Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 64

Emner: En færdig trup?

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    529

    Re: En færdig trup?

    ›Jeg kan nærmest ikke huske hvornår Fck har praktiseret at spille
    ›med en så klassisk 10´er type som Grahn er, med alt hvad det
    ›indebærer af geniale offensive forcer og ikke noget synderligt at
    ›byde på i det bagudrettede.

    Det er nu ikke så længe siden. Det var netop denne rolle, som Magne Hoseth var købt til. Det gik ret dårligt for nu at sige det pænt, men det var ikke kun Magnes skyld. Han svingede fra det sublime til det elendige, men han skulle også integreres i en periode hvor presspillet faldt fra hinanden.

    Der har fra tid til anden været tilløb til en offensiv midtbanespiller i FCK regi, men det virker indtil videre ikke som om, at det har været muligt at finde den rigtige balance på holdet. Mærkeligt nok, for det går jo meget godt for andre tophold rundt omkring...!

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: En færdig trup?

    ››Jeg kan nærmest ikke huske hvornår Fck har praktiseret at spille
    ››med en så klassisk 10´er type som Grahn er, med alt hvad det
    ››indebærer af geniale offensive forcer og ikke noget synderligt at
    ››byde på i det bagudrettede.

    ›Det er nu ikke så længe siden. Det var netop denne rolle, som
    ›Magne Hoseth var købt til. Det gik ret dårligt for nu at sige det
    ›pænt, men det var ikke kun Magnes skyld. Han svingede fra det
    ›sublime til det elendige, men han skulle også integreres i en
    ›periode hvor presspillet faldt fra hinanden.

    ›Der har fra tid til anden været tilløb til en offensiv
    ›midtbanespiller i FCK regi, men det virker indtil videre ikke som
    ›om, at det har været muligt at finde den rigtige balance på
    ›holdet. Mærkeligt nok, for det går jo meget godt for andre
    ›tophold rundt omkring...!

    Jeg er sådan set enig, men Magne blev som bekendt lynhurtigt parkeret på venstre kant, hvor efter midt midt funktionen blev varetaget af Linderoth og Hjalte.
    Stort set alle dem som kunne have kvaliteterne er blev parkeret på kanten. Van Heerden, Røll m.fl. Og specielt med Røll var det tankevækkende for han var netop i Silkeborg klassisk offensiv midtbanespiller.

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #48
    vandr er offline Ståle Raus medlem #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    482

    Re: En færdig trup?


    ›Jeg er sådan set enig, men Magne blev som bekendt lynhurtigt
    ›parkeret på venstre kant, hvor efter midt midt funktionen blev
    ›varetaget af Linderoth og Hjalte.
    ›Stort set alle dem som kunne have kvaliteterne er blev parkeret
    ›på kanten. Van Heerden, Røll m.fl. Og specielt med Røll var det
    ›tankevækkende for han var netop i Silkeborg klassisk offensiv
    ›midtbanespiller.

    og silber
    Ståle RAUS!!!11! - og det med det vuns!

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: En færdig trup?

    ››
    ››Jeg er sådan set enig, men Magne blev som bekendt lynhurtigt
    ››parkeret på venstre kant, hvor efter midt midt funktionen blev
    ››varetaget af Linderoth og Hjalte.
    ››Stort set alle dem som kunne have kvaliteterne er blev parkeret
    ››på kanten. Van Heerden, Røll m.fl. Og specielt med Røll var det
    ››tankevækkende for han var netop i Silkeborg klassisk offensiv
    ››midtbanespiller.

    ›og silber

    mener du at silber kunne have været en offensiv 10er?! Den må jeg indrømme jeg ikke lige kan gennemskue..

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: En færdig trup?

    ›››
    ›››Jeg er sådan set enig, men Magne blev som bekendt lynhurtigt
    ›››parkeret på venstre kant, hvor efter midt midt funktionen blev
    ›››varetaget af Linderoth og Hjalte.
    ›››Stort set alle dem som kunne have kvaliteterne er blev parkeret
    ›››på kanten. Van Heerden, Røll m.fl. Og specielt med Røll var det
    ›››tankevækkende for han var netop i Silkeborg klassisk offensiv
    ›››midtbanespiller.
    ››
    ››og silber

    ›mener du at silber kunne have været en offensiv 10er?! Den må jeg
    ›indrømme jeg ikke lige kan gennemskue..

    Det var nu den position han spillede i Aalborg. At han så ikke er en klassik 10'er type er noget andet.

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Re: En færdig trup?

    Det er faktisk faktisk blevet praktiseret i denne sæson at spille med en diamant på midten, jeg personligt syntes at det gik ganske godt.
    Jeg kan ikke huske hvem vi spillede imod, det kan godt være at det var en træningskamp, det var dog i parken.
    Der spillede vi med hjalte dom defensiv, TK som offensiv, Atiba til venstre og Kvist til højre. Præcis som det er blevet gjort i mange kampe i efteråret, dog har det været en flad 4-4-2 vi har set.
    Men i præcis den kamp havde vi meget styr på midtbanen, 90% af indlæggene kom fra vores backs, som jeg mener er MEGET bedre til det end vores midtbanespiller, for de kommer til baglinjen fremfor at trække på tværs.

    Jeg så den gerne blive brugt mere, dog kan jeg godt se problematikken med hvor en spiller som Sionko skulle bruges, for han er for dårlig defensivt til at ligge lidt til højre, og jeg mener han mangler overblikket til at ligge som den offensive.
    Men med den nuværende trup, burde vi spille med en diamant, for vi har kun to rigtige fløje, Sionko og Grønkjær. Og med en diamant tror jeg at lige præcis en spiller som Santin ville være perfekt som offensiv, 10eren. Og spillere som Würtz, hjalte, Atiba, Kvist, TK og vingaard er bygget til en diamant, løbestærke, arbejdsvillige og på et teknisk og taktisk højt plan.
    Vores backs ville få den plads som jeg synes de er gode til at udnytte når den er der, og vores midterforsvarer vil have mere hjælp fra den defensive midt.
    Man kan selvfølgelig diskuterer om vi har den rette spiller til den defensive midt, hvor en spiller som Linderoth ville være perfekt, men jeg synes netop at en spiller som Hjalte (som jeg ikke er den store fan af) eller Würtz ville kunne udfylde den plads godt. Pirlo er jo et godt eksempel på at det ikke behøver at være en pitbull som ligger på den plads, uden at samligne dem vi har med ham:-)
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: En færdig trup?

    ››Nu synes jeg altså at vores midtbane er både bred nok og stærk
    ››nok. Vi har lige nu 7 landsholdspillere på midtbane plus
    ››Neestrup, Grøndkjær. Derudover er Santin egentlig også
    ››midtbanespiller. Vi har 16 kampe i ligaen, 2 kampe i UEFA og 3
    ››kampe i cuppen. Det skulle vi altså kunne klare med de spillere
    ››der er.

    ›7 landsholdsspiller, det står godt nok sløjt til for Danmark hvis
    ›disse spiller katagoriseres som landsholsspillere. Hvis de så
    ›endlig skal katagoriseres som landsholdsspillere, så gør det dem
    ›jo ikke bedre. Personligt mener jeg f.eks. at Santin er en af
    ›vores bedste spillere, og han spiller ikke på noget landshold.

    Hvordan det står til med det danske landshold, må være en anden diskussion. Men vores midtbane består ikke desto mindre udelukkende af spillere med A-landsholdserfaring. De danske spillere er måske ikke første- eller andetvalg. Men de står stadig først, når Olsen udtager spillere fra SAS-ligaen.

    Jeg vil give dig ret i at det kan være svært at bruge til at sammenlige spilleres kvalitet. Og Santin er rigtigt nok bedre end de fleste, selv om han er langt fra Braziliens landshold. Men da SAS-ligaen stadig hovedsagligt består af danske og svenske spillere, synes jeg der er en vis berettigelse i sammenligningen.

    Danske landsholdspillere var altså også noget vi var stolte af for gangske få år siden. Nu er vi mere stolte af vores Tjekkiske landsholdspillere. Næste mål må være at få en Italiensk eller Braziliensk landsholdspillere :-)

    EDIT: Så blev det dokumenteret at vi ligger over klubber som Bayern, Liverpool og Barcelona når det drejer sig om antallet af landsholdspillere i truppen. Uden at jeg ellers vil sammenligne FCK med de nævnte klubber, så synes jeg da at vi kan være stolte af at NCH's taktik med at købe spillere i landsholdsklassen er lykkes til UG :-)
    Sidst redigeret af Honse : 23.01.09 kl. 12:14

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: En færdig trup?

    En detalje i forbindelse med at skabe en færdig trup:

    Transfervinduet er i dag blevet udvidet til og med mandag 2. februar. Dermed er forholdene de samme her som f.eks. UK, der allerede sidste år udvidede vinduet for at det ikke skulle ende på en weekenddag.

    mvh,
    -smølle

  13. #54
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    254

    Re: En færdig trup?

    Jeg synes det er betryggende at der ud af en trup på pt 26 mand, kun er 4 spillere jeg vil være bekymret over at se i en start 11'er! Slap bare af med flere moves for min skyld.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #55
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: En færdig trup?

    Det endelige resultat af dette transfervindue.

    Afgang:
    Nikolaj Hansen (Frem)
    Mads Laudrup (Herfølge)
    Kevin Bechmann Timm (Esbjerg)
    Rasmus Würtz (Vejle, leje)
    José Junior (FC Nordsjælland, leje)

    3 talenter er solgt og 2 marginalspillere er lejet ud. Jeg håber meget at de 3 unge får masser af spilletid og succes i deres nye klubber. Jeg er meget tilfreds med at man ikke har opgivet Würtz helt. Men jeg kan godt være nervøs for at Junior kommer til at score rigtig mange mål for FCN.

    Tilgang:
    Johan Wiland (Elfsborg)
    Martin Vingaard (Esbjerg)
    Dame N' Doye (OFI Kreta)

    Wiland må nok tage lads på bænken indtil JC bliver solgt til sommer. Vingaard vil nok få mest spilletid på venstre kant, med mindre at Santin bliver rykket derned for at gøre plads til N'Doye i angrebet. Men samtidig kæmper de begge med Atiba om den plads, som han har siddet tungt på i lang tid. Og så har jeg slet ikke medregnet at Grønkær kan være tæt på et endeligt comback.


    Et forsigtigt bud på en startende 11'er mod Man C kunne være

    JC
    SP-MA-UL-OW
    LS-HN-TK-AH
    DN-CS

    Alt i alt synes jeg at det har været e godt transfervindue, hvor vi er blevet styrket i bredten. Men det kan sagtens være at både Vingaard og N'Doye vil hæve niveauet, da de er nogle andre typer end dem vi havde i forvejen.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: En færdig trup?

    Men jeg kan godt være nervøs for at Junior kommer til at score rigtig mange mål for FCN.
    Bare han ikke scorer dem mod os, må han score alle dem, han vil jo flere jo bedre!
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #57
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    376

    Re: En færdig trup?

    http://www.bold.dk/nyt/Staale-For-fo...ds-med-truppen

    Ståle virker meget tilfreds med sin trup.

    Det er første gang i min tid, jeg i den grad kan være tilfreds me min trup, fordi der er så god dækning på alle pladser, siger Solbakken til B.T.

  20. #58
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: En færdig trup?

    http://www.bold.dk/nyt/Staale-For-fo...ds-med-truppen

    ›Ståle virker meget tilfreds med sin trup.

    Det har han også grund til at være. Vi har vel aldrig været så godt dækket ind på alle pladser!? Selvfølgelig kan man diskutere om ikke kvaliteten kan hæves yderligere (hvilket også diskuteres livligt i andre tråde). Der er dog ingen tvivl om at med det niveau truppen har på nuværende tidspunkt er der fuldgode erstatninger på alle pladser (sagt med fare for at Wiland er en ny Kihlstedt), med et (meget) lille spørgsmålstegn om garderingerne på de to backpladser, hvor Niclas ikke har fået meget kamptræning det seneste års tid og hvor Pospas gardering er en midtbanespiller.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  21. #59
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: En færdig trup?

    >med et (meget) lille spørgsmålstegn om garderingerne på de to backpladser, hvor Niclas ikke har fået meget kamptræning det seneste års tid og >hvor Pospas gardering er en midtbanespiller.

    Enig, men mon ikke at han tænker på både Kvist, Danni Jensen og Mikael Antonsson som muligheder på den højre back og Zanka som potentiel venstre back foruden Niclas?
    Jeg er helt på det rene med at en Antosson på højre back og Zanka på den venstre vil udhule betydningen af angrebsivrige backs, men i en snæver skades- eller karantæne situation kunne det gå an som en nødløsning.
    Ellers må jeg erklære mig enig med Ståle i, at det er en kvalificeret trup han pt. har at arbejde med.

  22. #60
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: En færdig trup?

    Nu skulle Mikael Nilsson være ombejlet af bl.a. FCK og Brøndby IF. Ifølge en eller anden græsk avis, er FCK tættest på at hente den transferfrie forsvarsspiller til sommer.

    (Da der endnu ikke er et sommeren 2009-transferforum, og da jeg intet aner om den græske avis værdi som nyhedskilde, smider jeg historien i denne tråd, hvor Mikael Nilsson ifølge søgefunktionen skulle have været oppe og vende).

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Bagger færdig i Klebben
    By Geo in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 01.09.04, 16:12
  2. Linderoth færdig i Everton!!!!!
    By dixie dean in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 28.07.04, 21:13
  3. NCH snart færdig!
    By Henriko/jfs in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 27.07.04, 18:46
  4. Brøndby's nuværende trup Vs. FCK's nuværende trup
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 53
    Sidste Meddelelse: 18.02.04, 15:27

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •