Side 1 af 50 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 742

Emner: Den store transfertråd 2008, vol. II: Vi får Danmarks bedste trup

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Den store transfertråd 2008, vol. II: Vi får Danmarks bedste trup

    …for det siger den store rorgænger selv!

    Hermed 2. volumen af den store transfertråd. Jeg beklager, at den ikke er blevet oprettet noget før, da vol. 1 blev alt for lang. I vol. 2 tager vi nu udgangspunkt i mere konkrete rygter (samt offentliggjorte handler) om spillertil- og afgange.

    De generelle regler for transferdebatten pr. sommer 2008 står stadig i vol. 1 (http://sidelinien.dk/forums/showpost...64&postcount=1). Ideer til hvordan vi griber næste vindue an – underfora etc. – bedes smidt i Meta-forummet. Så kan redaktionen tygge på forslag indtil efterårssæsonen går på hæld.

    Nå - til det væsentlige.

    Følgende spillere har forladt klubben pr. udgangen af sidste sæson

    Marcus Allbäck -> Örgryte IS
    Michael Silberbauer ->FC Utrecht

    Følgende spillere er måske på vej væk

    Det hotte navn er selvfølgelig Michael Gravgaard, som vedholdende rygter sender til Nantes i fransk fodbold. Det er vist bl.a. transfersummen, der skiller Nantes og PS&E, og derudover måske også cheftrænerens bekymringer angående truppen, såfremt Gravgaard smutter.
    Udover Gravgaard er der ingen varme rygter angående spillerafgange. Vi skal dog lige have med, at JC nær var smuttet, men at skiftet til Toulouse kiksede.

    Spillere der er kommet til klubben

    Ingen når vi ikke tæller Morten Bertolt og et par spillere oprykket fra 2. holdet med.

    Spillere der rygtes til klubben

    Ja der har da været lidt rygter.

    Det startede vel for alvor med rygtet om Peter Løvenkrands (PL). Der har været nogle mediebøvser frem og tilbage om, hvorvidt det nu var en and eller ej. PL selv siger, at det ikke har det store på sig, og meldingen fra Schalke er – udadtil – at man gerne vil beholde PL. Så det ligner ikke en transfer, der fuldføres, men vi får se.

    Så sad man der og overvejede, om niveauet så var Løvenkrands, og så dukkede Stefan Ishizaki op som transfermål for PS&E. Svensk-japanske Ishizaki fra Elfsborg kunne dog ikke huske at have hørt noget, men var i øvrigt interesseret.

    Det var to rygter til midtbanen, og tredje man i den officielle rygtemaskine var såmænd også en midtbanespiller (selvom han også kan spille angriber). Dwayne de Rosario – med det yndige kælenavn ”D-Ro” – meldes på vej til klubben fra Houston Dynamo i den nordamerikanske MLS liga.
    Alle tre spillere er omtalt i den gamle transfertråd (vol I).
    De to spillere der er nævnt i vol 1. – Espen Ruud og Tarik Elyounoussi – hører man ikke så meget til længere. Espen Ruud på grund af at han er skiftet til OB, og derfor er uinteressant nu, og Tarik fordi…ja der har bare ikke rigtigt været noget.

    Spillere der uofficielt rygtes til klubben samt spillere der er ønsket til klubben af Sideliniedebattører

    I den store rodekasse vil jeg kort fremhæve Razak Omotoyossi, der rygtes på vej væk fra Helsingborg, er en spillertype, som Ståle nok kunne bruge og FCK har før shoppet hos HIF. Så det kunne da være, selvom pilen peger mod en klub i mellemøsten .

    Også Jan Kristiansen nævnes i vol. 1 af transfertråden, og så længe han ikke blankt afviser Danmark, kunne vi vel godt være inde i billedet der.
    Derudover kan det meddeles at Jan Koller, Zuma, Mika Forssel og Jon Dahl har fundet sig en ny klub, og at vi næppe får held med at lokke Søren Larsen til klubben. Lige som Ivan Saenko og Kenneth Perez nok er vel uden for vores formåen. Blandt en hob af øvrige navne (realistiske såvel som knapt så realistiske), der har floreret i folks hede drømme denne sommer er:

    Angribere:
    Dennis Sørensen (Cottbus), Eidur Gudjohnsen (Barcelona), Shefti Kuqi (Crystal Palace), Torstein Helstad (Brann Bergen), Pavel Brozek (Wizla Krakow), Marius Niculea (Inverness), Joseph Akpala (Charleroi), Stefan Maierhofer (Greuther Fürth), Angelo Charisteas (FC Nürnberg), Marek Mintal (FC Nürnberg), Victor Agali (Hansa Rostock), Salomon Okoronkwo (Hertha Berlin), Kenny Cooper (Dallas), Rade Prica (Sunderland), Toto Tamuz (Beitar Jerusalem), Emile Mpenza (fri), Oliver Occean (Lillestrøm), Collins Mbesuma (Portsmouth), Steffen Iversen (Rosenborg), Henok Goitom (Murcia), Alexander Ødegaard (Viking), Václav Svěrkoš (Banik Ostrava), Marek Heinz (Nantes), Milan Baros (Lyon)

    Midtbanespillere
    Pontus Farnerud (Sporting Lissabon), Mikkel Thygesen (FC Midtjylland), Derek Boateng (Beitar Jerusalem), Thomas Gravesen (Celtic), Thomas Sivok (Udinese), Ola Toivonen (Malmö FF), Martin Vingaard (EfB), Tobias Grahn (Gimnastic), Seyi Olifinjana (Wolves), Tobias Hysén (?), Mikkel Beckmann (Lyngby BK), Teemu Tainio (Spurs), Daniel Andersson (Malmö FF), Thomas Kristensen (FCN)

    Forsvarsspillere
    Michael Jakobsen (AaB), Sun Xiang (PSV Eindhoven), Azar Karadas (Brann Bergen), Erik ”Panzer” Hagen (Zenit/Wigan), Andreas Granqvist (Wigan)

    Målmænd
    Kevin Stuhr-Ellegaard (Randers FC)
    Kasper Schmeichel (Man City)

    EDIT: Nåja da. Fortsat god transfersludder til alle. Må Gud og CV snart bringe international klasse til klubben :-)
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #2
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. II: Vi får Danmarks bedste trup

    Mht. De Rosario, er jeg den eneste der tænker: Udlændinge-regel? Ikke EU spillere?

    Hvis vi køber De Rosario har vi ham, Coe, Hutchinson, Ailton & Junior.

    Det ser unægtelig ud til at der er nogen der ryger ud den anden vej, eller at der er begrænset spilletid til en eller flere af dem. Det er jo stadig en akilleshæl at Coe skal sidde på bænken, vi kan jo ikke rigtig erstatte ham da han er den eneste anden målmand vi har. Dermed har vi reelt kun plads til 2 ikke EU-spillere på banen, hvis vi da ikke vil ud i noget med en dobbelt udskiftning såfremt JC bliver skadet under kamp. Og hvad så hvis vi kun har en udskiftning tilbage, ja så står den jo på 10 mand.

    Hmm, det transfervindue tegner sig mere og mere spændende for hver dag der går. På den ufede måde!

    Nå men jeg tror på Don Ø, Ståle, CV osv..... eller noget!

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    21

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. II: Vi får Danmarks bedste trup

    Det kan du have ret i. Det er jo bare endnnu en grund til ikke at købe ham.

    De to andre grunde til ikke at købe ham, som jeg ser de er:

    1. Vi kan ikke igen og igen gå ud og skyde en pose pænge efter +30 spillere. De ville være bedre med nogle der var i midten af 20erne eller lidt over.

    2. Vi har i forvejen nok offensive midtbanespillere. Det ville være bedre at kaste nogle af vores pænge efter en defensiv midt, en linderoth type.

    Så alt i alt ville jeg ikke mene at, han er et godt køb, selvom han sikkert er en god spiller

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. II: Vi får Danmarks bedste trup

    ›Mht. De Rosario, er jeg den eneste der tænker: Udlændinge-regel?
    ›Ikke EU spillere?

    ›Hvis vi køber De Rosario har vi ham, Coe, Hutchinson, Ailton & Junior.

    ›Det ser unægtelig ud til at der er nogen der ryger ud den anden
    ›vej, eller at der er begrænset spilletid til en eller flere af
    ›dem. Det er jo stadig en akilleshæl at Coe skal sidde på bænken,
    ›vi kan jo ikke rigtig erstatte ham da han er den eneste anden
    ›målmand vi har. Dermed har vi reelt kun plads til 2 ikke
    ›EU-spillere på banen, hvis vi da ikke vil ud i noget med en
    ›dobbelt udskiftning såfremt JC bliver skadet under kamp. Og hvad
    ›så hvis vi kun har en udskiftning tilbage, ja så står den jo på
    ›10 mand.

    ›Hmm, det transfervindue tegner sig mere og mere spændende for
    ›hver dag der går. På den ufede måde!

    ›Nå men jeg tror på Don Ø, Ståle, CV osv..... eller noget!

    Du har helt ret mht. udlændinge reglen. Har bare på fornemmeren at hutch bliver solgt såfremt han bliver hentet.. og så er vi jo status quo på den front.. men ved ikke helt hvor vild jeg er med at det så er de rosario der skal tage pladsen. Ikke at han ikke kan være god nok, men hvorfor ikke finde en der er lidt yngre! Kenny cooper på 23 er tidligere blevet nævnt .. og det (næsten) bedste ved ham skulle være at han også har britisk statsborgerskab og derfor ikke optager en plads.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. II: Vi får Danmarks bedste trup

    ›Kenny cooper på 23 er tidligere blevet nævnt .. og det (næsten)
    ›bedste ved ham skulle være at han også har britisk
    ›statsborgerskab og derfor ikke optager en plads.

    Problemet er at han er angriber og kun blev nævnt fordi Rosenborg skulle være perifært interesseret.

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. II: Vi får Danmarks bedste trup

    Jeg tror nogen gange at folk udelukkende skeler til om de kender navnet. De spillere der bliver foreslået fra nordamerika klinger ikke og derfor mener flere kategorisk at de ikke kan forstærke holdet.
    Jeg er med på idéen om at et "navn" som Grønkjær sælger trøjer og medieplads, men det er selvfølgelig svært at tale med, når man ikke kender spilleren og hvad man kan se er 2 gode mål på you tube.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    241

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. II: Vi får Danmarks bedste trup

    Nogen der ved hvordan det går med at afskaffe den danske udlændingeregel. I denne nyhed fra december siger divisionsforeningens formand følgende om afskaffelsen af denne.

    Det er selvfølgelig med baggrund i samme argumentation, som man har i Sverige. Vi kan ikke have nogle regler, der er imod den internationale lovgivning, siger Divisionsforeningens formand, Thomas Christensen, til Politikens netavis.
    "Mine spillere sidder dernede og er helt døde nu, de har alle ydet en enorm indsats"

    - udtalte Pep Guardiola, efter at Barcelona fik tilkæmpet sig et enkelt point i Parken.

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. II: Vi får Danmarks bedste trup

    Mht. Tarik Elyounoussi, så har der ikke været helt stille om ham. Han har for nylig talt med Verdens Gang, og her gav han udtryk for, at han for tiden slet ikke tænker over et klubskifte. Sådanne ord skal man jo så ikke lægge for meget i, da der jo hurtigt kan komme et konkret tilbud på bordet, som han bare ikke kan sige nej til - så længe det ikke kommer fra Vålerenga.

    Han drømmer dog mest om at spille i Spanien, og det gør de fleste jo.

    Det er selvsagt morsomt å vite at jeg gjør det bra ute på banen, men jeg tenker ikke på et klubbskifte nå. Jeg er Fredrikstad-gutt og FFK-spiller, noe som er utrolig gøy akkurat nå. Derfor kunne jeg for eksempel aldri gått til en konkurrerende klubb som VIF. Jeg har selvsagt ambisjoner. Og jeg drømmer om å spille i den spanske toppligaen. Det har jeg vel gjort helt siden jeg var liten. Kanskje det går i oppfyllelse en dag.
    Hans udmeldinger går fint i spænd med, at han for en måneds tid siden har fortalt til samme avis, at han tager det med udlandets opmærksomhed afslappet, omend den smigrer ham.

    Jeg har tatt det helt med ro. Det blir mye snakk. Men jeg ser bare positivt på dette. Det er hyggelig at folk legger merke til meg.
    Så her står sagen lige nu. Han venter - sådan som jeg ser det - stadig på det rette tilbud, og tiden arbejder kun for ham.

    Mht. Pontus Farnerud ser det ud som om, at AIK har haft ham på besøg under EM.

    Enligt uppgift besökte Pontus Farnerud Solna under EM-uppehållet för att träffa AIK-representanter.
    – Jag kan inte säga att det inte stämmer, säger Ola Andersson [AIKs sportschef]. Vi har bra koll på Pontus och vi känner även att vi har ganska bra koll på vad en affär med en sådan spelare kostar. Jag ska ha kontakt med Claes Elefalk [Farneruds agent] framöver.
    Elefalk benægter dog kontakten mellem AIK og Farnerud:

    Det kan jag dementera, Pontus är min klient och det hade jag vetat om. Antingen händer det väl något inom tre veckor eller en månad eller så spelar han i Sporting året ut.
    Ifølge Aftonbladet håber Farnerud på, at Sporting Lissabon vil gå med til at ophæve hans kontrakt, således at han kan skifte på en fri transfer.

    AIKs træner mener i øvrigt ikke, at han har brug for Farnerud i sin fantastiske trup:

    Som det är nu har vi en fantastiskt trupp. Det finns ingen anledning för mig att spekulera i andra spelare. Jag har i alla fall inte träffat honom.
    Btw. her kan man læse alt om Dwayne De Rosarios gøren og laden.

    Dwayne is a dynamic player with a tremendous work ethic. He consistently pulls off the unexpected. He scores spectacular goals, and is very effective in distributing the ball in scoring opportunities.
    Tjek også de mange Dwayne-videoer igennem.

    Og til slut lidt canadisk debat om Rosarios evt. skifte til FCK.
    Sidst redigeret af Don J. : 04.07.08 kl. 22:28

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    109

    Skriv venligst spilleravn i overskriften( ingen spiller foreslået)

    Ville det ikke gøre det meget lettere for os andre, der ike er
    så velbefarede i spillere, at i når der kommer nye navne på
    spil lige skriver navnet i overskriften, det vil også gøre det
    mere overskuligt, over hvilken linie man skal svare/skrive i
    Hav en god dag
    DAD

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    454

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. II: Vi får Danmarks bedste trup

    Well som angivet i den anden tråd mener jeg det vil være en tvivlsom forstærkning og noget af et sats at købe en MLS spiller, uden øvrig europæisk erfaring. Særligt når denne er 30 år. En anden debattør mener at det vil være sammenligneligt med at sige, at Gravgaard ikke skulle være noget værd, men der mener jeg altså at DKs FIFA plads, trods alt kalder på lidt mere respekt end Canadas placering som nr. 77.

    Farnerud så jeg meget gerne i FCK eller en Arnders Svensson. Begge vil helt sikkert være forstærkninger af vores midtbane. Farnerud er dog et lidt større sats end Svensson da han ikke har spillet meget de sidste par år. Denne vil derfor formentlig kræve en lidt større indkøringsperiode.

    Af andre muligheder kan nævnes en Martin Vingaard. Tror dog ikke han løfter niveauet udtalt, men vil dog give en bredere trup, samt tilføre en langskudstrussel til truppen.

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    241

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. II: Vi får Danmarks bedste trup

    ›Well som angivet i den anden tråd mener jeg det vil være en
    ›tvivlsom forstærkning og noget af et sats at købe en MLS spiller,
    ›uden øvrig europæisk erfaring. Særligt når denne er 30 år.

    Faktisk var der PL-interesse for spilleren i 2005, da Blackburn var tæt på at hente ham efter en prøvetrænning. De kunne dog kun tilbyde ham en relativt kort kontrakt, hvorfor han afviste blandt andet af hensyn til familien. Ikke at det siger så meget, men blot at nogle har ment at han har haft niveauet til at spille i Europa...
    "Mine spillere sidder dernede og er helt døde nu, de har alle ydet en enorm indsats"

    - udtalte Pep Guardiola, efter at Barcelona fik tilkæmpet sig et enkelt point i Parken.

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    56

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. II: Vi får Danmarks bedste trup

    Mht. Henok Goitom, så kan jeg huske at Kurt Strand ligeledes engang har bragt ham på banen. Super fodboldspiller, og helt klart en man burde se om man kan tilknytte, da det ikke virker helt urealistisk.
    Han er netop rykket ned med Real Murcia fra Primera Divisíon, hvor han fik 17 optrædener med to mål til følge. Sæsonen før (06-07) fik han dog hamret 15 kasser ind i den næstbedste spanske række, hvilket er ret så imponerende.

    Her er nogle levende billeder: http://www.youtube.com/watch?v=TOE-EPD1epw

    Han blev sidste år købt af Real Murcia fra rivealerne Ciudad Murcia for angiveligt 3 mio. euro, - sikkert som oprustning til opgaverne der lå forude som resultat af oprykningen.

    Han er 23 år, 195 cm, - og svensker(!) med landsholdspotentiale.

    Men der findes også flere "spoilere". Han har 3 år tilbage af sin kontrakt, og det må forventes at Real Murcia skal have godt betalt for ham, da de helt sikkert vil prøve at komme hurtigt op i La Liga igen.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    241

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. II: Vi får Danmarks bedste trup

    ›Men der findes også flere "spoilere". Han har 3 år
    ›tilbage af sin kontrakt, og det må forventes at Real Murcia skal
    ›have godt betalt for ham, da de helt sikkert vil prøve at komme
    ›hurtigt op i La Liga igen.

    1,3 million Euro ifølge Tribalfootball. Artiklen er fra Maj og der står også at Standard Liege var/er interesserede i ham, så helt urealistisk er han vel ikke.
    "Mine spillere sidder dernede og er helt døde nu, de har alle ydet en enorm indsats"

    - udtalte Pep Guardiola, efter at Barcelona fik tilkæmpet sig et enkelt point i Parken.

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. II: Vi får Danmarks bedste trup

    ›Well som angivet i den anden tråd mener jeg det vil være en
    ›tvivlsom forstærkning og noget af et sats at købe en MLS spiller,
    ›uden øvrig europæisk erfaring. Særligt når denne er 30 år. En
    ›anden debattør mener at det vil være sammenligneligt med at sige,
    ›at Gravgaard ikke skulle være noget værd, men der mener jeg altså
    ›at DKs FIFA plads, trods alt kalder på lidt mere respekt end
    ›Canadas placering som nr. 77.

    ›Farnerud så jeg meget gerne i FCK eller en Arnders Svensson.
    ›Begge vil helt sikkert være forstærkninger af vores midtbane.
    ›Farnerud er dog et lidt større sats end Svensson da han ikke har
    ›spillet meget de sidste par år. Denne vil derfor formentlig kræve
    ›en lidt større indkøringsperiode.

    ›Af andre muligheder kan nævnes en Martin Vingaard. Tror dog ikke
    ›han løfter niveauet udtalt, men vil dog give en bredere trup,
    ›samt tilføre en langskudstrussel til truppen.

    Vil Martin Vingaard ikke lige netop være en "lottokupon"?
    Han kan vise sig at kunne præstere på "højeste" niveau, men kan også vise at have lige så svært ved at finde det frem som Würtz har haft pt.
    Vores økonomi burde kunne tillade os at vente og se ham an i et år eller to endnu. Men enig i at han ser spændende ud mht. sin udvikling og potentielle håb om samme.

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,274

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. II: Vi får Danmarks bedste trup

    ›Well som angivet i den anden tråd mener jeg det vil være en
    ›tvivlsom forstærkning og noget af et sats at købe en MLS spiller,
    ›uden øvrig europæisk erfaring. Særligt når denne er 30 år. En
    ›anden debattør mener at det vil være sammenligneligt med at sige,
    ›at Gravgaard ikke skulle være noget værd, men der mener jeg altså
    ›at DKs FIFA plads, trods alt kalder på lidt mere respekt end
    ›Canadas placering som nr. 77.

    Jeg har slet ikke set nok kampe med De Rosario til at kunne vurdere om han er god nok, men jeg kan heller ikke se hvad der er så dårligt ved hans CV. Bevares, han har ikke præsteret meget uden for MLS og landsholdet, men han er så til gengæld også blevet kåret til MVP i MLS et par gange. En liga som jeg mener er bedre end SAS-ligaen i nogle dele af spillets facetter, men også dårligere på andre dele som f.eks. det taktiske.

    FIFAs liste synes jeg er fuldstændig ubrugelig i denne sammenhæng for der vil altid være spillere, som er over sit pågældende landsholds generelle niveau og her er De Rosario angiveligt et eksempel. Gravgaard er derimod ikke engang blandt de 3 bedste centerforsvarere på det danske landshold.

    Giv ham nu en chance, hvis vi rent faktisk henter ham. På nuværende tidspunkt er han stadig et alt for stort spørgsmålstegn for langt de fleste af os, til at vi kan have den store mening om ham. I både positiv og negativ retning.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

Side 1 af 50 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 555
    Sidste Meddelelse: 01.09.08, 08:43
  2. Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!
    By thundersen in forum De korte linier
    Svar: 656
    Sidste Meddelelse: 04.07.08, 13:42

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •