Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 30 af 30

Emner: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    517

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    ›Laursen følger slet ikke sin spiller som løber ned og scorer. Det
    ›er en kæmpe brøler og ikke den første fra Hr. Laursen.

    ›Jeg er sikker på at han er en god forsvarsspiller men han skal
    ›snart til at vise det høje niveau vi ved han har.
    Laursen spillede en udemærket kamp i min bog. Noget helt andet er at Atiba igen får fuld spilletid, han tilføjer absolute ingenting til spillet udover en opbremsning af alt vores spil. Hans bevægelser med bolden er for kluntede, og når han absolute skal have minimum 5 berøringer før han sender den videre, og de berøringer bliver gjort i Atiba tempo, så stopper flowet fuldstændigt.

    Jeg forstår overhovedet ikke udskiftningen af Ailton hvor Junior kommer ind. Han burde have pillet Atiba ud, sat Thomas Kristensen ind, og samtidigt skiftet Nordstrand, som også spillede en aldeles anonym kamp, og sat Junior ind i stedet.

    Man kan ikke lade være med at tro, at Ståle har sine favoritter (Hjalte, Atiba og Nordstrand).

  2. De følgende 12 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    88

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    ›Laursen spillede en udemærket kamp i min bog. Noget helt andet er
    ›at Atiba igen får fuld spilletid, han tilføjer absolute ingenting
    ›til spillet udover en opbremsning af alt vores spil. Hans
    ›bevægelser med bolden er for kluntede, og når han absolute skal
    ›have minimum 5 berøringer før han sender den videre, og de
    ›berøringer bliver gjort i Atiba tempo, så stopper flowet
    ›fuldstændigt.

    ›Jeg forstår overhovedet ikke udskiftningen af Ailton hvor Junior
    ›kommer ind. Han burde have pillet Atiba ud, sat Thomas Kristensen
    ›ind, og samtidigt skiftet Nordstrand, som også spillede en
    ›aldeles anonym kamp, og sat Junior ind i stedet.

    ›Man kan ikke lade være med at tro, at Ståle har sine favoritter
    ›(Hjalte, Atiba og Nordstrand).

    Jeg kan ikke være mere enig. Det er også Atiba der formår at lave et totalt håbløst boldtab på midtbanen via en aflevering direkte til Randers, som resulterede i målet til 1-0. Jeg tror det er ved at være på tide, at Atiba skal have nye udfordringer andetsteds eller et længere ophold på bænken.

    Vedr. Nordstrand. Manden arbejder stenhårdt for tingene, hatten af for det. Men han kommer frem til absolut intet - han er alt for let at dække ud af kampen. Jeg så meget gerne, at Ståle sætte Ailton og Junior på toppen sammen nogle kampe, samt ind med Santin i stedet for Atiba.

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    923

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    ›Laursen spillede en udemærket kamp i min bog. Noget helt andet er
    ›at Atiba igen får fuld spilletid, han tilføjer absolute ingenting
    ›til spillet udover en opbremsning af alt vores spil. Hans
    ›bevægelser med bolden er for kluntede, og når han absolute skal
    ›have minimum 5 berøringer før han sender den videre, og de
    ›berøringer bliver gjort i Atiba tempo, så stopper flowet
    ›fuldstændigt.

    ›Jeg forstår overhovedet ikke udskiftningen af Ailton hvor Junior
    ›kommer ind. Han burde have pillet Atiba ud, sat Thomas Kristensen
    ›ind, og samtidigt skiftet Nordstrand, som også spillede en
    ›aldeles anonym kamp, og sat Junior ind i stedet.

    ›Man kan ikke lade være med at tro, at Ståle har sine favoritter
    ›(Hjalte, Atiba og Nordstrand).
    Laursen spiller generelt en ok kamp, men specifikt er han direkte (med)skyldig i målet da han slipper Buval helt på et afgørende tidspunkt. Det kan man simpelthen ikke tale sig ud af.

    Laursens problem overordnet set fra foråret er ikke at han som sådan spiller lort (omend han ikke er tæt på Bredes eller endda Gravgaards niveau) men snarere at han hver kamp er involveret i enkeltsituationer, som forbavsende ofte koster mål.

    Det er ikke acceptabelt for en spiller til den pris, for en spiller med den rutine og slet ikke for en anfører.
    Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom - Danny Blanchflower

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    454

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    ›Laursen spiller generelt en ok kamp, men specifikt er han direkte
    ›(med)skyldig i målet da han slipper Buval helt på et afgørende
    ›tidspunkt. Det kan man simpelthen ikke tale sig ud af.

    ›Laursens problem overordnet set fra foråret er ikke at han som
    ›sådan spiller lort (omend han ikke er tæt på Bredes eller endda
    ›Gravgaards niveau) men snarere at han hver kamp er involveret i
    ›enkeltsituationer, som forbavsende ofte koster mål.

    ›Det er ikke acceptabelt for en spiller til den pris, for en
    ›spiller med den rutine og slet ikke for en anfører.

    Ser vores nye mand ikke også lidt passiv ud ved afleveringen? For mig at se kunne han godt have gået lidt efter den...........

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #20
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    51

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    Enig. Laursen er ofte involveret i enkeltsituationer, som koster mål, men nu hvor det efterhånden er sket nogle gange, kan det simpelthen ikke være en tilfældighed.

    Eksempel1: En modstander har bolden lige udenfor feltet. Laursen går ikke op og presser, men bakker og bakker, indtil modstanderen skyder på mål. Laursen befinder sig nu i en position, hvor han totalt tager udsynet for JC, og så kan han jo passende vende siden til - for ikke at blive ramt af bolden. Det gør han nu alligevel, og resten er historie (eller historier - for det skete mere end én gang i foråret).

    Eksempel2: Selv om han netop har konstateret, at Katongo pt. befinder sig ca. en meter på den rigtige side, forsøger Laursen at trække offside - det kunne jo være, at linjevogteren ville lave en fejl eller JC klare situationen for ham.

    Eksempel3: I går. Hvorfor slipper han Buval? Hvorfor prøver han ikke at komme først på bolden eller bare genere Buval en lille smule?

    Når Laursen så ofte er involveret i enkeltsituationer, som koster mål, skyldes det i min optik, at han optræder med en forbløffende mangel på engagement. Sådan har det været, siden han startede, og jeg fatter ikke, at manden nu er blevet forfremmet til at være anfører.
    Faxe ud af fodbold

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #21
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    ›Ser vores nye mand ikke også lidt passiv ud ved afleveringen? For
    ›mig at se kunne han godt have gået lidt efter den...........

    Vores nye mand - Peter Larsson - redder det ene point og virker iøvrigt som en rigtig 'do or die' type,
    så hvis han havde muligheden? Er jeg ganske sikker på at han havde forsøgt at forhindre Randers i at få scoret.

    -orb
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #22
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    376

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    ›››Det er godt nok pinligt at Ulrik Laursen er vores kaptajn med
    ›››sådan en indsats han igen ligger for dagen.
    ››
    ››
    ››Øhh hvad gjorde han galt?? han vandt stort set alle nærkampe. At
    ››han så ikke kan lave en aflevering på en halv bane længde er så
    ››desværre ikke nyt for en forsvars spiller.


    ›Laursen følger slet ikke sin spiller som løber ned og scorer. Det
    ›er en kæmpe brøler og ikke den første fra Hr. Laursen.

    ›Jeg er sikker på at han er en god forsvarsspiller men han skal
    ›snart til at vise det høje niveau vi ved han har.

    Det går stærkt, han løber i laursen blinde vinkel. Bolden passere i det lille felt.

    Det hele starter med en kæmpe hjerne blødning af AH oppe på midten. Der efter får fredgaard lov til næsten upressede at spille bolden helt ind gennem det lille felt. En bold som både larsson, JC og laursen burde har taget men var hvist det man kalder en kommunikation's fejl. Ud over den fejl synes jeg faktisk de gjorde det ganske fornuftigt.
    Så gi laursen skylden er ikke helt forkert. Mn det hele starter ved AH som jeg mener bære dn største del af skylden. Han bringer forsvaret i ubalance ved at miste en bold mens vi er på vej frem.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #23
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    227

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    Jeg ved at følgende er ilde hørt, men jeg er efterhånden ved at være lidt træt af Sionkos egotrip. 9 ud af 10 gange skyder han på mål istedet for at forsøge at lave et oplæg til en bedre placeret spiller.

    Jeg tror at en skudstatistik for FCK's spillere vil vise at Sionko står for over halvdelen af vores skud på mål - og ja, nogle af dem går ind, men det er fandme mange der ikke går ind.

    Han skal lære at spille sine medspillere noget oftere, istedet for at forsøge sig fra mere eller mindre latterlige/sindsyge vinkler.

    Jeg spiller selv fodbold, så jeg ved at også medspillerne blive frustreret over sådan en solo mentalitet!

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #24
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    376

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    ›Jeg ved at følgende er ilde hørt, men jeg er efterhånden ved at
    ›være lidt træt af Sionkos egotrip. 9 ud af 10 gange skyder han på
    ›mål istedet for at forsøge at lave et oplæg til en bedre placeret
    ›spiller.

    ›Jeg tror at en skudstatistik for FCK's spillere vil vise at
    ›Sionko står for over halvdelen af vores skud på mål - og ja,
    ›nogle af dem går ind, men det er fandme mange der ikke går ind.

    ›Han skal lære at spille sine medspillere noget oftere, istedet
    ›for at forsøge sig fra mere eller mindre latterlige/sindsyge
    ›vinkler.

    ›Jeg spiller selv fodbold, så jeg ved at også medspillerne blive
    ›frustreret over sådan en solo mentalitet!

    Sorry, men det er squ noget af det jeg kan li ved ham. Han er jo den eneste der skyder, og han squ lige så mange indlæg og tvær afleveringer.

  18. #25
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007
    Indlæg
    224

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    Forstår simpelthen ikke den kritik af nordstrand. Hvorfor skal folk brokke sig over at have en spiller der kæmper 100% for holdet. Ang. at han ikke kommer frem til noget, kan jo hænge sammen med at han har en anden rolle i fck end han havde i fcn. Han kommer ikke frem til meget nej, men han er den person som er allermest med når det kommer til at bygge et angreb op. De andre angriber vi har, er sq ikke så meget for at flytte sig ned ad banen. Ailton er ved at være der. Noget andet er hvis du ser hans løb på banen, kan jeg fandme godt forstå at han nogen gange bliver lidt irriteret på sine medspiller der aldrig nogensinde kunne finde på at spille den i dybden til ham langs jorden, eller på det tidspunkt hvor han starter sit løb. Jeg synes at ham og ailton skal have chancen sammen op foran. Og ikke bare 1-2 kampe og så ud. Gi dem tid, også selvom de ikke scorer. Plus nord ser måske anonym ud fordi han ikke lige afdribbler 5 mand af før han gir bolden videre til en af sine medspillere. Han afleverer klogt og løber videre i position for at gøre sig spilbar igen.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #26
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    179

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    ›Jeg spiller selv fodbold, så jeg ved at også medspillerne blive
    ›frustreret over sådan en solo mentalitet!

    Jeg er meget enig i din kritik af Sionko, som jeg dog ellers er meget begejstret for... Det kan være at jeg så spøgelser, men fra sofaen lagde jeg igår mærke til, at flere gange hvor Sionko havde forsøgt på egen hånd, så man efterfølgende Juinor eller Nordstrand slå kraftigt ud med armene... Jeg lagde ikke mærke til samme tendens hos Ailton, men han har jo heller ikke noget at lade nogen høre endnu...

  21. #27
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    Jeg vil prøve at komme med min analyse af spillet i mod randers.
    og flere steder vil jeg nok bevæge mig ud på dybt vand i forhold til hvad mange mener grundet en overbevisning. men jeg tror ikke på overbevisninger. fordi en spiller præstere dårligt i en periode er man ikke nødvendigvis en dårlig spiller.

    Synes ailton spiller en god kamp indtil han bliver taget ud. han er sikkerheden den eneste gang han mister bolden er han helt alene med 5 mand om sig og ingen løber for ham. Jeg må indrømme at ailton for mig ligner en mand der har det vi har brug for. og det undre mig ståle bliver ved med at holde fast i to små oppe foran. for mig er ailton og junior selvskrevne som startet Specielt junior som score mål!

    Samtidig er det mig en gåde at atiba starter inde hver gang. han viser ingen ting og han dræber vores opspil han skal bruge alt for mange bold berøringer. og i mod randers er han direkte skyld i mål!

    Samtidig dækker han ikke sin fløj. dette er også et problem med sionko. vores fløje er for frie det ender med vi har 4 centrale midtbane spillere. hvilket gør arbejdet for pospech og wendt utroligt svært. i mod randers kan overlaps af backs vel tælles på en hånd. hvilket vidner om vi slet ikke får gjort banen bred!

    Jeg kunne godt tænkte mig at se sionko få lidt strammere tøjler. så vi kan få pospech med. og så se atiba få en tur på bænken så han lige kan få tænkt lidt over om han kan gøre noget bedre!.
    forsvaret vil jeg ikke helt kommentere på. wendt og pospech har det utrolig svært da de skal dække kæmpe områder. og ulrik og lars var begge nye i denne sæson.. så det skal lige spilles sammen
    written by Zeez

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #28
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    >Samtidig er det mig en gåde at atiba starter inde hver gang. han viser ingen ting og han dræber vores opspil han skal bruge alt for mange bold berøringer. og i mod randers er han >direkte skyld i mål!

    Atiba virker selvskreven til det hold og med en købssum på omkring 45 mill som vi øjensynligt forlanger for ham, er der noget der indikerer at han er MEGET vigtigt for holdet.
    Jeg har svært ved at pege på den mands naturlige og rette placering på banen, for på venstre midtbane er det sgu næppe.
    Lige pt virker han formsvag/måske forurettet over ikke at må rejse videre.
    Uanset hvad så trænger han til at komme nogle gear højere op, hvis han skal kunne bidrage med noget. Han har jo tidligere vist sig værdifuld.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    425

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    Hvor er det dog irriterende at høre at "dommeren hjælper FCK til point" ved ikke at dømme et frispark. Jeg kunne forstå det hvis der var frispark på deres bagerste mand eller sådan noget, men det hér er altså et frispark der bliver begået midt på vores banehalvdel. Hvis Randers havde koncentreret sig lidt mere i situationen kunne de nok have reddet situationen. Det er i hvert fald langt ude at kategorisere målet som en dommerfejl. Vi blev IKKE hjulpet til point. Hvad med alle de offside-kendelser som jeg vil undgå at komme nærmere ind på, da de allerede figurerer i en anden tråd?

    Prøv nu at lave et lidt bedre journalistisk arbejde, i stedet for hele tiden at søge efter sentationer der ikke eksisterer.
    Sidst redigeret af Infamous : 29.07.08 kl. 09:36
    Køhlert har en pragtfuld udstråling.
    Infamous's Avatar

  26. De følgende 5 brugere er enige:

  27. #30
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC - FC København

    ›Hvor er det dog irriterende at høre at "dommeren hjælper FCK
    ›til sejr" ved ikke at dømme et frispark.

    Samtidig bliver ailton jo snydt for en kæmpe friløber hvor han dømmes offside, hvor han var onside og hanvde frit løb mod mål. ingen tvivl om dommeren var PIV ringe men det var vidst lige meget i begge retninger.

    en ringe linie er vel også en linie
    written by Zeez

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: OB - København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 07.12.09, 19:42
  2. Optakts- kamptråd F.C. København - Randers FC
    By thimhj in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 01.06.09, 10:24
  3. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29
  4. Optakts- og kamptråd: Randers - FCK
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.04.08, 21:13
  5. Optakts- og kamptråd: OB - FC København
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 15.04.08, 12:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •