Side 3 af 67 FørsteFørste 1234561353 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 1004

Emner: FCK strammer reglerne

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    219

    Re: FCK strammer reglerne

    ›Jeg er langt mere kritisk overfor, hvorvidt klubben MÅ sammenkøre
    ›de nytilmeldte medlemmer af klebben med deres egne
    ›karantæne-registre. Det kommer formentlig til at kræve særskilt
    ›tilladelse fra Justitsministeriet i henhold til persondataloven.

    Narh, tilladelsen skal vel komme fra Datatilsynet, da det er dem, der fører tilsyn med persondataloven. Umiddelbart kan jeg svært forestille mig, at det vil være lovligt at sammenholde de oplysninger, man indsamler i forbindelse med oprettelsen af en rejseklub, med et af PSE tidligere oprettet karantæneregister.

    Det fremgår, for så vidt angår rejseklubben, ikke klart af pressemeddelelsen, hvilke oplysninger man skal udlevere for at blive medlem af rejseklubben, men det er nok ikke utænkeligt, at man fx skal udlevere CPR-nummer. Persondataloven finder anvendelse på enhver form for information om en identificeret eller identificerbar fysisk person (den registrerede), jf. lovens § 3, stk. 1, nr. 1, og jeg vil vil umiddelbart tro, at ordningen vil kræve Datatilsynets godkendelse. Eller sagt på en anden måde: Det vil nok være klogt at forhøre sig hos Datatilsynet, inden ordningen træder i kraft, så man ikke risikerer en overtrædelse af persondataloven. Men mon ikke vi roligt kan antage, at Flemses jurister har styr på den slags?

    Jeg synes grundlæggende, at de nye tiltag ser fornuftige ud. Jeg havde frygtet langt mere vidtrækkende initiativer, men et eller andet sted skal ordningen nok også ses i lyset af, at man har vurderet, at det er så langt, man kan gå inden for lovgivningens rammer. Jeg er under alle omstændigheder glad for, at Stemningstribunen ikke bliver lukket, uagtet at jeg ikke selv står der. Ordningen kommer i øvrigt næppe til at give flere karantæner for brug af lys og røg, da den enkelte bruger jo stadgivæk skal identificeres for brugen. Det er jo ikke nok, at man ved, at det er en ud af x antal personer på en lang liste, der har tændt en lys. Man skal stadigvæk kunne bevise den konkrete brug. Så jeg er bestemt fortrøstningsfuld.

  2. #32
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: FCK strammer reglerne

    Syntes at tiltaget er fint nok. Frygter dog lidt, at man via en spontan away, hvor man ikke har fået købt en billet via rejseklebben, kan blive tvunget til at stå sammen med dem der måske ønsker ballade. Det er således ikke sikkert at man bare kan stille sig et andet sted, hvis man ikke er glad for pyroteknik, slåskampe og andet mere eller mindre tilladte foretagelser.
    Lægger dog min skepsis på hylden og håber at mine bange anelser er blot det, og intet har på sig!
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    318

    Re: FCK strammer reglerne

    ›Syntes at tiltaget er fint nok. Frygter dog lidt, at man via en
    ›spontan away, hvor man ikke har fået købt en billet via
    ›rejseklebben, kan blive tvunget til at stå sammen med dem der
    ›måske ønsker ballade. Det er således ikke sikkert at man bare kan
    ›stille sig et andet sted, hvis man ikke er glad for pyroteknik,
    ›slåskampe og andet mere eller mindre tilladte foretagelser.
    ›Lægger dog min skepsis på hylden og håber at mine bange anelser
    ›er blot det, og intet har på sig!

    Det tror jeg slet ikke du skal frygte. De uofficielle grupperinger vil ikke ha en chance for at gemme sig på neutrale afsnit og vil dermed være meget nemmere at få fat i for kontrollører osv. Desuden tvivler jeg på at fx Aalborg stadion overhovedet vil lade en stor flok uofficielle københavnere ind på neutrale afsnit ( de kan jo altid henvise til hensynet til andres sikkerhed osv og ingen vil protestere over deres "beslutning" ). Desuden kan de uofficielle jo rende ind i en hel del lokale der bestemt ikke kan se det morsomme i romerlys kast efter børn...

    EDIT: Nu brillierer bla AROS med disse tumpede udtalelser:
    http://nyhederne.tv2.dk/krimi/articl...9.html?forside

    De er svære at opdage !? ÆVL, S100 følger fx de værste FCK bøller tæt. Hvis de forskellige stadions og kontrollører ellers tog sig sammen og visiterede ordentligt og også holdt øje med tilskuerne EFTER de er kommet ind er det ikke et stort problem. De virker alle andre steder hvor man tager problemerne seriøst, men det er måske svært for de højt uddannede Danskere.

    Sammenligningen med Heysel er iøvrigt helt hen i vejret + tilsviningen af Don Ø er grænsende til det injuriende ( staveplade ? )
    Sidst redigeret af monty burns : 27.05.08 kl. 22:03
    Fan af postmoderne fodbold...

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: FCK strammer reglerne

    ›1 håber stadigt det vil blive muligt at købe away billetter over
    ›nettet, eller hos udebaneklubben ellers vil det edderbankemen
    ›være synd for vores jyske og fynske fans der ikke vil kunne stå
    ›sammen med os andre i fremtiden uden at have været i parken
    ›først.


    Et stort problem ja... Dog ikke noget man ikke ville kunne løse med et samarbejde klubberne imellem, for hvis man standardiserede identifikationen af hools, så ville man kunne udveksle info/billeder osv med de andre klubber og så ville man kunne få lavet "away-kort" på ens lokale sas-liga stadion.

    Problemet er så om hools vil styre mod de lavere rækker, men i og med mange ikke kommer på stadions i forvejen tror jeg ikke det blir et problem til de kampe hvor de selv skal lave al balladen. Dog blir der nok en gråzone et sted hvor det måske ikke vil kunne svare sig økonomisk for en klub med en masse tiltag ift deres relative problemer, men så må man da for faen kunne få noget ud af DBU i "antihooliseringen", eller hvad man vil kalde det.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    318

    Re: FCK strammer reglerne


    ›Problemet er så om hools vil styre mod de lavere rækker, men i og
    ›med mange ikke kommer på stadions i forvejen tror jeg ikke det
    ›blir et problem til de kampe hvor de selv skal lave al balladen.

    Det gør nogle af dem helt sikkert, det er der desværre talrige eksempler på herovre. Her i Oxford har Oxford United en flok som dyrker hooliganismen og alt hvad der hører med. Forskellen på 80´ernes problemer er dog at de ikke kan samle de samme mængder af ligesindede som dengang det var et storklub fænomen. Og at sanktionsmulighederne herovre er ret nemme for selv de mindste klubber at bruge. I Danmark har både Lyngby og HIK "firms" som er ekstremt voldelige og det er desværre en tendens som vi nok også vil se om 10 år.
    Fan af postmoderne fodbold...

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: FCK strammer reglerne

    ››
    ››Problemet er så om hools vil styre mod de lavere rækker, men i og
    ››med mange ikke kommer på stadions i forvejen tror jeg ikke det
    ››blir et problem til de kampe hvor de selv skal lave al balladen.

    ›Det gør nogle af dem helt sikkert, det er der desværre talrige
    ›eksempler på herovre. Her i Oxford har Oxford United en flok som
    ›dyrker hooliganismen og alt hvad der hører med. Forskellen på
    ›80´ernes problemer er dog at de ikke kan samle de samme mængder
    ›af ligesindede som dengang det var et storklub fænomen. Og at
    ›sanktionsmulighederne herovre er ret nemme for selv de mindste
    ›klubber at bruge. I Danmark har både Lyngby og HIK
    ›"firms" som er ekstremt voldelige og det er desværre en
    ›tendens som vi nok også vil se om 10 år.
    Roskilde er også godt med... Næstved har også deres at slås med.
    Silkeborg har fået deres egen lille lokalafd. af White pride.. så ingen tvivl om at I takt med at der uddeles karantæner i suppen,.. fortrækker de til andre steder.

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #37
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    34

    Re: FCK strammer reglerne

    Hmm

    Der er øjensynligt bred opbakning om dette forslag på dette forum. Tilsyneladende er de eneste reservationer folk giver udtryk for af en mere praktisk karakter. Hvorvidt spontane aways stadig vil være mulige, og om det er i overensstemmelse med registerlovgivningen. Jeg er ikke helt sikker på hvorvidt jeg deler denne opfattelse.

    Der skal overhovedet ikke herske tvivl om, at episoden på Brøndby stadion er fuldstændig vandvittig og utilgivelig. Derfor bør den også føre til konsekvenser for de der var implicerede. Men at alle fremtidige FCK fans der ønsker at følge FCK på udebane skal straffes, kan jeg ikke se rimeligheden i. Jeg har i forvejen meget svært ved, at acceptere kollektive straffe, da de strider med fundamentale retsprincipper, og basale menneskelige rettigheder.

    Men udover at forslaget indeholder hvad der synes at være en kollektiv straf (pålæg om frivillig registrering, rettidig omhu og ID krav ved fremtidige aways), indeholder forslaget også en generel mistænkeliggørelse af alle der vil følge FCK på et tribuneafsnit med andre FCK fans.
    Dette forslag lægger ikke vægt på, at udelukke de mennesker der har forbrudt sig mod de regler der eksisterer, i stedet fokuserer det på at kunne identificerer alle der opholder sig på udebaneafsnittet, formodentlig med henblik på at kunne udpege evt. uromagere.

    Når man køber sin billet bliver man ikke tjekket op i mod et register der indeholder ballademagere, nej man bliver en del af et register der indeholder normale fans, der er i et register, således at man nemmere kan flytte dem over i et register, der indeholder ballademagere. At det får det hyggelige og uskyldigt klingende navn rejseklub synes blot at føje spot til skade. Der er tale om præventiv registrering af mennesker der ingenting har gjort. Præventiv registrering er ifølge min bedste overbevisning en ualmindelig dårlig ide. Tænk blot på hvis alle danskere kom i et fælles dna register, som politiet så kunne bruge til at opklare forbrydelser gennem. Uanset at dette sikkert ville reducere kriminaliteten betydelig, er det en uhensigtsmæssig fremgangsmåde der har visse totalitære kendetegn, og en ubehagelig smag af overvågningssamfund

    Mht. til argumentet om, at det fungerer andre steder er jeg ikke sikker på at andre lande har indført så vidtrækkende tiltag. Jeg var i oktober måned nede og se det romerske derby. Her skulle vi rigtig nok udlevere vores pas nr., således at vi kunne tjekkes op imod et register der indeholdt kendte fodboldbøller. Men der var ikke tale om, at jeg skulle melde mig ind i en klub. Jeg blev blot kørt op imod et register, der ifald det havde givet et udslag ville have forhindret mig i at få en billet.

    Jeg er fuldstændig bevidst om, at det at være FCK fan er en frivillig handling og, at jeg bare kan undlade at tage til aways eller ophøre med mit engagement - jeg er på ingen måde tvunget til at underlægge mig disse krav – men derfor synes jeg alligevel, at begejstringen over dette forslag er til at overse. Såfremt forslaget skulle blive en realitet vil jeg da også fortsat følge FCK på aways uagtet dette, men alligevel er jeg en anelse indigneret over dette tiltag.

    I øvrigt vil jeg gerne understrege, at jeg ikke tilhører stemningsfraktionen, men har min guldkortssikrede plads på nedre c, og i øvrigt er et fredeligt menneske.

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #38
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: FCK strammer reglerne

    ›Men udover at forslaget indeholder hvad der synes at være en
    ›kollektiv straf (pålæg om frivillig registrering, rettidig omhu
    ›og ID krav ved fremtidige aways), indeholder forslaget også en
    ›generel mistænkeliggørelse af alle der vil følge FCK på et
    ›tribuneafsnit med andre FCK fans.

    Som du også selv så småt er inde på, kan det ikke kaldes en straf når man bare kan lade være med at tage med på de organiserede udebaneture. Man kan jo stadig købe billet til de neutrale tribuner.

    Men du har ret i at det er en stærk mistænkeliggørelse på forhånd. Det byder mig også stærkt imod, men der kan vi takke vores egne halvhjerner blandt FC Kbh's fans for at den mistænkeliggørelse allerede reelt er et faktum - som nu bare bliver formaliseret ved at blive skrevet ned.

    ›Præventiv registrering er ifølge min bedste overbevisning
    ›en ualmindelig dårlig ide. Tænk blot på hvis alle danskere kom i
    ›et fælles dna register, som politiet så kunne bruge til at
    ›opklare forbrydelser gennem.

    Igen skal man lige huske på at man på ingen måde er tvunget til at lade sig registrere i 'rejseklubben', så det er en dårlig parallel.

    Men at det er ubehageligt og frustrerende at det skulle komme så langt at tiltaget er nødvendigt, kan jeg kun være helt enig med dig i. Jeg ser bare ikke noget godt alternativ længere; for mit eget vedkommende har al balladen i forvejen ført til at jeg næsten aldrig tager til kampe på udebane alligevel, og det synes jeg i hvert fald slet ikke er mere rimeligt.

    Et lidt andet aspekt er så at det nok bliver klubben der kommer til at skulle arrangere transport m.v. nu. Og da de næppe kan regne med at den organiseres af frivillig arbejdskraft i samme grad som fanclubben betjener sig af, vil det nok også føre til højere priser. Specielt hvis PSE ser snittet til at få lidt profit ud af foretagendet, og alt andet ville vel undre.

    Venligst,
    Bo N K

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #39
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    496

    Re: FCK strammer reglerne

    Hej Bo

    ›Et lidt andet aspekt er så at det nok bliver klubben der kommer
    ›til at skulle arrangere transport m.v. nu. Og da de næppe kan
    ›regne med at den organiseres af frivillig arbejdskraft i samme
    ›grad som fanclubben betjener sig af, vil det nok også føre til
    ›højere priser. Specielt hvis PSE ser snittet til at få lidt
    ›profit ud af foretagendet, og alt andet ville vel undre.

    Skal jeg tolke det sådan, at du mener at konsekvensen af "rejseklubben" bliver, at folk der vil stå på FCK-afsnittet på udebane skal benytte sig af transport arrangeret af klubben selv?

    Det tror jeg bestemt ikke du har ret i. Det vil være dømt til at mislykkes.
    Mon ikke hurtigt de uofficielle (eller hvad vi nu skal kalde dem) hurtigt kunne blive enige om bare at købe billet til et neutralt afsnit på stadion og så fortsat selv arrangere deres ture og dermed helt omgå "rejseklubben"
    I don't know what he was doing wearing white boots - a centre-back in white boots is a disgrace! Certainly it was in my playing days.
    But he can carry on wearing them if he scores goals like that.
    Spurs's Avatar

  13. #40
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: FCK strammer reglerne

    Jeg har bare en stille bøn til Fck og det er, at de ikke skal gør noget overilet. Ikke dermed sagt, at dette forslag ikke kan være en del af en pakke som skal dæmme op for de uhekldige episoder vi i år har set på udebane.
    Men nogen gange tenderer Fck og herunder i særdeleshed Flemming Østergaard til at vise sig så ualmindelig handlekraftig og dette forslag indeholder konkret så mange elementer, at det pine død er nødt til at være gennemtænkt.
    Som så mange af jer påpeger, så er der så mange tvivlsspørgsmål om f.eks. transporten - altså SKAL man med den officielle bus, den personlige identifikation ved køb af billet - kan man købe for andre ved at medbringe deres kort etc etc.

    Bønnen lyder - gennemtænk please og ikke bare tænk på signalværdien, for det er alle os andre som skal virke under disse forhold.
    2di.

  14. #41
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    923

    Re: FCK strammer reglerne

    ›Når man køber sin billet bliver man ikke tjekket op i mod et
    ›register der indeholder ballademagere, nej man bliver en del af
    ›et register der indeholder normale fans, der er i et register,
    ›således at man nemmere kan flytte dem over i et register, der
    ›indeholder ballademagere. At det får det hyggelige og uskyldigt
    ›klingende navn rejseklub synes blot at føje spot til skade. Der
    ›er tale om præventiv registrering af mennesker der ingenting har
    ›gjort. Præventiv registrering er ifølge min bedste overbevisning
    ›en ualmindelig dårlig ide.
    Næ, set erfaringsmæssigt er det derimod en rigtigt fin idé og een der ændre minimalt på oplevelsen ved fodbold.

    Der vil altid være "progressive" der piver ved ethvert tiltag, uanset hvor velbegrundet, da det repræsenterer enten en ulækker "nazi-regel" til overvågning, begrænsning eller forebyggelse at et eller andet.

    Om præ. reg. er en go' ide afhænger 100% af dels formålet og dels alternativerne. Specielt alternativerne er alle meget, meget værre og formålet er utvivlsomt tvingende nødvendigt.

    At angribe registrering i denne sag blot fordi at man synes det er et "kontrolsamfund" eller lignende er useriøst.

    Så mangler vi bare, at een eller anden tager tiltaget og fortolker det ud i dets mest ekstreme form som en skræmmekampagne ...


    Tænk blot på hvis alle danskere kom i
    ›et fælles dna register, som politiet så kunne bruge til at
    ›opklare forbrydelser gennem. Uanset at dette sikkert ville
    ›reducere kriminaliteten betydelig, er det en uhensigtsmæssig
    ›fremgangsmåde der har visse totalitære kendetegn, og en
    ›ubehagelig smag af overvågningssamfund
    ... Ah, det gik sørme tjept !!!

    ;)
    Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom - Danny Blanchflower

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #42
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    565

    Re: FCK strammer reglerne

    ›Mon ikke hurtigt de uofficielle (eller hvad vi nu skal kalde dem)
    ›hurtigt kunne blive enige om bare at købe billet til et neutralt
    ›afsnit på stadion og så fortsat selv arrangere deres ture og
    ›dermed helt omgå "rejseklubben"

    Jeg er ganske sikker på, at selv små grupper af sortklædte ungersvende med diverse bannere og flag, vil blive afvist til et neutralt afsnit. Lige meget om de har en gyldig billet eller vil købe den i døren.
    .
    Ståle. Tak for :
    Guld : 2006, 2007, 2009, 2010, 2011, 2013 og 2016
    Pokalen : 2009, 2012, 2015, 2016
    RL : 2006
    .
    Backe...Du er Gud! Tak for :
    Guld : 2003, 2004, 2006
    Sølv : 2002, 2005
    Pokalen : 2004
    RL : 2005, 2006
    http://www.fctrekanten.dk

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #43
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: FCK strammer reglerne

    Vi synes vel alle det er en god ide at have CPR nummer og sygesikringskort saa man let og hurtigt kan bevise at man har ret til laegehjaelp, og der er vel heller ikke mange der synes passet er en daarlig ide saa man let og hurtigt kan bevise sin ret til at rejse ind og ud af landet.

    Paa samme maade vil man om nogle saesonner synes det er naturligt at have et away kort saa man let og hurtigt kan bevise sin ret til at befinde sig paa det tribuneafsnit.

  19. #44
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: FCK strammer reglerne

    ›Skal jeg tolke det sådan, at du mener at konsekvensen af
    ›"rejseklubben" bliver, at folk der vil stå på
    ›FCK-afsnittet på udebane skal benytte sig af transport arrangeret
    ›af klubben selv?

    Det ved jeg ret beset ikke noget om, så det er bare et gæt. Men hvis klubben alligevel skal tage sig af alt det andet i 'rejseklubben', ville det da undre mig om man ikke mente at det var smidigst også at organisere transporten selv.

    Ja, man kunne endda også fra et fanclubsynspunkt mene at det var en lidt uheldig sammenblanding af interesser at skulle arrangere transport for koncernens rejseklub. Men den vurdering må FCKFC-bestyrelsen tage i første omgang - i dialog med PSE, går jeg ud fra.

    ›Det tror jeg bestemt ikke du har ret i. Det vil være dømt til at mislykkes.
    ›Mon ikke hurtigt de uofficielle (eller hvad vi nu skal kalde dem)
    ›hurtigt kunne blive enige om bare at købe billet til et neutralt
    ›afsnit på stadion og så fortsat selv arrangere deres ture og
    ›dermed helt omgå "rejseklubben"

    Det kunne man sagtens tænke sig. Men hvis det sker, vil de automatisk komme til at stå i meget mindre grupper på de neutrale afsnit - og det vil derfor være meget sværere for ballademagerne at gemme sig i mængden og lade medløberne dække over dem.

    Uden problemer er det selvfølgelig ikke. Og selv er jeg også ret ked af man på den her måde kommer til at lukke for en hel del spontane tilskuere. Men så længe jeg ikke selv kan komme med et bedre forslag, vil jeg støtte det.

    Venligst,
    Bo N K

  20. #45
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    318

    Re: FCK strammer reglerne

    Jeg kan altså ikke se at der nogen steder står noget om at klubben nu selv vil stå for transport osv. Som jeg forstår det, handler det at man skal identificere sig for at købe en billet til vores afsnit, IKKE om hvordan man kommer til det pågældende stadion. Jeg tror folk lægger for meget i ordet "rejseklub".

    Og systemet virker iøvrigt fint i England hvor folk også selv bestemmer om de vil med tog, bus etc.
    Fan af postmoderne fodbold...

  21. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Mandagstræneren strammer den!
    By mandagstræneren in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 09.11.05, 11:45
  2. Reglerne i filmquiztrådene
    By Thor#4862 in forum Kultur
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 29.09.05, 10:50
  3. Strammer de den ikke med fornyelse af sæsonkort
    By Bazooka in forum De korte linier
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 11.05.05, 22:35
  4. Politiet strammer kursen mod fodboldbøller
    By Elle in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 09.03.05, 00:31

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •