige verden af frys-selv is.

    Det er som hovedregel noget at se frem til, omend man de senere år har fjernet sig noget fra den træfsikre formel med rene klare frugtsmage for at forsøge sig med diverse blandingsvarianter af mere eller mindre desperat karakter. Jeg bliver stadig helt mørk og tom indeni, når jeg tænker på den jammerlige serie Sun Lolly Senzes, så det vil jeg undlade at bruge mere tid på her men blot henvise til tidligere tirader her i tråden.
    Sidste år fik man dog revancheret sig en del med relanceringen Brain Bites, der dog udover det fjogede navn også var skændet af unødvendige lollede ansigter på indpakningen. Smagene var dog ganske udmærkede omend vi var ovre i blandingsgenren igen.

    Nå, men i år hedder nyskabelsen så Sun Lolly Creamy, som består af mælkeis (!) af smagsvarianterne jordbær, kakao og vanille - de insisterer så på at stave det ”vanilje”, men hvad havde man i grunden forventet fra folket, der på skændig vis ændrede Sun Lolly Champagne til det politisk korrekte og børnevenlige ”Sun Lolly Vindrue”.
    Udover at lede tankerne hen på en jammerlig teenpladderpopduo fra sluthalvfemserne, hvilket kan tage humøret fra enhver, så må jeg sige, at tanken om en mælkebaseret is i det fine Sun Lolly-format ikke just fik min mundvandstand til at stige bemærkelsesværdigt. Dog må jeg sige, at de individuelle smage på sin vis er ganske udmærkede, men det kræver lidt omstilling af receptorerne i skallen, der melder om ”frossent solskin med frugtsmag på vej”, når man skærer (ja, skærer ikke klipper) toppen af den karakteristiske emballering.

    In conclusion: Det hæderkronede Sun Lolly-firma slipper af sted med dette års nyskabelser takket være 3 godkendte smagsvarianter, samt det faktum at man, forudsat man som Kim Larsen har fået bred ymer som lille, kan fylde kæften med en af hver og lave regnbueis-TIFO. Dog vil jeg stilfærdigt men indtrængende anmode om, at man fremover holder sig til det, der virker 100 % på alle parametre, nemlig ren frugtsmag i den karakteristiske indpakning med lancering omkring ”kvart i sommer”. Så kan I muntre jer med diverse mælkebaserede is på en pind til andre tider på året, lige så tosset I vil.
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  20. De følgende 10 brugere er enige:

  21. #43
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: 2014-kollektionen - Brain Bites.

    Tak for en vaskeægte forårsbebuder, nemlig den årlige nedsabling/hyldest af nye Sun Lolly-varianter!

    Men disse trekantede versioner af den klassiske mælkedreng er faktisk ikke den eneste nyhed fra Sun Lolly i år! I forrige uge spottede jeg nemlig en pakke med Sun Lolly Brain Bites (sic) i den lokale Netto. Og det er der jo ikke meget nyhed i, hvis det ikke var fordi de i denne havde forsøgt at snige en ny variant ind under radaren! Jeg har ikke kunne finde noget bevis på disse efterfølgende, hverken på Sun Lollys hjemmeside eller i nogle af de utallige andre fansider som Sun Lolly har, så nu ville det jo være nemt at afvise det som febervildelser eller et vanligt forsøg på at lyve sig til opmærksomhed. Hvis det altså ikke var fordi, at jeg var snarrådig nok til at slutte mig til den meget store gruppe af mænd i slut-30erne, der tager billeder af frys-selv-is i det offentlige rum:


    Jeg præsenterer: Sun Lolly Zombie Brain (Cola Passion)

    Desværre var jeg ikke lige i humør til Sun Lolly den dag (JAJA! Jeg ved det, men det pissede ned) og eftersom jeg regnede med at der ville komme en hel sommersæson hvor jeg fik rig mulighed for at smage den, købte jeg desværre ikke pakken. Og nu er skidtet så ikke længere til at opdrive :-(
    Sidst redigeret af Dingo : 10.05.15 kl. 23:49
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #44
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    181

    Re: 2014-kollektionen - Brain Bites.

    Desværre var jeg ikke lige i humør til Sun Lolly den dag (JAJA! Jeg ved det, men det pissede ned) og eftersom jeg regnede med at der ville komme en hel sommersæson hvor jeg fik rig mulighed for at smage den, købte jeg desværre ikke pakken. Og nu er skidtet så ikke længere til at opdrive :-(
    Trist! Det er ellers spændende, hvordan denne noget obskure smagsblanding, mon kan smage. Jeg forventer ikke noget stort, da jeg ligesom spejderen er tilhænger af ren frugt-lolly, hvorfor jeg også med angstens sved løbende ned af panden, er gået direkte forbi de nye mælke-lollyer. Men måske burde det være et dogme, at man investerer og smager på nye lollyer, når muligheden byder sig? Så ender man ikke i Dingos situation - selvom jeg må holde mig uforstående overfor, at du ikke havde lyst til lollyens søde nektar - regn eller ej.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #45
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Re: 2014-kollektionen - Brain Bites.

    Det lyder da i den grad besnærende med en hemmelig ekstra-Lolly derude et sted, hvis det står til troende. En hurtig skanning i Netto og Super Brugsen kan ikke bekræfte ovennævnte rygte, og jeg skal nok lige bruge mere end billeddokumentation, når det kommer fra én med sort bælte i Photo Shop :-) I hvert fald inden jeg desperat trækker vod gennem diverse supermarkeders frys-selv-is-afdeling.

    Anyhoo, det er angiveligt Psycho Brain, der har måttet lade livet til fordel for bemeldte Zombie Brain, og jeg skal undlade at gentage mine tidligere jammertsunamier fsva. de børneleflende navne.

    Jeg kan i øvrigt tilføje min personlige rangering af Sun Lolly Creamy (argh!) baseret på de 12 stk. - 4 af hver - jeg fik sat til livs i går:
    1: Kakao
    2: Jordbær
    3: Vanille (der ret beset burde kaldes "Sun Lolly Vanillesukker", hvis ikke mine sensible smagsløg tager helt fejl).
    Sidst redigeret af Spejder fra Mars : 11.05.15 kl. 13:28
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvilken Sun Lolly frys selv is er bedst?
    By Spejder fra Mars in forum Mad
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 22.06.11, 21:27
  2. Sun lolly vs Koldskål
    By jeske in forum Mad
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 05.07.05, 19:04
  3. Sun lolly
    By NewerNN in forum Mad
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 18.12.04, 17:10

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •