Viser resultater 1 til 11 af 11

Emner: Koldskål

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Koldskål

    Den bedste spise nogensinde. Det ved vi jo alle.
    Men hvilken koldskål kan du anbefale? Køber du en der bare er uovertruffent god (og hvor?), eller laver du din egen - hvordan??

    Giv gode råd til andre koldskål elskende mennesker.
    Politikens forbrugermagasin TJEK har lavet en koldskålundersøgelse.

    Selv er jeg vældig glad for Mejse koldskål med tykmælk og æg. Den fås i Netto og er sammen med Nettos kammerjunkere en guddommelig spise dag efter dag efter dag efter dag. (Jeg kunne ikke finde noget billede af den).

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,221

    Re: Koldskål

    Denne økologiske koldskål er også glimrende:



    Dog fordi den er økologisk lidt dyr, men den er pengene værd.
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    1,815

    Re: Koldskål

    Som øko-freak er jeg meget glad for Thises økologiske koldskål, den er ikke for fed men frisk og velsmagende. Suppleret med speltkammerjunkere fra Urtekram er det en fantastisk spise.

    Det er muligvis en smule dyrere end den traditionelle koldskål med kammerjunkere, men de ekstra penge er absolut godt givet ud.
    Fuck it! Yes! That's your answer. That's your answer for everything! Tattoo it on your forehead!

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Koldskål

    Hvor kan omtalte koldskål købes, plz?

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    1,815

    Re: Koldskål

    ›Hvor kan omtalte koldskål købes, plz?


    Hvis det er Thise's der hentydes til - Irma har den bl.a. og så vidt jeg husker også Føtex. Alternativt skal du bare smutte forbi her:



    EDIT: Fandt i øvrigt flg. information: Lokal- og Dagli’Brugserne har adgang til at bestille mælk og syrnede produkter fra Thise Mejeri, og en meget stor del af butikkerne fører en del af sortimentet
    Sidst redigeret af Togo : 05.06.08 kl. 21:16
    Fuck it! Yes! That's your answer. That's your answer for everything! Tattoo it on your forehead!

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    726

    Re: Koldskål

    Helt nøjagtig hvordan jeg laver den er lidt svært da jeg laver den på øjemål og det kommer også an på æggenes størrelse og tilstand. Jeg trodser nemlig alle farer ved at bruge landmandens friske frilandsæg til 1 kr. stykket i stedet for det forfærdelige produkt, past. æg.

    Here goes:

    Jeg tager en metalskål og sætter den i køleskabet til den er godt kold. Hvis det skal gå hurtigt smider jeg den i fryseren. Det vigtigste er at den skal være dejlig kold.

    Jeg smider 4 æggeblommer i skålen (gem hviderne). Jeg dækker dem med rørsukker og skraber kornene fra en vaniliestang og smider den i også. Hvis man ikke har en vaniliestang så gå ned og køb en. Vaniliesukker er et rædderligt produkt. Pisk det godt sammen til det er luftigt og sukkeret er "smeltet". Det må ikke knase når man smager på det. Jeg har sådan en smart KitchenAid der kan piske uden at man holder på hverken skål eller pisker. Imens den pisker finder jeg tykmælk og kærnemælk frem. Jeg smider omkring en kop tykmælk i og pisker videre. Derfter stopper jeg piskeren og bruger en ske til at blande æggesnapstykmælken og en hel liter kærnemælk, ellers skummer det for meget hvis du pisker det... Voila! Stil den i køleskabet, gerne en times tid. Rør et par gange undervej. Jeg smider nogle skiver økologisk citron i inden serveringen. Det giver et friskt pust.

    Æggehviderne som jeg gemmer, pisker jeg hel stift og vender det forsigtigt med flormelis.

    Jeg serverer koldskålen med kammerjunker, æggehviderne som min farmor kaldte mågeklatter og iskold hyldeblomstsaft med jordbær

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,221

    Re: Koldskål

    ›Hvor kan omtalte koldskål købes, plz?

    Irma !!!1

    Og mener også Brugsen og Fakta fører den i sortimentet.
    Sidst redigeret af -Altid FC København- : 06.06.08 kl. 14:40
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Koldskål

    ››Hvor kan omtalte koldskål købes, plz?

    ›Irma !!!1

    ›Og mener også brugsen og Fakta fører den i sortimentet.

    Det er nemlig helt korrekt, og Kvickly har den såmænd også....Kan vi se en sammenhæng? Yup, COOP har en aftale med Thise = Thise produkter i COOP butikker :)

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    2,352

    Re: Koldskål

    IRMA førte på et tidspunkt nogle kammerjunkere med kanel og vanilje

    DAMN det er nok det bedste jeg husker fra min barndom ;) - mener stadig at de har dem, dog i en lille papæske nu (de er lidt dyrere end normalt, men er ALLE pengene værd!
    Forza FCK

    1993, 2001, 2003, 2004, 2006, 2007, 2009, 2010, 2011, 2013, 2016, 2017, 2019 - Fucking miles away! Bye bye BIF

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Koldskål

    Har man ingen æg-pusher virker past. æg dog udmærket.
    Her er en hurtig, som dog stadig er 100 x bedre end diverse færdiglavede:
    3 (past.) æg
    4 spsk sukker
    vanille
    1L (rigtig) kærnemælk
    saft af 1 stor citron (eller 2 små)

    Pisk æg og sukker længe, til det er luftigt
    Tilsæt vanille
    pisk
    hæld kærnemælk i
    pisk forsigtigt
    tilsæt citronsaft
    pisk forsigtigt.

    Server med kammerjunkere.

    (der kan smides nogle kvarte eller halve jordbær i hvis man ligger inde med en portion)

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Koldskål

    Jeg plejer at købe Arla's koldskål med æg og tykmælk.
    Og ja, jeg læste godt i TJEK's test at det er den værste af dem alle sådan rent sundhedsmæssigt... men den smager jo for helvede godt :D :D :D

  16. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Sun lolly vs Koldskål
    By jeske in forum Mad
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 05.07.05, 19:04

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •