Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 25 af 25

Emner: UEFA-koefficienter for dummies

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    391

    Re: UEFA-koefficienter for dummies

    Lige et spørgsmål til koefficientnørderne:

    Hvad er rangeringskriterierne hvis to hold har samme seed?

    Tag f.eks. den nuværende situation i CL Q2. Her spotter den kvikke læser hurtigt, at HJK Helsinki og FK Aktobe har samme antal point, 2.399. Alligevel er Aktobe allerede placeret som seedet, mens Helsinki må vente på udfaldet af den ungarske mesterskabskamp.
    "If I were one of their fans, I wouldn't pay a shekel to see them. The truth is I wouldn't go for free because they're a disgusting team"
    Idan Tal fra Beitar Jerusalem, om FCK

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: UEFA-koefficienter for dummies

    Lige et spørgsmål til koefficientnørderne:

    Hvad er rangeringskriterierne hvis to hold har samme seed?
    Nyeste point tæller højest. Hvis to hold har samme koefficient, så ser man på koefficienten opnået i den seneste afsluttede sæson. (Og hvis de er ens, så sæsonnen inden, osv.)

    Og hvis holdene har helt ens koefficient for alle 5 år OG er fra samme nation, så rangeres de efter sidste slutstilling i den nationale liga.

    Hvis holdene har helt ens koefficient for 5 år og ikke er fra samme nation, så ved jeg ikke hvad der sker. Men jeg tvivler på at situationen nogen sinde er opstået.

    ougar
    Sidst redigeret af ougar : 21.05.10 kl. 12:24
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    1,183

    Re: UEFA-koefficienter for dummies

    En lille detalje i første post står der stadig UEFA cup, kan vi ikke lige få det ændret til Europa League :) bare liger for at være korrekte !
    Dansk mester 92/93 - 00/01 - 02/03 - 03/04 - 05/06 - 06/07 - 08/09 - 09/10 - 10/11 - 12/13 - 15/16
    Pokalvindere 94/95 - 96/97 - 03/04 - 08/09 - 11/12 - 14/15 - 15/16
    Skandinaviske mestre 04/05 - 05/06
    Mighty Lions's Avatar

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: UEFA-koefficienter for dummies

    ›En lille detalje i første post står der stadig UEFA cup, kan vi
    ›ikke lige få det ændret til Europa League :) bare liger for at
    ›være korrekte !
    Der er en del unøjagtigheder i første post som hidrører fra den store Platini-omlægning - indførslen af point til holdkoefficienten som følge af avancement i kvalrunderne, samt ændring af bonuspoint f.eks. Grundprincipperne er dog de samme, men detaljerne skal naturligvis også være på plads, så jeg kan berolige med, at jeg har haft dårlig samvittighed over, at de ikke er blevet rettet på ugentlig basis i et års tid nu, så det bliver MEGET snart, det indlæg får en velfortjent justering ;-/
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    154

    Re: UEFA-koefficienter for dummies

    Nyeste point tæller højest. Hvis to hold har samme koefficient, så ser man på koefficienten opnået i den seneste afsluttede sæson. (Og hvis de er ens, så sæsonnen inden, osv.)

    Og hvis holdene har helt ens koefficient for alle 5 år OG er fra samme nation, så rangeres de efter sidste slutstilling i den nationale liga.

    Hvis holdene har helt ens koefficient for 5 år og ikke er fra samme nation, så ved jeg ikke hvad der sker. Men jeg tvivler på at situationen nogen sinde er opstået.

    ougar
    Mener at have læst et sted at landets koefficient kommer i spil hvis man kommer langt nok ud. Men tvivler også på det er sket.

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    121

    Re: UEFA-koefficienter for dummies

    Er der en eller anden talkyndig person, der kan komme med et pejlemærke for hvor mange point DK skal skrabe sammen i 13/14 sæsonen, for at have mulighed for henholdsvis den direkte adgang eller 2 hold i CL kval i 15/16 sæsonen? Jeg ved godt, at det ikke vil kunne bruges konkret, men synes alligevel det kunne være interessant, da nogle af de hold der ligger over os mister flere point end os efter den kommende sæson. Så vi selv om vi ligger nummer 19 inden sæsonen, bør have muligheder for måske en 15. plads eller bedre.. Jeg beklager hvis det ikke er den helt rigtige tråd at poste det i, men jeg har ikke kunne finde en 'Danske hold i Europa 2013/14' endnu..

  9. #22
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: UEFA-koefficienter for dummies

    Citat Oprindeligt indsendt af Jesper B Se meddelelser
    Er der en eller anden talkyndig person, der kan komme med et pejlemærke for hvor mange point DK skal skrabe sammen i 13/14 sæsonen, for at have mulighed for henholdsvis den direkte adgang eller 2 hold i CL kval i 15/16 sæsonen? Jeg ved godt, at det ikke vil kunne bruges konkret, men synes alligevel det kunne være interessant, da nogle af de hold der ligger over os mister flere point end os efter den kommende sæson. Så vi selv om vi ligger nummer 19 inden sæsonen, bør have muligheder for måske en 15. plads eller bedre.. Jeg beklager hvis det ikke er den helt rigtige tråd at poste det i, men jeg har ikke kunne finde en 'Danske hold i Europa 2013/14' endnu..
    Jeg kan da godt forsøge med en helt uvidenskabelig tilgang. Du kan se den foreløbige landestilling for 2013/2014 her: http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/...crank2014.html

    Vi skal have knap 4 point mere end lande som Tjekkiet og Israel, hvilket må siges at se overordentligt svært ud, givet at vores pointhøst de sidste par år ikke engang har nået 4 i sig selv. Selv i vores supersæson 2010/11 fik vi ikke 4 point mere end de nævnte lande. Så helt uden at tage stilling til deltagende klubber fra de involverede lande, siger historikken at det ser overordentligt svært ud - og det er bare for at nå 15. pladsen og to hold i CL-kval. Direkte CL for de danske mestre er med andre ord meget, meget langt væk.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    485

    Re: UEFA-koefficienter for dummies

    der var en bruger herinde som i en tråd havde lavet en analyse af danmark kof. med og uden nordsjælland for at illustrere hvor meget fcn har kostet på den konto. Er der nogen der kan huske hvilken tråd det står i? Kan simpelthen ikke finde det og jeg står og skal drille en kollega på mandag med det :S

  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: UEFA-koefficienter for dummies

    det er nok dette indlæg du mener

    http://sidelinien.dk/forums/showthre...049#post612049
    Øvre C'er

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    683

    Re: UEFA-koefficienter for dummies

    AGF ud af suppen igen, og gerne allerede til sommer

  15. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. CL-pladser og UEFA-koefficienter
    By LarsGotItGoing in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 22.01.06, 09:58
  2. Henke på UEFA.COM
    By AC Hristo in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 29.10.03, 11:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •