Side 13 af 38 FørsteFørste ... 31011121314151623 ... SidsteSidste
Viser resultater 181 til 195 af 556

Emner: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

  1. #181
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    Jeg hører til dem der mener, at FCK's hold mangler en midtbanegeneral/dirigent/ledertype (kald det hvad I vil) på den centrale midtbane. Jeg hører også til dem der mener, Anders Svensson lyder som et rigtig godt bud på den spiller vi lige står og mangler.
    Men er der nogen der kan fortælle mig, om vi må bruge ham i dette års europæiske kampe (hvis vi køber ham, naturligvis), nu når han har spillet Intertoto.kampe for Elfsborg?

  2. #182
    Hjaltefanden Slettet

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    ›Jeg hører til dem der mener, at FCK's hold mangler en
    ›midtbanegeneral/dirigent/ledertype (kald det hvad I vil) på den
    ›centrale midtbane. Jeg hører også til dem der mener, Anders
    ›Svensson lyder som et rigtig godt bud på den spiller vi lige står
    ›og mangler.
    ›Men er der nogen der kan fortælle mig, om vi må bruge ham i dette
    ›års europæiske kampe (hvis vi køber ham, naturligvis), nu når han
    ›har spillet Intertoto.kampe for Elfsborg?

    Jeg hører til dem, der mener, at vi har en meget vel kvalificeret central midtbane med spillere som Würts, Hjalte, Kvist, Atiba og Thomas Kristensen - samt Sionko - som ret beset også burde kunne spille der. Alle i eller omkring landsholdsklasse.

    Udfordringen synes for mig snarere at være finde den rette kombination og få det til at balancere samt at få stabilitet og rytme ind i holdet.

    Skal vi tale om mangler i truppen lige nu, synes jeg at fraværet af en fyisisk robust forward med et godt hovedspil er en meget større mangel. Junior er det tætteste, vi kommer på det, men han er ikke den store trussel med bærret.

  3. #183
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Daniel_... _born_1977%29

    ›Syntes han var god til EM

    Daniel Andersson har været min favorit til at overtage Linderoths trøje fra den dag vi solgte ham. Det er vel kun alderen der taler lidt imod. Men hvis vi kan bruge ham i 2-3 sæsoner til Kvist har udviklet sig til skandinaviens bedste midtbanespiller er fint med mig.

    Fandt lige den her pasage på svensk Wiki som vel bekræfter min påstand meget godt.

    I svenska landslaget spelar Andersson på den defensiva mittfältpositionen i 4-1-3-2-uppställningen. Får oftast vara ersättare till Tobias Linderoth som är ordinarie på positionen.

  4. #184
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    15

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    Enig omkring at det er både strukturen og den defensive midtbane der binder organisationen sammen. Dette var "næsten" for meget under Backe men det sidste års tid har man fandme sagnet hans meget struturerede organsiation hvor der er aldrig blev scoret mod os. Det ser ikke ud til at Ståle er kompetent nok i denne retning.

  5. #185
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    750

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    Jeg citerer fra den trykte Jyske Vestkysten holdningen til FCK´s manglende indkøb i dette transfervindue. Da jeg ikke kan kan finde det på nettet tager jeg blot uddrag, men skal nok lade være med at tage noget ud af kontekst.

    FCK´s svaghed - ligaens styrkelse
    I den anden ende af rækken, er der intil videre intet som helst, der tyder på, at FC København er i stand til at tage overbevisende revanche for en skuffende tredjeplads i sidste sæson. På papiret ser både OB og FC Midtjylland faktisk lige så stærke ud, og hvad med Brøndby? Det er rimeligt overbevisende at starte med seks point mod FC Nordsjælland og AaB, og selv om der dabestemt er plads til forbedringer, er der reelle tegn på, at Brøndby kan spille med helt fremme. Herligt herligt. Og ikke mindst herligt, hvis vi igen kan få pustet lidt liv i konfrontationerne mellem de to store københavnere - det er altså skæggest hvis de spiller om andet end håneretten. Som det ser ud nu, er Brøndby mindst ligeværdig med FC København, og det skyldes ikke mindst den måde de to klubber indtil videre er sluppet ud af transfervinduet på. Mens FCK er lidt svækket er Brøndby klart styrket. Det sidste var forventeligt, det første er en smule skuffende. Men måske i virkeligheden forståeligt.
    Dermed pointerer Ole Bruun altså, at FCK ikke har formået at lukke de huller der er opstået på kvalificeret vis. Ganske godt set, men ikke just noget der giver en magistergrad. Derimod er det jo interessant, at en tilsyneladende objektiv person blotlægger FCK´s manglende indkøb. Han fortsætter.....

    For hvorfor er den ventede rasende trodsreaktion over bronzemedaljerne indtil videre udeblevet? I hvert eneste transfervindue sidder vi alle spændte bag de duggede, danske fodboldruder og kigger ud i Europa for at spotte den eller de kæmpeprofiler, FC København henter til landet. Giganterne fra Østerbro har mønterne til de store indkøb - hvem mon det bliver?
    Nu bliver det interessant....

    For nogle uger siden sagde sportschef Carsten V Jensen, at det trak ud med indkøbene fordi klubben satsede på høj kvalitet. Men i første omgang er det ventede storindkøb endt med nogle efter FCK-forhold prdinære svenskerløsninger og en midtbanespiller fra FC Nordsjælland, der ikke virker voldsomt skræmmende.
    Hvorfor? Måske fordi FCK har langt mere økonomi end tiltrækningskraft. Det er nemligt kolossalt vanskeligt - for ikke at bruge det grumme ord umuligt - at tiltrække de rigtig store navne til dansk klubfodbold. Tyskere, italienere, englændere, hollændere, spaniere, belgiere og alle de andre fra større fodboldlande end Danmark, gider som udgangspunkt ikke at spille her.
    Så kan FCK være nok så velfunderet, og lønnen kan med en forskerbeskatning være fristende nok - men det sportslige niveau er bare for lavt. Jesper Grønkjær, Brede Hangeland og Tobias Linderoth markerer den øvre grænse kvalitetsgrænse for, hvem der kan lokkes til superligaen. OG FCK-holdet med netop de tre som topnavn - sammen med Marcus Allbäck - var vel det stærkeste der kan samles på dansk grund. Dagens FCK-hold har slet ikke det niveau.
    Enig enig. Det er svært at få spillere til maltaligaen, men hvorfor kan vi ikke tiltrække samme kvalitet igen? Der gives ikke noget endeligt svar på det fra Ole Bruun, og det er jo heller ikke hans opgave.....

    Så reelt kan det sportsligt set faktisk vise sig at være flintrende ligegyldigt, om FC København har 100 mio eller 100 mia at købe ind for - superligaens niveau og omdømme sætter sin egen øvre grænse for, hvad pengene kan bruges til.
    Ærgeligt for FCK og klubbens muligheder i Europa, men egentlig et klart plus for superligaen. Den får flere og flere økonomisk velfunderede klubber, der af ovennævnte grunde kan nærme sig FCK, og ligaen har derfor de bedste forudsætninger for at bevare jævnbyrdigheden. Heldigvis
    Så kan jeg sidde med en fornemmelse af, at FCK har skuffet på transfermarkedet, for hvorfor kan vi ikke finde erstatninger af samme kaliber som Brede, Linde og Gravgaard??

    Hvor bliver mine stjerner af?????????
    Fremtiden kommer af sig selv, det gør fremskridtet ikke!!

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #186
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    ›Jeg citerer fra den trykte Jyske Vestkysten holdningen til FCK´s
    ›manglende indkøb i dette transfervindue. Da jeg ikke kan kan
    ›finde det på nettet tager jeg blot uddrag, men skal nok lade være
    ›med at tage noget ud af kontekst.





    ›Dermed pointerer Ole Bruun altså, at FCK ikke har formået at
    ›lukke de huller der er opstået på kvalificeret vis. Ganske godt
    ›set, men ikke just noget der giver en magistergrad. Derimod er
    ›det jo interessant, at en tilsyneladende objektiv person
    ›blotlægger FCK´s manglende indkøb. Han fortsætter.....



    ›Nu bliver det interessant....



    ›Enig enig. Det er svært at få spillere til maltaligaen, men
    ›hvorfor kan vi ikke tiltrække samme kvalitet igen? Der gives ikke
    ›noget endeligt svar på det fra Ole Bruun, og det er jo heller
    ›ikke hans opgave.....



    ›Så kan jeg sidde med en fornemmelse af, at FCK har skuffet på
    ›transfermarkedet, for hvorfor kan vi ikke finde erstatninger af
    ›samme kaliber som Brede, Linde og Gravgaard??

    ›Hvor bliver mine stjerner af?????????

    Jeg er egentlig ganske enig med både dig og Bruun. Men jeg har lige 2 men'er:

    1. Det er ikke ligegyldigt om FCK bruger 100 mio eller 100 mia. Man ser gang på gang gode spillere skifte til dårlige ligaer, som er villige til at betale med nogle af deres mange oliepenge. Var vi villige til at betale prisen, kunne vi få Rooney til klubben. Men vi kommer vist aldrig til at se FCK smide om sig med pengene.

    2. Nu nævner du selv Gravgaard og Brede som vi hentede i Viborg og Viking for (så vidt jeg husker) 5 og 10 mio kr. Den bedrift er der ikke noget til hindring for at gentage med det budget og de ambitioner FCK har i dette transfervindue.

  8. #187
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    ›Så kan jeg sidde med en fornemmelse af, at FCK har skuffet på
    ›transfermarkedet, for hvorfor kan vi ikke finde erstatninger af
    ›samme kaliber som Brede, Linde og Gravgaard??

    Fordi du forventer erstatninger af samme kaliber som de spillere havde da de forlod klubben istedet for da de kom? Ellers giver det ingen mening at tale om at vi ikke kan finde folk som Brede når vi lige har købt Larsson.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #188
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    ›Jeg hører til dem, der mener, at vi har en meget vel kvalificeret
    ›central midtbane med spillere som Würts, Hjalte, Kvist, Atiba og
    ›Thomas Kristensen - samt Sionko - som ret beset også burde kunne
    ›spille der. Alle i eller omkring landsholdsklasse.


    Uh ha da, vi er langt fra at være enige..

    Sionko kommer næppe til at spille central midt, så skal vi ikke pille ham ud af ligningen fra start af.. Derudover, så har jeg virkelig svært ved at se kvaliteten af de spillere du nævner, og argumentet med "landsholdsklasse" skal vel også tages med et gran salt.. Der er fx mange spillere på Morten Olsens landshold, som jeg ikke ville blive specielt begejstret for at se i den hvide trøje.. Derudover:

    Atiba er lansholdsspiller i Canada. Et landshold, hvis placering i den internationale hakkeorden, vel næppe imponerer meget. Nu kan den slags lister selvfølgelig ikke anvendes som selvstændigt argument, men vi skal godt nok langt tilbage før Atibas præstationer for FC har imponeret. Derudover er han vel først og fremmest tiltænkt en rolle uden for den centrale midt, hvorfor det vil være mærkeligt at fremhæve ham som kyndig og bærende midtbanegeneral.

    Mht. Würtz, Kvist og TK, så skal deres tilstedeværelse på det danske landshold vel først og fremmest ses som et tegn på, hvor ualmindeligt slemt, det står til med det danske landshold. Et landshold hvor selveste Retov endda også har formået at komme tæt på varmen.. I øvrigt er det nok heller ikke helt ved siden af at påpege, at spillere som Christian Poulsen, Daniel Jensen, Leon Andreasen, Thomas Kahlenberg, Kenneth Perez vel alle står forrest i køen, og at de FCs udvalgte skal kæmpe med prominente navne som Retov og Thomas Agustinussen. Derudover er Kvists deltagelse på det danske landshold vel først og frememst tiltænkt en plads som højre back - i fravær af Lars Jacobsen tilmed!

    Så er der kun Hjalte tilbage. En spiller som ikke kunne slå til i "storklubben" Heerenveen. En klub som danske klubber ynder at slå i europæiske turneringer. Jovist, bare fordi han ikke slog til i Heerenveen, kan han da godt være god for FC, men midtbanegeneral, der løfter holdet både mentalt og spillemæssigt, det bliver han altså aldrig.

    Hvis vi skal gøre os forhåbninger om europæisk succes, og har ambitioner om at dominere den danske liga, så skal der altså væsentligt mere kvaltitet ind på den centrale midt. Af de store klubber i DK, har jeg svært ved at se, hvem der har en ringere central midtbane end FC (omend de heller ikke er synderligt meget bedre).

    Måske er jeg en smule forvent efter spillere som Linde, Mykland og Peter Nielsen, men i mine øjne er det standarden, hvis jeg ikke skal blive skuffet, når transfervinduet lukker.
    Sidst redigeret af MBS : 29.07.08 kl. 14:02
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #189
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    Så reelt kan det sportsligt set faktisk vise sig at være flintrende ligegyldigt, om FC København har 100 mio eller 100 mia at købe ind for - superligaens niveau og omdømme sætter sin egen øvre grænse for, hvad pengene kan bruges til
    - Det er selvfølgelig ikke rigtigt. Så afsindig svært er det heller ikke at trække store navne til landet. Jeg indrømmer, at det formentlig er sværere, end man umiddelbart kan forestille sig - men altså, FCK bør have så meget tjek på, hvad der er muligt, og hvad der ikke er muligt, til at gå hen og blive overrasket over det. I bund og grund tror jeg stadig det handler om, hvad en klub er villig til at give i løn, bonusser sign-on-fee osv., der er afgørende for, hvem der kan tiltrækkes (indenfor rimelighedens grænser). Store navne rammer faktisk den danske liga her og der - selv her i sommer, er der kommet et par stykker. Nando Rafael og Djemba-Djemba, var indtil for en sæson eller to siden, fuldstændig urealistiske i forhold til superligaen. Det er i den forbindelse underordnet, hvor spillerne kommer fra - deres alder og det, at de med nogenlunde succes har optrådt i et par af de store europæiske ligaer, gør, at de (efter min mening) kan betegnes som store navne.

    Desuden nævner forfatteren intet om de muligheder der ligger i, at slippe tøjlerne en smule, i forhold til at turde at satse på spillere fra andre transfermarkeder, end dem FCK bevæger sig på. Det kan da godt være, at det anses som et unødigt usikkert sats, men det kan da næppe være markant ringere, end f.eks. vores 17 mio. mand fra Odense. Jeg ved ikke hvilke klubber der kan konkurreres med - men der må være spillere i ligaerne i Tjekkiet, Rumænien, Polen osv., der kan forstærke et hold som FCK, på et par af de områder, hvor der virkelig mangles.

    Ærgeligt for FCK og klubbens muligheder i Europa, men egentlig et klart plus for superligaen. Den får flere og flere økonomisk velfunderede klubber, der af ovennævnte grunde kan nærme sig FCK, og ligaen har derfor de bedste forudsætninger for at bevare jævnbyrdigheden
    - Det er simpelthen noget af det dummeste, jeg nogensinde har læst. Det er da ikke et plus for superligaen, at der gives op i forhold til at nå et højere niveau. Det menes altså at det er godt at FCK ikke kan blive bedre, da man så beholder et jævnbyrdigt og lavt liganiveau, i stedet for at stræbe alt hvad man kan efter et højere niveau, for så at trække resten af ligaen i den retning.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #190
    Hjaltefanden Slettet

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    ››Jeg hører til dem, der mener, at vi har en meget vel kvalificeret
    ››central midtbane med spillere som Würts, Hjalte, Kvist, Atiba og
    ››Thomas Kristensen - samt Sionko - som ret beset også burde kunne
    ››spille der. Alle i eller omkring landsholdsklasse.


    ›Uh ha da, vi er langt fra at være enige..

    ›Sionko kommer næppe til at spille central midt, så skal vi ikke
    ›pille ham ud af ligningen fra start af.. Derudover, så har jeg
    ›virkelig svært ved at se kvaliteten af de spillere du nævner, og
    ›argumentet med "landsholdsklasse" skal vel også tages
    ›med et gran salt.. Der er fx mange spillere på Morten Olsens
    ›landshold, som jeg ikke ville blive specielt begejstret for at se
    ›i den hvide trøje.. Derudover:

    placering i den internationale hakkeorden, vel
    ›næppe imponerer meget. Nu kan den slags lister selvfølgelig ikke
    ›anvendes som selvstændigt argument, men vi skal godt nok langt
    ›tilbage før Atibas præstationer for FC har imponeret. Derudover
    ›er han vel først og fremmest tiltænkt en rolle uden for den
    ›centrale midt, hvorfor det vil være mærkeligt at fremhæve ham som
    ›kyndig og bærende midtbanegeneral.

    ›Mht. Würtz, Kvist og TK, så skal deres tilstedeværelse på det
    ›danske landshold vel først og fremmest ses som et tegn på, hvor
    ›ualmindeligt slemt, det står til med det danske landshold. Et
    ›landshold hvor selveste Retov endda også har formået at komme tæt
    ›på varmen.. I øvrigt er det nok heller ikke helt ved siden af at
    ›påpege, at spillere som Christian Poulsen, Daniel Jensen, Leon
    ›Andreasen, Thomas Kahlenberg, Kenneth Perez vel alle står forrest
    ›i køen, og at de FCs udvalgte skal kæmpe med prominente navne som
    ›Retov og Thomas Agustinussen. Derudover er Kvists deltagelse på
    ›det danske landshold vel først og frememst tiltænkt en plads som
    ›højre back - i fravær af Lars Jacobsen tilmed!

    Retov er et udmærket eksempel. En spiller med landsholdspotentiale, som i en længere periode sejlede rundt i en klub, hvor der ikke var styr på noget som helst på trænersiden. I foråret, hvoir holdet fik mere kontinuitet, blomstrede han op sammen med holdet og fik sig en kontrakt i en af Europas stærkeste ligaer. Hans landskamp i foråret var absolut også godkendt. Forskellen i niveau mellem ham og Anders Svensson, må p.t. siges at være marginal - om ikke til Retovs fordel.

    Vi har lignende og bedre talenter i truppen til central midt. Med Kvist som den med det største potentiale p.t. Hvorfor ikke bruge dem i stedet for at skaffe nye på samme niveau eller ringere og dermed underminere det, som vores midtbane har allermest brug for lige nu: Kontiuitet, koncept og fremadrettet, konstruktivt arbejde.

    Næ, lad os få noget hovedspilsstyrke i modstandernes felt - DET mangler vi!

  15. #191
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    Djiby Fall og Svensson ville være guld.

    De midtbane spillere vi har ligner hinanden formeget, og ja mangler en general. Enten skal vi have en meget defensivt orienteret spiller ala Linderoth, eller også en mere offensiv kreatør som Svensson, begge skal dog have det til fælles at de har leder egenskaber.

    Kvist,Hjalte og Wurtz og til dels ogsaa TK er for meget balance spillere til at spille sammen IMO.

  16. #192
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    >Retov er et udmærket eksempel. En spiller med landsholdspotentiale, som i en længere periode sejlede rundt i en klub, hvor der ikke var styr på noget >som helst på trænersiden. I foråret, hvoir holdet fik mere kontinuitet, blomstrede han op sammen med holdet og fik sig en kontrakt i en af Europas >stærkeste ligaer. Hans landskamp i foråret var absolut også godkendt. Forskellen i niveau mellem ham og Anders Svensson, må p.t. siges at være >marginal - om ikke til Retovs fordel.

    2 ting:
    1. Uden at fluekneppe så er Retov skiftet til Hansa Rostock som nu er at finde i 2. bundessligaen og det er sgu næppe noget stort skridt op af karrierens rangstie og ihvertfald ikke at betegne som en af verdens bedste ligaer.

    2. Retov talte vel nærmest sig selv på landsholdet igen og med en Daniel Jensen, Christian Poulsen, Kahlenberg m.fl bør han i min optik ikke se skyggen af landsholdet medmindre han eksploderer i niveau i 2. bundessligaen.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #193
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,674

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    Retov er et udmærket eksempel. En spiller med
    landsholdspotentiale, som i en længere periode sejlede rundt i en
    klub, hvor der ikke var styr på noget som helst på trænersiden. I
    foråret, hvoir holdet fik mere kontinuitet, blomstrede han op
    sammen med holdet og fik sig en kontrakt i en af Europas
    stærkeste ligaer.
    Retov spillede et fint forår, dog ikke bedre end han endte i en 2. Bundesligaklub.

    Hans landskamp i foråret var absolut også
    godkendt. Forskellen i niveau mellem ham og Anders Svensson, må
    p.t. siges at være marginal - om ikke til Retovs fordel.
    Hehe. Marginal? Ahh, det er vist lige at presse citronen. Anders Svensson manden med 93 landskampe og som under det netop overstået EM var svenskernes styrmand på midtbanen. Retov havde aldrig kunne ha' løftet den opgave.

    Vi har lignende og bedre talenter i truppen til central midt. Med
    Kvist som den med det største potentiale p.t. Hvorfor ikke bruge
    dem i stedet for at skaffe nye på samme niveau eller ringere og
    dermed underminere det, som vores midtbane har allermest brug for
    lige nu: Kontiuitet, koncept og fremadrettet, konstruktivt
    arbejde.
    Vores midtbane mangler i den grad noget, som du ikke har listet op, og som ingen af vores nuværende midtbanespillere besidder, nemlig lederegenskaber. Vi har en central midtbane bestående af drenge, drenge som det sidste års tid, og i starten af denne sæson, stadig ikke har vist at de har evnerne og nosserne til at løfte opgaven på den centrale midtbane. Vi er de sidste fem måneder konstant blevet overspillet på den centrale midtbane, og nu mangler vi endda vores bedste fra sidste sæson, Silba. Würtz, hvis han kommer tilbage til AaB-niveau, kan måske blive en succes. Men TK mangler en 'Linde' og Hjalte + Kvist bliver aldrig løsningen på vores midtbane problemer, dertil er de begge alt for anonyme.

    Hvorfor satse på tre midtbanespillere, der ikke har kunne løse opgaven siden Linde forlod os? Hvorfor bygge vores akse på holdet op med anonyme 'medgangsspillere'? Det virker ærligt talt en smule idiotisk.

    -H&A

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #194
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    ›Djiby Fall og Svensson ville være guld.

    - Jeg ved ikke om det ville blive anset som et nederlag, at hente en spiller som Djiby Fall, der åbenbart er alt det Ståle ikke ønsker en angriber skal være, men samtidig er alt det, hans koncept har udviklet sig til at mangle.

    Jeg er selvfølgelig enig i, at Svensson ville være en god signing. Eller rettere, det tror jeg, det ville vise sig at være. Med en type som ham på den centrale midt - en lederskikkelse og et offensivt omdrejningspunkt, tror jeg også at man ville kunne få større udbytte af f.eks. Würtz, der, tror jeg, ville kunne fungere fint som spoiler.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #195
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Den store transfertråd 2008, vol. III: Får vi DKs bedste trup?

    ›Vi har lignende og bedre talenter i truppen til central midt. Med
    ›Kvist som den med det største potentiale p.t. Hvorfor ikke bruge
    ›dem i stedet for at skaffe nye på samme niveau eller ringere og
    ›dermed underminere det, som vores midtbane har allermest brug for
    ›lige nu: Kontiuitet, koncept og fremadrettet, konstruktivt
    ›arbejde.

    Som jeg prøvede at argumentere for i mit indlæg, så skal vi ikke bruge dem vi har, fordi de ikke har et ordentligt niveau. Vi skal selvfølgelig ikke købe nogen, der har samme niveau, som dem der allerede render rundt i truppen, hvorfor det netop især var helt hul i hovedet at købe Würtz.

    Vi mangler gennemslagskraft på den centrale midt. Kort og godt. Det er det vi allermest har brug for lige nu. En der kan binde det hele sammen, og som kan "sætte sig" på midtbanen, selv når vi møder klubber i europæisk sammenhæng. Denen opgave kan Kvist langt fra løfte. Skal han have en plads på holdet, bør det være ved siden af en gennemrutineret spiller ala Linde. Specielt det "koncept" som du efterlyser, kræver en der svinger taktstokken fuldstændigt selvfølgeligt. Den eneste der formår det i vores nuværende trup er Jesper C. og ham ser jeg helst i målet.

    ›Næ, lad os få noget hovedspilsstyrke i modstandernes felt - DET mangler vi!

    Sammenlignet med de øvrige danske klubber har vi et overlegent angreb. Selv når vi snakker hovedstødsstyrke, er det noget, vi savner langt mere på den centrale midt end i angrebet.
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 741
    Sidste Meddelelse: 17.07.08, 21:00
  2. Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!
    By thundersen in forum De korte linier
    Svar: 656
    Sidste Meddelelse: 04.07.08, 13:42

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •