Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 54

Emner: Er I tilfredse med angriberne i FCK?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Er I tilfredse med angriberne i FCK?

    Meget har været sagt og skrevet om vores angribere.
    Ailton, norstrand, junior, og santin.

    ailton er flere gange blevet kaldt superligaens største flop. santin blev i starten dømt til at være en skuffelse i onside.
    og junior og nordstrand er flere gange blevet kritereset i skakten.

    men er vores angribere så dårlige. jeg har kigget lidt på det og egentlig ser det ganske fornuftigt ud.
    i vores 14 kampe i år (eksl. træningskampe)
    har vi scoret 36 mål.

    santin har scoret 3 mål i 10 kampe
    ailton har scoret 5 mål i 13 kampe
    nordstrand har scoret 5 mål i 12 kampe dog 3 på straffe
    og junior har scoret hele 8 mål på 11 kampe 1 på straffe.

    altså står angriberne for 21 ud af 36 mål eller ca 60% af vores mål i denne sæson. det synes jeg faktisk er tilfredstillende. i mine øjne betyder det bare vi har en del midtbane spillere der også er ganske farlige. faktisk har spillere som atiba, kvist og sionko flere gange vist at de ved hvor målet står.

    jeg synes faktisk at det overrasker mig positivt at vores angribere score så mange mål. det kan godt være jeg selv har brokket mig en del over junior men han får skrabet bolden i nettet næsten hver kamp. ailton er begynd at spille på holdet i stedet for alene hvilket har givet ham en del assist og nu laver han også selv mål. samtidig har han trukket 2 straffe i denne sæson så vidt jeg husker. og han begynder så småt at betale tilbage på de mange penge klubben har lagt. heldigvis er han ung så han har tid endnu.

    lige så flot er det af santin at falde så hurtigt til på holdet. og med lidt held havde han vel scoret det dobbelte antal mål.

    men hvad synes i andre, kan vi være tilfredse. eller skal vi forlange mere?
    written by Zeez

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Er i tilfredse med angriberne i FCK

    JA

    Jeg synes ikke altid statistik kan bruges til så meget. Jeg er mere end tilfreds med kvaliteten af vores angribere.

    For at citere (fra fri hukommelse) vores allesammens hadeperson, men DK's største spiller Michael Laudrup. Alle lovpriste Romario da han kom til Barca, men faktum var at de mere eller mindre scorede de samme mål før han kom, det var bare fordelt ud på flere spillere, så kan man diskutere hvad der er bedst, det er smag og behag.

    Hvis vi spiller som pt og scorer nok med mål, så kan jeg ikke være mere ligeglad end om topscoreren hedder Fall, Dunken, berneburg eller tykkeole. Så er jeg fornøjelig over fantastisk fodbold med mange forskellige målscorer.

    Hvorfor brokke sig over Nordstrand, når han spiller virkelig godt. Hvad gør det at han ikke scorer i en 3-0 sejr, hvis han er med til at spille modstanderen ud af banen. Vi skal se lidt mere nyanceret på det. Scorer han ikke fordi han brænder chancer på samlebånd. Scorer han ikke men er aligevel med i mange mål. Alt i alt, så handler det om kvaliteten af spillet på banen og resultaterne. Hvis de to ting hænger sammen, så er jeg ligeglad hvem der kan hive tråden over hovedet og lade sig tiljuble af nedre C!

    Torben

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    143

    Re: Er i tilfredse med angriberne i FCK

    Troede egentlig også Santin ville floppe. Men i og med Ståle skiftede spillestil fra "migrænebold" til bolde, som rent faktisk ikke bliver spillet i hovederne på modstanderens forsvarsspillere. Så har angriberne - såvel som hele holdet fundet en spillestil, som de rent faktisk kan spille (med succes).

    Skal da indrømme, at jeg nu nyder, at se FC København spille mere, end jeg gjorde før.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    35

    Re: Er i tilfredse med angriberne i FCK

    Det virker da som et lidt mærkværdigt spørgsmål at stille, nu da vi pt står med 4 angribere, der præsterer ganske glimrende.

    Jeg går udfra du fisker efter vi mangler den der mand, der banker 20-25 kasser ind i 33 kampe, men ham har vi bare aldrig haft i FCK, på trods af vi har hentet et tocifret antal af den slags typer til klubben - inklusive de 3 der spiller her nu. Spillestilen har nok bare aldrig været til det.

    Men jo da. Jeg tror for at sige det mildt, at de fleste er ovenud tilfredse med vores angribere i øjeblikket, det har i mine øjne ikke set bedre ud i den kæde i de 16-17 år klubben har eksisteret end det gør i øjeblikket - på trods af at ingen af de 4 formentlig kommer til at runde 15 mål i ligaen.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Er i tilfredse med angriberne i FCK

    ›lige så flot er det af santin at falde så hurtigt til på holdet.
    ›og med lidt held havde han vel scoret det dobbelte antal mål.

    Held? Jeg vil kalde det dygtighed/koldblodighed...
    For det var godt nok nogle fæle missere mod Nordsjælland.

    Han havde 3 friløbere, hvoraf han brænder 2 og får straffespark på det sidste. Og det sidste burde han vel have sat Lundberg så meget af, at han ikke fik muligheden for at lave straffesparket - osm jeg i øvrigt ikke synes var der. Men det er et andet topic. :)

    Men derudover så er jeg ovenud tilfreds med Santin og ligesom en anden her i tråden, så havde jeg mine store, store tvivl om Santin skulle blive en ny Ailton i mediernes øjne. Men som også nævnt så blev spillestilen lagt om - selvom Ståle ikke vil indrømme det. Og det passer bare meget bedre til de angribere vi har.

    Og den spilforståelse som Santin og Nordstrand har sammen, den har jeg aldrig før set i FCK.

    Ailton har jeg altid godt kunne li'. Og jeg er meget glad for at han nu er begyndt at vise den arbejdsvillige indstilling, som vi ser hos Santin og især Nordstrand. Han spiller mere for holdet end han gjorde i starten. Jovist han prøver stadig at drible i gennem 3 mand på 1 m2, men der bliver færre og færre af de situationer.

    Junior derimod kan pakke tasken og fise et andet sted hen, hvis han ikke snart kæmper lidt for sin plads, når han får chancen.
    Mage til dovne laban skal man da lede længe efter. Opgiver fuldstændig når han mister bolden - hvilket sker jævnt tit.
    Selvfølgelig er det møg surt at få splinter i røven, men han viser jo ikke engang, at han er berettiget til den plads, han gerne vil have.

    Men vi ved jo godt at Junior er en god angriber, når han tager sig sammen og arbejder for sagen. Men det er som om, at han allerede har givet op.

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Er i tilfredse med angriberne i FCK

    Til dels enig. Jeg mener bare at målscorer problemet kan vise sig afgørende i superliga-topopgør samt i europæiske kampe.

    Vi har simpelthen bare IKKE den goalgetter, vi aldrig har haft....mit bedste bud ville være Junior, men hvis den nuværende spillestil fungerer bedst UDEN Junior, ser jeg ham helst på bænken. Hverken Santin eller Nordstrand er typiske målscorere. Ihvertfald ikke i København. Men hvem vil undvære bare en af de 2 på banen som det kører nu?
    Hvad angår Ailton, ser jeg kun marginale forbedringer. Synes stadig han er hypet langt over sine evner og han virker stadig som et fremmedelement på holdet. Medgiver dog at de få ting han lykkes med kan være kampafgørende, men spildprocenten er alt alt for høj.
    Typemæssigt er Nordstrand vel den perfekte løsning for FCK. Nogenlunde hurtig, god spilforståelse og spilintelligens, og i sine tidligere klubber blev der bare hugget til. Nu virker det som om det helst skal være Santin der skal sættes i scene, måske et mere eller mindre bevidst trade-off fra Ståle, for at tilgodese spillestilen bedst muligt?
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2008
    Indlæg
    59

    Re: Er i tilfredse med angriberne i FCK

    Selvom jeg stadig savner Peter Møller (og nok altid vil gøre det - og jeg snakker selvfølgelig om genopstandelsen), så må jeg sige at nok ikke har set så godt et makkerpar på toppen siden.. tjae Zuma og Todi (selvom Santos og Allbäck kommer rimelig meget ind på en tæt 2. plads der). At samarbejdet så nok er endnu bedre end deres skal jeg nok lade være med at tude over. Jeg har svært ved at se hvad der mangler deroppe i hvert fald. Der er de hurtige typer i Ailton, Nordstrand og Santin, centerforwarden i Junior, driblerne i Santin og Ailton og så er der alt-mulig-manden også i Santin.. fuck han kan meget den mand. 10 mill? Hahaha.. så meget de penge værd.

    Så jeg er vist ovenud tilfreds med angriberne. Det ser meeeeeget lovende ud.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Er I tilfredse med angriberne i FCK?

    Jeg fiskede nu ikke efter om vi manglede en superliga topscorer. men der er sagt og skrevet meget om vores angreb specielt op til denne sæson. men også inden..

    og nu var jeg interesseret i om folk var tilfredse med hvad de har set indtil nu.
    Det kan godt være at ailton i nogens øjne kun har flyttet sig maginalt. men jeg mener faktisk han har flyttet sig rigtigt langt. en ting er arbejdsomhed. den kan man hurtigt lære. men blik for spillet og ikke mindst holdet er noget som kan tage tid og specielt her er han blevet MEGET bedre. hvis man kigger tilbage på forårets kampe. så er han med i næsten alle mål der bliver scoret mens han er på banen.
    i stedet for selv bare at banke til bolden så kigger han lige op og ser om der er nogen der er i bedre position.
    både kampen i mod moskva og imod FCV er pragt eksempler. han er med i alle 4 mål i mod vestsjælland.

    jeg har altid kunne li ailton. specielt fordi han aldrig har tudet over at blive sat på bænken. og jeg tror faktisk FCK er den rigtige klub for ham. han skal nok udvikle sig rigtig meget denne sæson. tror han er lidt hen af oscar w på det punkt. en sæson med gode indhop til at gi selvtillid og så er han klar næste sæson til at bombe.
    santin.. ham holder vi ikke længe på. han har jo allerede fordoblet eller 3 doblet sin værdi efter han er kommet til FCK
    written by Zeez

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Er I tilfredse med angriberne i FCK?

    Det går meget bedre med det københavnske angreb, men jeg er nu ikke faldet i svime endnu!
    Santin er god, og han skal nok komme til at score mange mål. Folk taler derudover meget om Nord og hans blik for spillet, store arbejde osv., men i mine øjne bliver man som angriber også nødt til at score noget mere! Og det er godt nok sjældent man ser ham score i frit spil! Derudover kan nævnes, at Ailton har lavet 16 assists i sin tid i klubben mod Nord´s 11. Dette er selvfølgelig ikke afgørende, men siger lidt om at Nord måske ikke er helt så vigtig i angrebet som mange gør ham til.

    Ailton er en god sub og have og han kan sagtens udvikle sig mere, han mangler dog at lave mål i betydende kampe. Mht. Junior så har folk prædiket om hvor ofte han scorer osv osv, men bottomline er at han er over the hill og helt unødvendig i vores trup. Dette er heller ikke gået Ståle forbi og jeg er overbevist om at vi ser en ny angriber i januarvinduet... og så håber jeg bare det bliver Prica.. Så kan vi snakke om et angreb i klasse med, tja, et bundesliga hold som lige holder sig under midten af tabellen.
    Sidst redigeret af Fagerlund : 29.09.08 kl. 08:59

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Er I tilfredse med angriberne i FCK?

    ›Santin er god, og han skal nok komme til at score mange
    ›mål. Folk taler derudover meget om Nord og hans blik for spillet,
    ›store arbejde osv., men i mine øjne bliver man som angriber også
    ›nødt til at score noget mere! Og det er godt nok sjældent man ser
    ›ham score i frit spil!

    Det samme kan du jo sådan set sige om Santin - altså at han skal score noget mere. Jeg synes dog, at det er lidt unfair sådan at hænge Nord op på de manglende mål på den måde. Han har skulle vende sig til at være i FCK indledningsvist, har derefter været i klubben i en periode, hvor vi generelt scorede meget få mål og sidenhen - efter "genopstandelsen" - faktisk haft en rolle på holdet, hvor han er hængende angriber i lige så høj grad som han er egentlig angriber.

    ›Derudover kan nævnes, at Ailton har lavet
    ›16 assists i sin tid i klubben mod Nord´s 11. Dette er
    ›selvfølgelig ikke afgørende, men siger lidt om at Nord måske ikke
    ›er helt så vigtig i angrebet som mange gør ham til.

    Ailton har nu kun lavet 9 assists. Du blander hans scorede mål (16) sammen med hans assists (Nord har 17 mål og 11 assists). Men derudover kan du ikke måle en angribers værdi alene på registrerede mål + asissts, selvom det da er en indikator. Nord er en rigtig god spilstation, især som vi spiller nu. Han bidrager meget til opspillet og derudover fanger han faktisk en del bolde fra modstanderen. Han er simpelthen væsentlig for vores offensiv, selvom han ikke scorer så mange mål som i FCN (hvilket man da ideelt set kunne ønske sig, at han gjorde). Ailton er slet ikke der endnu.

    ›Ailton er en god sub og have og han kan sagtens udvikle sig mere,
    ›han mangler dog at lave mål i betydende kampe.

    Really? Hvad er betydende kampe? Ailtons 16 mål fordeler sig på 6 SAS-ligakampe, 4 pokalkampe, 2 UEFA-cup kampe og 2 Royal League kampe. I hovedpartene af kampene af Ailtons mål da stærkt medvirkende til at vi vinder kampene, forstået på den måde at han faktisk scorer inden kampen helt er afgjort.

    Ailtons problem er vel snarere - og stadigvæk - at han er for svingende i sine præstationer på banen. Det er nærmest fra enkelt aktion til enkelt aktion, at man kan iagttage Ailton udvise alt fra international klasse til noget, der knapt kunne gå i 2. div. øst. Og så laver han alt for lidt uden bold.

    › Mht. Junior så har
    ›folk prædiket om hvor ofte han scorer osv osv, men bottomline er
    ›at han er over the hill og helt unødvendig i vores trup. Dette er
    ›heller ikke gået Ståle forbi og jeg er overbevist om at vi ser en
    ›ny angriber i januarvinduet... og så håber jeg bare det bliver
    ›Prica.. Så kan vi snakke om et angreb i klasse med, tja, et
    ›bundesliga hold som lige holder sig under midten af tabellen.

    Tja. Jeg ved ikke, om han er over-the-hill. Hvis Junior ville affinde sig med sin reservetjans, så ville han da faktisk være en ok mand at have i truppen. En ny slags Peter Møller. Men hvis han skal til at være lad & dorsk som bare pokker, når han så får sine minutter, ja så kan det selvfølgelig være ligemeget.

    Som vi spiller lige nu, kan jeg egentlig ikke se, hvorfor Prica skulle være specielt interessant for os. En af de ting der virkelig kører for os, er jo, at vi er så letbenede for tiden, og det ville Prica næppe bidrage til.

    Et Pricakøb ville være mest komme os til gavn, hvis vi kommer ud for mange af de kampe, hvor en fysisk stærk spiller er en nødvendighed for at bryde igennem modstanderens tunge defensiv. Men om vi går efter sådan en spiller afhænger vel også af, om vi sælger Hutchinson til vinter, om Sionko er på vej væk, om Grønkjær kommer tilbage...og hvilke overvejelser om spillestil og erstatninger vi i så fald måtte gøre os.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    164

    Re: Er I tilfredse med angriberne i FCK?

    Det afhænger vel af hvad forventningerne er...mht. SAS liga klasse synes jeg angrebet er ok. Nordstrand har forbedret sig synes jeg hans førsteberøring er blevet bedre og han arbejder hårdt hvilket gør ham svær at dække op. Men desværre er han fysik for dårlig, hvilket specielt vil komme til udtryk i internationale kampe.Santin har været den positive overraskelse, han er bevægelig hurtig, og har et godt overblik og han har også i glimt vist international klasse. Men en angriber i Dibjy Fall klassen ville pynte gevaldigt på holdet. Jeg tror ikke Prica har den klasse der skal til, for at give os international pondus, selvom han uden tvivl er en god angriber. Ailton og Junior bør man skille sig af med. Ståle vil ikke bruge Junior og Ailton har fået nok chancer og han har aldrig rigtigt slået til. Tror også det vil være bedst for ham at få spilletid i en anden Sas- liga eller Allsvenskan klub, hvor han uden tvivl vil vil få mere success.
    ____________________
    Lad være med at diskutere med en idiot !!!
    Han vil trække dig ned på hans niveau,
    og vinde diskussionen p. g. a. hans erfaring på dette niveau.

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Er I tilfredse med angriberne i FCK?

    ››Ailton er en god sub og have og han kan sagtens udvikle sig mere,
    ››han mangler dog at lave mål i betydende kampe.

    ›Really? Hvad er betydende kampe? Ailtons 16 mål fordeler sig på 6
    ›SAS-ligakampe, 4 pokalkampe, 2 UEFA-cup kampe og 2 Royal League
    ›kampe. I hovedpartene af kampene af Ailtons mål da stærkt
    ›medvirkende til at vi vinder kampene, forstået på den måde at han
    ›faktisk scorer inden kampen helt er afgjort.

    7 ud af Ailtons 16 mål har bragt os i front. 9 af målene har udbygget en føring.

    Uden at have kigget på andre angriberes stats vil jeg tro at det er en relativt voldsom del af målene som er 'ligegyldige'.

    Venligst,
    Bo N K

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    343

    Re: Er I tilfredse med angriberne i FCK?

    ›7 ud af Ailtons 16 mål har bragt os i front. 9 af målene har udbygget en føring.

    ›Uden at have kigget på andre angriberes stats vil jeg tro at det
    ›er en relativt voldsom del af målene som er 'ligegyldige'.


    En hurtig optælling på nipserstat viser at efterårssæsonens 36 mål fordeler sig således:
    14 mål har bragt os i front,
    21 har udbygget en føring,
    1 enkelt har udlignet.

    altså 15 "vigtige" mål = 41,7% og 21 "ligegyldige = 58,3%.
    Ailtons scoringer er tilsvarende 43,8% "vigtige" og 56,3% "ligegyldige"

    Statistisk usikkerhed taget i betragtning, tror jeg ikke der er basis for at konkludere, at Ailtons scoringer skulle være hverken mere eller mindre vigtige end de øvrige spilleres.

    Bemærk dog at sammenligningsgrundlaget er lidt skævt da Ailtons scoringer jo ikke alle er faldet i efterårssæsonen... baseret på ren og skær dovenskab vælger jeg at antage at det ikke flytter ved min konklusion :)


    BØF me udvidelse til Chrome

    ♪ A Wizards Staff Has A Knob On The End ♪
    cphwizard's Avatar

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Er I tilfredse med angriberne i FCK?

    ›7 ud af Ailtons 16 mål har bragt os i front. 9 af målene har udbygget en ›føring.
    ›Uden at have kigget på andre angriberes stats vil jeg tro at det
    ›er en relativt voldsom del af målene som er 'ligegyldige'.

    For Nordstrand hedder den 8-9, hvis man skelner i mellem føringsmål og andre mål. For Allbäck hedder den (ca.) 25-20. For Santin 3-0 :-)

    Nu har dette underemne klart flueknepper potentiale, men jeg vil da hævde, at en scoring til 2-0* kan være lige så vigtig som den til 1-0, og en scoring til 3-1 kan være lige så vigtig som den til 2-1. Det er mest et erfaringsbaseret argument - fra alle de gange, hvor jeg har bidt negle i de sidste 20 minutter af en kamp, hvor FCK har ført med et mål men overhovedet ikke har set sikre ud. :-)



    *Jaja det er den farligste føring af alle, men stadigvæk :-)
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    227

    Re: Er I tilfredse med angriberne i FCK?

    Nogen der ved hvornår vores forskellige angribere har kontraktudløb?

    Ailton viser i glimt sin høje klasse, og frygter lidt at han skal ende kontraktfri på et tidspunkt, og skifte til en klub med endten garanteret spilletid eller højere sportsligt nivuea.

    Så meget gerne man forlængede med ham inden han for alvor slår igennem.

    Og hvor lang tid har Nordstrand? Han er en god spiller, men hvis hans kontrakt snart udløber, så kan det jo næsten være lige meget.

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Kan vi fans være tilfredse med spillet II
    By Søren Lerby in forum De korte linier
    Svar: 312
    Sidste Meddelelse: 15.10.08, 11:30
  2. Kan vi som fans være tilfredse med spillet?
    By komsåfc in forum De korte linier
    Svar: 455
    Sidste Meddelelse: 28.12.07, 22:19
  3. Hvem er angriberne på søndag?
    By copenhagener in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 22.09.05, 10:48
  4. Ok .. er det nu vi er tilfredse med sæsonstarten
    By midtjyden in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 23.08.03, 19:26

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •