Side 6 af 42 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 622

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    ›...hvorfor der er et sort hul mellem Dybbølsbro & Valby
    ›station for så vidt angår telekommunikation.
    ›Om jeg taler i mobil eller er på nettet med min mobil.. hver gang
    ›mister den forbindelsen lige omkring Enghave.. omend det dog
    ›varierer lidt.
    ›Ligger der noget tophemmeligt i de skrænter som omkranser
    ›jernbanelinierne på vej mod Valby station?

    ›Mattsson #1988

    Prøv en tur med Kystbanen (eller op ad strandvejen) det er et stort sort hul, hvad angår mobildækning.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    ›Prøv en tur med Kystbanen (eller op ad strandvejen) det er et
    ›stort sort hul, hvad angår mobildækning.
    Den komplimenterer vel meget godt togdriften!

    Spøg til side, så ligger der jo lidt militære installationer omkring Vedbæk..jeg ved ikke om det er dem du mener.

    Mattsson #1998
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    Nej, jeg har boet ved siden af "flyvestationen" hele mit liv og har ikke oplevet, at den skulle have nogen virkning på mobilnettet.

    Det er vist snarere et spørgsmål om manglende master, Dyrehaven, Øresund, "hoppen" over til Sverige osv

  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    ›Nej, jeg har boet ved siden af "flyvestationen" hele
    ›mit liv og har ikke oplevet, at den skulle have nogen virkning på
    ›mobilnettet.

    ›Det er vist snarere et spørgsmål om manglende master, Dyrehaven,
    ݯresund, "hoppen" over til Sverige osv


    Problemet opstår omkring Klampenborg, og dukker op igen når man passerer Rungsted Kyst Station.

    En del af aftalen om den nye drift af kystbanen var i øvrigt, at mobilnettet og sendeforholdene i togene skulle forbedres.
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  6. #80
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    ›Problemet opstår omkring Klampenborg, og dukker op igen når man
    ›passerer Rungsted Kyst Station.

    ›En del af aftalen om den nye drift af kystbanen var i øvrigt, at
    ›mobilnettet og sendeforholdene i togene skulle forbedres.

    Jeg oplever nu dagligt (ja, noget skal togturen bruges til, så kan man jo lige så godt tale i mobilen) at det starter ved HIK, så Klampenborg, Tårbæk, Dyrehaven, Vedbæk Kirke, lige før og lige efter Rungsted st - nåeh ja, Nørreport er også umulig - andre vil nok kunne komme med lignende eller andre oplevelser.....

    Den del af aftale er så ikke på plads endnu, den er stadig på ønskesedlen.

  7. #81
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    Det undrer mig at så mange tager bussen når det sner.

    I morges vågnede vi jo op til den hvide dyne (og det har sneet non-stop indtil lige nu). Men hvorfor i al verden er der så mange, der vælger at tage bussen, fordi det har sneet?
    Er det folk der plejer at cykle, der... hvad... ikke har fået snekæde på cyklen...? Eller stadig cykler med sommerdæk?
    Eller er det folk der plejer at køre bil, der ikke... tør køre på sneglatte veje...?

    Jeg forstår det virkelig ikke.
    Hver morgen cykler jeg forbi de samme busstoppesteder, og i morges var der vanvittig crowdet ved samtlige stop.
    Det undrer mig sindsygt meget, at folk gider stå og fryse ved et busstoppested sammen med 30 andre, for derefter - hvis de får en plads i bussen - at snegle sig gennem byen mens de står presset op ad hinandens snevåde overtøj, der får bussen til at udsende den helt fantastiske snevejrsvådtovertøjsaroma, mens ens temperement stille og roligt får arbejdet sig ud af tålmodigheden og op i det røde felt.
    At folk der normalt ikke tager bussen, tager bussen når det har sneet undrer mig - de har vel ikke længere til arbejde lige den dag...?
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #82
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    181

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    ›At folk der normalt ikke tager bussen, tager bussen når det har
    ›sneet undrer mig - de har vel ikke længere til arbejde lige den
    ›dag...?

    Kunne det ikke være fordi de mennesker der normalt tager bussen, bliver forsinket fordi Movias busser ikke kan klare sne og der er mange forsinkelser?

    Nå, men det undrer mig at man overhovedet vil have lange negle? - og at jeg er sinke nok at læse om dem.

  10. #83
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    626

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    ›Det undrer mig at så mange tager bussen når det sner.

    ›I morges vågnede vi jo op til den hvide dyne (og det har sneet
    ›non-stop indtil lige nu). Men hvorfor i al verden er der så
    ›mange, der vælger at tage bussen, fordi det har sneet?
    ›Er det folk der plejer at cykle, der... hvad... ikke har fået
    ›snekæde på cyklen...? Eller stadig cykler med sommerdæk?
    ›Eller er det folk der plejer at køre bil, der ikke... tør køre på
    ›sneglatte veje...?

    ›Jeg forstår det virkelig ikke.
    ›Hver morgen cykler jeg forbi de samme busstoppesteder, og i
    ›morges var der vanvittig crowdet ved samtlige stop.
    ›Det undrer mig sindsygt meget, at folk gider stå og fryse ved et
    ›busstoppested sammen med 30 andre, for derefter - hvis de får en
    ›plads i bussen - at snegle sig gennem byen mens de står presset
    ›op ad hinandens snevåde overtøj, der får bussen til at udsende
    ›den helt fantastiske snevejrsvådtovertøjsaroma, mens ens
    ›temperement stille og roligt får arbejdet sig ud af tålmodigheden
    ›og op i det røde felt.
    ›At folk der normalt ikke tager bussen, tager bussen når det har
    ›sneet undrer mig - de har vel ikke længere til arbejde lige den
    ›dag...?
    Et bud kan være, at lønslaver som undertegnede, som tager på arbejde i habit og pæne sko, har en formodning om at sne (sjap efter 2 min.) har en tendens til at svine og vædde ens tøj og sko ret så kraftigt - især på cykel. *siger manden efter at have taget turen på cykel i dag og fortrudt*
    Sidst redigeret af Hr. Stena : 16.02.09 kl. 21:33
    Få koll på hvad der er prol
    http://whitetrashoftheday.blogspot.com/

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #84
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    Det undrer mig at:

    Medicinalfirma 1 sælger et medikament med det virksomme stof X og tilsætningsstofferne Y og Z til en pris der lyder: 1967,50 kr.

    og at

    Medicinalfirma 2 sælger samme medikament med det samme virksomme stof X og de samme tilsætningsstoffer Y og Z til prisen 136,75 kr.

    Farmaceuten sagde at det er 2 danske firmaer der producerer herhjemme, så der er ikke tale om parallelimport eller lign.

    Desuden undrer det mig, at et medicinalfirma der sælger et medikament med 12 piller til 120.- sælger nøjagtigt samme medikament med 250 piller til 75.-... wtf?

    VH
    Philip

  13. #85
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,231

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    ›Et bud kan være, at lønslaver som undertegnede, som tager på
    ›arbejde i habit og pæne sko, har en formodning om at sne (sjap
    ›efter 2 min.) har en tendens til at svine og vædde ens tøj og sko
    ›ret så kraftigt - især på cykel. *siger manden efter at have
    ›taget turen på cykel i dag og fortrudt*

    Det undrer mig, at folk med slige udfordringer ikke medbringer skiftetøj og klæder om, når de kommer frem. ;o)

    Men det var nu ikke derfor, jeg endte i denne tråd.

    Nej, det undrer mig til gengæld for alvor, at man tilsyneladende har planlagt en træningskamp imod Helsingborg på lørdag klokken 12 under to døgn efter kampen imod Manchester City.Hvad er dog meningen med det? Den sportslige værdi er stort set ikke eksisterende for størsteparten af vores bedste spillere, som givetvis bliver sparet eller (forhåbentlig) er helt færdige efter at have givet alt torsdag aften.

    Jeg ved godt, at det giver spilletid til folk som Larsson, Grønkjær, Zanka og et par stykker mere, men hvorfor pokker lægger man ikke en sådan kamp på søndag i stedet? *undres*
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  14. #86
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,482

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    ›Farmaceuten sagde at det er 2 danske firmaer der producerer
    ›herhjemme, så der er ikke tale om parallelimport eller lign.
    Det lyder umiddelbart som kopipræparat kontra originalprodukt. Det koster i gennemsnit i omegnen af 800 millioner USD at få et nyt stof på markedet. De penge skal jo ind i kassen igen, så prisen på produktet afspejler i højere grad udviklingen end produktionen eller distributionen. Når patentet udløber kan kopiproducenterne næsten omkostningsfrit kopierer produktet, så det er klart at deres pris er betragtelig lavere end 'opfinderens'.

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #87
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    1,815

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    At jeg altid vågner 3-5 min. inden vækkeuret ringer. Og det så uanset om det står til kl. 7 eller 9 for den sags skyld. Er det virkelig muligt, at have et "indbygget ur" der er så velfungerende? Det skal tilføjes af vækkeuret har en afskyelig lyd, så det er måske bare frygten for den voldsomme larm, der sætter det "indre ur" i gang.
    Fuck it! Yes! That's your answer. That's your answer for everything! Tattoo it on your forehead!

  17. De følgende 7 brugere er enige:

  18. #88
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    228

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    aner ikke om den har været fremme...

    Men det undrer mig at hver gang der spilles nationalsang deraf i fodbold/håndbold, så formår danske tilskuere ikke at følge rytmen.
    Følg sangen for helvede !!!!!
    Citat Per N. efter 4-2 nederlag til Horsens : Gilberto har slet ikke klasse og er ganske ordinær. (Sagt efter GIL har lavet 2 mål mod BIF)
    david.kjaer's Avatar

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #89
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,929

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    Lufthavnssikkerheden undrer mig.

    Vi har vel alle bemærket, at der er strammet noget op på sikkerheden efter 9/11. De fleste steder kræver de, at man tager bæltet af og tømmer lommerne fuldstændigt. Nogle steder skal man sågar tage trøje og/eller sko af. Jeg finder det noget unødvendigt, men all right - jeg overlever.

    Jeg var på skitur i årets første måned, og der kom det bag på mig, hvor skødesløse sikkerhedsfolkene er på så mange andre områder, mens de stædigt holder fast i lommetømning mm. Både ud og hjem bippede jeg i metaldetektoren (hvilket stadig kommer bag på mig, jeg plejer at være fyren, der går lige igennem). Begge gange blev det kun fulgt op af en hurtig kropsvisitering à la den, man får i Parken. Ingen af de der smarte metaldetektorpinde, der kan lokalisere, hvad der får detektoren til at bippe. Jeg blev ikke bedt om at tage sko af. Ingenting.

    Det undrer mig, at jeg så let eksempelvis kunne have gemt en kniv i skoen og slæbt den med ombord, når der skal være så mange dybt åndssvage lufthavnsregler.


  21. #90
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III

    ›Det undrer mig, at jeg så let eksempelvis kunne have gemt en kniv
    ›i skoen og slæbt den med ombord, når der skal være så mange dybt
    ݌ndssvage lufthavnsregler.

    På bundlinien skyldes det jo, at hver gang der sker noget dramatisk i samfundet, så rejser der sig et folkekrav om at "nogen må gøre noget". Og politikerne og andre ansvarlige kan ikke gøre andet end at indføre endnu en stramning / lovgivning / dekret / procedure, for så har man da gjort noget! Intet angreb er jo mere dødeligt for eksemplevis en politiker end netop dette: "du har jo intet gjort" - også selvom det måske i situationen var den bedste beslutning. Sikkerheden bliver jo ikke bedre af alle de tiltag. Selvfølgelig kan en bombe eller en dolk af elfenben smugles ind, hvis det er det, man vil.

    Nå, men bortset fra det, så undrer det mig, at karakterer til spillerne efter en kamp tillægges nogen som helst betydning. Hver journalist - også de som ser kampen på TV og rapporterer på nettet - kan jo kvit og frit smide rundt med tilfældige tal, og det er næppe ligefrem supergrundige analyser, der ligger til grund. At Lauersen fx. kan få 8 af den ene journalist og 0 af den anden siger det meste om den sag.
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 6 af 42 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38
  4. Den store "Det undrer mig tråd"
    By CasH in forum Diverse
    Svar: 289
    Sidste Meddelelse: 06.10.07, 14:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •