Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 25

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland

    Først de to trupper:

    FC Midtjyllands trup
    Martin Raska - Lasse Heinze - Kolja Afriyie - Filip Marcic - Kristjan Ipsa - Danny Califf - Christopher Poulsen - Mikkel Thygesen - Gheorghe Florescu - Adigun Salami - Claus Madsen - Danny Olsen - Petter Furuseth - Jonas Borring - Kim Christensen - Baba Collin
    Jude Nworuh

    De med skråskrift fremhævede er netop udtaget til landsholdet. I forhold til kampen mod Manchester City er Winston Reid ude pga. karantæne, mens Dennis Flinta er sendt ned til 2. holdet. Jeg ved ikke lige, hvem de så har udtaget i stedet for. Startopstillingen mod Manchester City så sådan ud:

    Lasse Heinze – Kolja Afriyie, Danny Califf, Winston Reid, Christopher Poulsen – Danny Olsen, Adigun Salami, Mikkel Thygesen, Gheorghe Florescu, Jonas Borring – Jude Nworuh.

    Der skal med andre ord skiftes ud i det centrale forsvar, og mon ikke Baba Collins får chancen fra start på bekostning af Jude Nworuh?

    FC Københavns trup
    Jesper Christiansen - Zdenek Pospech - Niclas Jensen - Hjalte Nørregaard - Ailton Almeida - William Kvist - Morten Nordstrand -
    Cesar Santin - Peter Larsson - Atiba Hutchinson - Thomas Kristensen - Oscar Wendt - Mathias Zanka Jørgensen - Mads Laudrup -
    Danni Jensen - Nathan Coe

    José Junior er seneste addition til lazarettet. Han er ude med en mindre forstrækning. Dermed er der ikke tvivl om, at Nordstrand og Ailton er på toppen fra start (og det havde de nok været under alle omstændigheder).

    Startopstillingen (uden at jeg har overværet træningen) ser med andre ord sandsynligvis ud som følger:

    Jesper Christiansen - Zdenech Pospech - Matthias "Zanka" Jørgensen - Peter Larsson - Oscar Wendt - Cesar Santin - Thomas Kristensen - Hjalte Bo Nørregaard - Atiba Hutchinson - Ailton Almeida - Morten Nordstrand.

    Evt. ændringer vil nok indfinde sig i den centrale midtbanekonstellation, der stadig ikke fungerer optimalt (for at sige det mildt). Det skal i øvrigt blive spændende at se, om Cesar Santin kan følge op på sin gode præstation mod Lillestrøm.

    FCM har jo vist meget fine takter i denne sæson - ikke mindst i sidste weekend mod OB og i midtugens UEFA-kamp mod Manchester City. De må dog formodes at være lidt møre i filten efter kampen i Manchester. Dog må de stadig være favoritter til at vinde kampen. En uafgjort er absolut ikke usandsynlig. Men rammer FCK deres topniveau, skal man ikke udelukke en hjemmesejr, så skal vi sige 30 - 33 - 37 i chancevurdering? Jeg sælger den gerne for en uafgjort.

    Som den store rorgænger siger det så korrekt, så får FCK næppe en bedre lejlighed til at få testet sit nuværende sportslige niveau end denne kamp. Som man kan se, så har han også fået opdateret sin statistik:

    De pointgrådige midtjyske ulve møder heldigvis en flok løver, der trods en håndfuld skader blandt nøglespillere også har taget for sig af retterne i den seneste tid. Især i PARKEN, hvor ugens sejre over AGF og Lillestrøm var henholdsvis nummer 7 og 8 i træk på hjemmebane. Byens holds seneste nederlag på Østerbro daterer sig således tilbage til 9. april, og vores målscore siden 1. maj i PARKEN hedder 24-3 i otte kampe.
    Sidst redigeret af Don J. : 16.08.08 kl. 13:01

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    2

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland

    Evt. ændringer vil nok indfinde sig i den centrale midtbanekonstellation, der stadig ikke fungerer optimalt (for at sige det mildt). Det skal i øvrigt blive spændende at se, om Cesar Santin kan følge op på sin gode præstation mod Lillestrøm.

    Det har du nok helt ret i. Måske en Kvist/Kristensen. Bare Hjalte bliver smidt på bænken.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    68

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland

    FCK skal ALTID være favoritter i superligaen, og det gælder også imorgen....vi må aldrig lade os rive med at den, jeg ser ingen grund til at vi skal ned på de andre holds niveau med at underspille egne chancer...

    Det er noget de små klubber og klubber med mindreværkskomplekser gør, men ikke FCK, der altid har været kendt for at melde ud mht. store ambitioner osv. og så må vi ta de øretæver pressen vil "elske" at gi os...

    Vi skal ALDRIG nogensinde nå til det punkt hvor vi på hjemmebane mod et dansk hold er tilfredse med uafgjort inden kampen er startet, det klæder ikke en storklub med sådanne udmeldinger, de må vi lade de andre provinshold om....

    Vi vinder imorgen, hvor vi møder en modstander som også vil spille med, og spillerne har chancen for at bevise at vi stadig hører til blandt de allerbedste herhjemme....

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland

    Som man kan se, så har han også fået opdateret sin statistik.
    Fint nok at folk griner af Østergaards lidt farvede fremlægning af resultaterne og spillets kvalitet. Men jeg synes nu det er i orden at fremhæve at vi har vundet 8 kampe i streg på hjemmebane. Uanset modstandens kvalitet, så er det trods alt en god præstation.

    Efter en hurtigt besøg hos nipserstat, kan jeg konstatere, at det faktisk kun er anden gang i klubbens historie, at vi vinder 8 kampe i træk på hjemmebane, og vi har dermed mulighed for en klubrekord mod Midtjylland. Sidste gang var i 2006, hvor en af sejrene også var en Europa-cup sejr over en andenrangs-modstander fra de britiske øer. Pussigt nok blev den stime brugt af Midtjylland :-)

    Lad os håbe på en god underholdende kamp i Parken (for a change).

    /ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland

    .

    ›Vi skal ALDRIG nogensinde nå til det punkt hvor vi på hjemmebane
    ›mod et dansk hold er tilfredse med uafgjort inden kampen er
    ›startet, det klæder ikke en storklub med sådanne udmeldinger, de
    ›må vi lade de andre provinshold om....

    Tjoh. Nogen synes at gå forsigtigt til værks - velinformerede kilder taler om en opstilling hvor Kvist tager højrekanten og Cesar er angriber. Spøjst, siden det vist blev fastslået at han ikke er indkøbt som Ailtons eller Juniors afløser, og han er blevet brugt som fløj hidtil. På den anden side, hvis Ståle er bange for Midtjylland og derfor kun tør stille med en mand fremme er det da forståeligt nok. Jeg er selv ret nervøs for at de vil rive os rundt.

    ›Vi vinder imorgen, hvor vi møder en modstander som også vil
    ›spille med, og spillerne har chancen for at bevise at vi stadig
    ›hører til blandt de allerbedste herhjemme....

    Yep, chancen er der - og tager de den, er der grund til stor, oprigtig glæde; den glæde der bliver lidt større af at være krydret med overraskelse ;-)

    Men modstanden bliver en del hårdere end den gjorde mod Lillestrøm, hvis vi skal dømme ud fra det samlede billede torsdag aften. Forhåbentlig har den tur til England trættet jyderne mest.

    mvh,
    -smølle

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland

    Denne kamp/trup viser ganske godt hvorfor vi stadig mangler en 4. angriber...

    Jeg frygter lidt en afklapsning, men håber dog at FCM(indtsæt resten her) har lidt for megen tro på egne evner i dag, efter opturen i Manchester forleden.

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    156

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland

    Det fede er, at vi vandt med det gode spil og flotte mål og samtidig ikke smed vores 1-0 føring over styr i 1. halvleg, efter at være kommet foran (som vi har gjort i mange kampe!!
    I mine 2,5 år som Barcelona-træner har jeg ikke mødt så fysisk stærkt og intenst hold.
    Guardiola efter 1-1 mellem FCK-FCB

  12. De følgende 9 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    376

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland

    Må vi juble optimister godt juble lidt nu?

    Fantastisk kamp idag. Bolden bliver holdt med fart langs jorden.

    Og hold da kæft Santin spiller fantastisk idag. Var lidt nervøs inden kampen, men hold da kæft en pragt kamp.

    Og jeg køber ikke en undskyldning med at de spilede en hård kamp i england, vi fik også nogle tæv af de store nordmænd.

    Stadigvæk ubesejret, det go stil.


  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,727

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland

    Dejligt at vi ikke går døde efter 1-0 og at der endelig er at se noget fight på der her hold !

    Santin var kanon og alle spillede bedre end de har gjort de første par sas liga kampe, det eneste som kan pisse mig lidt af påtrods af en sejr som den her er dommerne ! Hvordan i helvede kan hjalte blive vinket offside til sidst i kampen ? Han var mindst 5 meter onside ! De danske dommere er alt for dårlige.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    628

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland

    ›Må vi juble optimister godt juble lidt nu?

    Ja naturligvis

    ›Fantastisk kamp idag. Bolden bliver holdt med fart langs jorden.

    Ahh.....Masser af fart i spillet ja og også en del langs jorden. Men mange lange bolde stadigvæk. Flere end i de foregående kampe hvor spillet så har været en del langsommere og uaggresivt (hvis det er et ord)

    ›Og hold da kæft Santin spiller fantastisk idag. Var lidt nervøs
    ›inden kampen, men hold da kæft en pragt kamp.

    Ja han var god

    ›Og jeg køber ikke en undskyldning med at de spilede en hård kamp
    ›i england, vi fik også nogle tæv af de store nordmænd.

    FCM spiller under niveau. Det kan enhver se. 5 nye i startopstillingen. Men det skal ikke tage noget fra os. Det er jo ikke vores skyld at de tror de kan vinde med 4-5 reserver.

    ›Stadigvæk ubesejret, det go stil.

    Ja det er det

    vh. Kim-N som ikke hopper rundt af begejstring efter en enkelt god kamp. Vi spillede også en rigtig fin kamp på det her tidspunkt sidste år mod benfica. Idag kan vi dog score, hvilket er positivt.

    Håber det fortsætter!
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    740

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland

    Der er nok mange der, som mig, synes det var underligt at man havde ændret i start 11'er fra de sidste par kampe.

    Men tænker man lidt over det, så var det godt set, at Pospa kunne få støtte fra Kvist mod Borre. En støtte han nok ikke havde fået i samme omfang med Santin på kanten.

    Synes vi har spillet rigtig godt de sidste par kampe og specielt Zanka og Larsson har gjort det utroligt godt.
    Håber ikke Laursen er garanteret en startplads når han kommer igen.

    Godt spil og rigtig god taktik fra ståle. SÅDAN
    Zanka-Mania

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland

    FCM spiller bedst de første 3 min. Derefter sidder FCK på kampen og spiller rigtig rigtig godt indtil det 70 min, hvor vi er foran 3-0 og falder tilbage. Lige præcist som vi har gjort flere gange ved 1-0, men denne gang fortsatte de indtil sejren var i hus. Dog lidt ærgelig at give FCM 10-15 min til slut hvor de styrede kampen og scorede, men ok spillerne så lidt trætte ud.

    Rigtig positiv kamp. Stålekritikere behøver ikke at forstumme... men det går virkelig fremad med spillet for tiden... skønt

    Værd at bemærke:

    - Forsvaret stod godt
    - Atiba spillede virkelig godt
    - Santin var outstanding
    - Kvist var en god mand, dejlig aggresiv og så selvfølgelig et par mål!

    Torben

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    254

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland

    Jeg letter på hatten..! Jeg har endda kritiseret Santin. Jeg æder mine ord. Han er ikke stor, men stor ! Synes også Atiba fortjener lidt roser i dag. Bedste kamp af ham sofar. Og Willy ! Kunne godt tænke mig at se hvad der ender med at blive vores ideal opstilling når Sionko, Junior og Laursen er tilbage. Og naturligvis Grønkjær (håber).

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    84

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland

    ›Der er nok mange der, som mig, synes det var underligt at man
    ›havde ændret i start 11'er fra de sidste par kampe.

    ›Men tænker man lidt over det, så var det godt set, at Pospa kunne
    ›få støtte fra Kvist mod Borre. En støtte han nok ikke havde fået
    ›i samme omfang med Santin på kanten.

    ›Synes vi har spillet rigtig godt de sidste par kampe og specielt
    ›Zanka og Larsson har gjort det utroligt godt.
    ›Håber ikke Laursen er garanteret en startplads når han kommer igen.

    zanka spiller da ikk godt.. gæder mig til en ny centerforsvar bir klar. mister AT for mange bold.


    ›Godt spil og rigtig god taktik fra ståle. SÅDAN

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    34

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland

    ›Santin var kanon og alle spillede bedre end de har gjort de
    ›første par sas liga kampe, det eneste som kan pisse mig lidt af
    ›påtrods af en sejr som den her er dommerne ! Hvordan i helvede
    ›kan hjalte blive vinket offside til sidst i kampen ? Han var
    ›mindst 5 meter onside ! De danske dommere er alt for dårlige.

    Helt enig gange tre
    Bedste kamp af atiba længe; hold k... hvor jeg elsker Wendts pasningsspil (incl. frispilningen af Hjalte, onside) og indlæg. Sådan.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland - F.C. København
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 26.08.09, 20:45
  2. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29
  3. Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 25.04.09, 09:26
  4. Optakts og kamptråd til FC Midtjylland - FCK
    By JRoos15 in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 19.11.08, 03:55
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 09.04.08, 12:12

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •