Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 20

Emner: Optakts- og kamptråd FCK - OB

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Optakts- og kamptråd FCK - OB

    Til morgendagens kamp har Ståle udtaget følgende 18 spillere:

    1. Jesper Christiansen
    2. Zdenek Pospech
    3. Niclas Jensen
    4. Hjalte Nørregaard
    5. Ulrik Laursen
    6. Rasmus Würtz
    7. Ailton Almeida
    8. William Kvist
    9. Morten Nordstrand
    11. Cesar Santin
    13. Atiba Hutchinson
    15. Mikael Antonsson
    16. Thomas Kristensen
    17. Oscar Wendt
    18. José Junior
    24. Libor Sionko
    25. Mathias Zanka
    41. Nathan Coe

    Umiddelbart kan jeg ikke se OB's trup på www.ob.dk, men det kan da ikke udelukkes, at jeg skal have skiftet batteri i mine briller....

    OB's fans har egentlig lavet en fin "optakt" til kampen, så den vil jeg tillade mig at linke til http://ob.dk/forum/1/215004/ShowThread.aspx

    Tipsbaldet har kigget på kampen:

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-l...y-ob-under-lup

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/gener...-koebenhavn-ob

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-l...havn-under-lup

    Tipsbladet har dette bud på OB's opstilling:

    Onyszko - Helveg, Håland, Christensen, Sørensen - Andreasen, Djemba-Djemba, H. Hansen, Absalonsen - Fall, Runström

    Og fra OB.dk http://ob.dk/?NewsID=16636 kan man bla. notere sig:

    "Kampen spilles på datoen 26. oktober. Hver eneste gang i historien, at OB og FCK har stået over for hinanden i en kamp, der er spillet i oktober måned, er det endt uafgjort. Det er sket fem gange, siden FCK blev en realitet. "

    kl 17.50 skete det så:

    OB's cheftræner Lars Olsen har udtaget 16 mand til søndagens kamp i Parken mod FCK:

    1. Arek Onyszko
    2. Espen Ruud
    4. Hans Henrik Andreasen
    5. Anders Møller Christensen
    6. Thomas Helveg
    7. Peter Utaka
    8. Henrik Hansen
    9. Djiby Fall
    10. Björn Runström
    11. Johan Absalonsen
    15. Chris Sørensen
    16. David Preece
    18. Jonas Troest
    19. Eric Djemba-Djemba
    20. Timmi Johansen
    21. Peter Nymann
    Sidst redigeret af Elisabeth : 25.10.08 kl. 17:00

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Optakts- og kamptråd FCK - OB

    Har lige læst at det nu ligger fast at Håland ikke bliver klar, men mon ikke at han erstattes af Troest, enten direkte eller Helveg ind i midterforsvaret (hvad der sikkert vil ligge godt til Santin og Nordstrands hurtighed) og så Troest på højre back.

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Optakts- og kamptråd FCK - OB

    Jeg sidder lige og morer mig lidt over at OB fansene allerede har skrevet 56 indlæg om kampen i morgen mens vi her har præsteret 1 indlæg... Til sammenligning er vi vidst nået op på nogen af 60 indlæg efter ASSE kampen på den tråd...

    Der kan man se forskellen på at have en DR og ikke have den... Hos OBerne skriver de ligegyldige indlæg på ligegyldige indlæg, her har DR fået dræbt det hele :P Spas til side, man kan da virkelig mærke at OB tror på guldet i år, hvorimod os FCere måske er lidt mere nonchalant omkring kampen? jeg ved jeg ikke er. Fuck jeg håber vi rejser os efter i torsdags.. men har bange anelser!

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #4
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Optakts- og kamptråd FCK - OB

    Jeg sidder lige og morer mig lidt over at OB fansene allerede har
    skrevet 56 indlæg om kampen i morgen mens vi her har præsteret 1
    indlæg... Til sammenligning er vi vidst nået op på nogen af 60
    indlæg efter ASSE kampen på den tråd...
    Nu tror jeg heller ikke, at OB'erne har oplevet noget i dén retning i midtugen, som vi har.

    Spas til side, man kan da virkelig mærke at OB tror på guldet i år, hvorimod os FCere måske er lidt mere nonchalant omkring kampen? jeg ved jeg ikke er. Fuck jeg håber vi rejser os efter i torsdags.. men har bange anelser!
    Jo, hvis de så vores kamp mod ASSE, så kan jeg da sagtens forstå at de tror på det - og læser de samtidigt med herinde, så bliver deres tro vel ikke mindre af den grund... :o)
    Men nej, jeg har ikke bange anelser ang. udfaldet af kampen. Jeg har en tro på, at vores sviende nederlag blot har forstærket gejsten (undskyld udtrykket) og viljen (endnu engang: undskyld) på holdet, til at vinde og til at vise, at ASSE-kampen var en grum fejltagelse af astronomiske dimensioner.
    Endvidere har jeg haft et syn i mine drømme der tildeler os sejren på 3-1!

    PM

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Optakts- og kamptråd FCK - OB

    Så skal der vises vilje og kæmpes røven ud af bukserne fra start til slut.

    Hvis FC taber denne kamp - men en dårlig indstilling og manglende fight - så kan man godt frygte, at vi ryger en i en krise som vi før har set efter jammerlige kampe i Europa.

    Kom så drenge - rejs jer allerede i dag!!
    Sidst redigeret af MarBaar : 26.10.08 kl. 12:02

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd FCK - OB

    ›Så skal der vises vilje og kæmpes røven ud af bukserne fra start til slut.

    ›Hvis FC taber denne kamp - men en dårlig indstilling og manglende
    ›fight - så kan man godt frygte, at vi ryger en i en krise som vi
    ›før har set efter jammerlige kampe i Europa.

    ›Kom så drenge - rejs jer allerede i dag!!

    Går det virkelig så dårligt at ingen gider komme med en kommentar efter en topkamp. Eftersom jeg var på arbejde, må jeg nøjes med at konstantere at det kan blive en rigtig spændene omgang superliga i år. BIF fik desvære alt for mange nemme point i starten og nu begynder de ligefrem at spille godt!

    T

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Optakts- og kamptråd FCK - OB

    Synes kampen igår var en topkamp værdig. Ikke de store målchancer, men til gengæld en masse fight og tætte nærkampe. Vi producerer ikke det flotte spil som vi kan, og det kan tildels tilskrives måden OB spiller på. De pakker sig meget i forsvaret, men spiller tilgengæld også meget frit i angrebet.
    Synes ikke vores angribere bliver sat god i scene i gårsdagens kamp, med en masse høje bolde. Det er altså ikke måden at spille dem på, især ikke når det er på en våd bane, med nogle fysisk stærke midterforsvarer.

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Optakts- og kamptråd FCK - OB

    ›Synes kampen igår var en topkamp værdig. Ikke de store
    ›målchancer, men til gengæld en masse fight og tætte nærkampe. Vi
    ›producerer ikke det flotte spil som vi kan, og det kan tildels
    ›tilskrives måden OB spiller på. De pakker sig meget i forsvaret,
    ›men spiller tilgengæld også meget frit i angrebet.
    ›Synes ikke vores angribere bliver sat god i scene i gårsdagens
    ›kamp, med en masse høje bolde. Det er altså ikke måden at spille
    ›dem på, især ikke når det er på en våd bane, med nogle fysisk
    ›stærke midterforsvarer.

    Rimelig enig i den opfattelse og jeg endte med et par negle mindre da OB ramte stolpen til sidst. Var den gået ind var det i stedet for acceptabelt resultat blevet noget helt andet.
    Er det bare mig eller burde Djemba ikke have været smidt ud for den svinestreg?
    Ellers er jeg sgu mest overrasket over at Niclas Jensen egentlig slap hæderligt fra det, når man tænker på hvor længe han har siddet på bænken.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Optakts- og kamptråd FCK - OB

    På trods af Djemba-Djembas alt for voldsomme tackling, må jeg indrømme, at jeg stadig nyder at se hans arbejdsraseri og at jeg stadig ærgrer mig over at vi ikke fik fingre i ham. Selvom Hjalte generelt har gjort det rigtig, rigtig godt her i efteråret, så ville en spiller af DD's kaliber altså frigøre endnu mere af TK's offensive potentiale. Jeg kan drage mange paralleller mellem Linderoth og DD - hvor Linde måske var lidt mere indpisker, mens DD er klart bedre i det offensive spil - begge er dog helt eminente presspillere og veritable Duracell kaniner der drøner rundt på hele banen og gør det svært (og irriterende) for modstanderne at opbygge spillet på en fornuftig måde!
    Hejsa
    Elver's Avatar

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Optakts- og kamptråd FCK - OB

    I mine øjne skal vi være meget glade for det ene point igår. OB var os klart overlegne på alle pladser, men specielt på center midt hvor Djemba spillede en dårlig kamp men stadigvæk var en klasse eller to over Hjalte. Der var dog et lille lyspunkt i kampen, idet Niclas beviste at han er en god reserve at have siddende, måske endda så god at han fortjener lidt mere spilletid, så Windt også kan blive presset lidt.

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    440

    Re: Optakts- og kamptråd FCK - OB

    ›I mine øjne skal vi være meget glade for det ene point igår. OB
    ›var os klart overlegne på alle pladser, men specielt på center
    ›midt hvor Djemba spillede en dårlig kamp men stadigvæk var en
    ›klasse eller to over Hjalte. Der var dog et lille lyspunkt i
    ›kampen, idet Niclas beviste at han er en god reserve at have
    ›siddende, måske endda så god at han fortjener lidt mere
    ›spilletid, så Windt også kan blive presset lidt.

    Jeg synes på ingen måder OB var os overlegne på alle pladser. OB var mere direkte i deres spil, men fik også et større spillerum fordi vi generelt lå højere oppe på banen end dem.

    Jeg synes vi manglede skarpheden i går, men desværre også idérigheden, som efter AaB-kampen i september har været sværere og sværere at få øje på.

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    246

    Re: Optakts- og kamptråd FCK - OB

    ›Jeg synes vi manglede skarpheden i går, men desværre også
    ›idérigheden, som efter AaB-kampen i september har været sværere
    ›og sværere at få øje på.

    En anden ting der er lidt svær at forstå, er hvorfor spilletiden mellem Santin, Nordstrand og Ailton ikke fordeles lidt mere jævnt, således at Ailton ind i mellem også får lov til at starte inde i SAS-ligakampene, i stedet for at han må nøjes med de obligatoriske sidste 10-15 minutter pr. kamp, hvor alle er trætte og spillet ikke rigtigt flyder.

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Optakts- og kamptråd FCK - OB

    Kampen i går var viste med al tydelighed, at Ståle fra start var tilfreds med et point. Han frygtede formentlig, at holdet ville blive ramt hårdt mentalt med nederlag i to vigtige hjemmekampe inden for få dage, og havde derfor tilsyneladende givet de centrale midtbanespillere besked om ikke at bevæge sig frem i OB's straffesparksfelt. Hjalte, TK og senere Atiba holdt sig simpelthen 10-20 meter væk fra feltet, hvilket var med til at gøre alle forsøg på indlæg endnu mere håbløse, da der kun var de to dværgfrontløbere til at tage kampen op med forsvaret.

    Sideforskydningen i vores forsvar er alt, alt for dårlig. Så snart der mangler en back, løber modstanderne upresset gennem vores forsvar, som Utaka gjorde det i går, og som vi så mod St. Etienne. Jeg ved ikke, om det er Zanka, der ikke placerer sig rigtigt, eller om det er Laursen, der bare ikke har overblikket/overskuddet til at dirigere.

    Som vi så ofte har set Ståle, reagerer han alt for langsom på, hvad de fleste vel kan se. Nordstrand trænger til aflastning, for han er med ekspresfart på vej mod den krise, han var gennem sidste efterår, hvor det i de sidste 17 kampe lykkedes ham at score tre gange - to gange mod Varde og et på straffespark mod Lokomotiv Moskva. Man skal huske, at han på ganske få år har taget turen fra de lavere rækker til eliten, og han virker ikke helt mentalt/fysisk klar til de mange kampe på topniveau. Det undrer mig, at Ståle ikke har lært af sidste år, og det undrer mig endnu mere, at han ikke gør mere for at holde Ailton og Junior i gang. Eksempelvis som i en kamp som 3-0 over Vejle, hvor vi har en sikker føring og sidder fuldstændig på det - Ståle sætter i 77. minut Kvist ind for Nord og i 90. Danni Jensen ind for Pospech.

    Igen i går forstår jeg slet ikke, hvorfor Hjalte og Nord først bliver pillet ud i de sidste 15-20 minutter. Spillet fungerer ikke, så prøv dog at ændre noget! Det virker dog, som om Ståle stadig først reagerer, hvis vi kommer bagud. Han kigger på måltavlen og ikke på spillet på banen og tænker "Det går jo nok".

    Mod Næstved på torsdag håber og forventer jeg denne opstilling:

    JC
    Pospech - Antonsson - Laursen - Wendt
    Sionko - Würtz - TK - Atiba
    Ailton - Junior

    Spilletid til Santin, hvis det kniber med at få hul på bylden, Kvist når Würtz sikkert er færdig efter en time, og forhåbentlig Laudrup i stedet for TK, hvis sejren er sikret.

    Nordstrand bør bevilges en uges ferie i Lalandia eller Legoland, hvor han kan komme lidt til hægterne.
    HIC SUNT LEONES

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og kamptråd FCK - OB

    at sige ob var overlegne er da helt hen i vejret.. de spillede jo ikke fodbold.

    OBs spil bestod i anden halvej kun af enkelte kontra chancer. og vi har en del flere forsøg en de har. nå vi havde bolden gik ob'erne kun efter at stoppe manden. hvilket man også kan se på antallet af gule kort. Ob havde en OK første halvej men vi burde have scoret et par i anden.

    desuden vil jeg give helt ret i en andens betragtning at der er noget galt når bakken skubber frem. der er flere gange for pospech følger en mand og der kommer et overlap uden er er nogen der løber ned og dækker. og ligemeget hvor god pospech er kan han ikke være 2 steder på en gang. ellers e godkendt forsvars indsats. vi holder deres top score fuldstændig fra chancer

    men en langt bedre kamp end i mod de franske frøer.
    og et ok resultat. hvor vi blev snydt for mindst 1 straffe... der var jo MEGA hånd på bolden.
    written by Zeez

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Optakts- og kamptråd FCK - OB

    ›at sige ob var overlegne er da helt hen i vejret.. de spillede jo ikke fodbold.

    ›OBs spil bestod i anden halvej kun af enkelte kontra chancer. og
    ›vi har en del flere forsøg en de har. nå vi havde bolden gik
    ›ob'erne kun efter at stoppe manden. hvilket man også kan se på
    ›antallet af gule kort. Ob havde en OK første halvej men vi burde
    ›have scoret et par i anden.

    Hvilke chancer var det lige vi burde have scoret på, jeg mindes ikke nogen. Jeg er dog ganske forundret over at OB ikke spillede fodbold, jeg mener ellers lige præcis det var det de gjorde, ja de fik lidt gule kort, og jeg ville ønske vi selv lå lidt på linie med dem på det område, istedet for at have en defensiv midt som tror man vinder kampe som tilskuer. Jeg savner virkelig Myggen.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og Kamptråd FCN-FCK
    By shs in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 06.04.10, 11:55
  2. Optakts- og kamptråd FCN-FCK
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 11.04.09, 23:17
  3. Optakts- og kamptråd FCK-Horsens
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 08.12.08, 17:49
  4. Optakts- og kamptråd: Valencia - FCK
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 65
    Sidste Meddelelse: 07.11.08, 18:10
  5. Optakts- og kamptråd: Randers - FCK
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.04.08, 21:13

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •