Viser resultater 1 til 15 af 15

Emner: Brøndby vil klone Parken Sport & Entertainment

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    59

    Brøndby vil klone Parken Sport & Entertainment

    Brøndby IF udvider sine forretningsområder ved at købe Brøndbyhallen og arrangere kæmpekoncerter. Det ligner en koncept a la Parken Sport og Entertainment og først nu erkender BIF at der skal penge ind fra andre kilder.

    Kæmpekoncerter kan blive en succes, men på det punkt er de afhængige af vejret. Vi har jo skydetaget, så vi er på en måde herre over vejret.

    Mellem linierne har Don Ø ikke så meget fidus til deres koncertplaner, men jeg tror at det afhænger af, hvilke navne de får til koncerterne.

    Eller skal de holde sig til monster-truckere, som afspejler Vestegnen? ;-)

    http://spn.dk/fodbold/superliga/bron...cle1380412.ece

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Re: Brøndby vil klone Parken Sport & Entertainment

    Der er vel næppe større konkurrence fra den side end fra Valby park eller Fælledparken?

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Brøndby vil klone Parken Sport & Entertainment

    Det virker heller ikke som om Don Ø ryster i bukserne
    http://politiken.dk/erhverv/article531521.ece

    Det lyder som en Horsens-løsning de er ude i og den hang kun sammen da de snød i skat...

    mvh Stephphen
    Fraværende

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: Brøndby vil klone Parken Sport & Entertainment

    ›Det virker heller ikke som om Don Ø ryster i bukserne
    http://politiken.dk/erhverv/article531521.ece

    ›Det lyder som en Horsens-løsning de er ude i og den hang kun
    ›sammen da de snød i skat...
    Direkte snød gjorde de nu ikke, og de vandt da også deres sag med det yderste af neglene i Landsskatteretten. Skattemyndighederne har dog i mellemtiden skærpet deres praksis, således at såfremt man ønsker momsfritagelse, fordi man mener at afholde et velgørenhedsarrangement. JA, så skal man rent faktisk også give det reelle overskud til almenvelgørende eller almennyttige formål. Siden den skærpelse har man tilsyneladende ikke kunne få det til at hænge sammen økonomisk at afholde kæmpekoncerter i Horsens. :)

    Om de kan få det til at hænge sammen i Brøndby, har jeg absolut ingen anelse om. Men det må da være dejligt for et selskab i underholdningsbranchen at have til huse i en kommune, der er så samarbejdesvillige og gladeligt sørger for behagelige aftaler fsva. anskaffelse af stadion, hal og sågar kan arrangere gratis udlån af kommunale arealer til udøvelse af ens erhvervsvirksomhed.

    Men hey! Sådan foregår det jo ofte på landet ;)
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    65

    Re: Brøndby vil klone Parken Sport & Entertainment

    › ...det må da være dejligt for et selskab i
    ›underholdningsbranchen at have til huse i en kommune, der er så
    ›samarbejdesvillige og gladeligt sørger for behagelige aftaler
    ›fsva. anskaffelse af stadion, hal og sågar kan arrangere gratis
    ›udlån af kommunale arealer til udøvelse af ens
    ›erhvervsvirksomhed.

    På baggrund af nedenstående, vil jeg tillade mig at kalde Kommunens lån af arealer for konkurrenceforvridende:

    "Bestemmelsen fastslår et almindeligt konkurrenceretligt princip om, at der ikke må ydes statslig støtte til erhvervslivet, hvor dette har eller kan få indvirkning på konkurrencen.
    Problemet med bestemmelsen er dog først og fremmest, at den ikke giver direkte vejledning i hvordan konkurrenceforvridning skal forstås som begreb eller for den sags skyld anvendes praktisk"


    Hvis du vil læse mere:

    http://www.retssal.dk/emneindex.php3?vis=n&side=956
    "Når ALT går galt og man INTET får igen fra grønsværen, efter ALT hvad man giver klubben, så slukker jeg sku også mit TV". Citat fra en skuffet BIF fan efter 4-0 i PARKEN.

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    279

    Re: Brøndby vil klone Parken Sport & Entertainment

    Mon ikke det skulle være muligt at få udsolgt rimeligt hurtigt til en Alex Nyborg Madsen koncert... altså hvis der kun er plads til 80.000.
    Var der ikke noget om at dronningen eller statsministeren var utroligt begejstret for en såkaldt eksklusiv enekoncert af selvsamme "kunstner" hvilket dog blev afholdt inde på selve bylden og ikke i de meget interessante nærområder og tilmed var utroligt begejstret.
    Det lyder jo som et kanon projekt og jeg mener at vi i parken godt kan begynde så småt at lede efter andre områder at baserer vores indtægter da det ser ud til at vi ihverfald på koncert området bliver totalt udkonkureret i den nærmeste fremtid.




    FORZA FC

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256

    Re: Brøndby vil klone Parken Sport & Entertainment

    ›Brøndby IF udvider sine forretningsområder ved at købe
    ›Brøndbyhallen og arrangere kæmpekoncerter. Det ligner en koncept
    ›a la Parken Sport og Entertainment og først nu erkender BIF at
    ›der skal penge ind fra andre kilder.

    ›Kæmpekoncerter kan blive en succes, men på det punkt er de
    ›afhængige af vejret. Vi har jo skydetaget, så vi er på en måde
    ›herre over vejret.

    ›Mellem linierne har Don Ø ikke så meget fidus til deres
    ›koncertplaner, men jeg tror at det afhænger af, hvilke navne de
    ›får til koncerterne.

    ›Eller skal de holde sig til monster-truckere, som afspejler Vestegnen? ;-)

    http://spn.dk/fodbold/superliga/bron...cle1380412.ece

    Hehe... Ja, det måtte jo komme.

    Mon vi stadig er en underholdningskoncern, hvorimod deres indtrædelse i denne branche er "noget andet"?

    Nå, men det bliver jo spændende at se hvad de kan drive det til. Det gik jo helt forrygende med H C Andersen-Are... nåååååååååår nej. Men så med Bella C.... nååååååååååår nej

    Hilsen
    Karsten

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Brøndby vil klone Parken Sport & Entertainment

    Hehe... Ja, det måtte jo komme.

    Mon vi stadig er en underholdningskoncern, hvorimod deres
    indtrædelse i denne branche er "noget andet"?
    Du undervurderer vores venner ude vestfra...

    De kan såmænd fint fortsætte deres opblæste retorik:

    Jamen vi ødelægger ikke plænen med vores koncerter, for hos os kommer fodbolden først...

    Og når alt svigter, så kommer det største af de største argumenter jo frem igen: Man kan ikke melde sin søn ind i FCK.

    Og det er jo det der gør hele forskellen... Derfor er vi nogle latterlige plastik koncernfans, mens de er hardcore supportere af en kleb med hjerte, blod, sjæl og social slagside, undskyld, socialt engagement selvfølgelig.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #9
    isen er offline Roland Roland Mak Mak Mak
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,477

    Re: Brøndby vil klone Parken Sport & Entertainment

    .... de er hardcore supportere af en kleb med hjerte, blod, sjæl og social slagside, undskyld, socialt engagement selvfølgelig.
    Du glemte at tilføje

    Brøndby har historien, historikken og menneskene bag. Brøndby er autentisk, ægte og ikke et konceptband, der er strikket sammen til lejligheden.

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    246

    Re: Brøndby vil klone Parken Sport & Entertainment

    ›Du glemte at tilføje

    Brøndby har
    ›historien, historikken og menneskene bag. Brøndby er autentisk,
    ݾgte og ikke et konceptband, der er strikket sammen til
    ›lejligheden.



    Ja, det lugter langt væk af at det er en tidligere direktør for et reklamebureau der er fremkommet med denne udtalelse, bedømt ud fra klubbens hidtidige ageren, ville en mere realistisk relation til en amerikansk politiker være Georg W. Bush.
    Sidst redigeret af Svend Erik : 02.07.08 kl. 10:15

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    1,398

    Re: Brøndby vil klone Parken Sport & Entertainment

    ›Det virker heller ikke som om Don Ø ryster i bukserne
    http://politiken.dk/erhverv/article531521.ece

    ›Det lyder som en Horsens-løsning de er ude i og den hang kun
    ›sammen da de snød i skat...

    ›mvh Stephphen

    Hey !

    Jeg kan ikke se hvorfor de ikke har et bedre koncept end os ??

    Og fatter ikke helt at Don Ø lader til at tro at vi er de eneste som kan lave et arrangement med tilskuerere ?

    De snakker om at kunne have 80000 tilskuere pr. koncert, vi kan MAX have 40000.

    Vi skal " MISBRUGE " vores plæne, de kan bruge et ligegyldigt areal i Brøndby ?

    Hvorfor er der at vi IKKE skal være bekymret ? Altså udover vores sædvanelige storsnudethed, ifht. INGEN andre kan det vi kan ?

    Jeg kan faktisk ikke se hvorfor jeg som koncertarrangør ikke skulle søge til Brøndby IF med et arrangement istedet for PSE ?

    Jeg tvivler på at det er dyrere at afholde i Brøndby, og det er nemmere ifht. parkering osv.

    Yeahhhh, kom så bare med det...........du er fucking BIF og andet lort..
    Det er jeg så ikke lige, men undres dog over at dette ikke i teorien skulle kunne gå hen og gøre vores situation vanskelig.

    Mvh Thomas
    Bær over med mig jeg bor på VESTEGNEN.....!
    King Glostrup's Avatar

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    595

    Re: Brøndby vil klone Parken Sport & Entertainment

    ›De snakker om at kunne have 80000 tilskuere pr. koncert, vi kan MAX have 40000.
    Vi kan have 55000 jf. Justin Timberlake koncerten.

    ›Hvorfor er der at vi IKKE skal være bekymret ? Altså udover vores
    ›sædvanelige storsnudethed, ifht. INGEN andre kan det vi kan ?
    Fordi markkoncerter er forsøgt masser af gange før i provinsen og selv en udsolgt Madonna koncert med billeter til skyhøje priser gav gigantisk underskud lige som alle de andre mark koncerter. På hvilken måde tror du at BIF som ingen erfaring har med store koncerter kan gøre det bedre end erfarne Horsens?

    ›Jeg kan faktisk ikke se hvorfor jeg som koncertarrangør ikke
    ›skulle søge til Brøndby IF med et arrangement istedet for PSE ?
    Hvad med beliggenhed, komfort og garanteret tørvejr? Vi kan helt sikkert også tilbyde bedre lyd og udsyn, hvis vi antager at BIF mark oplevelse bliver det samme som i Horsens. Sjovt nok kan jeg slet ikke se nogen som helst grund ud over de ekstra 25000 i kapacitet for at nogen koncertarrangør skulle vælge marken i Brøndby fremfor et overdækket stadion i midtbyen.

    ›Jeg tvivler på at det er dyrere at afholde i Brøndby, og det er
    ›nemmere ifht. parkering osv.
    Osv? Ud over parkering nok er nemmere tilgængelig hvilke andre fordele kan du komme i tanke om? Desuden tvivler jeg på at deres vejnet kan tage 80000 mennesker på samme tid, så det kan godt være at der er p-pladser nok, men turen til p-pladsen bliver sandsynligvis et helvede.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    1,398

    Re: Brøndby vil klone Parken Sport & Entertainment

    ››De snakker om at kunne have 80000 tilskuere pr. koncert, vi kan MAX have 40000.
    ›Vi kan have 55000 jf. Justin Timberlake koncerten.

    ››Hvorfor er der at vi IKKE skal være bekymret ? Altså udover vores
    ››sædvanelige storsnudethed, ifht. INGEN andre kan det vi kan ?
    ›Fordi markkoncerter er forsøgt masser af gange før i provinsen og
    ›selv en udsolgt Madonna koncert med billeter til skyhøje priser
    ›gav gigantisk underskud lige som alle de andre mark koncerter. På
    ›hvilken måde tror du at BIF som ingen erfaring har med store
    ›koncerter kan gøre det bedre end erfarne Horsens?

    ››Jeg kan faktisk ikke se hvorfor jeg som koncertarrangør ikke
    ››skulle søge til Brøndby IF med et arrangement istedet for PSE ?
    ›Hvad med beliggenhed, komfort og garanteret tørvejr? Vi kan helt
    ›sikkert også tilbyde bedre lyd og udsyn, hvis vi antager at BIF
    ›mark oplevelse bliver det samme som i Horsens. Sjovt nok kan jeg
    ›slet ikke se nogen som helst grund ud over de ekstra 25000 i
    ›kapacitet for at nogen koncertarrangør skulle vælge marken i
    ›Brøndby fremfor et overdækket stadion i midtbyen.

    ››Jeg tvivler på at det er dyrere at afholde i Brøndby, og det er
    ››nemmere ifht. parkering osv.
    ›Osv? Ud over parkering nok er nemmere tilgængelig hvilke andre
    ›fordele kan du komme i tanke om? Desuden tvivler jeg på at deres
    ›vejnet kan tage 80000 mennesker på samme tid, så det kan godt
    ›være at der er p-pladser nok, men turen til p-pladsen bliver
    ›sandsynligvis et helvede.

    Turen til parken med 40 k er et helvede med biler, sgu nok det samme som BØF med 80 k.

    Formentligt tager BØF en del mindre for at afholde en koncert end vi gør ( jeg aner det ikke, men antager det )

    Derfor mere attraktivt.

    Hvorfor er det at vi kan tilbyde bedre lyd i parken ?? har du nogen som helst ide om hvorfor det netop er at der er flere som har beklaget netop lyden i parken ?

    Vi har jo ikke ligefrem gud bedste lydteknikere parat ? jeg ved godt at de fleste større bands som vil mere end bare det mindste har deres egne folk, men udover dette så står bands som regel for det selv, også i Parken , sjovt nok ;-)

    I BØF arbejder de fleste alm. medarbejdere gratis modsat vores folk ( udfra hvad jeg er bekendt ), så alene der kan de vel høste en del penge ?

    Jeg kender kun ansatte i BØF som eks. står i baren ved kampe eller er kontrollører og er ikke bekendt med venner som er ansat i FCK, men som jeg forstår det så får man løn i FCK, og dem jeg kender arbejder frivilligt i BØF uden at få en klejn for det.

    Dette burde udgøre en pæn stor forskel uden jeg kan angive hvor meget.

    Jeg kan ikke se hvorfor at vi i FCK skulle føle os så meget mere sikre på at folk hellere vil have en koncert i Parken end andre steder.

    Jeg tror helt sikkert at den slags hovmod står for fald som man siger.........
    det dutter ikke at antage at man bare er bedst..........

    Men vi får se hvordan det går.

    Mvh Thomas
    Bær over med mig jeg bor på VESTEGNEN.....!
    King Glostrup's Avatar

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Brøndby vil klone Parken Sport & Entertainment

    Ud over parkering nok er nemmere tilgængelig hvilke andre fordele kan du komme i tanke om? Desuden tvivler jeg på at deres vejnet kan tage 80000 mennesker på samme tid, så det kan godt være at der er p-pladser nok, men turen til p-pladsen bliver sandsynligvis et helvede.
    Turen til parken med 40 k er et helvede med biler, sgu nok det
    samme som BØF med 80 k.
    Jeps. Præcis det samme. Spørg lige de folk, der vel nærmest stadigvæk er ved at grave deres biler og druknede venner ud af mudderet i Horsens :-) Det pissede ned, så folk gik gennem knæhøjt mudder. De kunne ikke finde deres biler fordi det var pisse mørkt, og når de fandt dem, kunne de ikke få dem ud af mudderet, og dem der kunne køre, kunne ikke komme forbi alle strandede og ikke fundne biler. Det var en farce uden lige.

    Men du har da ret. Det er ikke nemt at finde en parkeringsplads ved Parken når der er fulde huse. Så er det jo heldigt at det er så UENDELIG meget nemmere at komme i Parken UDEN bil, end til Brøndby. F.eks. kan den kommende metro transportere RIGTIG mange mennesker til Parken, temmelig hurtigt.

    Formentligt tager BØF en del mindre for at afholde en koncert end
    vi gør ( jeg aner det ikke, men antager det )
    Sikekrt. Men de skal jo trods alt også forsøge at tjene penge.

    Hvorfor er det at vi kan tilbyde bedre lyd i parken ?? har du
    nogen som helst ide om hvorfor det netop er at der er flere som
    har beklaget netop lyden i parken ?
    Jeps. Stadions (og marker) er ikke det nemmeste at få til at lyde godt. Dog er Parken blevet en del bedre, så vidt jeg har ladet mig fortælle.

    I BØF arbejder de fleste alm. medarbejdere gratis modsat vores
    folk ( udfra hvad jeg er bekendt ), så alene der kan de vel høste
    en del penge ?
    Nu er det ikke et punkt jeg gider bruge voldsomt tid på, men jeg vil dog hævde at det er yderst begrænset hvad det betyder for rentabiliteten af store koncertprojekter.

    Dette burde udgøre en pæn stor forskel uden jeg kan angive hvor meget.
    Jeg tror så det er en pæn lille forskel.

    Jeg kan ikke se hvorfor at vi i FCK skulle føle os så meget mere sikre på at folk hellere vil have en koncert i Parken end andre steder.
    Fordi koncerter på marker er og bliver en oplevelse på en mark. Hvordan man kan mene at sådan en mark-oplevelse kan sammenlignes med nem transport, koncert-optakt i fælledparken, ordentligt udsyn i garanteret tørvejr og udgang lige til god offentlig transport eller fortsat fest i storbyen, det forstår jeg ikke. Men hey, jeg kan jo tage fejl.

    Jeg tror helt sikkert at den slags hovmod står for fald som man siger.........
    Ja, og "skomager bliv ved din læst". Næh, hvorfor skulle vi sætte vores lys under en skæppe, når det nu ikke kan være der :-)

    det dutter ikke at antage at man bare er bedst..........
    Jo jo, hvis man ER bedst. Så er det helt OK.

    Men vi får se hvordan det går.
    Jeps. Vi må se hvad det bliver til derude. Jeg har nu fuldt ud tiltro til at Flemse har en noget bedre forretning kørende, end de nogen sinde kan opnå i andre danske klubber. Problemerne ligger vist snarere på fodboldbanen... :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    313

    Re: Brøndby vil klone Parken Sport & Entertainment

    Egentlig irriterer det mig grænseløst at en (materielt) kommerciel virksomhed gang på gang favoriseres af sin hjemkommune. Hvis PSE oplevede samme form for nepotisme fra sin hjemkommune er jeg sikker på at ordet konkurrenceforvridelse nok skulle dukke op før eller siden.

    Derudover er jeg naturligvis overrasket over at Hele Danmarks (rigtige) Fodboldklub nedgør sig til at drive andet en fodboldklub. Det er vist noget af en kovending.

    Slutteligt kan jeg kun tilslutte mig pøj-pøj koret. Uanset hvordan man end vender og drejer det, har Brøndby bare landets dårligste placering; det er for tæt på københavn hvorved det er i direkte konkurrence med de store traditionelle københavnske koncertsteder (Valbyparken, 5-øren, Fælledparken, Parken osv osv.), ligesom det ikke appellerer rigtig til provinsen som fx Horsens gør. Omvendt er det for langt fra København til at udgøre et seriøst alternativ til ovennævnte centrale beliggenheder.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Everton vil have Jesper Christiansen & Michael Silberbauer!
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 162
    Sidste Meddelelse: 25.04.07, 15:00
  2. BULEN Sprut & Entertainment
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 02.06.06, 15:19
  3. OB pønser på fynsk udgave af FCK - Odense Sport & Event
    By Mighty Lions in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 31.05.06, 14:15
  4. Reality-tv, pinligt for Parken S&E?
    By ZumAlvaro in forum Diverse
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 07.03.05, 23:11
  5. 11:37 PARKEN Sport & Entertainment: Ejermeddelelse
    By MagX in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 09.07.03, 19:34

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •