Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 94

Emner: Angrebet i vintervinduet

  1. #1
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Angrebet i vintervinduet

    Ja, hvad sker der med vores angreb her i vintervinduet?

    Første spørgsmål er vel næsten det vigtigste, Junior eller ej? Sytten ligakampe det sidste år, det er næppe tilfredsstillende for en spiller som Junior, og det skorter da heller ikke på rygter. Senest var det Esbjerg han skulle til, men om interessen og pengene er der er vel tvivlsomt. Vil Ståle egentlig gerne beholde ham? Igen, sytten ligakampe tyder ikke på det. På den anden side har han scoret pænt. Seks mål i ligaen, seks i UEFA'en, tre i pokalen. Hvis Junior selv er indstillet på en plads som p.t. fjerdeangriber i truppen, så kan det godt være klubben foretrækker at holde på ham i minimum et halvt år endnu.

    Beholder de ham, så sker der næppe noget. Santin er for dyr, Nord og Ailton ser der ikke ud til at være den store interesse for hverken at købe eller sælge. Ryger Junior, så står vi dog med en åbning (og omvendt, henter vi en ny angriber så ryger Junior).

    Skal vi så gå efter en targetman? Det hører vi jo ofte, at når modstanderne står dybt eller vi ikke kan få spillet til at fungere, så mangler vi den dimension vi havde med 32 og tildels Mackan, den store mand oppe foran vi kan hælde bolden op på og så flytte spillet frem på banen. Omvendt har vi nu lagt vores spil så meget om at en stor, stærk targetman ville få svært vil at tilføre det store til spillet i andre situationer end når vi har brug for ham.

    Hvis vi går efter en targetman, så er der det oplagte navn.


    Rade Prica

    28 år gammel, 185 høj. Fortid i AaB hvor han var superliga topscorer med 19 mål, et enkelt foran Morten Nordstrand fra FCN. Er blevet nævnt så ofte at han vel næsten bliver regnet som en "foregone conclusion". Personlig mener jeg det ville være en fejltagelse. Jeg mener ikke han er god nok i opspillet til at erstatte hverken Nordstrand eller Santin, men han vil ikke være tilfreds med de sytten ligakampe som Junior har fået i 2008 og næppe heller med de 12 som Ailton har. Tilmed havde han i hans første tid i klubben en periode på flere måneder hvor han hverken kunne ramme mål med bold eller ko med banjo og efter et år med solid fiasko og manglende spilletid i Sunderland, så er han ikke ligefrem garant for mål fra starten af.

    Der er det ambitiøse navn.


    Søren Larsen

    27 år gammel, 193 høj. Er på kontrakt i Toulouse for tiden, men uden nævneværdig spilletid. Har et imponerende scoringssnit på landsholdet med 8 mål i 12 kampe. Kan mindre med bolden end Prica og ville automatisk rykke ind foran Nordstrand og muligvis endda Santin i angrebshierakiet, men jeg så alligevel langt hellere Larsen i klubben. Han vil godt nok ikke tilføre meget til opspillet men tættere på en garanti for scorede mål tror jeg ikke vi kan finde. Umiddelbare problem? Han vil ikke væk fra Toulouse før tidligst til sommer. Skulle han landes skal vi enten vente til sommer og håbe på fortsatte problemer i det franske, eller også skal der nogle seriøse overtalelsesgaver til.

    Der er den gamle kending.


    Marc Nygaard.

    32 år gammel, 196 høj. Er lige for tiden delt SAS liga topscorer for Randers. Gammel KB dreng der tidligere har udtrykt interesse i at vende tilbage til klubben. Og hans tid hos Randers har også vist at han rent faktisk har niveauet til det, specielt i en ren 32 rolle. Men mon han virkelig vil være interesseret i at efterlade fast spilletid og status som topscorer og angrebsstjerne hos Randers for en bænkeplads som joker hos os?

    Og så er der den unge... kending.


    Morten Nielsen

    18 år gammel, 189 høj. Spiller for Chelsea's reserver, men vil gerne tilbage til dansk fodbold. Endnu et stort KB angrebstalent der blev snuppet i en ung alder af et engelsk storhold. Ville være et spændende valg som fjerdeangriber, men agent og farmand Benny Nielsen virker ikke som om han er særlig glad for FCK og udtalelser som "Det vigtigste er, at jeg kommer til en klub, hvor unge spillere får chancen" tyder heller ikke nødvendigvis på en fremtid i FCK. Tilbage i november var der rygter om at FCM havde snøren ude.

    Eventuelt kunne man også kigge efter spillere som FCN's Nicklas Pedersen og Elfsborgs Denni Avdic hvis et ungt talent tiltaler.

    Men skal vi egentlig have en stor mand oppe foran? Vi har været igennem et systemskifte som har virket både på seværdigheden af spillet og også målfarligheden. Måske skulle vi istedet satse 120% på det nye system? Skal Junior så alligevel erstattes er der igen nogle muligheder for forstærkninger.

    Toppen af fødekæden.


    Peter Løvenkrands

    28 år gammel, 181 høj. Lagt på is i Schalke. Bliver af nogle tænkt på mest som fløj, men hans helt store succes i Glasgow Rangers kom som angriber. Hans helt store force er hans fart, hans hurtighed ville være et offensivt våben som vi ikke rigtig har med nogle af vores nuværende angribere. Og han har tidligere udtalt interesse i at vende tilbage til dansk fodbold.

    Bunden af fødekæden.


    Ken Ilsø.

    22 år gammel, 183 høj. Stortalent fra SønderjyskE, har allerede været omkring udlandet med et ophold i Heerenveen. Teknisk passer han godt ind i vores nye spillestil og kan han acceptere en plads i bunden af hierakiet, så kan han udvikle sig rigtig meget herinde. Selv har han udtalt gentagne ønsker om et skifte til en topklub, men om han så også er villig til at at tage konsekvensen og miste noget spilletid, hvem ved? Og så er han ikke verdens kønneste, men vi havde også Silberbauer på kontrakt.

    Hvad mener I? Hvad vej skal vi gå, hvem skal vi kigge på, hvem tror I rent faktisk klubben er interessede i? Og hvis vi eventuelt kunne holde nye navne nogenlunde realistiske eller i det mindste holde det til eksotiske navne der rent faktisk er kædet sammen med Danmark, Skandinavien eller bare Europa.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Angrebet i vintervinduet

    Jeg mener at det bør koges ned til tre; Rade Prica, Marc Nygaard og Søren Larsen. Med nævnte rækkefølge som mit bud på, hvem der er mest sandsynlig som ny angriber i FCK. Alternativt en helt fjerde, som ingen (blandt tilhængerne) har gjort sig tanker om.

    Rade Prica er jeg overbevist om, vil falde igennem big-time. Jeg tror ikke han er gearet til at klare opgaven, at have modstandernes forsvarere stående helt oppe i nakken på ham, weekend efter weekend. Tilmed virker han ikke aggressiv nok, og han er heller ikke vanvittig hurtig (ikke at en spiller til den position nødvendigvis skal være det, men Prica synes jeg virker lidt langsom med bolden).

    Marc Nygaard ligner umiddelbart ikke et bedre alternativ, men jeg tror alligevel han ville være det. Han ligner mere end, der kan skabe noget på egen hånd - ikke via hurtige træk eller driblinger, men simpelthen via styrke og fordi han er fandenivoldsk.

    Søren Larsen tror jeg er den af de tre, der ville få størst succes i FCK. Han virker meget opsat på at bevise sit værd, han er forholdsvis hurtig, han har stor fysisk styrke og virker faktisk tilpas handlekraftig og resolut i sit spil, som jeg synes kan være en mangelvare i FCKs angreb.

  3. De følgende 6 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Angrebet i vintervinduet

    Er på ingen måde sikker på, at Prica ville falde igennem, men ser dog hellere Larsen i den hvide trøje.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Angrebet i vintervinduet

    ›Jeg mener at det bør koges ned til tre; Rade Prica, Marc Nygaard
    ›og Søren Larsen. Med nævnte rækkefølge som mit bud på, hvem der
    ›er mest sandsynlig som ny angriber i FCK. Alternativt en helt
    ›fjerde, som ingen (blandt tilhængerne) har gjort sig tanker om.

    ›Rade Prica er jeg overbevist om, vil falde igennem big-time. Jeg
    ›tror ikke han er gearet til at klare opgaven, at have
    ›modstandernes forsvarere stående helt oppe i nakken på ham,
    ›weekend efter weekend. Tilmed virker han ikke aggressiv nok, og
    ›han er heller ikke vanvittig hurtig (ikke at en spiller til den
    ›position nødvendigvis skal være det, men Prica synes jeg virker
    ›lidt langsom med bolden).

    ›Marc Nygaard ligner umiddelbart ikke et bedre alternativ, men jeg
    ›tror alligevel han ville være det. Han ligner mere end, der kan
    ›skabe noget på egen hånd - ikke via hurtige træk eller
    ›driblinger, men simpelthen via styrke og fordi han er
    ›fandenivoldsk.

    ›Søren Larsen tror jeg er den af de tre, der ville få størst
    ›succes i FCK. Han virker meget opsat på at bevise sit værd, han
    ›er forholdsvis hurtig, han har stor fysisk styrke og virker
    ›faktisk tilpas handlekraftig og resolut i sit spil, som jeg synes
    ›kan være en mangelvare i FCKs angreb.

    Nygaard siger jeg altså nej tak til. Det er muligt han fungere på et hold der spiller udelukkende med lange bolde, i bunden af sasligaen. Han har bestemt ikke spilforståelse og nivue til at løfte vores hold.

    Søren Larsen og Prica kan jeg dog godt gå med til.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Angrebet i vintervinduet

    ›Nygaard siger jeg altså nej tak til. Det er muligt han fungere på
    ›et hold der spiller udelukkende med lange bolde, i bunden af
    ›sasligaen. Han har bestemt ikke spilforståelse og nivue til at
    ›løfte vores hold.

    ›Søren Larsen og Prica kan jeg dog godt gå med til.

    Det kommer i mine øjne an på, hvilken rolle Nygaard skal have. Som David er inde på, så ser han ham også i en joker-rolle ala 32, og der tror jeg, at han ville passe ualmindeligt godt ind og tilføre os en masse i de tætte SAS-Liga kampe, hvor modstanderen står i eget felt, og vi har problemer med at spille os i gennem. Jeg tror, at Nygaard ville være et godt våben at have, men spørgsmålet er, om han er klar til at indtage en rolle lige efter de sikre startere. Jeg kunne godt forestille mig, at han var til at overtale. Han er 32 år gammel, og han vil nok gerne tjene karrierens sidste penge, inden det er slut, og selv som 3. eller 4. valg i København vil han tjene flere penge end som anfører i Randers.

    Ønskespilleren er naturligvis stadigvæk Søren Larsen. Han minder på mange måder om Nygaard, bortset fra at han er langt bedre. Et køb af ham ville også betyde, at duoen Santin/Nordstrand ville blive splittet op, og med den succes vi har haft med de to får mig til at tænke, at det måske var en bedre idé, hvis vores "joker" var en stor center forward i stedet for vores førsteangriber - med den nuværende spillestil in mente.
    Mvh.
    Dane

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    3

    Re: Angrebet i vintervinduet

    synes at der mangler en Mads Junker på din ellers fine liste !

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    890

    Re: Angrebet i vintervinduet

    ›synes at der mangler en Mads Junker på din ellers fine liste !

    Som i dagens BT linkes til AAB og Randers (der som ifølge avisen er temmeligt lune) til Junker. Jeg har intet overblik what so ever over Randers´ angribere, men det kunne godt ligne et farvel til en.. Og måske goddag til Nygaard i fck? Når man læser David T´s fremragende indlæg om evt. nye angribere synes jeg at kunne konkludere at Nygaard umiddelbart er den der passer bedst i profilen - forudsat at han vil finde sig i rollen som "32", hvilket der nok er en noget større chance for at han vil end Søren Larsen og Rada Prica. På den måde behøver vi vel heller ikke gå på "kompromis" med vores nye spillende stil?


    http://www.sporten.dk/dansk-jagt-pa-junker
    "Han er hamrende dygtig, og det er noget af en præstation at få skabt en fankultur omkring noget, der reelt er et kunstprodukt." - Sagt om Flemming Østergaard

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    170

    Re: Angrebet i vintervinduet

    Jeg syntes nu stadig at marc Nygaard er for teknisk dårlig til vores nye spillestil, og hvis vi købte ham, ville han ikke få andet end den rolle som Junier har nu.
    Men syntes at det kunne være spændende med Prica, kan ikke forstå at der ikke har været flere rygter om ham her til vinter, når man tænker på at han var det helt store samtaleemne i sommers.

  13. #9
    wochmann er offline -returner of knowledges-
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    164

    Re: Angrebet i vintervinduet

    Det ku godt tænkes at det var Randers' tanke bag et eventuelt køb af Junker...
    Jeg ku nu også godt ha Esbjerg mistænkt for at skaffe sig en ny angriber, så måske er det den vej Junker skal - hvilket jo så fjerner den mulighed.
    "För övrigt är iaf FCK närmare en "europisk toppklubb" än den loserklubb Holmén gick till, som han själv tyckte var hög europaklass... MarkoKristal on svenskafans.com

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    105

    Re: Angrebet i vintervinduet

    Søren Larsen, Rade Prica og Løvenkrands ville jeg gerne sætte min mønt på..

    Har mange transferønsker, men vil ikke skrive dem her, for man blir bare sablet ned for at være urealistisk.

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    216

    Re: Angrebet i vintervinduet

    ›Søren Larsen, Rade Prica og Løvenkrands ville jeg gerne sætte min mønt på..

    ›Har mange transferønsker, men vil ikke skrive dem her, for man
    ›blir bare sablet ned for at være urealistisk.

    Nu er Løvenkrands vel ikke angriber, men han er nok også urealistisk:

    http://www.sporten.dk/lovenkrands-kan-ende-i-fulham

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Angrebet i vintervinduet

    ››Søren Larsen, Rade Prica og Løvenkrands ville jeg gerne sætte min mønt på..
    ››
    ››Har mange transferønsker, men vil ikke skrive dem her, for man
    ››blir bare sablet ned for at være urealistisk.

    ›Nu er Løvenkrands vel ikke angriber, men han er nok også urealistisk:

    http://www.sporten.dk/lovenkrands-kan-ende-i-fulham

    Som det fremgår af Davids indlæg øverst oppe, så spillede Løvenkrands karrierens hidtil bedste fodbold som angriber for Rangers, og derfor er det helt rimeligt at betragte ham som angriber.
    Mvh.
    Dane

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Angrebet i vintervinduet

    Men Løvenkrands ville være en super spiller, da han både dækker angrebet og kanterne. Specielt hvis atiba bliver solgt og grønk ikke kommer tilbage forløbigt. Selv hvis de gjorde ville han styrke vores hold kraftigt.

    Linderoth, Løvenkrands og Prica eller Søren Larsen ind.

    Og

    Atiba, Junior og wurtz eller hjalte ud.


    Nogen der iøvrigt har check på Linderoth i Galatasaray ? Ved han har været meget skadet med bænken til følge, men hvordan ser det ud nu?

    Leon A ville også være genial, men nok endu mere urealistisk end Linderoth.

  18. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    170

    Re: Angrebet i vintervinduet

    Nu tror jeg ikke at linderoth har noget med angrebet at gøre, men når du nu spørg så sødt, så kan jeg fortælle at han lige er kommet tilbage efter skade, han fik comback imod rivalerne fra Besiktas

  19. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Angrebet i vintervinduet

    Først og fremmest tak for en god gennemgang David.

    Vi har 4 angribere og det virker ganske udemærket. Selvfølgelig mener jeg at vi skal slå til hvis vi kan få en spiller som Løvenkrans. Ellers så ser jeg også positivt på et salg af Junior og køb af et stort talent a la Morten Nielsen i Chelsea eller lignende.

    Jeg er sikker på at flere af de nævnte ville finde FKC interessant. Fx hvorfor ikke forsøge at leje en Søren Larsen i et halvt år!

    Santin og Nord ryger ikke. Ståle finder dem alt for vigtige på nuværende tidspunkt. Ailton kan ryge til en høj pris, men ellers må man formode at det er en spiller, der kun kan blive endnu bedre og som endeligt er kommet godt i gang. Junior passer i virkeligheden og godt til truppen og har jo fået spilletid og det kan være svært at få en bedre 4. angriber, som trods alt ikke brokker sig overdrevet meget (til min overraskelse).

    Lidt forkortet:

    Løvenkrands - Perfekt til truppen, god på venstrefløjen og god i angrebet, en virkelig klassespiller, man ikke må gå forbi hvis vi har chancen.

    Søren Larsen - En god spiller, som jeg tvivler på vil hjem på en 5 årig kontrakt, så hvorfor ikke leje ham i et halvt år, vi vil virkelig kunne bruge ham imod i sær Man C.

    Morten Nielsen - Stort talent, som vel vil tælle som hjemmetrænet spiller i UEFA regi og forhåbentlig vil vise sit talent også for FCK. Burde med sin alder, være glad for indskiftninger, få kampe og en masee pokalbold.

    Torben

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Angrebet på søndag
    By mceppe in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 24.10.03, 23:43
  2. luksusproblemer i angrebet???
    By PEPS in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 05.08.03, 00:32

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •