Side 11 af 38 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 556

Emner: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    923

    Re: Myten om at FCK betaler overpris ved spillerkøb

    ›Enig, og så tror jeg osse bare, at vi køber tit nogen spillere
    ›som de respektive klubber ikke vil af med, med mindre det bliver
    ›et tilbud de ikk kan sige nej til og så er det klart at spillerne
    ›bliver dyrere.. ?

    ›Se fx en Laursen - OB anfører,(daværnende)landsholds aktuel og
    ›deres no.1 forsvarsklippe... 15-18 mio for en spiller i sit
    ›fodboldmessige efterår er selvfølgelig meget, men hvis
    ›alternativet var Antonsson/Zanka og Gravgaard sammen, resten af
    ›sæsonen, så var FCK sådan set lidt NØD til at få en god
    ›forsvarspiller som kunne gå ind og hvis ikk erstatte, så næsten
    ›erstatte Hangeland samtidig med at man svækkede en konkurrent ??

    ›og hvordan havde det set ud, hvis Laursen havde slået til med det
    ›samme og var blevet en kæmpe succes ? så havde INGEN snakket om
    ›han var prisen værd ?? ((desværre kender vi jo alle, resten af
    ›historien..))
    Nu synes jeg godt nok du får liret lidt revisionisme af dig;

    Du fremstiller det som om, at det var Laursen for 15-18 mio Dkr eller intet.

    Det er åbenlyst forkert da verden er fuld af dygtige midtstoppere, men illustrerer måske fint, at FCK's scouting flade i den grad er begrænset til de ganske nære kyster, med halv-fesne transfers og overpriser som et nærliggende risiko-moment.

    Det illustrerer også meget fint hvad resultater bliver, når man handler i ganske sidste øjeblik.

    FCK har ikke lært hverken førstnævnte eller sidstnævnte siden Laursen, så vidt ses.
    Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom - Danny Blanchflower

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Myten om at FCK betaler overpris ved spillerkøb

    ›Det er åbenlyst forkert da verden er fuld af dygtige
    ›midtstoppere, men illustrerer måske fint, at FCK's scouting flade
    ›i den grad er begrænset til de ganske nære kyster, med halv-fesne
    ›transfers og overpriser som et nærliggende risiko-moment.
    Jeg kan slet ikke se, at du har noget solidt grundlag for dette statement.

    Jeg er dog ganske interesseret, hvis nogen ligger inde med fakta om scouting strategi og overpriser.
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  4. #153
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    923

    Re: Myten om at FCK betaler overpris ved spillerkøb

    ›Jeg kan slet ikke se, at du har noget solidt grundlag for dette statement.

    ›Jeg er dog ganske interesseret, hvis nogen ligger inde med fakta
    ›om scouting strategi og overpriser.
    Laursen er ikke et positivt bevis men et symptom på en tendens.

    Alle (næsten) er enige om at prisen var høj, at Laursen er middelmådig (i konteksten af FCK's påståede ambitionsniveau) og at han blev købt i sidste øjeblik.

    Det samme gør dig næsten gældende nu, hvor vi køber sent og hvor vi køber spillere, som ikke umiddelbart ligner førstevalg på nogen måde (omend jeg personligt har stor fidus til eks. PL).

    Der er ikke hævet nogen overligger og vi har på ingen måde Danmarks Bedste Trup, ikke blot tilnærmelsesvist.

    Vi køber nogenlunde sikre navne fra ligaer som vi kan identificere os med umiddelbart. For det betaler vi overpris samt en mangel potentiale for de helt store overrasker, sådan positivt.
    Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom - Danny Blanchflower

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #154
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    377

    Re: Myten om at FCK betaler overpris ved spillerkøb

    ›Der er ikke hævet nogen overligger og vi har på ingen måde
    ›Danmarks Bedste Trup, ikke blot tilnærmelsesvist.

    ›Vi køber nogenlunde sikre navne fra ligaer som vi kan
    ›identificere os med umiddelbart. For det betaler vi overpris samt
    ›en mangel potentiale for de helt store overrasker, sådan
    ›positivt.

    Overliggeren er måske ikke blevet hævet men man kan da umuligt være i tvivl om at vi stadig har danmarks klart bedste trup - på papiret i hvert fald.

    Vi har et hold der næstrn udelukkende består af landsholdspillere, eller folk i periferien af deres respektive landshold. (udover brasserne) Måske har OB, FCM, BIF osv. også købt stærke spillere, men der er stadig lang vej før det burde nå vores niveau. Men selvfølgelig er det stadig muligt for en, på papiret, dårligere trup at vinde mesterskabet, det så vi jo med AAB sidste år.

  7. #155
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    376

    Re: Myten om at FCK betaler overpris ved spillerkøb

    ›Laursen er ikke et positivt bevis men et symptom på en tendens.

    ›Alle (næsten) er enige om at prisen var høj, at Laursen er
    ›middelmådig (i konteksten af FCK's påståede ambitionsniveau) og
    ›at han blev købt i sidste øjeblik.

    ›Det samme gør dig næsten gældende nu, hvor vi køber sent og hvor
    ›vi køber spillere, som ikke umiddelbart ligner førstevalg på
    ›nogen måde (omend jeg personligt har stor fidus til eks. PL).


    Hvem siger Santin og PL ikke har været frste valg?
    PL startede jo med at afvise os hvilket har ført til det her:http://www.bold.dk/nyt/?vis=86814

    Santin har vi kigget på længe i følge CV, det samme med TK. Begge som iøvrigt havde andre tilbud at tage stilling til inden de skulle beslutte sig. + at TK først kunne forhandle 1/7 da han på det tidspunkt havde ½ år tilbage.



    ›Der er ikke hævet nogen overligger og vi har på ingen måde
    Danmarks Bedste Trup, ikke blot tilnærmelsesvist.


    Hvem har så? jeg vil mene at vi på

    målmand: Har ligaenes pt bedste.

    Venstre back: Wendt er i fremgan og udvilker sig meget. Hvis han ikke er den bedste så det tæt på.

    Center: Larsson/Laursen der er bedre end noget andet makkerpar i suppen.

    Højre back: Der er ingen i Liga'en jeg eller ville ha end ham vi har.

    Venstre midt: med grønk ude har vi liga'ens dårligste. Men santin tror jeg vil overraske mange rundt om i landet. Hvis ståle tør bruge ham her har vi n kandidat til liga'ens bedste.

    Center: Skidt men ikke meget dårliger end Aab,FCM og BØF. Et indkøb her og vi har den bedste.

    Højre midt: Sionko. Klart den bedste.

    Angriber. Uanset hvem der spiller har ingen andre hold en spiler jeg heller ville have end dem vi har.

    Så hvad mener du?


    ›Vi køber nogenlunde sikre navne fra ligaer som vi kan
    ›identificere os med umiddelbart. For det betaler vi overpris samt
    ›en mangel potentiale for de helt store overrasker, sådan
    ›positivt.


    Hva det for noget vås? gir dig ret i at vi køber spiller fra liga'er som vi kan identificere os med. Så passer de nok også ind i den danske lige. Der er INGEN idé i at hente ukendte portugiser, tjekker, polaker som måske kan og måske ikke.
    Men betaler overpris? det da vel kun UL der er overpris, selvom der ikke er nogle der aner hvad vi har givet for ham udover CV og ob bossen. At ob bossen siger det er den største handel gir jeg ikke meget for. Han har lige solgt deres anføre til rivalerne, så det skal han sige.. Ellers må du da gerne komme med nogle navne i stedet for.

  8. #156
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    Vil give karakteren 1-5 efter superliga topholds standard :)

    Spillerne der for karaktere er Ståles fortrukkende start 11er, har ikke medtaget de langtidsskadede.

    JC - 5 - Kåret til bedste målmand de sidste sæsoner, giver sig selv

    Pospech -4 - Han er en 5er offensivt, giftigt skud osv. Defensivt er han dog kun en 3er, og har engang imellem problemer.

    Laursen -4- 4 Tallet er givet efter hans nivue hos FCK, men hvis han rigtigt kommer igang igen som i OB, er han også en 5er.

    Larsson -4- Super stærk midterforsvar, men han skal forbedre sig noget med bolden hvis han skal op på 5.

    Wendt -4- Har udviklet sig fra en 3er og er godt på vej til en 5er, gode indlæg mangler dog lidt stabilitet

    Santin -4- Santin er udentvivl en god spiller, han har dog spillet bedst når der har været store afstande mellem backkæden og målmanden, dvs mod hold der har bolden meget, han er meget lig ailton i det at han er en god kontra spiller som skal udvikle sig ydeligere i FCK

    Kvist -4- Kvist er en god boldspiller men mangler dog nogen spids kompetencer, bedre skud, bedre overblik osv , man han kan også stadigt udvikle sig

    Hjalte -3- Mener han er vores svageste kort, og han lander på en middel karakter. Han er stabil men meget ordinær. Overhovedt ikke noget dårlig spiller, men vores svageste kort umidlbart.

    Sionko -5- Kåret til årets spiller i sin første sæson, tjekkiets bedste ved em, man kan ikke få det meget bedre i superligaen.

    Ailton -4- Han kan ting med en bold andre kun kan drømme om, mangle dog målfarlighed og stabilitet i sit spil, pilen peger dog op af, og håber denne sæson bliver hans.

    Nordstand -4- Godt blik for spillet, tiltider en god spilstation og god til at finde sine medspillere, han skal dog også score noget mere og forbedre sin fysik.


    Uden at give karaktere mener jeg at disse spillere vil kunne forstærke vores hold.

    Fall fra OB - Komplet angriber. Utrolig kropsstærk og målfarlig, suveræn spilstation og går godt med i spillet.

    Djema Djemba ( det er stadigt for tidligt at sige, men synes allerede man har set den mand har noget at komme med, og må kunne begå sig istedet for hjalte. Mod villa havde han en masse gylde afleveringer og massere af bold erobringer, ser meget spændene ud)

    Alexander Farnerud - Han skulle vel spille fløj i vores system og det er her vi er stærkest besat, mener ikke han er bedre end dem vi har, men er vel fuldt ud på nivue.

    Det var umidlbart de tre jeg kunne se ville være super gode signinger. Fall som klart den bedste, men der er også andre fra superligaen på nivue, men så er det vel lidt hip som hap :)

    Opdatere listen hvis jeg kommer i tanke om andre, og når sæsonen er kommet lidt igang.
    Sidst redigeret af mathiasf : 26.07.08 kl. 15:09

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #157
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    http://www.bold.dk/nyt/?vis=86826 . Det sku skræmmende læsning! Sionko går for alvor ud og presser FCK her.. Yderligere er det værd at bemærke at han åbenbart har et kontrakt-tilbud fra valenciennes, og da han har 11 måneder tilbage af sin kontrakt betyder dette at FCK har accepteret et tilbud på ham! I min verden er det helt vanvittigt.

    Men det er forhåbentlig ren forhandlingstaktik fra Sionkos side, men synes pludselig ikke der bliver talt mere om hvor meget han elsker, kbh, holdet og Ståle som træner.

    Skræmmende læsning. Såfremt han forlader os skal han erstattes af Mohammed Zidan eller en på lignende niveau. Alt andet ville være en skandale.

  11. #158
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    >Skræmmende læsning. Såfremt han forlader os skal han erstattes af Mohammed Zidan eller en på lignende niveau. Alt andet ville være en skandale.

    Jeg mener ikke at Zidan når Sionko til sokkeholderne og så mener jeg iøvrigt at det er piv svært at sammenligne dem.
    Sionko er midtbanespiller og Zidan wing eller måske endda mere angriber.
    Jeg håber så inderligt at der forlænges med Sionko, men du har ret han gode kort på hånden lige nu.

  12. #159
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    ›Sionko er midtbanespiller og Zidan wing eller måske endda mere angriber.

    Zidan er angriber og intet andet. Hverken wing eller fløj eller offensiv midt eller venstreback.

  13. De følgende 9 brugere er enige:

  14. #160
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    ›Larsson -4- Super stærk midterforsvar, men han skal forbedre sig
    ›noget med bolden hvis han skal op på 5.

    ›Santin -4- Santin er udentvivl en god spiller, han har dog
    ›spillet bedst når der har været store afstande mellem backkæden
    ›og målmanden, dvs mod hold der har bolden meget, han er meget lig
    ›ailton i det at han er en god kontra spiller som skal udvikle sig
    ›ydeligere i FCK

    Har jeg ret når jeg antager, at du aldrig har set overnævnte spillere live i TV?

  15. #161
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    1) Sionko skal ikke sælges. Man har sovet i timen, hvis der ikke bliver forlænget!

    2) Lars J, skal signes hvis han vil.

    3) Skal der købes en spiller til, så skal det være en vaskeægte midtstjerne. Virkelig en stjerne, ellers så har vi folk nok

    4) Et hvert salg, skal erstattes inden for en uge! Dvs Atiba ud, Anders Svensson ind osv

    Torben

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #162
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    ›Nu er jeg ikke helt sikker på hvad begrebet: "tage det næste
    ›skridt", indebærer for dig? Er det noget du kan uddybe?


    Eh, når man i forvejen er skandinaviens bedste hold, så prøve at finde nye målsætninger i stedet for at læne sig tilbage og prøve at køre status quo. De transfers vi har lavet her i det seneste års tid (muligvis minus Larsson) er køb på samme niveau som vi allerede er på, så selvom det allerede er svært at finde spillere til en rimelig pris så kommer vi ingen vejne. Det kan altså kun gå ned. Hvis man ikke som MINIMUM hæver pengepungen i takt med resten af ligaen mener jeg ikke det kan tages alvorligt.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #163
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    ››Sionko er midtbanespiller og Zidan wing eller måske endda mere angriber.

    ›Zidan er angriber og intet andet. Hverken wing eller fløj eller
    ›offensiv midt eller venstreback.

    Du har måske ret. Jeg mente bare at kunne huske at han i FCM af og til lå i en af siderne i noget det minder om 4-3-3 med "farlige" Frank i midten.
    Men uanset hvad så er vi formentlig enige om at han ikke kan erstatte Sionko?

  20. #164
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    ››Larsson -4- Super stærk midterforsvar, men han skal forbedre sig
    ››noget med bolden hvis han skal op på 5.

    ››Santin -4- Santin er udentvivl en god spiller, han har dog
    ››spillet bedst når der har været store afstande mellem backkæden
    ››og målmanden, dvs mod hold der har bolden meget, han er meget lig
    ››ailton i det at han er en god kontra spiller som skal udvikle sig
    ››ydeligere i FCK

    ›Har jeg ret når jeg antager, at du aldrig har set overnævnte spillere live i TV?

    Nej, har du da nogen indvendinger? Larsson minder meget om Brede med bolden da han kom her til, og skal forbedre sig på det punkt hvis han virkelig skal være klasse.

    Santin har umidlbart spillet bedst når der har været godt med plads mellem kæderne, og haft det svært når modstanderne har kravet sig ned, hvilket de oftest gør mod os.
    Sidst redigeret af mathiasf : 26.07.08 kl. 23:57

  21. #165
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    923

    Re: Myten om at FCK betaler overpris ved spillerkøb

    ›Hvem siger Santin og PL ikke har været frste valg?
    ›PL startede jo med at afvise os hvilket har ført til det
    ›her:http://www.bold.dk/nyt/?vis=86814

    Så havde man næppe ventet til efter sæsonstart. Potentielt kan alle tage måneder før de er kørt ind på holdet.

    ›Santin har vi kigget på længe i følge CV, det samme med TK.
    Begge
    ›som iøvrigt havde andre tilbud at tage stilling til inden de
    ›skulle beslutte sig. + at TK først kunne forhandle 1/7 da han på
    ›det tidspunkt havde ½ år tilbage.
    Ja ja. Ligesom Laursen, som man - ifølge CV - havde talt med i ugevis men ganske tilfældigt kun købte cirka et par timer før deadline.

    Ingen panik-køb, nej da.

    ›Hvem har så? jeg vil mene at vi på

    ›målmand: Har ligaenes pt bedste.

    ›Venstre back: Wendt er i fremgan og udvilker sig meget. Hvis han
    ›ikke er den bedste så det tæt på.

    ›Center: Larsson/Laursen der er bedre end noget andet makkerpar i suppen.

    ›Højre back: Der er ingen i Liga'en jeg eller ville ha end ham vi har.

    ›Venstre midt: med grønk ude har vi liga'ens dårligste. Men santin
    ›tror jeg vil overraske mange rundt om i landet. Hvis ståle tør
    ›bruge ham her har vi n kandidat til liga'ens bedste.

    ›Center: Skidt men ikke meget dårliger end Aab,FCM og BØF. Et
    ›indkøb her og vi har den bedste.

    ›Højre midt: Sionko. Klart den bedste.

    ›Angriber. Uanset hvem der spiller har ingen andre hold en spiler
    ›jeg heller ville have end dem vi har.

    ›Så hvad mener du?
    Jeg mener at BIF, OB og FCM har meget mere velfungerende midtbaner end vores, at BIF og OB begge har bedre fungerende forsvar, at FCM og BIF utvivlsomt har bedre offensiv end os (hvor Mackan og Gronk før har raget kastanierne ud af ilden som kompensation for trænerens utilstrækkelighed udi at tilrettelægge et ordentligt offensivspil) og at både OB og BIF netop nu sådan overordnet har bredere og mere kvalificere trupper i bredde og komposition.


    ››Vi køber nogenlunde sikre navne fra ligaer som vi kan
    ››identificere os med umiddelbart. For det betaler vi overpris samt
    ››en mangel potentiale for de helt store overrasker, sådan
    ››positivt.


    ›Hva det for noget vås? gir dig ret i at vi køber spiller fra
    ›liga'er som vi kan identificere os med. Så passer de nok også ind
    ›i den danske lige. Der er INGEN idé i at hente ukendte
    ›portugiser, tjekker, polaker som måske kan og måske ikke.
    Sikke noget vås - lige over.

    Hvis en klub som FCK kalder alle spillere uden for Skandinavien for "ukendte", så er det noget HELT galt i den sportslige ledelse.

    Det er helt ufatteligt, at folk er sådan en flok lemminger, at de uden videre køber ledelsens forudsætninger om, at alting udenfor skandinavien er stort set uinteressant.

    ›Men betaler overpris? det da vel kun UL der er overpris, selvom
    ›der ikke er nogle der aner hvad vi har givet for ham udover CV og
    ›ob bossen. At ob bossen siger det er den største handel gir jeg
    ›ikke meget for. Han har lige solgt deres anføre til rivalerne, så
    ›det skal han sige.. Ellers må du da gerne komme med nogle navne i
    ›stedet for.
    Vi betaler overpris, fordi vi henter spillere som allerede har haft deres endelige gennembrud andetsteds.

    Dermed får vi ikke valuta for pengene, endnu mindre i de sager hvor vi køber fra rivaler (eller folk der tror de er vores rivaler).

    Det kan skyldes mange ting. Først og fremmest tror jeg det er fordi, at ledelsen godt ved at trænerstabens forcer er at spille resultat-fokuseret marginalfodbold, ikke at gøre gode spillere endnu bedre.
    Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom - Danny Blanchflower

  22. De følgende 2 brugere er enige:

Side 11 af 38 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 741
    Sidste Meddelelse: 17.07.08, 21:00
  2. Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!
    By thundersen in forum De korte linier
    Svar: 656
    Sidste Meddelelse: 04.07.08, 13:42

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •