Side 1 af 10 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 145

Emner: FCK trak FC Moskva i 1. runde af UEFA Cup

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    298

    FCK trak FC Moskva i 1. runde af UEFA Cup

    Så er der trukket lod til første runde af UEFA Cup - den sidste hurdle før et hold kan træde ind i UEFA Cuppens gruppespil.

    FCK trak det russiske hold FK Moskva. Datoen for den første kamp er berammet til torsdag d. 18 september, men som beskrevet på FCKs hjemmeside, så er det endnu usikkert om hvor vidt vi starter hjemme i det første af de to opgør, da der er hele 3 Moskva-klubber der gennem lodtrækningen skal spille på udebane først (Spartak Moskva og CSKA Moskva er de andre to). Da FK Moskva er "det mindste" af de tre, bliver det sikkert dette hold der derfor starter hjemme i det første opgør.


    FK Moskva kom til denne runde ved at eliminere Legia Warszawa med 4-1 samlet (2-1 ude og 2-0 hjemme).

    FK Moskva ligger pt nr. 12 i den russiske liga, og er ikke det bedste hjemmehold, da det i 9 kampe kun er blevet til en enkelt sejr (1-4-4).

    Klubbens hjemmeside på engelsk finder du her, men det er ikke meget der er oversat til engelsk.

    FK Moskva er en nyelig forteelse, idet klubben kom til verden, da bystyret i Moskva annoncerede klubbens tilblivelse d. 1. marts, 2004. Tidligere gik klubben under navnet FC Torpedo-Metallurg (og så ved vi alle selvfølgelig straks hvem klubben er!!!).

    Klubben endte i sidste sæson på en fjerdeplads i den russiske liga, og var i den russiske pokalfinale i 2007.

    Europæisk har klubben ikke den store erfaring: Sidste år deltog klubben i Intertoto Cuppen, og blev slået ud i anden runde af Herta Berlin.

    I spidsen for klubben står i dag den legendariske Dynamo Kiev-angriber, Oleg Blokhin, der senest har været træner for det ukrainske landshold.


    De andre danske klubbers lodtrækning gav i øvrigt følgende resultat:

    Brøndby IF v Rosenborg

    FC Nordsjælland v Olympiakos Piræus


    Venligst
    Sidst redigeret af Dét er humor : 29.08.08 kl. 13:31
    Vedhæftet fil 4903

    Jeg er enig i at N'Doye er god, men det forhindrer ham ikke i at være et arrogant møgsvin

    - sjampen, 27.10.2011, 23:53

    Spar på mindreværdskomplekserne kære medfan, klasse fornægter sig ej og hold kæft hvor er han god :(
    - Guldager80, 27.10.2011, 22:51

    http://a.bimg.dk/node-images/90/3/60...dby-trning.jpg
    Dét er humor's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    212

    Re: FCK trak FC Moskva i 1. runde af UEFA Cup

    Det er vel ikke utænkeligt, at UEFA af sikkerhedsmæssige årsager kræver, at nogle af kampene bliver "vendt om", så man undgår, at grækere, nordmænd og russere går amok på hinanden, krydret med lidt vestegnsproletarer og småbørn fra Farum?

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,674

    Re: FCK trak FC Moskva i 1. runde af UEFA Cup

    ›Ja det kunne være bedre, men også værre så det er vel en ok lodtrækning.

    Kun Dortmund kan kaldes et bedre hold end FK Moskva i vores gruppe (Vi kunne dog ha' været i Gruppe to :-/)

    FK Moskva ligger nummer 11 i den russiske liga, kun 6 point efter UEFA-cup vinderne Zenit, som 'kun' ligger nummer 6. Det er en meget hård lodtrækning, og det bliver bestemt ikke let.

    -H&A


  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    41

    Re: FCK trak FC Moskva i 1. runde af UEFA Cup

    Som Nord siger i et interview på bold.dk... vi slog altså lokomotiv moskva sidste år...


    Så jeg syntes faktisk ikke at lodtrækningen er så hård som mange vil gøre den til... jeg vil sige 60/40 eller 70/30 i FC favør..

    Vi må simpelthen være ovre det punkt hvor vi sammenligner os selv med "mellemhold" fra alle mulige og umilige lande..
    B1903 4-ever!

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: FCK trak FC Moskva i 1. runde af UEFA Cup

    ››Ja det kunne være bedre, men også værre så det er vel en ok lodtrækning.

    ›Kun Dortmund kan kaldes et bedre hold end FK Moskva i vores
    ›gruppe (Vi kunne dog ha' været i Gruppe to :-/)

    ›FK Moskva ligger nummer 11 i den russiske liga, kun 6 point efter
    ›UEFA-cup vinderne Zenit, som 'kun' ligger nummer 6. Det er en
    ›meget hård lodtrækning, og det bliver bestemt ikke let.

    ›-H&A

    Og ud over at det er en hård sportslig kamp, så er det en død syg tilskure kamp.
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    416

    Re: FCK trak FC Moskva i 1. runde af UEFA Cup

    synes nu ikke den virker hård. vi vandt sidste år i moskva mod lokomotivo så mon ikke vi kan om ikke andet spille lige op derovre og kalre det hjemme.

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    318

    Re: FCK trak FC Moskva i 1. runde af UEFA Cup

    ››Ja det kunne være bedre, men også værre så det er vel en ok lodtrækning.

    ›Kun Dortmund kan kaldes et bedre hold end FK Moskva i vores
    ›gruppe (Vi kunne dog ha' været i Gruppe to :-/)

    ›FK Moskva ligger nummer 11 i den russiske liga, kun 6 point efter
    ›UEFA-cup vinderne Zenit, som 'kun' ligger nummer 6. Det er en
    ›meget hård lodtrækning, og det bliver bestemt ikke let.

    ›-H&A

    Ville nu hellere ha FC Moskva end Wisla Krakow men ud over det har du ret. Når man sammenligner med Biffernes lodtrækning sidder man sgu med en flad fornemmelse :-(
    Fan af postmoderne fodbold...

  12. De følgende 14 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    645

    Re: FCK trak FC Moskva i 1. runde af UEFA Cup

    Her er lidt info fra soccerassociation.com omkring FC Moskva:

    Generelt


    Trup


    Transfers


    Spillerstatistik


    Points


    /Martin A

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    440

    Re: FCK trak FC Moskva i 1. runde af UEFA Cup

    ›Som Nord siger i et interview på bold.dk... vi slog altså
    ›lokomotiv moskva sidste år...


    ›Så jeg syntes faktisk ikke at lodtrækningen er så hård som mange
    ›vil gøre den til... jeg vil sige 60/40 eller 70/30 i FC favør..

    ›Vi må simpelthen være ovre det punkt hvor vi sammenligner os selv
    ›med "mellemhold" fra alle mulige og umilige lande..

    Jeg synes du glemmer, at det var et russisk hold, der til manges forbløffelse snuppede UEFA-cuppen tidligere i år.
    Jeg kender ikke meget til den russiske liga, men noget kunne tyde på, at den store opblomstring i den russiske økonomi har givet en saltvandsindsprøjtning til fodbolden i 'moderlandet'.

    Jeg er overhovedet ikke begejstret for den lodtrækning, men jeg æder forhåbentlig mine ord, når vi har sat dem på plads i Parken...

    /Sejer

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    21

    Re: FCK trak FC Moskva i 1. runde af UEFA Cup

    En OK lodtrækning for de danske hold. FCK bør have en god chance mod et bundhold fra den rusiske liga. Den rusiske liga er ganske vidst rimeligt stærk, men den danske synes også godt på vej og det gør FCK ikke mindst. De sidste par kampe har lovet godt for FCK så jeg tror at FC Moskva bliver slået samlet.

    Lidt statistik omkring FC Moskva fra UEFA skræmmer heller bestemt ikke: http://www.uefa.com/footballeurope/c.../domestic.html

    Brøndby får nok to meget lige kampe med Rosenborg. Den er ret 50-50, specielt som Brøndby spiller for tiden. Det vil dog være en ekstra bonus i at slå endnu et norsk hold ud, da vi dermed rykker yderligere fra Norge når det kommer til det samlede UEFA regnskab.

    FCN skal godt nok have to riiigtigt gode dage for ikke at komme fra kampene mod Olympiakos med en ordenligt røvfuld. Deres forsvar har ikke just været indbegrebet at sikkerhed på det sidste.

    En fornuftig lodtrækning for de danske hold set over en bred kam, FCN kunne have ønsket sig en lettere modstander, men de opbrugte vist deres lodtrækningsheld i forrige runde da de træk et skotsk anden divisions hold :)

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    538

    Re: FCK trak FC Moskva i 1. runde af UEFA Cup

    Jeg sidder igen med en følelse af, at vi bare ikke har lodtrækningsheld, der var imo tre dårligere hold vi kunne trække, end FC Moskva.

    Igen står vi med en 50/50, som vi snildt kan smide over styr. Det er aldrig sjovt at spille på udebane derovre.

    Det er typisk, men lad os nu være fortrøstningsfulde, alt kan ske, og vi ordnede trods alt Lokomotiv sidste år. På to koncentrerede indsatser, skal vi kunne klare den trods alt.
    Hvis FCK omsatte spil til mål, var vi allerede europæisk topklasse.
    fckfreak's Avatar

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,674

    Re: FCK trak FC Moskva i 1. runde af UEFA Cup

    ›Brøndby får nok to meget lige kampe med Rosenborg. Den er ret
    ›50-50, specielt som Brøndby spiller for tiden. Det vil dog være
    ›en ekstra bonus i at slå endnu et norsk hold ud, da vi dermed
    ›rykker yderligere fra Norge når det kommer til det samlede UEFA
    ›regnskab.

    Bare lige en lille kommentar. Det er aldrig en bonus, når BIF går videre! EOD.

    -H&A


  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: FCK trak FC Moskva i 1. runde af UEFA Cup

    ››Ja det kunne være bedre, men også værre så det er vel en ok lodtrækning.

    ›Kun Dortmund kan kaldes et bedre hold end FK Moskva i vores
    ›gruppe (Vi kunne dog ha' været i Gruppe to :-/)

    ›FK Moskva ligger nummer 11 i den russiske liga, kun 6 point efter
    ›UEFA-cup vinderne Zenit, som 'kun' ligger nummer 6. Det er en
    ›meget hård lodtrækning, og det bliver bestemt ikke let.

    ›-H&A

    På hvilken basis mener du at det er en meget hård lodtrækning? Ja, de blev nr. 4 sidste år og har sikkert et godt hold. Men pt har de spillet 19 kampe i den russiske premier league og skrabet 22 point sammen. Ligger nr. 12 ud af 16... At Zenit kun ligger på en 6 plads i ligaen kan jeg ikke se betyder det store for hvor gode FC Moscow er?

    Det kan sagtens blive en svær lodtrækning.. men lige pt har vi ikke så meget andet og forholde os til end at vi i de sidste to kampe mod russiske hold har vundet. 2-0 over Zenit og 0-1 over Lokomotiv Moscow som pt ligger nr. 9 i den russiske liga og dermed er bedre end FC Moscow ? eller hvad?
    Sidst redigeret af Fagerlund : 29.08.08 kl. 13:00

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: FCK trak FC Moskva i 1. runde af UEFA Cup

    Hold da op det var en farlig masse statestik. Tak for det.

    Jeg må blankt erkende at jeg kun kender Maxi Lopez, som tidligere floppede i Barcelona. Men han har kun scoret 2 mål i 12 kampe, så han ser stadig ikke forskarp ud. Men nu kan de jo sagtens være dygtige spillere, selv om man ikke kender dem. De kender sikkert heller ikke mange af vores spillere :-)

    Jeg er egentlig godt tilfreds med modstanderen, ud fra den betragtning at vi har gode chancer for at nå næste runde. Men det er desværre ikke lige en udebanetyur jeg kommer med på.

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: FCK trak FC Moskva i 1. runde af UEFA Cup

    ›Som Nord siger i et interview på bold.dk... vi slog altså
    ›lokomotiv moskva sidste år...
    ›Så jeg syntes faktisk ikke at lodtrækningen er så hård som mange
    ›vil gøre den til... jeg vil sige 60/40 eller 70/30 i FC favør..
    ›Vi må simpelthen være ovre det punkt hvor vi sammenligner os selv
    ›med "mellemhold" fra alle mulige og umilige lande..

    Er der nogen, der rent faktisk kender noget til FC Moskva, udover at de tilsyneladende har Barcafloppet Maxi Lopez i truppen?

    Det der med at vurdere procentchancer for at gå videre etc., på baggrund af at vi slog et andet russisk hold sidste år, er sgu sådan lidt som når et norsk hold kalder et dansk for en ønskelodtrækning, fordi de slog dem i Royal League for et par år siden.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"


Side 1 af 10 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK trak Stabæk i næste runde af årets CL-kval (2009)
    By fckmartin in forum De korte linier
    Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 26.07.09, 14:52
  2. FCK trak Manchester City i UEFA Cuppens 1/16-finale (2008)
    By Dét er humor in forum De korte linier
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 21.12.08, 01:31
  3. FCK trak Lyngby i pokalturneringens 1/4-finale (Ekstra Bladet Cup)
    By Dét er humor in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 13.11.08, 11:13
  4. FCK trak FC Vestsjælland i pokalturneringens 3. runde
    By Dét er humor in forum De korte linier
    Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 01.10.08, 10:37
  5. Hvis FCK skal være seeded i 1. runde af UEFA-cuppen...
    By Andreas in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 27.08.05, 04:31

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •