Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 30

Emner: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    19

    Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    Så skal vi endnu en gang til det kronjyske hvor Randers FC er klar til at tage imod løverne fra København. Senest kamp mod Randers tabte vi på et fint drømmehug af Fabinho i det 87.min. Fabinho er siden hen skiftet til Herfølge.

    Randers startede superligaen med en sikker sejr over et meget tamt AGF-hold hvor især en Tidiane Sane brillerede med to scoringer.

    FCK har to mulige superliga debutanter forud kampen i det kronjyske. Cesár Santin har i dag fået sin opholdstilladelse og derfor klar til sin første kamp for løverne. Desuden er Peter Larsson ligeledes mulig debutant i kampen mod et Randers hold med selvtilliden i orden.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    Først trupperne:

    FC København
    Jesper Christiansen, Zdenek Pospech, Niclas Jensen, Hjalte Nørregaard, Ulrik Laursen, Ailton Almeida, William Kvist, Morten Nordstrand, César Santin, Peter Larsson, Atiba Hutchinson, Thomas Kristensen, Oscar Wendt, José Junior, Libor Sionko, Mathias Zanka Jørgensen, Danni Jensen, Nathan Coe

    Randers FC
    Kevin Stuhr Ellegaard, Peter Friis Jensen, Emil Ousager, Søren Pedersen, Allan Olesen, Robert Arzumanyan, Ralf Pedersen, Jan Frederiksen, Issah Ahmed, Lee Nguyen, Kenneth Møller Pedersen, Tidiane Sane, Carsten Fredgaard, Tiago Tangino, Alain Behi, Søren Berg, Bédi Buval, Marc Bygaard, Christian Andreasen.

    For mig ligner det (desværre) mest en uafgjort. FC København burde kunne slå dette Randers-mandskab under normale omstændigheder, men med tre nye spillere i truppen, der først skal spilles ind, må man nok sænke forventningerne. I overvejelserne skal man naturligvis også tage sidste års opgør med - ikke mindst Randers-sejren i Parken samt i sorte april. Derudover kom Randers fint fra start med en 3-1 sejr over AGF, mens FCK - i en underholdende kamp - med hiv og sving og lidt held fik en 1-0 sejr over Esbjerg på hjemmebane.

    Forhåbentlig bliver kampen ligeså underholdende, og forhåbentlig får Santin og Larsson begge en fornuftig debutkamp. Mon ikke Ståle holder dem begge på bænken fra start? Eller tør han satse hele butikken og spille med både Larsson og Santin fra start (+ Kristensen)? Og hvad sker der med den centrale midtbane, hvor de to pladser vel skal besættes med enten Hjalte, Kvist, Atiba eller Kristensen. Endelig er der angrebet, hvor Nordstrand formentlig er sikker på en plads i startopstillingen -ikke mindst i lyset af reglerne om brugen af ikke-EU-spillere. Det bliver spændende at se.

    En FCK-startopstilling kunne være den sikre, men også forsigtige: Christiansen, Pospech, Zanka, Laursen, Wendt, Sionko, Kvist, Hjalte, Atiba, Nordstrand, Ailton

    ...eller måske den lidt mere uforudsigelige og sprælske: Christiansen, Pospech, Larsson, Laursen, Wendt, Sionko, Kvist, Kristensen, Santin/Atiba, Nordstrand/Junior og Junior/Ailton.

    Spillerne og Solbakken ser frem til kampen:

    Hjalte: "Vi har klart revanche til gode. Jeg synes, Randers har et godt hold, men jeg synes også vi ser meget skarpe ud til træning, og vi vil give alt for at får tre point med hjem fra Jylland."

    Larsson: "Det er selvfølgelig op til cheftræneren, men jeg er klar, hvis han vil bruge mig. Jeg var selvfølgelig lidt nervøs og spændt før den første træning fredag, men jeg er blevet taget rigtig godt imod,,og nu glæder jeg mig bare til kom i gang og spille for min nye klub."

    Ståle: "Randers er et stærkt hjemmehold, og det er en vældig tricky kamp for os. Vi ved, at vi virkelig skal kæmpe i samtlige 90 minutter, hvis vi skal få noget ud af kampen."

    Hos Randers er Marc Nygaard tilbage i truppen efter en spilledags karantæne. Ståle siger i den anledning: "Vi ved, at han kan gå hen og være en trussel i luften. Det er en svær udekamp så tidligt på sæsonen."
    Sidst redigeret af Don J. : 26.07.08 kl. 13:23

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    942

    Re: Optakt: Randers FC - FC København

    Træning i går indikerede en startopstilling med:

    Jesper

    Pospa
    Larsson
    Laursen
    Wendt

    Sionko
    Kvist
    Hjalte
    Atiba

    Ailton
    Nordstrand.

    Det var dog før man vidste om Santin havde fået arbejdstilladelsen, men jeg tvivler på at det ændrer på ovennævnte at han nu er med i truppen.

    WII
    Tilskuer

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Optakt: Randers FC - FC København

    For mig ligner det (desværre) mest en uafgjort. FC
    ›København burde kunne slå dette Randers-mandskab under normale
    ›omstændigheder, men med tre nye spillere i truppen, der først
    ›skal spilles ind, må man nok sænke forventningerne. I
    ›overvejelserne skal man naturligvis også tage sidste års opgør
    ›med - ikke mindst Randers-sejren i Parken samt i sorte april.
    ›Derudover kom Randers fint fra start med en 3-1 sejr over AGF,
    ›mens FCK - i en underholdende kamp - med hiv og sving og lidt
    ›held fik en 1-0 sejr over Esbjerg på hjemmebane.


    Det var nu i Randers :-)


    ›Forhåbentlig bliver kampen ligeså underholdende, og forhåbentlig
    ›får Santin og Larsson begge en fornuftig debutkamp. Mon ikke
    ›Ståle holder dem begge på bænken fra start? Eller tør han satse
    ›hele butikken og spille med både Larsson og Santin fra start (+
    ›Kristensen)? Det bliver spændende at se.

    ›En FCK-startopstilling kunne være den sikre, men også forsigtige:
    ›Christiansen, Pospech, Zanka, Laursen, Wendt, Sionko, Hjalte,
    ›Kristensen, Atiba, Nordstrand, Ailton


    Ud fra træningen så starter Larsson inde i stedet for Zanka.


    ›...eller måske den lidt mere uforudsigelige og sprælske:
    ›Christiansen, Pospech, Larsson, Laursen, Wendt, Sionko, Atiba,
    ›Kristensen, Santin, Junior, Ailton.

    ›Hos Randers er Marc Nygaard tilbage i truppen efter en spilledags karantæne.


    Og han kan blive en udfordring. Efter en sløv start og siden en skade, så kom Nygaard virkelig i gang. Spændende hvordan Larsson matcher ham, selvom de fleste dueller nok bliver mod Laursen.
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    626

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    Sorry - dit indlæg skulle selvf. være forblevet som trådstarter - håber du bærer over med os.
    In 1972 a crack commando unit was sent to prison by a military court for a crime they didn't commit. These men promptly escaped from a maximum security stockade to the Los Angeles underground. Today, still wanted by the government, they survive as soldiers of fortune. If you have a problem — if no one else can help — and if you can find them — maybe you can hire Debatredaktionen

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Optakt: Randers FC - FC København

    ›Træning i går indikerede en startopstilling med:

    ›Jesper

    ›Pospa
    ›Larsson
    ›Laursen
    ›Wendt

    ›Sionko
    ›Kvist
    ›Hjalte
    ›Atiba

    ›Ailton
    ›Nordstrand.

    ›Det var dog før man vidste om Santin havde fået
    ›arbejdstilladelsen, men jeg tvivler på at det ændrer på
    ›ovennævnte at han nu er med i truppen.

    ›WII

    Den opstilling virker sandsynlig, og så kan der forhåbentlig sættes skub på med potentielle indskiftninger af Junior, Thomas Kristensen og måske Santin.
    Jeg håber at Atiba er et gear eller to højere opppe end tilfældet var mod Esbjerg.
    Gad godt se Kvist der i stedet for og så Thomas Kristensen på midtbanen. Det ville gøre det en anelse mere offensivt. Det brude vi kunne praktisere, for upåagtet af Randers´s premiere sejr, så kommer de næppe stormende.

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    58

    Re: Optakt: Randers FC - FC København

    ›Gad godt se Kvist der i stedet for (Atiba) og så Thomas Kristensen på
    ›midtbanen. Det ville gøre det en anelse mere offensivt. Det brude
    ›vi kunne praktisere, for upåagtet af Randers´s premiere sejr, så
    ›kommer de næppe stormende.


    Hvordan kan Kvist på venstre kant være mere offensivt end hvis Atiba spiller der? Atiba er langt mere udfordrende end Kvist, og Kvist har klart sine stærkeste forcer inde i midten. Hvis Kvist absolut skulle spille en position på kanten, burde det være højre midtbane, men der er vi heldigvis dækket godt ind med Sionko.. Kvist og Thomas Kristensen ville være en spændende konstellation på den centrale midtbane. Så kan Ståle (for man ved han gør det!!) sætte Hjalte ind når vi er foran og bolden skal flyttes rundt uden vi skal skabe noget.

    Forza FC!

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Optakt: Randers FC - FC København

    ››Gad godt se Kvist der i stedet for (Atiba) og så Thomas Kristensen på
    ››midtbanen. Det ville gøre det en anelse mere offensivt. Det brude
    ››vi kunne praktisere, for upåagtet af Randers´s premiere sejr, så
    ››kommer de næppe stormende.


    ›Hvordan kan Kvist på venstre kant være mere offensivt end hvis
    ›Atiba spiller der? Atiba er langt mere udfordrende end Kvist, og
    ›Kvist har klart sine stærkeste forcer inde i midten. Hvis Kvist
    ›absolut skulle spille en position på kanten, burde det være højre
    ›midtbane, men der er vi heldigvis dækket godt ind med Sionko..
    ›Kvist og Thomas Kristensen ville være en spændende konstellation
    ›på den centrale midtbane. Så kan Ståle (for man ved han gør
    ›det!!) sætte Hjalte ind når vi er foran og bolden skal flyttes
    ›rundt uden vi skal skabe noget.

    ›Forza FC!

    Jeg synes nu ikke at jeg gav indikationer af, at jeg opfatter Kvist som værende mere offensiv end Atiba?

    Jeg gav udtryk for at Atiba virker formsvag og han glider jo heller ikke til baglinjen og slår et indlæg da han er højrebenet og ikke er naturligt placeret på venstre midt.
    Det samme gør sig gældende med Kvist, så jeg mener at man på dagen kunne sætte den mest formstærke af de to ind, og det mener jeg pt at Kvist er.

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Optakt: Randers FC - FC København

    ›Det var dog før man vidste om Santin havde fået
    ›arbejdstilladelsen, men jeg tvivler på at det ændrer på
    ›ovennævnte at han nu er med i truppen.


    I og med vores venstrekant med Atiba og vores angreb ser ganske godt ud lige pt, så starter Santin næppe på banen. Men han skal da nok komme ind med 20-30 minutter tilbage hvis alt går som planlagt.

    Men det er nu altid sjovt når de spillere man køber ind starter på bænken - opstart eller ej. Det virker ret sandsynligt at Larsson vurderes som det store scoop her i vinduet og den eneste af de foreløbig 3 der reelt forstærker holdet.

    Men sådan er der jo så meget *græder*.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    143

    Re: Optakt: Randers FC - FC København

    ›Det var dog før man vidste om Santin havde fået
    ››arbejdstilladelsen, men jeg tvivler på at det ændrer på
    ››ovennævnte at han nu er med i truppen.


    ›I og med vores venstrekant med Atiba og vores angreb ser ganske
    ›godt ud lige pt, så starter Santin næppe på banen. Men han skal
    ›da nok komme ind med 20-30 minutter tilbage hvis alt går som
    ›planlagt.

    ›Men det er nu altid sjovt når de spillere man køber ind starter
    ›på bænken - opstart eller ej. Det virker ret sandsynligt at
    ›Larsson vurderes som det store scoop her i vinduet og den eneste
    ›af de foreløbig 3 der reelt forstærker holdet.

    ›Men sådan er der jo så meget *græder*.


    Selvom visse folk måske finder det usandsynligt, så tror jeg faktisk Ståle har tænkt, at det er ret risikabelt at starte med 3 nye spillere inde, når man lige har mistet så meget rutine omkring holdet.

    Især når andre på holdet ikke virker 100% integreret (Ulrik Laursen, Ailton, Junior).

    Uden at have set(!) Santin spille, så virker det som om han godt kan tage pladsen fra Atiba/Kvist. Eller bare spille offensiv midt, selvom jeg nu tvivler på Ståle stiller op i en diamant.

    Kan ikke forstå hvordan et luksusproblem kan være så negativt. Folk har skreget efter bredde, og når den så kommer, så græder en som Pillefaxe?

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Optakt: Randers FC - FC København

    ›Selvom visse folk måske finder det usandsynligt, så tror jeg
    ›faktisk Ståle har tænkt, at det er ret risikabelt at
    ›starte med 3 nye spillere inde, når man lige har mistet så meget
    ›rutine omkring holdet.


    Så hvis de spillere man mister er de bedste man har, så skal man hente nogle dårligere erstatninger så de ikke skal starte på banen for ikke at smadre kontinuiteten...?

    Og hvorfor understreger du "tænkt"...? Er I måske A eller hvad?

    ›Især når andre på holdet ikke virker 100% integreret (Ulrik
    ›Laursen, Ailton, Junior).


    Njoh både Laursen og Junior har ikke været her særligt lang tid, så integreret er de vel heller ikke 100%. Til den snak hører dog langt mere en som Pospech, der ser ud til at lide alvorligt under at han ikke forstår en bjælde af hvad der blir sagt omkring ham. Ydermere er han ganske ringe mand mod mand, hvilket er bekymrende. Ailton forstår jeg dog ikke hvorfor du skal hive frem. Han er ganske integreret, han fatter bare ikke taktisk fodbold.

    Laursen tror jeg blir stærk sammen med Larsson, og ville også ha været det med Gravgaard. Det er ikke alle der kan gå ind og kommandere med folk fra dag 1 - og det er så absolut en nøgle til hans spil at kunne hundse med folk. Lissom Linderoth.

    ›Uden at have set(!) Santin spille, så virker det som om han godt
    ›kan tage pladsen fra Atiba/Kvist. Eller bare spille offensiv
    ›midt, selvom jeg nu tvivler på Ståle stiller op i en diamant.


    Han er venstre wing eller frontangriber... Bare fordi han kan spille en offensiv kant betyder det jo ikke han kan spille centralt. Hvis vi stiller op i en diamant så blir det i øvrigt nok nærmere Atiba og måske Nordstrand der i så fald skulle spille den offensive midt.

    ›Kan ikke forstå hvordan et luksusproblem kan være så negativt.
    ›Folk har skreget efter bredde, og når den så kommer, så græder en
    ›som Pillefaxe?


    Nu har vi vel stadig den samme bredde som vi har haft et stykke tid, men når vi sælger de bedste spillere skal vi altså ikke ud og lave breddekøb. 3 af vores absolut største profiler de sidste år, muligvis i hele FCKs historie, er lige blevet solgt og så køber man konservativt ind...? De skal dæleme overraske før vi kan kalde dem forstærkninger. Havde vi ikke solgt nogen af de tre ville max Larsson spille regelmæssigt - og det er ikke et godt tegn.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    923

    Re: Optakt: Randers FC - FC København

    Det er mærkeligt at argumentere for "kontinuitet" på holdet, når spillet i over et halvt år har været helt til rotter, sidste uges kamp ingen undtagelse.

    Om noget burde træneren da med alle midler kæmpe for at bryde den "kontinuitet", inklusive umådeholden brug af dyrt-indkøbte stjerner (som det påståes).
    Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom - Danny Blanchflower

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,727

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    Det er godt nok pinligt at Ulrik Laursen er vores kaptajn med sådan en indsats han igen ligger for dagen.

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    376

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    ›Det er godt nok pinligt at Ulrik Laursen er vores kaptajn med
    ›sådan en indsats han igen ligger for dagen.


    Øhh hvad gjorde han galt?? han vandt stort set alle nærkampe. At han så ikke kan lave en aflevering på en halv bane længde er så desværre ikke nyt for en forsvars spiller.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    740

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    ››Det er godt nok pinligt at Ulrik Laursen er vores kaptajn med
    ››sådan en indsats han igen ligger for dagen.


    ›Øhh hvad gjorde han galt?? han vandt stort set alle nærkampe. At
    ›han så ikke kan lave en aflevering på en halv bane længde er så
    ›desværre ikke nyt for en forsvars spiller.


    Laursen følger slet ikke sin spiller som løber ned og scorer. Det er en kæmpe brøler og ikke den første fra Hr. Laursen.

    Jeg er sikker på at han er en god forsvarsspiller men han skal snart til at vise det høje niveau vi ved han har.
    Zanka-Mania

  22. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: OB - København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 07.12.09, 19:42
  2. Optakts- kamptråd F.C. København - Randers FC
    By thimhj in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 01.06.09, 10:24
  3. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29
  4. Optakts- og kamptråd: Randers - FCK
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.04.08, 21:13
  5. Optakts- og kamptråd: OB - FC København
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 15.04.08, 12:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •