Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 51

Emner: Fremtidens holdopstilling

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Fremtidens holdopstilling

    Inspireret af kampen mod de ganske charmerende Cliftonville FC vil jeg komme med et par betragtninger over FCKs muligheder, men udelukkende set gennem de positive briller.
    Nathan Coe kan jeg ikke kommentere med væsentlige argumenter, for dertil havde han alt for lidt at lave.
    Pospech viste, hvad vi har set så tit, at han er meget motiveret for det offensive arbejde, og han har flere gode aktioner i den halvleg hvor han er med.
    Danni Jensen afløser Pospech i 2.halvleg, og det gør han fremragende. Stor arbejdsindsats med selvtillid og vilje, og med sin speed vil Danni være et godt supplement til Pospech.
    Zanka er en dejlig type: Uimponeret og fyldt med tro på sig selv - og han har noget at have det i. Wendt udfyldte sin plads i midterforsvaret fint, men han blev heller ikke presset. På midstopperpladsernes pladser er der andre emner. Niclas gjorde det fint, men igen må man sige, at modstandernes mangel på speed gjorde hans opgave langt mere overkommelig end tilfældet er i SAS Ligaen.
    Kvist ydede en flot indsats på den defensive midtbane, men som med Niclas må man erkende, at der var mange lejligheder til at vise sit potentiale frem ad banen, fordi modstanderne ikke var kompoetente nok til at presse FCK. Imidlertid synes jeg, at William viste, at selvom modstanderen var svag, så tog han ingen chancer overhovedet - heller ikke efter vi var kommet foran med et par mål. Hellere en aflevering tilbage til Coe end at løbe en risiko for at tabe bolden midt på banen i en dribling eller en hasarderet aflevering. William KAN blive en vigtig brik i fremtiden. TK ydede i mine øjne en overbevisende indsats på højrekanten i diamanten, men det er alligevel svært at bestemme hans muligheder qva den ringe modstand. Dog synes jeg han viser voksende selvtillid, og det er tydeligt, at han i løbet af de sidste par uger er faldet godt til i klubben.
    Hutch fungerede fint på venstrekanten i diamanten. Måske fordi det fra denne position er lidt mere legalt at trække ind mod midten, som Hutch jo ynder at gøre, og mod Cliftonville var Niclas hurtig nok til at komme med de nødvendige overlao, der tvang modstanderne til at holde bredden i forsvaret.
    Nord var en oplevelse, set med mine øjne. Jeg har længe ment, at én af hindringerne for at integrere Ailton på holdet var, at der skulle/burde være plads til Nord. MN har i hvert fald ikke spillet sig af holdet. Jeg gentager: Jeg ved godt, Cliftonville ikke er anvendelig som målestok for holdets potentiale, men Nordstrands indsats fortæller mig, at han ved hvad det drejer sig om, når man ligger på diamantens offensive plads. Han knoklede rundt i samtlige 90 minutter, som han plejer, og i modsætning til de kampe hvor han har været placeret som angriber, var han en hel del mere med i spillet. Det er jo også velkendt, at Nord ikke blot er målscorer, men også en fremragende oplæger, og det så vi også mod nordirerne.
    Junior demonstrerede med al tænkelig tydelighed, at han er holdets førsteangriber. Udfordrende, målsøgende og konstant en trussel for modstandernes forsvar. Den mand scorer stort set hver gang han betræder en fodboldbane, så hvad er begrundelsen egentlig for at sætte ham på bænken. I øvrigt er det godt at se, hvordan han bakker Ailton op i situationer, hvor spændende aktioner fra AAs side er mislykkedes. Jeg tror, oprigtigt talt, at Ailton kan blive den angriber der supplerer Junior bedst, hvis de to får chancen for at spille sammen noget mere end de har gjort hidtil.
    Ailton viser både vilje, teknisk kunnen og vinderattitude i kampen mod Cliftonville. De detaljer han disker op med, vil flere af hans medspillere ikke engang kunne udføre alene på græsplænen bag parcelhuset i Hellerup med en badebold - uden tilskuere eller andre uvedkommende detaljer, herunder også modstandere. Hvis han får fornemmelsen af, at træneren og holdkammeraterne tror på ham, så tror jeg han vil nå helt andre spillemæssige højder end vi hidtil har set. Jeg synes man kunne fornemme, at Ailton og Junior svingede rigtig fint sammen.
    Hvad så på mandag mod SønderjyskE? Tjah, godt spørgsmål, for der er lidt flere spillere til rådighed til den kamp end til kampen i går.
    Mit bud vil være:
    Jesper C

    Pospech Larsson Laursen Wendt

    Kvist
    Sionko Hutchinson
    Nordstrand

    Ailton Junior

    Kvist skal naturligvis være den der afsikrer bagude, og selvom både Sionko, Hutch og Nord har deres store styrker i det offensive, så har de ofte demonstreret, at de kender til deres defensive pligter.
    Santin kender jeg ikke godt nok endnu til at kunne bedømme, men jeg mener, han ydede en godkendt indsats i Randers. Måske kan han tage pladsen fra Hutch?
    IGEN: Jeg ved godt, Cliftonville-kampen IKKE kan bruges som målestok for holdets fremtidige muligheder, men spillernes evne til at fokusere og koncentrere sig om hver enkelt detalje, synes jeg, var tydelig.
    Måske kan man spørge sig selv, om det ville tjene holdets bedste at udnytte de offensive kræfter der er i truppen lidt bedre - på bekostning af garderinger og andre sympatiske værdier i defensiven. Måske ville modstanderne få et noget anderledes syn på dagens FCK-hold - måske ville respekten for Byens Hold blive genetableret, fordi "de andre" ville få mere end nok at gøre med at forsvare sig???
    Det fremgår givetvis tydeligt af dette indlæg, at jeg var i Parken i går - og jeg NØD det!
    Sidst redigeret af Luffe : 01.08.08 kl. 17:28

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    41

    Re: Fremtidens holdopstilling

    jeg så gerne at vi prøvede følgende :

    Jesper Christiansen

    Pospech - Larsson - Laursen - Wendt

    Attiba
    Sionko - Thomas K
    Nordstrand

    Junior - Ailton

    Så har vi Hjalte, Kvist, Santin, Zanka mfl. til bænken
    Hvorfor nøjes med at købe 1 når man kan få 2 til den dobbelte pris

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Fremtidens holdopstilling

    Lidt en mur af tekst at blive ramt af.

    Men mht. startopstillingen ville jeg meget gerne se:

    Jesper Christiansen

    Pospech Larsson Lauersen Wendt

    Kvist
    Sionko Santin
    TK

    Junior Ailton

    Ville være sprødt!


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    740

    Re: Fremtidens holdopstilling

    Nu gad jeg ikke læse muren af ord :) så hvis det er sagt tildligere, beklager jeg.

    Det med diamanten på midten, virkede rigtig godt mod cliftonville, og vi har mange spillere (nord, TK, Santin, Atiba og også Grønkjær) der kan spille den.

    MEN:
    Det er kun noget vi skal mod dårligere hold eller når vi skal satse de sidste 30 min.

    En midtbane med kvist, hjalte eller wurtz som den eneste def. orienteret er ikke holdbart, ej heller i suppen i et flertal af kampene.

    Men jeg er helt klart for at det er den formation man skifter til fremfor at prøve med nord og ailton som de to fremme i siderne i en 4-3-3.
    Zanka-Mania

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Fremtidens holdopstilling

    ›Mit bud vil være:
    Jesper C

    Pospech Larsson Laursen Wendt

    ›Kvist
    ›Sionko Hutchinson
    ›Nordstrand

    ›Ailton Junior

    Kvist skal naturligvis være den der afsikrer bagude, og
    ›selvom både Sionko, Hutch og Nord har deres store styrker i det
    ›offensive, så har de ofte demonstreret, at de kender til deres
    ›defensive pligter.

    Jeg synes det ville være at dræbe vores spil. da både sionko og hutch har en tendens til at trække ind i banen hvilket før at vi mister bredde i spillet fuldstændig. sionkos bedste kampe har faktisk været dem hvor han har holdt sig på fløjen. hvilket han tilsyneladene har glemt. hutch har ikk præsteret i evigheder og trænger til en tur på bænken. jeg ser langt heller thomas kristensen på banen en atiba. og kunne godt se en 4-4-2
    som feks
    jesper C
    pospech larsson laursen wendt
    kvist
    sionko kristensen santin/grønkjær
    ailton junior

    så kan man altid hive kristensen ud og smide nordstrand ind når der skal satses.. men en af de ting der har gjort fck farlige tidligere er vores fløje og det er mange kampe siden de har været virkelig farlige! vi mangler grønkjær
    written by Zeez

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Fremtidens holdopstilling

    Jeg tror ikke rigtig, at denne diskussion overhovedet bliver/er aktuel. Dette hold var simpelthen det dårligste, som FCK har mødt i en betydende kamp i minimum 5 år. Meget godt symboliseret ved den spiller, der byttede trøje med Junior efter kampen. Hans kropsbygning var muligvis ikke engang en Danmarksserie-spiller værdig.
    Det faktum sammenholdt med, at vi førte 4-0 fra første kamp, og at vi manglede en del spillere pga. registrering (Santin og Larsson) og skader (Antonsson, Grønkjær, Laursen, Wurtz og Sionko) gjorde, at det på et eller andet plan var både muligt og nødvendigt at eksperimentere med opstillingen. Resultatet var jo godt nok, men altså på en billig baggrund.

    Desuden synes jeg, at jeg kender Ståle for godt til at tro, at han pludselig ændrer system til selv en relativt nemt SAS-liga-kamp. Så mon ikke vi et stykke tid endnu spiller 4-4-2.

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    18

    Re: Fremtidens holdopstilling

    Hvis jeg skal bruge de positive og negative ting jeg så mod Cliftonville, så:

    *Var det lækkert at se Nord bag de to brasilianere

    *Brasilianerne var komplet egoistiske. Spillede kun hinanden og specielt TK og Nord må have haft rig lejlighed til være irriteret over de utallige forgæves løb, hvorefter den ene brasser spillede den anden i en ugunstig position.

    *Pospech er desværre fortsat ganske ringe bagud i banen og træffer til tider også nogle mærkelig beslutninger fremad.

    *Niclas kunne, selv mod det langsomme og dårlige hold fra Cliftonvillle, gang på gang sende lorteindlæg afsted, selvom han var total uprovokeret.

    *Problemet med 4-3-3 som den blev spillet mod Cliftonville er hvor gør man af spillere som TK, Hutch, Santin, Sionko. Man overfører bare problematiken vi har i angrebet til midtbanen.

    *Vi var skarpe i afslutningerne. Rigtig skarpe.

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Fremtidens holdopstilling

    >*Problemet med 4-3-3 som den blev spillet mod Cliftonville er hvor gør man af spillere som TK, Hutch, Santin, Sionko. Man overfører bare problematiken >vi har i angrebet til midtbanen.

    Problemet ved en 4-3-3 opstilling er, at mindst 1 af de 3 midtbanespillere pine død er nødt til at være en bomstærk defensiv slider og han er pt. ikke lige i vores trup.

    Jeg tror også kun at en så offensiv opstilling vil blive praktiseret i en kamp som denne, eller en opvisningskamp mod Vedbæk/Søllerød boldklub.

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Fremtidens holdopstilling

    ›Problemet ved en 4-3-3 opstilling er, at mindst 1 af de 3
    ›midtbanespillere pine død er nødt til at være en bomstærk
    ›defensiv slider og han er pt. ikke lige i vores trup.


    Njah, kun med den famøse "omvendte trekant"... Har man en defensiv force kan han frigøre hans "makker" (i en 4-2-3-1) til at spille mere offensivt, men det betyder ikke at man behøver gøre det. en 4-2-3-1 er jo netop god fordi man kan have dynamikken fra to to-vejs spillere der tilsammen kan styre midtzonen uden at være tvunget til at gå frem idet der ligger en offensiv midtbanespiller lige foran.

    Vores spillermateriale in mente virker det også ganske klogt at spille med winbacks og to centrale midtbanefolk... Problemet er så bare at vi gerne vil spille med to angribere, så med mindre Santin gerne vil sidde på bænken kunne man hive atiba ned til den centrale rolle. Problemet er bare at hvor han tidligere var rigtig god begge veje har han de sidste år næsten udelukkende udviklet sig på den offensive side.

    Vores "problem" i øjeblikket er at optillingen

    Junior - Ailton
    Nordstrand

    netop gir enormt meget mening med Nordstrands fabelagtige spilforståelse, Juniors gode target-egenskaber og Ailtons voksende selvtillid. De tre spiller tilmed kanon godt sammen og skaber på hver deres måde enormt meget ravage, hvilket gør det endnu vanskeligere. Junior lader til at ha haft en enormt stor indflydelse på Ailtons spil og han virker meget som en mentor som Allbäck end nogen anden på holdet. Jeg kan vitterligt ikke se hvem man skulle bænke, og det tror jeg også Ståle har problemer med.

    Jeg forslår lidt cocky måske at man spiller samme system som Luxembourgo prøvede at indføre (edit: I Real Madrid) med dedikerede wingbacks og to defensive + to offensive midtbanespillere, men så passer Grønkjær og til dels Sionko ikke længere ind.

    Typemæssigt ville det så ligne noget a la

    Junior - Ailton
    Atiba - Nordstrand
    Wendt -------- Kvist - TK -------- Pospech
    Laursen - Larsson

    Dog tror jeg stadig man tillægger Hjalte en stor betydning defensivt og tror på ham som en 6'er, så det ville ikke undre mig hvis man beholdt den gamle hvor man sætter en af angriberne udenfor.

    Købte vi Lars Jacobsen tilbage ville det åbne op for den mest spændende opstilling i lang lang tid i FCK hvor vi stiller med et tre-mands forsvar - for Lars er i mine øjne den perfekte spiller at spille i højre side af en sådan back-kæde. Laursen har såvidt jeg husker spillet venstre back i Skotland.

    Junior - Ailton
    Grønkjær ----- Nordstrand ----- Sionko
    Hutchinson - TK/Kvist
    Laursen - Larsson - Jacobsen

    uden dog på nogen måde at virke særligt offensivt betonet... :-D
    Sidst redigeret af Pillefaxe : 02.08.08 kl. 15:35
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Fremtidens holdopstilling

    >Dog tror jeg stadig man tillægger Hjalte en stor betydning defensivt og tror på ham som en 6'er, så det ville ikke undre mig hvis man beholdt den gamle >hvor man sætter en af angriberne udenfor.

    >Købte vi Lars Jacobsen tilbage ville det åbne op for den mest spændende opstilling i lang lang tid i FCK hvor vi stiller med et tre-mands forsvar - for Lars >er i mine øjne den perfekte spiller at spille i højre side af en sådan back-kæde. Laursen har såvidt jeg husker spillet venstre back i Skotland.

    Laursen har ganske rigtigt spillet venstre back i Skotland og det var på den plads at han startede i OB inden han blev solgt til Hibernian, men spørgsmålet er om han med alderen er blevet for langsom til at spille derude?
    Ellers kunne han måske i din sidstnævnte opstilling spille i midten og så Larsson til højre og Jacobsen til venstre.

    Jeg giver dig ret i at Hjalte nok betragtes som den defensive spiller i Ståles øjne.
    Ellers et interessant bud du har givet.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Fremtidens holdopstilling

    Junior - Ailton
    ›Grønkjær ----- Nordstrand ----- Sionko
    ›Hutchinson - TK/Kvist
    ›Laursen - Larsson - Jacobsen

    uden dog på nogen måde at virke særligt offensivt betonet... :-D

    synes det virker super spændende at stille sådan. men man bør tage udgangs punkt i hvad vi har i truppen. og synes sagtens man bør kunne skubbe den sådan at forsvaret hedder
    wendt -laursen - larsson

    desuden synes jeg det er helt skævt at sætte hutch som defensiv. synes ikke hutch har vist noget mget meget længe og her så jeg mere den defensive beståene af kvist og kristensen. og så mens gønkjær er skadet så santin ind i stedet.

    kunne være kanon at tage bøfferne på sengen med sådan en offensiv opstilling. jeg tror faktisk vi har et hold der ville kunne klare at spille så offensivt da alle mand undtaget junior og santin også arbejder sten hårdt baglens
    written by Zeez

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    187

    Re: Fremtidens holdopstilling

    JC

    Pospech Laursen Larsson Wendt

    Kvist

    Sionko Hutch Santin


    Junior Ailton


    Bænk:
    Jensen
    Zanka
    Hjalte
    TK
    Nordstrand

    Grønkjær er ikke med, fordi jeg desværre tror, han er fodboldinvalid.

    Jeg synes, vores brassere ser skarpe ud sammen. Derfor starter de inde. De finder hinanden rigtig godt og scorer mål. De bringer også glæde og fantasi ind på vores hold, hvilket jeg synes har været hårdt tiltrængt. Godt at se Ailtons klasseassist ved Hutchs' lækre mål. Det hævdes, at de er for egoistiske sammen de to brassere i angrebet - jeg siger vrøvl! De skal sku være egoistiske! De er angribere!

    Men jeg håber på et systemskifte a la min opstilling, hvor vi midtbanerummet udgøres af spillere, der kan rigtig meget frem ad banen og score mål. Det har vi manglet. Det er måske satset, men Kvist står dybt som en slags midtbanesweeper og fordeler og rydder op.

    For mig ville den opstilling være et drømmescenarie som skal prøves af.

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Fremtidens holdopstilling

    ›JC

    ›Pospech Laursen Larsson Wendt

    ›Kvist

    ›Sionko Hutch Santin


    ›Junior Ailton


    ›Bænk:
    ›Jensen
    ›Zanka
    ›Hjalte
    ›TK
    ›Nordstrand

    ›For mig ville den opstilling være et drømmescenarie som skal prøves af.


    Så tror jeg desværre, vi får en straf for at have haft for mange ikke EU-spillere på banen samtidig, men ellers kunne det da være spændende ja.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Fremtidens holdopstilling

    Det er da ganske interessant at se, hvor mange der tager Hjalte med i deres startopstilling.

    Jeg tror desværre, at Hjalte er selskreven i startopstillingen med den nuværende trup, i hvert fald så længe Ståle er chief.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #15
    Jaber er offline Hjalte Bo's største fan!
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    29

    Re: Fremtidens holdopstilling

    Hvor kan jeg dog være uenig med jer alle sammen. Hvordan kan i overhovedet tænke på at sætte vores vigtigtste spiller på bænken. FCK fungerer ikke uden Hjalte. Hjalte har og skal altid have fast plads inde på den centrale midtbane. Med ham på banen kan resten af midtbanen og angrebet koncentrere sig om det offensive spil. Som jeg ser vores ideal opstillng på midten Santin TK Hjalte Sionko og angrebret bestående af Ailton og Junior. Derefter kan vi have nogle klasse subs i form af Nord, Hutch og kvist til de offensive pladser. Desværre tror jeg bare ikke Ståle kan finde på at sende kvist på bænken på grund af kærlighed til manden :(
    Hjalte Bo!

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Fremtidens F.C. København
    By Gandhi in forum Transferforum
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 16.11.09, 11:56
  2. Fremtidens talenter
    By Nikolaj N in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 18.10.06, 17:09
  3. Fremtidens stjernespiller
    By drix in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 08:51
  4. Fremtidens hold
    By Sumsar in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 27.08.03, 13:08

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •