Side 42 af 42 FørsteFørste ... 3239404142
Viser resultater 616 til 622 af 622

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

  1. #616
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    ›Det her undrer mig - Philips' fladskærm i biograffilmformat:


    ›Hatten af for at man så undgår striber under og over skærmen når
    ›man ser film i 21:9, men 1) hvordan fanden undgår man tilsvarende
    ›striber i siderne når man ser tv,

    Det er dybest set primært et produkt for blu ray/film i HD-folket, hvor man endvidere for at (hvis man benytter undertekster), skal have Philips´ egen blu ray afspiller, der "flytter" underteksterne fra de sorte bjælker på discs med 2.35:1 format, til selve film-billedet. Som jeg skrev så er det en skærm man kan købe for at få fuldt udbytte af blu-ray film. Man kan jo så også følgelig vælge at se tv i 4:3 eller 1.85:1 på det.

    2) hvor dum føler man sig når
    ›man ser 4:3-udsendelser på det halve af skærmen,

    Den kan strække billedet (ja, jeg ved godt at du får 1 hjerneblødning hvis du skal se f.eks. Seinfeld i andet end 4:3), men strække billedet, det kan man altså.

    3) gider man så
    ›ikke se f.eks. Coen-brødrenes film, der som regel er i 16:9,

    De fleste film er "skudt" i Super 35 og derefter eh, downgradet til enten 4:3, 1.75:1/1.85:1 (16:9) eller 2.35:1/2.39:1 (21:9, oftest i 2.35:1). Og du har ret, f.eks. er "Fargo" på Blu-ray i formatet 1.85:1, omend "No country for old men" på Blu-ray er i 2.35:1.

    ›og
    ›4) kan man virkelig slippe uden om at føle sig som lidt af en
    ›wanker, når man har brugt mere end 30.000 over det normale beløb
    ›for fjernsynet, og det ikke passer til nogen
    ›fjernsynsudsendelser? Lidt kan det da undre.

    Som jeg postulerer foroven, så er det til film aficionados der vil have mest muligt ud af deres Blu-ray film. Personligt har det endnu ikke min interesse, primært fordi det er en lcd-skærm.


    ›mvh,
    ›-smølle

    Du kan iøvrigt se din navnebror med efternavnet Sonne (bemeldte vært kan IMO iøvrigt mistænkes stærkt for at være ADHD-"bærer" og det), anmelde Philips´ 21:9-skærm i Apple-maga... i So ein ding, på DR2 i aften kl. 20.30 eller lige her. Han snakkede lidt om det på P1´s Harddisken i sidste uge og selvom han har nogle eh, anker så gav han udtryk for at det var en skærm han ville ha´ mettevuns. -Også til en pris på den forkerte side af "alt for meget for en skærm."


    Mvh
    Kasper, der undrer sig over at -smølle ikke kan se at bemeldte skærm har åbenlyse 1. prioritets-anvendelsesmuligheder. Og nogle sekundære ditto.
    Sidst redigeret af Caligula76 : 02.12.09 kl. 21:37 Årsag: Stavefejl og almen meningsforstyrrende hejs.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #617
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,010

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    Det undrer mig, at ALLE der har været ved militæret har prøvet at stå i et skyttehul i mindst 10 graders frost, uanset om man har været indkaldt på et vinter- eller sommerhold.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #618
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    Det undrer mig, at den nye praktikant på mit job påstår, at hendes kæreste netop har fået et 11-tal på sin merkonomuddannelse. Mig bekendt blev den nye syvtrinsskala (der vel at mærke ikke indeholder 11 som karakter) indført helt tilbage i 2007
    Hejsa
    Elver's Avatar

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #619
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    ›Kasper, der undrer sig over at -smølle ikke kan se at bemeldte
    ›skærm har åbenlyse 1. prioritets-anvendelsesmuligheder. Og nogle
    ›sekundære ditto.

    Jeg takker for et langt svar, der desværre stadig ikke skar ned på min undren :-)

    Anyhoo, en ting der undrer mig er at Carlsbergs reklamer i Parken på det seneste tildels har været sløjfet. Det er til at bemærke, at der ikke mere står FORSYNINGER TIL 1., 2. og 3. HALVLEG på frisen hen over A-tribunen - det er trods alt en 100m lang bande. Samtidig er flere bander på selve tribunen blevet sorte. Hall of Carlsberg findes heller ikke mere.

    Ikke at der ikke er nok dårlige udviklinger - er vi ved at blive mindre attraktive for sponsorer? Underligt er det måske ikke ;-) Men det undrer mig.

    mvh,
    -smølle

  8. De følgende 9 brugere er enige:

  9. #620
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    Flg. - en nyhed om D'Allesandro, som er en spiller Spurs kigger på, undrer mig:

    Internacional turned down a $10 million offer from MLS club LA Galaxy last January for the player, more money than the club paid for the player however Internacional were unwilling to sell. Reports suggest that if Redknapp does decide to sign the playmaker Spurs will have to part with a fee in the region of £5 million.
    Dvs. Internacional sagde nej tak til 50mio DKR i $, men vil acceptere 45mio DKR i £? *forstår ikke*
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  10. #621
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    Flg. - en nyhed om D'Allesandro, som er en spiller Spurs kigger på, undrer mig:

    Dvs. Internacional sagde nej tak til 50mio DKR i $, men vil
    acceptere 45mio DKR i £? *forstår ikke*
    Tja, det er vel ikke første gang i historien, at en spiller er faldet i værdi i løbet af et år :-)

    Det undrer mig at du undrer dig over det...

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #622
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    Flg. - en nyhed om D'Allesandro, som er en spiller Spurs kigger på, undrer mig:

    Dvs. Internacional sagde nej tak til 50mio DKR i $, men vil acceptere 45mio DKR i £? *forstår ikke*
    Som ougar skriver, kan en spiller jo falde i værdi. Eller Internacional kan mangle penge nu, hvilket de måske ikke gjorde i januar. Der kan være 100 årsager. Desuden står der ingen steder, at Internacional vil acceptere 45 mio, som du skriver de vil. Der står "reports suggest".

Side 42 af 42 FørsteFørste ... 3239404142

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38
  4. Den store "Det undrer mig tråd"
    By CasH in forum Diverse
    Svar: 289
    Sidste Meddelelse: 06.10.07, 14:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •