Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: FCKII - HIK

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    523

    FCKII - HIK

    Der var blæst til midterbrag på Frederikberg Idrætspark, da FCKII/KB tog imod nedrykkerne fra Hellerup Idrætsklub. 238 apatiske søndags-zombier var mødt op, for at fejre at tømmermænd er noget der går over. Da jeres selvbestaltede udsendte (og dermed rettere min udsendte) mødte op, stod Jørgen Herbert allerede klar foran det sortbejdsede salgsskur på jagt efter dagens første (vi lader tvivlen komme ham til gode her) fadøl. Dagens fulde tilskuertal var 240 personer, men de to sidste var sandelig ikke apatiske. Der var tale om HIKs amok away-crew, ultra-style, bevæbnede med megafon, konfetti og meget begrænset fantasi. Til gengæld en stor udholdenhed, der fik den skumlende folkemængde på modsatte (gudskelov!) langside til at mumle om AA-batteriers alt, alt for lange levetid, og om det upassende i at 12-årige fik lov at komme ud søndag formiddag, når de nu burde sidde hjemme i Hellerup og ordne deres blækregning.
    Men der blev også spillet fodbold. For KBs vedkommende af disse brave mænd:

    Frederik Vang Larsen
    Casper Windfeld - Jacob Albrechtsen – Nicolaj Hansen – Danni Jensen
    Thomas Delaney – Mads Laudrup – Jacob Neestrup – Paw Bendixen
    Kevin Bechmann Timm – Thomas Christiansen.

    Udeholdet havde også via en kombination af held og dygtighed fået 11 mand på banen, deriblandt ex-KB’eren Steffen Hartmann, hvilket jeg opdagede da han blev skiftet ud efter 83 minutter.
    Bortset fra dværgmongolen og hans assistent på den fjerne langside var Hellerups fans dæmpede og værdige. En enkelt herre havde endda iklædt sig den for Nordkysten så klassiske og eviggyldige garbadine-buks, der jo klæder alle. Alle! Men den megafonklædte 12-årige kompenserede så rigeligt, med højlydte tilråb. Da han jo som alle ”top-boys” i sit eget hoved er leder af en tusindtallig skare, og ikke blot en enkelt med-mongol, valgte han at illudere folkeskare ved at efterfølge alle sine taktfaste enmandsråb med ”lyden af klapsalve fra større forsamling” som en form for ”subhuman beatbox”, der ville blive smidt ud af selv ”Talent 2008” hvis han havde forsøgt sig der. Hvordan det på langt sigt påvirker en 12-årig drengs psyke søndag efter søndag at skråle ”Hellerup – I – K!” efterfulgt af klappelyde, han selv laver med munden er det op til Københavns politis kriminologer at regne sig tilbage til om en kortere årrække. Men som han da ydede!!!
    Fodbolden var ikke noget at råbe hurra for, selvom de to 12-årige HIK-fanatikere gjorde det flere gange. KB sad på sagerne i 1. Halvleg, uden at være sådan rigtig-RIGTIG farlige. To muligheder indenfor de første fem minutter gav lidt håb om målfest med glimmer og ekstase, men ak. Den duknakkede mængde hengav sig – med to åbenlyse undtagelser – til småsnak og overvejelser om hvorfor det er nødvendigt at udstyre bolddrengene med en T-shirt med påskriften ”bolddreng”. Jeg er ret sikker på at vores brave og begavede spillere godt kan lure hvem drengen med bolden er, uden undertekster på tekstil.

    Efter 25 minutter fik en velspillende, hurtig og direkte Danni Jensen gult (med garanti dybt uretfærdigt!!!) hvilket fik præteenageren fra nordkysten til at skrue op for sit elektroniske udstyr. Det viste sig hans megafon-apparat også kunne afspille roligan-hæsligheder fra 80’erne, hvis man trykkede på den forkerte knap. Den helt, helt forkerte knap…
    Hvorfor det lige var et gult kort, da ansporede dén adfærd, blæser i vinden over Sønderjyllands Allé. Og hvorfor et giftigt hjørne fra samme Jensen fik ham til at råbe ”Miki på tavlen” vil jeg også overlade til mere kompetente kræfter at analysere sig frem til.
    Dommer Martin Olsgaard delte et par advarsler ud sidst i halvlegen, og i et forsøg på at bevare respekten hos spillerne og kontrollen over kampen imponerede han med et af de mest elegante håndledssvirp, da en HIK-spiller fik en advarsel for film: Kortet blev med en elegant baghånd trukket op helt nede fra hoftehøjde, og lynsnapt placeret lige i FACE på Hellerup-manden., til stor begejstring for folk med en fetish for bordtennis eller karatefilm.
    Pausen blev brugt på Det fe’e net, Elvis (med Jailhouse Rock og så et stykke med ”Adult contemperay” og intet indhold. Denne gang på dansk. Bolddrengene kunne udover den fesenblå T-shirt nyde en sodavand samt nogle ukurante chokoladekiks, der fik ægte Prinzenrolle-entusiaster til at udvandre i protest.
    Anden halvleg fes lidt ud i nogle høje bolde og lidt vel fysisk spil. Efter 21 minutter med det sendte træner Niels Sørensen Matthias Gravesen og Mads Aunvig ind for Paw Bendixen og Thomas Delaney.
    Det endte ret intenst, men uden egentlig godt spil. På plussiden noterede man (det er så også mig) et par farlige situationer efter veludførte hjørnespark. Et tørt og hårdt frispark fra Mads Laudrup, og et smukt langskud fra Kevin Bechmann Timm, plus at Frederik Vang havde adskillige formidable redninger, blandt andet en dobbel-en af slagsen på en friløber.
    Den sidste var til HIKs Fatih Kirik, der er en robust herre, der trods at han har kendt sit eget navn hele livet, næppe har fået et ego-boost ud af et høre en 12-årig dreng med megafon taktfast skrige ”Fatty, Fatty, Fatty” med indlagte verbal-klapsavler hver gang han havde rørt bolden.
    Kampen sluttede i et decideret KB-powerplay, hvor Danni Jensen i overtidens døende sekunder skød en favn over målet. Men det kunne han tillade sig efter en kamp, hvor han stod for mange af de det, man efter nogle år som sportsjournalist bare kalder ”aktioner”. Jeg vil kalde det rush’, træk eller angrebs-opbygninger, men jeg er jo også lallende amatør.
    0-0 blev det, til trods for at Nicklas Kristensen kom ind i efter 86 minutter.
    Og så kunne garbadine-manden købe en fadøl med til bilturen hjem til Hellerup. I øvrigt var spillerne skuffende lidt 2900-agtige. Der blev råbt ting fra HIK-siden som ”Der var sgu da ikk’ en skid, dommer”, og ikke ”De må meget pardon, Hr. Opmand, men det forekommer mig at deres fløjten tangerer en overreaktion”. Man kan da heller ikke stole på folk mere. Men Hellerup fik sæsonens anden uafgjorte med hjem, og den unge megafon-betvinger kom én dag tættere på et liv i fuldkommen cølibat.
    alle kan danse en sommer
    Sebastian's Avatar


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    1

    Re: FCKII - HIK

    Hold K..., hvor er det morsomt skrevet, Sebastian !!
    :-))

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: FCKII - HIK

    Underholdende læsning.
    Men altså ingen Würtz, som jeg ellers synes at have læst skulle have kamp træning?

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    523

    Re: FCKII - HIK

    ›Underholdende læsning.
    ›Men altså ingen Würtz, som jeg ellers synes at have læst skulle
    ›have kamp træning?


    Ikke den mindste smule Würtz, hverken Rasmus eller andre...
    VH Seb.
    alle kan danse en sommer
    Sebastian's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCKII - Vanløse
    By Sebastian in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 21.04.10, 19:13
  2. KB/FCK2 - HIK
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 11.10.09, 15:05
  3. FCKII/KB - Skovlunde IF
    By Sebastian in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 10.08.08, 12:47
  4. Er du sulten? - Hif imod KB(FckII)
    By sk8erboy in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 11.06.04, 10:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •