Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 16

Emner: Ti år siden i dag - at vi fik vores første store internationale resultat

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,399

    Ti år siden i dag - at vi fik vores første store internationale resultat

    Og hvis det ikke er værd at fejre det jubilæum, så ved jeg ikke hvad er. Så bær venligst over...

    ... for denne onsdag formiddag, 22. oktober, der for ti år siden var en torsdag, var der hvor københavnerne begyndte at sætte sit præg på Londons West End. For samme aften var der kamp mod Chelsea på Stamford Bridge i pokalvindernes turnering - husker I den?

    Godt nok var vi desværre ikke pokalvindere, men -tabere - men efter at have set doublevinderne Brøndby blamere sig dagen inden ved at tabe 2-6 i Parken (hov, glemte vi ikke også at fejre det jubilæum i aftes?) kunne det jo nærmest kun gå bedre.

    Og det gjorde det. Minderne - mødet ved pubben lige ved Gloucester Road, The Stanhope Arms, med hundredevis af københavnere inden- og udenfor. De forvirrede stewards, der gjorde hvad de kunne for at få de københavnske fans til at sætte sig ned, uden held i det lange løb. Skuddene, der pev om ørerne på Stensgaard. Det lade hjemmepublikum, der blev sunget ud af banen. Udligningen, der faldt da klokken var snublende nær de ti. Hemmingsen, der tacklede enelleranden millionær sidelæns ud af banen lige foran og knyttede næven til os alle. At synge, med tømmermænd, "You only play for the money!" til en forvirret fyr med en guitar i undergrundstoget til Heathrow den næste dag.

    Men da først og fremmest sekundet, da bolden efter en kæmpebommert fra en fyr jeg ikke engang længere kan huske hvem var - var det Wise der lagde den dårlige aflevering, eller var det ham der ikke kunne tæmme bolden... eller var det Leboeuf? - trillede hen mod Bjarne Goldbæk, der smadrede den første gang ned i det fjerne hjørne inden de Goey kunne nå derhen.

    Det giver stadig gåsehud at tænke på det sekund. Og det er ti år siden - det er da utroligt. Tag en stor fad i aften til minde om den kamp, der var vores rigtige entré i international fodbold.

    mvh,
    -smølle

    der ikke kunne finde et billede fra kampen, sært nok - men til gengæld kan finde Jan Saxos kampreferat.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256

    Re: Ti år siden i dag - at vi fik vores første store internationale resultat

    Det var der Goldbæk skrev sin egen ansættelseskontrakt til CFC. Fjorten dage efter kunne Flemse i en pause i returopgøret kundgøre at der var en Kylling på vej den anden vej.

    Hilsen
    Karsten

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Ti år siden i dag - at vi fik vores første store internationale resultat

    Tak for at bringe minderne frem og tak for at skaffe et kæmpe smil på mine læber. Ikke fordi jeg var med, det er noget jeg kunne ønske, men sad dog på nedre C til returkampen og i den ende hvor Laudrup scorede. Den første ud af mange lige ved og næsten de følgende mange år.

    "You only play for the money"

    Torben

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    615

    Re: Ti år siden i dag - at vi fik vores første store internationale resultat

    Med til historien høres da også at der blev synget "Laudrup du er ikke dansker mere". Samtidig med at Flemming gik rundt nede foran og prøvede at dysse folk ned, da han vidst havde et eller andet igang. LOL

    Samtidig med at der under kampen blev sunget "Can You hear the Chelsea sing, We can hear a f...... shit". Hvilket fik stadionspeakeren til at opfordre det danske publikum til ikke at bruge "The F-word". Top LOL tur.

    /PC
    Min PC er væk. Den er sidst set i Aarhus.....

    "Spillernes bonus?? Det er som min tissemand. Den er ikke blevet større siden sidste år" citat Don Ø
    Dr. Månsson's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Ti år siden i dag - at vi fik vores første store internationale resultat

    ›der ikke kunne finde et billede fra kampen, sært nok - men til
    Jan Saxos
    ›kampreferat
    .

    Det er overraskende svært at finde billeder, men hvis man ønsker en tur ned ad Memory Lane, kan man klikke her (træk i den vandrette scrollbar), hvor blandt andet nedestående billede er fra.


    Fra venstre: Niclas, Goldbæk (regner jeg med), Hemme, David, Højer, Kim Madsen, Todi? (man kan ane et 2-tal og det er ikke Rytters lyse lokker!) og Mio
    Sidst redigeret af Elver : 22.10.08 kl. 12:34

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    415

    Re: Ti år siden i dag - at vi fik vores første store internationale resultat

    Min favoritsang fra den kamp var nu mere........den danske nationalsang!!! De strikse stewards kunne jo ikke andet end at give os ret i at man skulle stå op når den blev sunget, så den gjorde vi et par gange i træk :-)
    Sidst redigeret af JZC#20 : 23.10.08 kl. 12:59
    Vi sender et postkort fra Europa
    JZC#20's Avatar

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,293

    Re: Ti år siden i dag - at vi fik vores første store internationale resultat

    Fusionsnipserne havde også nyhedsdækning dengang. Se mere her:

    Nyheder - Oktober 1998.

    -Henrik
    1993 - - - - - - - 2001 - 2003, 2004 - 2006(*), 2007 - 2009, 2010(*), 2011 - 2013(*) - - 2016(*), 2017 - 2019 - - 2022(*), 2023
    1995, 1997, 2004, 2009, 2012, 2015, 2016, 2017, 2023
    HM's Avatar

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Ti år siden i dag - at vi fik vores første store internationale resultat

    ›Fusionsnipserne havde også nyhedsdækning dengang. Se mere her:

    Nyheder - Oktober 1998.

    ›-Henrik

    Brian Laudrup er på vej ind i sin sidste uge som Chelsea-spiller. 14 timer efter det sidste fløjt i Parken på torsdag sætter han sig til skrivebordet og underskriver en langtidskontrakt med FC Københavns direktør, Flemming Østergaard.
    ... åh ja :D

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,024

    Re: Ti år siden i dag - at vi fik vores første store internationale resultat

    Brian Laudrup er på vej ind i sin sidste uge som Chelsea-spiller. 14 timer
    efter det sidste fløjt i Parken på torsdag sætter han sig til skrivebordet og
    underskriver en langtidskontrakt med FC Københavns direktør, Flemming
    Østergaard.

    ›... åh ja :D

    Og derudover:

    FCK vil ansætte Laudrup i 10 år
    FCK-toppens plan vil sikre Laudrup økonomisk 10 år ud i fremtiden, udnytte hans fodboldmæssige kvaliteter på banen i de næste tre år og så tilknytte ham som sports-direktør, hvor hans navn, udstråling og erfaring vil kunne tilføre FCK så meget, at han kan blive 'guld værd for klubben'.
    mvh. Kasper!
    Wiland
    Ankersen - Antonsson - Zanka - Augustinsson
    Kusk - Kvist - Delaney - Jørgensen
    Cornelius - Pourié

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,399

    Re: Ti år siden i dag - at vi fik vores første store internationale resultat

    ›Og derudover:

    Det er så de ti års arv, vi kan kigge tilbage på nu. Tak for alt, Brian ;-)

    mvh,
    -smølle

  16. De følgende 14 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    166

    Re: Ti år siden i dag - at vi fik vores første store internationale resultat

    Hej Smølle

    Tak for at minde os om det.

    Det var en fantastik tur og kamp, som jeg bliver i helt godt humør af at tænke tilbage på.

    Til hjælp for dem der husker dårligere end mig (det er nok bare ikke så mange), eller dem som ikke var til stede dengang, har jeg uploadet kampen på YouTube.

    http://www.youtube.com/watch?v=o4LTq95Zsx4

    Klippet er fra Chelsea sæson review 98-99 som faktisk er helt fantastisk med to FCK kampe og derudover interview og masser af kampe med Goldbæk (og Brian)

    [Edit] Hmm kan se der er røget lidt mere med end FCK kampen. Nå, det må være bonus :-D

    Frank
    Sidst redigeret af Frank J : 22.10.08 kl. 19:38

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Ti år siden i dag - at vi fik vores første store internationale resultat

    ›Med til historien høres da også at der blev synget "Laudrup
    ›du er ikke dansker mere". Samtidig med at Flemming gik rundt
    ›nede foran og prøvede at dysse folk ned, da han vidst havde et
    ›eller andet igang. LOL

    ›Samtidig med at der under kampen blev sunget "Can You hear
    ›the Chelsea sing, We can hear a f...... shit". Hvilket fik
    ›stadionspeakeren til at opfordre det danske publikum til ikke at
    ›bruge "The F-word". Top LOL tur.

    ›/PC

    Ja det var fedt. Mindes også vi blev bedt om at sidde ned på stadion, hvorefter et par hurtigere FC'ere stemte i med "Stand up if you hate Man U" og Vupti så stod en del op på Stamford Bridge! En rigtig fed tur!

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    173

    Re: Ti år siden i dag - at vi fik vores første store internationale resultat

    He he, kampen på hjemmebanen mod chelsea glemmer jeg aldrig, hold da kæft jeg blev sur på ham brian da han scorede, og et stykke tid inden, var han i parken, og autograferede(!)(hvor i øvrigt hele c brølede:laudrup i parken, vi vil ha laudrup i parken)flere bolde som bolddrengene så sparkede op til os, jeg så en af dem komme susende til højre for mig, og jeg sprang som en gal, og væltede en der stod tre sæder fra mig omkuld, jeg sagde pænt undskyld, og spurgte om han ville have bolden, men han takkede nej.Bort set fra det, så var det vist meget godt han smuttede.
    In actis esto volucris
    vær lynsnar i handling
    swahilikongen's Avatar

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    115

    Re: Ti år siden i dag - at vi fik vores første store internationale resultat

    10 år siden jeg fyldte DFDS med bræk - 10 år siden damn tiden den går.

    Alt i alt den mest gyngende tur selv LangVariq gyngede

    Hjulspor i Brømbø osv.

    Tak Smølle

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,399

    Re: Ti år siden i dag - at vi fik vores første store internationale resultat

    ›Tak Smølle

    S' lidt - og ja, turen derover var også legendarisk! :-)

    Mens vi i øvrigt fejrer jubilæer, så er dette ti år siden i dag.

    Og det var også på denne dag i 1998, at Brøndbys korpulente back Brian Jensen scorede et spektakulært selvmål, og dermed gav B93 deres første sejr i 12. runde.

    mvh,
    -smølle

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Fik vi vores første topscorer?
    By Tvegaard in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 16.07.09, 00:58
  2. I dag for 14 år siden
    By Tom K in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 27.06.06, 02:22
  3. Resultat i dag
    By crekke in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 22.05.05, 16:11
  4. For 12 år siden i dag.
    By Tom K in forum Diverse
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 26.06.04, 19:15
  5. I dag for 11 år siden...
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 13.06.04, 11:05

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •