Side 57 af 83 FørsteFørste ... 7475455565758596067 ... SidsteSidste
Viser resultater 841 til 855 af 1231

Emner: Den store tråd om tidligere FCK-spillere

  1. #841
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    37

    Re: Den store tråd om tidligere FCK-spillere

    Zanka sætter vel ikke sit liv på spil hvis han nægter at gå ud af omklædningsrummet med den tshirt. Han er uden tvivl færdig både i klubben og Tyrkiet generelt, som fodboldspiller, men han ville da ikke risikere sit liv? Og han vil nok også finde en ny klub igen. Hvis du seriøst mener han ville risikere sit liv, ved at sige nej til at bære den tshirt, så er der da først alt mulig grund til at forlade klub og land.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #842
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Den store tråd om tidligere FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg anerkender jo fuldt ud, at det er en svær situation med indbyggede konsekvenser. Men alternativet er, at Zanka nu er med til at blåstemple et folkemord. Så må man jo gøre op med sig selv, om man synes, det er alvorligt nok til at betale en pris for at sige fra. I min bog er det langt over grænsen for, hvad man kan bortforklare med, at man jo bare udfører sit job.
    Ret nemt at mene det, når det er uden konsekvens for en selv.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #843
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Den store tråd om tidligere FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg anerkender jo fuldt ud, at det er en svær situation med indbyggede konsekvenser. Men alternativet er, at Zanka nu er med til at blåstemple et folkemord. Så må man jo gøre op med sig selv, om man synes, det er alvorligt nok til at betale en pris for at sige fra. I min bog er det langt over grænsen for, hvad man kan bortforklare med, at man jo bare udfører sit job.
    Der er vel også forskel på at slå ud med armene og sige “jeg gør bare mit job” og så æde at bære en modbydelig t-shirt, da alternativet eventuelt kan have have nogle ret store konsekvenser.

    Skulle det alligevel forholde sig sådan, at Zanka er komplet ligeglad, knuselsker Erdogan og bliver sin kontrakt ud, hopper jeg hjertens gerne med på den skamfulde vogn. Det ville bare i min optik være yderst overraskende, så indtil man ved mere, har jeg egentlig blot medfølelse for hans situation. Det kan godt nok ikke være særlig sjovt.

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #844
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Den store tråd om tidligere FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af thorbs Se meddelelser
    Zanka sætter vel ikke sit liv på spil hvis han nægter at gå ud af omklædningsrummet med den tshirt. Han er uden tvivl færdig både i klubben og Tyrkiet generelt, som fodboldspiller, men han ville da ikke risikere sit liv? Og han vil nok også finde en ny klub igen. Hvis du seriøst mener han ville risikere sit liv, ved at sige nej til at bære den tshirt, så er der da først alt mulig grund til at forlade klub og land.
    Hvor mange tror du vil få at vide, at Zanka "nægter" at gå ud af omklædningsrummet? Det der er bare ikke godt nok.
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #845
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store tråd om tidligere FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    "Blåstemple" Hold nu op. Hvis vi lige skal tage det her op på et højere plan, hvor det retteligt hører hjemme, så er det jo ikke lusen der sidder mellem 2 negle, der skal tage den kamp. Du kan jo starte med at bebrejde Trump, eller EU for den sags skyld? Zanka skal sgutte sætte sit liv på spil for magter, som er ca 1.000.000.000 gange større end ham selv?

    Det her er så meget ude af Zankas hænder.
    Lad os lige tage en slapper med stråmændene. Ingen bebrejder Zanka konflikten i Syrien. Tro mig, jeg bebrejder først og fremmest Erdogan, Trump, EU og alle de andre, der har det direkte ansvar for, at kurderne nu bliver slagtet.

    Men Zanka er de facto med til at blåstemple Erdogans nedslagtninger, når han står med en t-shirt, der hylder hans krig. Og det er det eneste, jeg bebrejder ham - ikke Erdogans, Trumps og EU's handlinger eller mangel på samme.

    Og mon dog at Zankas liv ville være på spil, hvis han havde nægtet at tage den t-shirt på - men hvis det nu var, ville det selvfølgelig være forståeligt ikke at handle i situationen. Så savner jeg bare en afstandtagen fra ham efterfølgende. Men ja, det ville givetvis have økonomiske og karrieremæssige konsekvenser, men sådan er det jo nogle gange at stå fast på sin integritet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #846
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store tråd om tidligere FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Ret nemt at mene det, når det er uden konsekvens for en selv.
    Der er godt nok ikke meget, vi kan diskutere her (og alle mulige andre steder), hvis det der argument skal have vægt.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #847
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Den store tråd om tidligere FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Og mon dog at Zankas liv ville være på spil, hvis han havde nægtet at tage den t-shirt på - men hvis det nu var, ville det selvfølgelig være forståeligt ikke at handle i situationen. Så savner jeg bare en afstandtagen fra ham efterfølgende. Men ja, det ville givetvis have økonomiske og karrieremæssige konsekvenser, men sådan er det jo nogle gange at stå fast på sin integritet.
    Så må du også vente med at dømme ham, til han har haft mulighed for at tage afstand. Lad os se, hvad der sker i næste transfervindue. Jeg gætter på, han forlader klubben.

  14. #848
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store tråd om tidligere FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af VillaMan Se meddelelser
    Så må du også vente med at dømme ham, til han har haft mulighed for at tage afstand. Lad os se, hvad der sker i næste transfervindue. Jeg gætter på, han forlader klubben.
    Haft mulighed for at tage afstand? Det er seks dage siden, han støttede Erdogans krig. Hvis han først kan tage afstand, når transfervinduet åbner igen, og han i ro og mag kan skifte Fenerbaches løncheck ud med en ny, er der sgu ikke megen afstandtagen i det.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #849
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Den store tråd om tidligere FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Lad os lige tage en slapper med stråmændene. Ingen bebrejder Zanka konflikten i Syrien. Tro mig, jeg bebrejder først og fremmest Erdogan, Trump, EU og alle de andre, der har det direkte ansvar for, at kurderne nu bliver slagtet.

    Men Zanka er de facto med til at blåstemple Erdogans nedslagtninger, når han står med en t-shirt, der hylder hans krig. Og det er det eneste, jeg bebrejder ham - ikke Erdogans, Trumps og EU's handlinger eller mangel på samme.

    Og mon dog at Zankas liv ville være på spil, hvis han havde nægtet at tage den t-shirt på - men hvis det nu var, ville det selvfølgelig være forståeligt ikke at handle i situationen. Så savner jeg bare en afstandtagen fra ham efterfølgende. Men ja, det ville givetvis have økonomiske og karrieremæssige konsekvenser, men sådan er det jo nogle gange at stå fast på sin integritet.

    Jeg hørte engang et radiointerview med nogle serbere under Balkankrigen , der snakkede om, at de ikke skulle lave den samme fejl igen, ved at lade en anden etnisk gruppe indtage en bestemt by, hvortil intervieweren spurgte om det en fejl der var begået for nylig? Svaret var noget med "Nej nej det var dengang i 1382"

    Jeg tror ikke Zanka kommer til at tage afstand fra den t-shirt sålænge han spiller i Tyrkiet.
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #850
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Den store tråd om tidligere FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Haft mulighed for at tage afstand? Det er seks dage siden, han støttede Erdogans krig. Hvis han først kan tage afstand, når transfervinduet åbner igen, og han i ro og mag kan skifte Fenerbaches løncheck ud med en ny, er der sgu ikke megen afstandtagen i det.
    Han kan jo ikke tage afstand, før han er væk. Det ville jo være det samme som ikke at tage den t-shirt på.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #851
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store tråd om tidligere FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af VillaMan Se meddelelser
    Han kan jo ikke tage afstand, før han er væk. Det ville jo være det samme som ikke at tage den t-shirt på.
    Ja, konsekvenserne ville sikkert være de samme. Men i hvor høj grad Zanka ville være i livsfare, hvis han tog afstand fra den t-shirt, ved ingen af os jo reelt. Men som andre har påpeget, kan man jo overveje, hvor fedt det er at blive i en klub og et land, hvis man er i livsfare, fordi man ikke vil propagandere for regimets totalitære styre. Kontrakt eller ej, se dog at komme ud af Tyrkiet så hurtigt som muligt, hvis det er de forhold, du arbejder under, Zanka! Hvis prisen kun er økonomisk, burde valget ikke være så svært.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #852
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Den store tråd om tidligere FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ja, konsekvenserne ville sikkert være de samme. Men i hvor høj grad Zanka ville være i livsfare, hvis han tog afstand fra den t-shirt, ved ingen af os jo reelt. Men som andre har påpeget, kan man jo overveje, hvor fedt det er at blive i en klub og et land, hvis man er i livsfare, fordi man ikke vil propagandere for regimets totalitære styre. Kontrakt eller ej, se dog at komme ud af Tyrkiet så hurtigt som muligt, hvis det er de forhold, du arbejder under, Zanka! Hvis prisen kun er økonomisk, burde valget ikke være så svært.
    Prøv at følg med i hvad der sker for modstandere af Erdogan i Tyrkiet, herunder specielt i disse dage. Der er tale om tæskehold, politiske modstandere bliver smidt i fængsel og andet shit.
    Hvad tror du der vil ske for en sort fodboldspiller, der åbenlyst stiller sig op, og påpeger at Erdogan er en spade, der burde skride ud af syrien?
    Og det er sgutte løst ved at Zanka beder om at blive fritaget fra en kontrakt, som du jo også ved, han aldrig vil få lov til- så er vi vist lige vidt igen?
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #853
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Den store tråd om tidligere FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Lad os lige tage en slapper med stråmændene. Ingen bebrejder Zanka konflikten i Syrien. Tro mig, jeg bebrejder først og fremmest Erdogan, Trump, EU og alle de andre, der har det direkte ansvar for, at kurderne nu bliver slagtet.

    Men Zanka er de facto med til at blåstemple Erdogans nedslagtninger, når han står med en t-shirt, der hylder hans krig. Og det er det eneste, jeg bebrejder ham - ikke Erdogans, Trumps og EU's handlinger eller mangel på samme.

    Og mon dog at Zankas liv ville være på spil, hvis han havde nægtet at tage den t-shirt på - men hvis det nu var, ville det selvfølgelig være forståeligt ikke at handle i situationen. Så savner jeg bare en afstandtagen fra ham efterfølgende. Men ja, det ville givetvis have økonomiske og karrieremæssige konsekvenser, men sådan er det jo nogle gange at stå fast på sin integritet.
    Vi er vidst allesammen temmelig enige i at det ville have sportslige og økonomiske konsekvenser for Zanka at have sagt fra.

    Jeg tror helt sikkert også, der er en fare for hans og hans families sikkerhed, hvis han havde gjort det. Dét kan spænde lige fra hærværk og solo-gerningsmænds voldsudbrud til noget mere eller mindre organiseret fra Erdogans regime. Vi aner ikke hvad risikoniveauet er, men det er helt sikkert til stede.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #854
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store tråd om tidligere FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Prøv at følg med i hvad der sker for modstandere af Erdogan i Tyrkiet, herunder specielt i disse dage. Der er tale om tæskehold, politiske modstandere bliver smidt i fængsel og andet shit.
    Hvad tror du der vil ske for en sort fodboldspiller, der åbenlyst stiller sig op, og påpeger at Erdogan er en spade, der burde skride ud af syrien?
    Og det er sgutte løst ved at Zanka beder om at blive fritaget fra en kontrakt, som du jo også ved, han aldrig vil få lov til- så er vi vist lige vidt igen?
    Jeg er udmærket klar over, at Erdogan er en totalitær despot. Det er jo derfor, jeg mener, det er for tyndt at dukke sig og lade sig bruge som nyttig idiot i hans propagandamaskine.

    Men Erdogan er næppe dum. At smide en dansk, højprofileret fodboldspiller i fængsel - eller at give ham tæsk - for at modsætte sig at tage en t-shirt på, ville være et helt vildt diplomatisk kamikazeskridt, som han naturligvis ikke ville tage. Zanka er altså ikke en lokal, tyrkisk dissident, men en verdensberømt EU-borger, der arbejder i Tyrkiet. Det giver altså en vis beskyttelse.

    Af samme grund er jeg ikke så sikker på, at han ikke ville kunne slippe ud af den kontrakt, hvis det virkelig var det, han gerne ville. Det ville naturligvis koste ham økonomisk, og Fenerbache ville naturligvis spinne det i deres retning, men so be it.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  27. De følgende 3 brugere er enige:

  28. #855
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Den store tråd om tidligere FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser

    Men Erdogan er næppe dum. At smide en dansk, højprofileret fodboldspiller i fængsel - eller at give ham tæsk - for at modsætte sig at tage en t-shirt på, ville være et helt vildt diplomatisk kamikazeskridt, som han naturligvis ikke ville tage. Zanka er altså ikke en lokal, tyrkisk dissident, men en verdensberømt EU-borger, der arbejder i Tyrkiet. Det giver altså en vis beskyttelse.

    Jeg snakker ikke om at Erdogan vil spænde Zanka foran den vogn, men der findes altså en hær af villige Erdogan hools, der tæsker før de tænker.

    Jeg synes at du er naiv, hvis du tror, at det ikke vil have konsekvenser for Zanka at protestere, og du tror ikke, at der vil ske noget med ham jvnf. ovenstående.

    Vi kommer ikke videre, så jeg lukker den bare her :)
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  29. De følgende 12 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store ’spillere fra Østeuropa + Balkan’-tråd
    By Wilkens in forum Transferforum
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 28.10.09, 18:36
  2. Lidt nostalgi tidligere FCK spillere
    By luske in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 31.05.07, 16:18
  3. Tidligere FCK spillere flopper hinsidan
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 02.10.05, 13:19
  4. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 30.07.03, 21:31

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •