Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 25

Emner: Hvor er vinder-aksen henne?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    311

    Hvor er vinder-aksen henne?

    Kan ikke huske om det var klubben, eller min omgangskreds der formulerede det. Men på et tidspunkt talte vi meget om at have de bedste spillere på ALLE positioner. Og med det udgangspunkt vil jeg tale om aksen:

    Vores bedste akse i dette årtusinde hed:
    JC - Gravgaard/Brede - Linderoth - Allbäck

    Jeg nævner både Gravgaard og Brede, fordi Gravgaard var lederen, mens Brede var den bedste centrale forsvarer i ligaen.

    Lad os se lidt på den akse i dag:
    JC - Laursen - Kvist - Ailton/(Nordstrand)

    Det er fandme en trist sammenligning...

    Jeg regner ikke med at vi hele tiden skal have så sublim en akse som førnævnte, men jeg synes nærmest det er pinligt så langt vi er fra et kvalitetsniveau der ligner. LEDEREGENSKABER og SPILLEKVALITET er det aksen SKAL rumme, og jeg synes vi er langt fra det der børe være målet.

    Og ud over at aksen mangler, hvor ligger vores spillere så ellers. Sionko er en af de bedste på sin plads, JC ligeså, men ellers er fodboldinvaliden Grønkjær den sidste jeg vil betegne som den bedste på sin plads. Vist har vi da gode spillere i truppen, men jeg kan ikke pege på EN ud over de nævnte, hvor jeg vil sige at han er den bedste på sin plads.

    Der er sammenhæng mellem det og aksen, men det skræmmer mig så langt vi er fra den akse, og det at have de bedste spillere på alle positioner som vi var med JC, Lars J, Brede, Linde, Grønkjær, Allbäck.

    Just for the record.
    Jeg så ikke Esbjerg kampen, men jeg var glad for at se kombinationsspillet og spillet langs jorden mod Randers. På den måde er det klasser over sidste års planløse losseri. Men med ovennævnte taget i betragtning, vil det være naivt at sidde og tro hovedløst på liga guld og succes i pokalen. Jeg håber jeg tager fejl, men hvad skal vi med tre brasilianere i angrebet? Hvorfor kan vi kun hente spillere i Sverige (en liga alle siger er dårligere end vores)?

    Og hvor i helvede er den akse der skal gøre vores hold til et sikkert guldhold???

    Jeg tror vi er i en mellemfase, og tror ikke vi skal regne med sikre sejre i år.

    VI MANGLER EN VINDER-AKSE!!!!

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    88

    Re: Hvor er vinder-aksen henne?

    Jeg er helt enig.

    Men jeg synes nu navnlig det er den centrale midtbane i almindeighed og den bagud-og på tværsspillende Hjalte Bo Nørregaard i særdeleshed der er problemet.

    Vores forsvar er som det er, ikke så stærkt som i Gravgaard/Hangeland tiden, men selvom Ulrik Laursen er langsom, så er håbet nok at han finder tilbage til sit OB nivaeu og bliver en lederskikkelse i omklædningsrum og på banen.

    På superliganiveau er Ulrik Lauersen ok, ikke prangende, skidt i omstillingsspillet, men han er lidt en klippe i forsvaret, og frem for alt venstrebenet, så han fører bolden den rigtige vej. Som en del af en akse, er Ulrik derfor ok.

    Angrebet med en profil, kunne løses ved at det var Junior, han har noget mere karisma end den farveløse dengse dreng Nordstrand, der jo aldrig begår et frispark. Nordstarnd er god til at få bolden med og viser stor spilintelligens, men han er ikke en akse profil, det ville / burde Junior være, hvis vores koncept- og ideløse norske falliterklæring af en træner ellers gav ham chancen.
    Allbäck var fantastisk i FCK, men det sidste halve år var han på pension, så Junior er bedre end Allbäck var i sin sidste tid i FCK, i det hele taget Junior er en fantastisk spiller, som modsat så mange andre kan gøre forskellen.

    Tilbage til midtbanen. Hjalte og William er udemærkede spillere, men ingen af dem ville være i nærheden af en startplads hos hverken Brøndby, FC Midtjylland eller OB, deres spidskompetancer (Williams lange indkast undtaget) er ikke skarpe og tydelige nok.

    Derfor holder vi sjældent fast i angrebene og vores spil bliver meget forudsigeligt fordi midtbanen ikkke er dygtige nok i omstillingsspillet.

    Udover at løbe en maraton hvad er det så Hjalte bidrager med, er han god til at vende spillet, slår han nogle fantastiske sideskift, er han god til at ligge dybdeafleveringen, er han en skudtrussel udefra, kan han sætte en mand og skabe overtalssituationer. Tidligere havde Hjalte nogle gode dybdeløb ind i modstandernes felt, men dem ser vi meget sjældent nu. Jeg synes ikke der er nogle offensive kavliteter i Hjaltes spil der berettiger til en midtbane plads hos FCK. Hvis han så var en defensiv kriger, der f.eks med svinsk spil a la Gislasson stoppede modstanderne (jeg ville være bange når jeg stod over for Gislasson, for slev om han er langsom, så saver han, og han saver igennem), så de slog sig, kunne rydde op, så ville der være noget ved det, men Hjalte er faktisk svag i nærkampene, så ja han løber meget, han gør det bare ikke særlig godt der hvor han løben hen.

    Jeg synes William mangler at få blod på trøjen, han tackler ikke. Problemet er også at han ikke bruger sine vendinger til at sætte en mand, som han både i sin ungdomstid og start i FCK var god til. William kan lidt mere end Hjalte, men jeg synes ikke han er god nok til at skulle spille central midt hos FCK, plus så må han også gerne score lidt mere

    En midtbane med Würtz og Thomas Kristensen ville være god, ikke så god som OB og FCM's centrale midtbane, men noget der ligner, vi ville være på niveau med Brøndby, en defensiv skraldemand der tager fra i nærkampene og en spiller der kan lidt med kuglen.

    Nu er Würtz ikke klar, og Thomas Kristensen får vel ikke chancen, selvom han er alt det Hjalte ikke er, TK og William erobrer vil for få bolde, efter Staales grå syn på fodbold.

    Jeg kan ikke se vi kan vinde superligaen med den nuværende midtbanekonstallation, men en start ville være at rykke Hutchinson ind på midten, og dermed få lidt mere tyngde.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    15

    Re: Hvor er vinder-aksen henne?

    Det sikkert at uden en styrmand på den centralemidtbane kommer vi næppe i uefa gruppespillet eller for den sags skyld til at vinde Dm. Holdet skriger på en styrmand. Ser man tilbage på de sidste 8 år har holdet altid haft en styrmand/general men hvem er det i dag??? Efter solbakken, Poulsen, Nielsen, Linderoth har vi en masse gode spillere men der er bare ikke nogen diregent. Men det skulle undre mig meget hvis vi køber en, for det virker ikke som den sportslige ledelse og den stædige træner mener det samme som os fans. bronze har da også en pæn farve!

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    279

    Re: Hvor er vinder-aksen henne?

    Jeg kan ikke være meget mere enig, end i det "Kloge Åge" siger. Jeg kan absolut ikke se hvorfor Kvist han SKAL have en startplads i hver evig eneste kamp. Lad os da for f..... snart købe den KLASSESPILLER til den centrale midt. Det er krumtappen og skal gerne være omdrejningspunktet på holdet, så det er nøgleposisionen. Kvist er en god mand at have siddende på bænken fordi han kan dække mange pladser. Men ikke i startopstillingen.


    FORZA FC

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    196

    Re: Hvor er vinder-aksen henne?

    Jeg syntes det mest dumme er, at den "tidligere" akse var klart billigere end den nuværende. Ganske vist er Kvist af egen avl, men Laursen, Aílton og Nord har været dyre folk, hvorimod Brede, Allbäck og Linderoth ikke var nær så dyre at hente (selvom de muligvis var bedre betalt rent lønmæssigt).

    Jeg er skuffet over at vi ikke formår at bruge på fra spillere som Brede, Álvaro og Gravgaard (til dels) bedre. Men som CV har sagt er det et svært marked, men spørgsmålet er om det i virkeligheden bare er en dårlig undskyldning.
    "Hutchinson ... og der kommer målet! ... Ja, ja, ja! ... Marcus Allbäck bringer den det sidste stykke; FCK er foran mod Manchester United!"
    - Carsten Werge, d. 01.11-06

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    311

    Re: Hvor er vinder-aksen henne?

    ›Angrebet med en profil, kunne løses ved at det var Junior, han
    ›har noget mere karisma end den farveløse dengse dreng Nordstrand,
    ›der jo aldrig begår et frispark. Nordstarnd er god til at få
    ›bolden med og viser stor spilintelligens, men han er ikke en akse
    ›profil, det ville / burde Junior være, hvis vores koncept- og
    ›ideløse norske falliterklæring af en træner ellers gav ham
    ›chancen.
    ›Allbäck var fantastisk i FCK, men det sidste halve år var han på
    ›pension, så Junior er bedre end Allbäck var i sin sidste tid i
    ›FCK, i det hele taget Junior er en fantastisk spiller, som modsat
    ›så mange andre kan gøre forskellen.

    Jeg er enig så langt at Junior virker som det bedste kort lige nu i angrebet. Men han er i mine øjne langt fra en lederskikkelse, og jeg synes det er surt hvis det er ham der skal tegne angrebet. Selv da Allback ikke var så god til sidst, så var det ham der gik forrest i angrebet, og han var en lederskikelse - det er Junior ikke.


    ›Tilbage til midtbanen. Hjalte og William er udemærkede spillere,
    ›men ingen af dem ville være i nærheden af en startplads hos
    ›hverken Brøndby, FC Midtjylland eller OB, deres spidskompetancer
    ›(Williams lange indkast undtaget) er ikke skarpe og tydelige nok.

    MEGET enig - det er en farveløs central midtbane.


    ›Derfor holder vi sjældent fast i angrebene og vores spil bliver
    ›meget forudsigeligt fordi midtbanen ikkke er dygtige nok i
    ›omstillingsspillet.

    ›Udover at løbe en maraton hvad er det så Hjalte bidrager med, er
    ›han god til at vende spillet, slår han nogle fantastiske
    ›sideskift, er han god til at ligge dybdeafleveringen, er han en
    ›skudtrussel udefra, kan han sætte en mand og skabe
    ›overtalssituationer. Tidligere havde Hjalte nogle gode dybdeløb
    ›ind i modstandernes felt, men dem ser vi meget sjældent nu. Jeg
    ›synes ikke der er nogle offensive kavliteter i Hjaltes spil der
    ›berettiger til en midtbane plads hos FCK.

    Efter Hjalte er kommet hjem, er han nærmest blevet usynlig på banen. Det var han ikke før.


    ›En midtbane med Würtz og Thomas Kristensen ville være god, ikke
    ›så god som OB og FCM's centrale midtbane, men noget der ligner,
    ›vi ville være på niveau med Brøndby, en defensiv skraldemand der
    ›tager fra i nærkampene og en spiller der kan lidt med kuglen.

    ›Nu er Würtz ikke klar, og Thomas Kristensen får vel ikke chancen,
    ›selvom han er alt det Hjalte ikke er, TK og William erobrer vil
    ›for få bolde, efter Staales grå syn på fodbold.

    ›Jeg kan ikke se vi kan vinde superligaen med den nuværende
    ›midtbanekonstallation, men en start ville være at rykke
    ›Hutchinson ind på midten, og dermed få lidt mere tyngde.

    Det med Hutch er jeg enig i.

    Ked af at sige det, men i mine øjne er Wurtz færdig, og jeg mener ikke at en spiller som Thomas Kristensen kan være den bærende kraft på midtbanen som vores spillere skal læne sig op ad. Det kan vel næsten sammenlignes med en Carsten Fredgaard i Lyngby og en Carsten Fredgaard i FCK, når man ser på en TK i FCN og i FCK.

  10. #7
    alsvik Slettet

    Re: Hvor er vinder-aksen henne?

    Nu taler Ståle om at vi skal spille anderledes med teknikere på midten, fordi vi ikke har midtbanegeneralen...

    Enten er klubben virkelig i forfald, eller også lægger Ståle på den måde pres på den økonomiske ledelse.

    Jeg fatter nada - det er sgu alt for ugennemsigtigt og underligt hvad der sker i den klub!

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Hvor er vinder-aksen henne?

    ›Nu taler Ståle om at vi skal spille anderledes med teknikere på
    ›midten, fordi vi ikke har midtbanegeneralen...

    Og det efter at han ved flere lejligheder har udtalt sig stråmandsagtigt om at for ham er seværdig fodbold alt andet end at varme bolden i midtercirklen. Men boldbesiddelse undgår man ikke med en midtbane fyldt af teknikere. De rette typer skal man både have på banen - og på bænken...

    Jeg er i øvrigt overhovedet ikke af den der type, der mener at det vi først og fremmest mangler er rivejern på midten à la Linderoth.

    Det der savnes er en, der er fysisk stærk og en stålsat leder med en masse erfaring og autoritet. Men det må også meget gerne være en med offensive evner - et sublimt blik for spillet, et rigtig godt skud, målfarlighed på løb i feltet, og ikke mindst et rigtig godt hovedspil, hvilket vi i den grad mangler.

    En som ham vores gamle midtbanespiller, der fik sin debut her:



    Det er sgu lidt ironisk.

    mvh,
    -smølle


  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    845

    Re: Hvor er vinder-aksen henne?

    Er også klart enig.

    Hvis vi ikke snart får en styrmand til at styre os på det helt rigtige spor, så må Ståle kigge på Hjalte / Kvist konstallationen - balancen er simpelthen ikke god nok mellem de to. Hjalte er en god defensiv type, på trods af hans afleveringer altid(!) går bagud/sidelæns - ved siden af ham skal der være en der går forrest. Dette formår Kvist ikke i øjeblikket (synes dog han gør det bedre end Hjalte overall), og det er jo en af grundene til at vores offensive spil svinger så utroligt meget.

    Vi får ikke flere (midtbane)spillere i dette transfervindue - vi må væbne os med stor tålmodighed, for Thomas Kristensen er manden Ståle vil spille ind på den centrale midtbane. Lad os håbe TK viser sit værd, selvom bagsiden af medaljen er, at Ståle fortsætter :-(
    I'm a Zuma wannabee, and I'm God damn proud of it!

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Hvor er vinder-aksen henne?

    Lad mig afspore debatten lidt :-)

    Jeg er egentlig lidt overrasket over at folk afskriver Rasmus Würtz helt, hvilket det lader til. Måske har jeg også selv gjort det.

    Når jeg i en stenet stund sidder og tænker over det, så spillede Würtz egentlig forbavsende flot i kampene op til han blev skadet. Han var ambitiøs, han var effektiv, han var ovre "jeg lavede en lortet aflevering mod benfica"-gate, han erobrede dygtigt på midten osv. Hans langskud sejlede+dinglede som vinden, men historien skal jo heller ikke være for rosenrød. Egentlig tror jeg en central midtbane med Würtz og TK kunne blive en lækker vinderkombo forudsat de kan holde tempoet i spillet når det går fremad.

    Men det virker lidt som om, at han efter en presseand og et skifte tilbage til Aab, er blevet helt afskrevet. Det undrer mig egentlig lidt. Men det er måske noget med ude af øje, ude af sind. Jeg er egentlig også spændt på at se ham igen. Men folk mener måske at han har fået sin chance og så var det så det.

    edit: Altså han udstrålede en masse vinderinstinkt.
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    139

    Re: Hvor er vinder-aksen henne?

    ›Lad mig afspore debatten lidt :-)

    ›Jeg er egentlig lidt overrasket over at folk afskriver Rasmus
    ›Würtz helt, hvilket det lader til. Måske har jeg også selv gjort
    ›det.

    ›Når jeg i en stenet stund sidder og tænker over det, så spillede
    ›Würtz egentlig forbavsende flot i kampene op til han blev skadet.
    ›Han var ambitiøs, han var effektiv, han var ovre "jeg lavede
    ›en lortet aflevering mod benfica"-gate, han erobrede dygtigt
    ›på midten osv. Hans langskud sejlede+dinglede som vinden, men
    ›historien skal jo heller ikke være for rosenrød. Egentlig tror
    ›jeg en central midtbane med Würtz og TK kunne blive en lækker
    ›vinderkombo forudsat de kan holde tempoet i spillet når det går
    ›fremad.

    ›Men det virker lidt som om, at han efter en presseand og et
    ›skifte tilbage til Aab, er blevet helt afskrevet. Det undrer mig
    ›egentlig lidt. Men det er måske noget med ude af øje, ude af
    ›sind. Jeg er egentlig også spændt på at se ham igen. Men folk
    ›mener måske at han har fået sin chance og så var det så det.

    ›edit: Altså han udstrålede en masse vinderinstinkt.

    synes du har ret med RW og TK på midten samt en william kvisst så kan de deles lidt om, men vi har brug for kontuianitet og de skal udvikles mere og sætte sig mere igennem !

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    13

    Re: Hvor er vinder-aksen henne?

    Problemet er vel også at de i den sportslige ledelse ikke kan finde en ordenlig og realistisk styrmand til midtbanen udover Svensson, som nok er tabt.

    Jeg kan ihvertfald ikke lige umiddelbart komme i tanke om nogle midtbanegeneraler som både er realistiske og som ville styrke midtbanen væsenligt (udover Svensson)
    Kan i ?

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    124

    Re: Hvor er vinder-aksen henne?


    ›Vores bedste akse i dette årtusinde hed:
    JC - Gravgaard/Brede - Linderoth - Allbäck

    ›Jeg nævner både Gravgaard og Brede, fordi Gravgaard var lederen,
    ›mens Brede var den bedste centrale forsvarer i ligaen.

    ›Lad os se lidt på den akse i dag:
    JC - Laursen - Kvist - Ailton/(Nordstrand)

    ›Det er fandme en trist sammenligning...
    man kan ikke finde de samme spillere 2 gang...se bare på man utd ligepluslig havde de ikke den samme trup og vandt heller ikke PL.. og det er osse blevet sværre at finde gode spillere synes jeg...alle ved jo at fck har mange penge..og fck vil jo ikke bare øse dem væk selvom de har nok af dem

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Hvor er vinder-aksen henne?

    >man kan ikke finde de samme spillere 2 gang...se bare på man utd ligepluslig havde de ikke den samme trup og vandt heller ikke PL.. og det er osse blevet sværre at finde gode spillere >synes jeg...alle ved jo at fck har mange penge..og fck vil jo ikke bare øse dem væk selvom de har nok af dem

    Jeg forstår din pointe, men må dog påpge at nej United vandt ikke CL flere år i træk, men jeg vil da mene at de har opretholdt et pænt sportsligt niveau og hele vejen igennem hentede gode spillere, når andre stoppede.
    I forhold til det første CL hold så kom der spillere som Stam, Ferdinand, Ronaldo, Nistelroy m.fl.
    I modsætning hertil er vores blevet afløst af ja ikke nogen, Laursen etc.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    143

    Re: Hvor er vinder-aksen henne?

    ›man kan ikke finde de samme spillere 2 gang...se bare på man utd
    ›ligepluslig havde de ikke den samme trup og vandt heller ikke
    ›PL.. og det er osse blevet sværre at finde gode spillere synes
    ›jeg...alle ved jo at fck har mange penge..og fck vil jo ikke bare
    ›øse dem væk selvom de har nok af dem

    Din sammenligning med ManU virker jo helt hen i vejret. Men 2di har vel skrevet
    det, som skal skrives.

    Som jeg ser det, så scouter FCK slet ikke; Ulrik Laursen, Junior, Ailton, Würtz, Santin, Nordstrand og Larsson (sionko undtagelsen) er jo alle spillere, som man burde kende, hvis man følger bare nogenlunde med i de nordiske ligaer. I stedet for at hente en spiller fra en klub, som passer godt ind i systemet, så henter FCK spillere der vel er modsat Ståle's boldfilosofi - det kan vel kun forklares med, at de har spillet godt i den klub de blev hentet i? Nu snakker folk om at hente Djiby Fall og Djemba-Djemba.. Det er her kæden hopper af for mig. Hvorfor kan FCK ikke hente dem FØR de kommer til OB?! Nu er der snak om Prica.. Hvilket vel ikke er nogen overraskelse.

    Jeg vil ikke gå så langt at sige, at de nyder at bruge mange penge. Men det virker bare som om at de bruger den "sikre" løsning HVER gang.. Hvilket er ved at være ret irriterende...... For mit vedkommende i hvert fald.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvor startede FCK-passionen henne?
    By Spejder fra Mars in forum De lange linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 09.01.08, 13:54
  2. Hvor startede passionen henne?
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 10.12.07, 10:53
  3. Hvor skal du se superbowl henne?
    By Don Drachmann MP in forum Diverse
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 03.02.07, 18:08
  4. Hvor er alle henne?
    By Crusader in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 14.10.03, 23:08
  5. JUHU hvor er i henne ???
    By Henning in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 28.08.03, 16:50

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •