Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 41

Emner: FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    790

    FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"

    http://www.fck.dk/index.php?pageid=754&newsid=8478

    Under navnet ”F.C. Copenhagen School of Excellence” introducerer F.C. København i samarbejde med Kjøbenhavns Boldklub klubbens satsning på det, der indenfor en kort årrække skal blive Skandinaviens bedste fodbolduddannelse.

    Med F.C. Copenhagen School of Excellence tilbyder F.C. København en professionel hverdag til regionens bedste ungdomsspillere i alderen 13 til 19 år. En hverdag, hvor fodbolduddannelsen er i centrum for den civile uddannelse, og hvor der udover træning og uddannelse er taget højde for praktiske udfordringer som transport, bespisning og lektielæsning.

    -Vores ambition er at skabe en fodbolduddannelse, der bliver et eksempel til efterfølgelse. Nøgleordet er ansvarlighed såvel sportsligt som socialt og uddannelsesmæssigt. F.C. Københavns geografiske placering midt i den tætbefolkede Ørestadsregion betyder, at vi ikke er afhængige af at skulle indkvartere eleverne for at kunne realisere Skandinaviens bedste fodbolduddannelse, siger sportsdirektør Carsten V. Jensen.

    KB’s bedste hold bliver til FCK
    F.C. Copenhagen School of Excellence vil tilbyde såkaldte ”scholarships” til maksimum 12 spillere pr. årgang. Træningen vil foregå på anlægget på Peter Bangsvej/Jens Jessensvej, og grundskoleundervisningen vil foregå på Johannesskolen, der ligger tæt på træningsanlægget på Frederiksberg. Efter grundskolen vil det videre uddannelsesforløb blive aftalt individuelt med den enkelte elev og dennes forældre.

    Første årgang (elever født i 1996) starter på F.C. Copenhagen School of Excellence i august 2009. Når fodbolduddannelsen er fuldt udviklet vil det rumme seks årgange fra 7. klasse til 3.g eller anden tilsvarende ungdomsuddannelse.

    F.C. Copenhagen School of Excellence udvikles fra KB’s eksisterende eliteprogram, som de seneste mange år har været blandt de mest succesfulde i landet. F.C. Copenhagen School of Excellence får ansvaret for og driften af de bedste hold fra U14 til U19 samt førsteholdsreserverne i 2. division Øst. Disse hold optræder fra 1.januar 2009 i F.C. Københavns navn og spiller i F.C. Københavns hvide spilledragt.

    -Lige nu er vi i gang med at udvikle konceptet og organisationen, således at vi fra næste år kan skabe et unikt uddannelses- og udviklingsmiljø, der både vil komme F.C. København og dansk fodbold til gavn. Jeg er sikker på, at etableringen af F.C. Copenhagen School of Excellence bliver endnu en milepæl i klubbens historie, siger sportsdirektør Carsten V. Jensen.
    #1

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"

    Nu ved jeg at det for mange vil være en stor skuffelse at KB er blevet opslugt 100% af FCK, men jeg vil dog vælge at se på det positive i det. Produktet FCK vil nu blive mere afrundet og fuldendt da det er det samme hele linien igennem. En 7 årig dreng kan nu melde sig ind i FCK og stolt fortælle det til vennerne. Fodbold skolen vil være mere attraktiv da man spiller i FCK og ikke bare KB, kan godt være det lyder fjollet, men jeg tror det har betydning.

    Ydermere understreger det at der nu for alvor er gået FCK i det hele, og at denne nye school of excellence kommer til at være et ægte FCK-brand som folk forhåbentlig kommer til at respektere og se op til. KB har for mig i de sidste år ikke præsteret optimalt (både mht. placeringer og servicering af talenter, og ja, jeg er godt klar over at FCK var med på det hele), men jeg håber at der nu vil blive taget fat for alvor og at vores akademi vil blive det bedste i DK ligesom førsteholdet.

  3. De følgende 8 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"

    ›F.C. Københavns
    ›geografiske placering midt i den tætbefolkede Ørestadsregion
    ›betyder, at vi ikke er afhængige af at skulle indkvartere
    ›eleverne for at kunne realisere Skandinaviens bedste
    ›fodbolduddannelse, siger sportsdirektør Carsten V. Jensen.

    Lige da jeg så nyheden, havde jeg svært ved at få armene ned. Men nu opdager jeg lige pludselig hvad der 'står med småt'.

    Hvis man ikke har tænkt sig at indkvartere eleverne, kan man ikke hente talenter fra længere væk end at de selv kan pendle fra forældrenes bolig - dvs. at rekrutteringsområdet stadig kun er København og omegn.

    Det ligner ærligt talt et meget uambitiøst 'akademi'.

    Bo N K


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"

    ›Lige da jeg så nyheden, havde jeg svært ved at få armene ned. Men
    ›nu opdager jeg lige pludselig hvad der 'står med småt'.

    Hej Bo.

    Jeg tror du vil have godt af at læse hele nyheden lidt bedre, for...

    ›Hvis man ikke har tænkt sig at indkvartere eleverne, kan man ikke
    ›hente talenter fra længere væk end at de selv kan pendle fra
    ›forældrenes bolig - dvs. at rekrutteringsområdet stadig kun er
    ›København og omegn.

    Første årgang (elever født i 1996) starter på F.C. Copenhagen School of Excellence i august 2009
    Det er altså 12 og 13-årige der starter, børn som jeg så sandelig mener har bedre af at bo hjemme hos deres forældre end andre steder. Hvis du virkelig mener at de ville have bedre af at bo samlet et sted på Frederiksberg, så behøver du naturligvis ikke læse nyheden en gang mere. :-)

    ›Det ligner ærligt talt et meget uambitiøst 'akademi'.

    For mig ligner det mere de første spadestik, hvor man indledningsvis forsøger at drage nytte af Københavns fordelagtige geografiske placering, eller måske bare at København, modsat Herning, ikke er et hul i jorden. Jeg tror ikke folk vælger akademier ud fra om de bor på et fedt kollegie, men hvor de kan få den bedste opdragelse og den hurtigste vej til førsteholdet. I den forbindelse tror jeg at FCM's villighed til at bruge unge spillere i SAS-ligaen (for vi sammenligner vel primært med FCM? Eller er du også ovre i noget Ajax-skole?), betyder mere for de unge spilleres valg, end resten.

    Jeg tror sagtens at en eller anden form for samlet indkvartering kan vise blive aktuel (bemærk at konceptet stadig udvikles etc...), men så længe rekrutteringen foregår i den førnævnte aldersgruppe, og ikke er nået længere, så foretrækker jeg at evt. indkvartering sker på baggrund af de enkeltes ønsker eller behov.
    Sidst redigeret af Mads740 : 20.10.08 kl. 17:58
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar


  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    257

    Re: FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"

    tror at indkvaterings spørgsmålet er flexsibelt, de skal nok finde logi, vis det er et stort talent de ønsker at skaffe, men tror at der efter nogle år kommer en rigtigt indkvaterings bygning, hvor gym eleverne kan bo.
    tror bevist man ikke vil hente børn i syvne klasse fra jylland, da der satses på den civile karrierer, dvs. de ikke mener det er godt for barnet så tidligt at flytte hjemmefra, evt. vil de prøve at lokke forældrene til KBH.
    men ellers lidt af et scoop med at kører den helt fra syvende klasse, dvs. man henter spillerene før fcms akademi.
    med CVs ørestadsregions udtagelse, mener han så også malmø, eller er det kun øresundsregionen?
    ståle bliv nu landstræner for norge.

    FFMSTA #7.000.000

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    942

    Re: FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"

    ›Nu ved jeg at det for mange vil være en stor skuffelse at KB er
    ›blevet opslugt 100% af FCK, men jeg vil dog vælge at se på det
    ›positive i det. Produktet FCK vil nu blive mere afrundet og
    ›fuldendt da det er det samme hele linien igennem. En 7 årig dreng
    ›kan nu melde sig ind i FCK og stolt fortælle det til vennerne.
    ›Fodbold skolen vil være mere attraktiv da man spiller i FCK og
    ›ikke bare KB, kan godt være det lyder fjollet, men jeg tror det
    ›har betydning.

    ›Ydermere understreger det at der nu for alvor er gået FCK i det
    ›hele, og at denne nye school of excellence kommer til at være et
    ›ægte FCK-brand som folk forhåbentlig kommer til at respektere og
    ›se op til. KB har for mig i de sidste år ikke præsteret optimalt
    ›(både mht. placeringer og servicering af talenter, og ja, jeg er
    ›godt klar over at FCK var med på det hele), men jeg håber at der
    ›nu vil blive taget fat for alvor og at vores akademi vil blive
    ›det bedste i DK ligesom førsteholdet.
    Skal vi nu ikke lige få det helt på plads inden den kører af sporet? Du kan ikke "melde dig ind" i FCKs fodboldskole. Hvis du vil se din 7-årige spille fodbold, er det stadig KB du melder din søn ind i (eller en anden klub naturligvis). Hvis han så senere er talentfuld nok, så optages han på fodboldskolen. Ellers spiller han sandsynligvis videre i KB på lavere rangerende hold. Og jeg selv spiller ikke mere i FCK end jeg hele tiden har gjort. Det er stadig KB. Så KB er ikke død og begravet, omend eliteungdomsholdene nu vil optræde under andet navn end tidligere. Reelt har det været FCK der har styret de hold de sidste 4-5 år alligevel, så forskellen er nok ikke så stor endda. Og den med at den blå- og hvidstribede trøje er væk, som jeg har set nævnt andet sted - det har den været i mange år. Alle KBs hold spiller helt i hvidt.

    WII
    Stolt KB´er
    Tilskuer

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"

    ›Det er altså 12 og 13-årige der starter, børn som jeg så sandelig
    ›mener har bedre af at bo hjemme hos deres forældre end andre
    ›steder. Hvis du virkelig mener at de ville have bedre af at bo
    ›samlet et sted på Frederiksberg, så behøver du naturligvis ikke
    ›læse nyheden en gang mere. :-)

    Jeg er for så vidt ligeglad om de bor på Frederiksberg eller fx på Kgs. Nytorv sammen med balletbørnene, for nu at nævne en oplagt parallel.

    Det kan sagtens være at det for nogle børn er bedre at bo hos deres forældre til de er noget ældre, men hvorfor man lige i fodboldsammenhæng skal være så utroligt bange for en kostskolemodel, har jeg aldrig forstået.

    Venligst,
    Bo N K

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"

    ›Det kan sagtens være at det for nogle børn er bedre at bo hos
    ›deres forældre til de er noget ældre, men hvorfor man lige i
    ›fodboldsammenhæng skal være så utroligt bange for en
    ›kostskolemodel, har jeg aldrig forstået.

    ›Venligst,
    ›Bo N K
    Det kan jeg sådan set heller ikke forstå, men med risiko for at komme med lidt ordkløveri, kunne man jo forestille sig, at kostskolemodellen også er en mulighed.

    I nyheden bliver der sagt, at "F.C. Københavns geografiske placering midt i den tætbefolkede Ørestadsregion betyder, at vi ikke er afhængige af at skulle indkvartere eleverne", hvilket jo egentlig godt kunne betyde, at eleverne kan bo på kostskole, hos plejeforældre eller på andre måder, men at man altså også har mulighed for, at blive boende hos forældrene.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    751

    Re: FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"

    ››F.C. Københavns
    ››geografiske placering midt i den tætbefolkede Ørestadsregion
    ››betyder, at vi ikke er afhængige af at skulle indkvartere
    ››eleverne for at kunne realisere Skandinaviens bedste
    ››fodbolduddannelse, siger sportsdirektør Carsten V. Jensen.

    ›Lige da jeg så nyheden, havde jeg svært ved at få armene ned. Men
    ›nu opdager jeg lige pludselig hvad der 'står med småt'.

    ›Hvis man ikke har tænkt sig at indkvartere eleverne, kan man ikke
    ›hente talenter fra længere væk end at de selv kan pendle fra
    ›forældrenes bolig - dvs. at rekrutteringsområdet stadig kun er
    ›København og omegn.

    ›Det ligner ærligt talt et meget uambitiøst 'akademi'.

    ›Bo N K

    Hej Bo,

    i princippet kunne ovenstående formulering vel godt åbne mulighed for at man indkvarterede nogle elever og andre ikke. Der står vel kun at man ikke er afhængig af at skulle gøre det. Hvis det er rigtigt har man jo hele verden som rekrutteringsgrundlag (hvis man kan undvære mors ærtestuvning) plus de københavnske og omegnske unge, der ikke bryder sig stort om at skulle på kostskole...men jeg indrømmer ikke at have læst det med småt

    mvh
    Paco er solskin på en regnvejrsdag, et sejrsmål i overtiden, et pressemøde i agurketiden! Paco er den ekstra redningsbåd på Titanic. Paco er nærmere GUD

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    21

    Re: FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"

    Det er desværre en lidt tynd udgave af projektet som FCK har valgt at offentliggøre på nuværende tidspunkt, da det kommer til at blive et fantastisk tiltag for de drenge som er heldige nok til at blive en del af det.

    Med hensyn til at ungdomsholdene alligevel har været drevet af FCK så er det ikke helt sandt da det er KB som skriver og betaler for ungdomskontrakter, og med det tiltag der nu er taget bliver det nu FCK som overtager meget af den økonomiske byrde og derved bliver klubben også i stand til at tilbyde stort set alle spillere kontrakter eller lommepenge eller hvilken ordning de nu vælger.

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    257

    Re: FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"


    ›Med hensyn til at ungdomsholdene alligevel har været drevet af
    ›FCK så er det ikke helt sandt da det er KB som skriver og betaler
    ›for ungdomskontrakter, og med det tiltag der nu er taget bliver
    ›det nu FCK som overtager meget af den økonomiske byrde og derved
    ›bliver klubben også i stand til at tilbyde stort set alle
    ›spillere kontrakter eller lommepenge eller hvilken ordning de nu
    ›vælger.


    der har jeg så hørt det modsatte, men det lyder somom du ved lidt mere end mig;)
    ståle bliv nu landstræner for norge.

    FFMSTA #7.000.000

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"

    Jeg undrer mig lidt over, at så visionær en klub som Fck skulle være så længe om at komme op med noget på den front.
    Så kan Don m.fl. sige at det rager dem hvad der siges og skrives om dem, men den seneste tids kritik af talentplejen er næppe gået ubemærket forbi, selvom de sikkert vil hævde at dette har været på trapperne og ville være kommet uanset.

    Men glædeligt at der sker noget.

  16. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    227

    Re: FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"

    Vil det sige at man ikke kan melde sin søn ind og sørge for han får sin fodboldopdragelse med klebånd og hjerte.
    Her troede jeg at det var starten til en kleb, med frivillige og bankospil.
    Så viser det sig at det kun er eliten....

    Sjælen og ånden er et sted...derude.

    god dag

    david kjær
    Citat Per N. efter 4-2 nederlag til Horsens : Gilberto har slet ikke klasse og er ganske ordinær. (Sagt efter GIL har lavet 2 mål mod BIF)
    david.kjaer's Avatar

  17. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    942

    Re: FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"

    Med hensyn til at ungdomsholdene alligevel har været drevet af
    ›FCK så er det ikke helt sandt da det er KB som skriver og betaler
    ›for ungdomskontrakter, og med det tiltag der nu er taget bliver
    ›det nu FCK som overtager meget af den økonomiske byrde og derved
    ›bliver klubben også i stand til at tilbyde stort set alle
    ›spillere kontrakter eller lommepenge eller hvilken ordning de nu
    ›vælger.
    Det er sandt at de første ungdomskontrakter indgås med, og betales af KB. Men det skal samtidig ses i lyset af, at FCK yder et markant tilskud til driften af disse ungdomshold, så i realiteten betales spilleren af KB med penge fra FCK *Fluekneppermode off*
    Tilskuer

  18. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    21

    Re: FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"

    Det er sandt at de første ungdomskontrakter indgås med, og betales af KB. Men det skal samtidig ses i lyset af, at FCK yder et markant tilskud til driften af disse ungdomshold, så i realiteten betales spilleren af KB med penge fra FCK *Fluekneppermode off*
    Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad et markant tilskud er, for såvidt jeg har forstået så var det netop fraværet af FCK som bla. var med til at vi nu har en KB'er som er anfører i FCM.

    Og at FCK ikke har kunnet se fordelene i at poste den nødvendige kapital i ungdommen før nu hvor 4+4 reglen er blevet indført i internationale kampe.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. "Copenhagen Sports Festival"
    By Don J. in forum Diverse
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 19.01.07, 19:25
  2. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 20.01.06, 17:08
  3. "Kræmmersjæl" og "Copenhagen Dreaming"
    By Defreni in forum Kultur
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 15.05.04, 01:10
  4. Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 05.12.03, 14:41

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •