Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Bestilling af pulsur fra UK

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Hvilket pulsur?

    Hejsa

    Jeg skal have investeret i et pulsur så jeg kan komme igang med intervaltræning (og der må gerne være GPS i). Jeg håber jeg kan få et fornuftigt ur for omkring en tusse - er det muligt?

    Jeg har søgt lidt og der er mange meninger om Polar vs Garmin f.eks. Findes der andre mærker man skal holde øje med? Hvad vil i vælge - nogle goe' råd?
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Hvilket pulsur?

    ›Hejsa

    ›Jeg skal have investeret i et pulsur så jeg kan komme igang med
    ›intervaltræning (og der må gerne være GPS i). Jeg håber jeg kan
    ›få et fornuftigt ur for omkring en tusse - er det muligt?

    Først: Nej, det er det ikke, medmindre du vil nøjes med pulsmåling og tid. Du skriver at du ønsker at der skal være GPS i uret. I hvilken sammenhæng ønsker du at bruge GPS? For at finde vej eller for at få information om hastighed og distance?

    ›Jeg har søgt lidt og der er mange meninger om Polar vs Garmin
    ›f.eks. Findes der andre mærker man skal holde øje med? Hvad vil i
    ›vælge - nogle goe' råd?

    Hvis du har brug for et pulsur er Polar de klart bedste på markedet. Garmins pulsmåling er upræcis og ikke værd at skrive hjem om. Tilgengæld har Garmin GPS navigation i mange af deres ure, hvor Polar har mere fokus på pulsmålingen, der er 100% præcis.

    Hvis du skal løbe og have konstante informationer om hastighed, puls og distance, samt mange andre relevante informationer, anbefaler jeg dig Polar RS200SD. Uret og skosensor koster mellem 1400 og 2000kr, og er alle pengene værd. Her er der de relevante træningsprogrammer og funktioner, for løberen der gerne vil se hurtige resultater. Det er samtidig det ur Polar selv anbefaler til løbere. Polar laver ligeledes et ur med GPS sender, men det er ikke lige så præcist eller hurtigt til at reagere som fodsensoren, og er efter min mening derfor ikke de ekstra 2000kr værd.

    Personligt ville jeg ikke røre et Garmin ur med en ildtang.

    Mvh. Søren

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Bestilling af pulsur fra UK

    Hejsa

    Jeg skal til at bestille et pulsur fra amazon.co.uk, kan jeg løbe ind i problemer med told/moms andre afgifter?

    På forhånd tak
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    126

    Re: Bestilling af pulsur fra UK

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk
    Hejsa

    Jeg skal til at bestille et pulsur fra amazon.co.uk, kan jeg løbe
    ind i problemer med told/moms andre afgifter?

    På forhånd tak

    Jf. Traktaten om det Europæiske Fællesskab art. 25 skulle det ikke give nogen problemer.

    Med venlig hilsen

    Lille Vinnie

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Bestilling af pulsur fra UK

    Nej - .co.uk er fra United Kingdom, der som bekendt er en del af EU - derfor er du beskyttet af toldmuren.
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Bestilling af pulsur fra UK

    Okay, jeg synes bare at have hørt at folk der f.eks. bestiller BluRay film bliver ramt af en eller anden form for afgift af PostDK?
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Bestilling af pulsur fra UK

    ›Okay, jeg synes bare at have hørt at folk der f.eks. bestiller
    ›BluRay film bliver ramt af en eller anden form for afgift af
    ›PostDK?

    Du tænker på køb oversøisk eller fra sider som Play.com, der ikke signalerer tydeligt hvor de sender fra. Hvis man modtager en pakke fra f.eks. Play.com, der sender fra Jersey, har man købt fra et land der ikke er medlem af EU - og dermed kan du få en bøde og en afgift.

    Men som sagt, Amazon.co.uk er fra United Kingdom. Det er sikkert at købe indenfor EU.
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Bestilling af pulsur fra UK

    Tak for hjælpen.

    Så er der bestilt et Garmin Forerunner 305, ca 350kr billigere end herhjemme.
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Bestilling af PS3 fra internettet.
    By Ventspilsner in forum Bazar
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 26.10.08, 19:23
  2. 11 min. video fra FCK-Mypa-47. Optaget fra Øvre A.
    By Stilltripping in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 30.07.06, 17:41
  3. Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 25.06.04, 09:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •