Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 17

Emner: Guide til udebaneture dette forår

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Guide til udebaneture dette forår

    Foråret står klar, og FCK ligger til at vinde endnu en omgang guld.
    Jeg vil her kommer med en lille guide til folk, som ikke skal med FCKFC, og alligevel gerne vil ud og se FCK spille på udebane.

    Lørdag den 4. April: F.C. Nordsjælland ude
    Dette kan næsten ikke blive bedre. Farum på en lørdag.
    S-toget går lige til døren, og jeg ved at en masse FCK fans samles på hovedbanen, så man samlet kan komme afsted.
    Stadion: http://www.stadions.dk/farum.asp
    Billetter kan købes her: http://www.fcnshoppen.dk/product_inf...2343ccc3484a13
    Pris: 175kr.

    Onsdag den 8. April: SønderjyskE ude
    Er en bitch at komme til ved hjælp af offenligt transport, men alligevel er den en super cool tur.
    Stadion: http://www.stadions.dk/haderslev.asp
    Billetter kan købes her: Der er ikke billetter sat til salg endnu, men går ud fra at de kommer på www.billetten.dk
    Pris: ikke fastlagt endnu, men regn med ca. 125kr.

    Torsdag den 16. April: Nordvest ude
    Den direkte vej til pokalfinalen. Bumletog direkte fra hovedbanen til Holbæk.
    Stadion: http://www.stadions.dk/holbaek.asp
    Billetter kan købes her: http://mnvb01.nordvest.dk/events_vis.asp?AV=1
    Pris: 115kr.

    Søndag den 19. April: AGF ude
    Ja, hvad kan man sige. En tur til Århus er altid morsom. Man kan komme derover på mange måder, og en af mine favorit måder er helt klart med båden. Bilen direkte til Odden, og derfra en hyggelig sejltur direkte til Århus, og så er det derefter bare ud i gaderne..
    Der går selvfølgelig også IC toge direkte til Århus fra hovedbanen.
    Stadion: http://www.stadions.dk/aarhus.asp
    Billetter kan købes her: Man er igang med et nyt online billetsystem i AGF, og det kommer først op og køre den 5. april. Se mere her: http://www.agf.co.dk/Content.asp?id=33
    Pris: 140kr.

    Lørdag den 25. April: Horsens ude
    Dejligt nyt stadion de har fået sig derover, og byen er fuld af gode udskænkningssteder. Toget går direkte fra hovedbanen til centrum af Horsens.
    Stadion: http://www.stadions.dk/horsens.asp
    Billetter kan købes her: De er ikke sat til salg online endnu, men de kommer
    på denne side: http://www.achorsens.dk/Default.aspx?ID=634
    Pris: Ikke fastsat endnu, men regn med 120kr(det er hvad de tager for Brøndby kampen).

    Onsdag den 13. Maj: OB ude
    Vel nok den vigtigste udebanekamp denne sæson. Ja, den ligger på en onsdag, og hvad så, bare se at komme afsted.
    Der går tog til fra hovedbanen direkte til Odense. Enkelte afgange har oven i købet kun et stop(Høje Taastrup). Som bonus info, så kan det nævnes at Fiona park sælger de største fadøl i superligaen.
    Stadion: http://www.stadions.dk/odense.asp
    Billetter kan købes her: http://www.ob.dk/?MenuID=30# Der er et lille link til billetshoppen ude i højre side.
    Pris: 150kr.

    Søndag den 24. Maj: Esbjerg ude
    Sidste udebane kamp. Nyt stadion, nyt udebane afsnit, og nååh ja, så kan vi vinde guld. Dette kan da ikke blive bedre. Toget går direkte fra hovedbanen til Esbjerg.
    Stadion: http://www.stadions.dk/esbjerg.asp
    Billetter kan kødes her: Er ikke sat til salg online endnu, men de kommer op her: http://www.danbillet.dk/default.efact?ticgroup=8
    Pris: 130kr. (indtil videre)

    Vi ses rundt omkring i den danske land.
    Sidst redigeret af Ace20 : 24.04.09 kl. 08:19
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    98

    Re: Guide til udebaneture dette forår.

    Super guide.

    >Mener desværre ikke der er direkte tog til Esbjerg. Man skal vidst skifte i Kolding.
    Omkring turen til Esbjerg, kan jeg sige at der køre direkte IC-tog fra Østerport/København H til Esbjerg, så det skulle vidst ikke være noget problem.
    Anders Hørsholt: "PS. Derby nævnes ofte som kampen om København i medierne. Helt forkert. Vi ER København. Brøndby er fra vestegnen (eller ”VSTGN”, som de vist staver det derude)."
    Fck-fan's Avatar

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    64

    Re: Guide til udebaneture dette forår.

    Særdeles inspirerende guide, at du har fået stablet på benene - der venter mange fine oplevelser i det gryende forår og The Double i sidste ende!

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    318

    Re: Guide til udebaneture dette forår.

    Super guide. Det kunne være fint hvis nogen kunne give en kort guide til de forskellige byer, såsom hvilke barer der er værd at tage på ( og hvilke der er fjendtlig stemte overfor københavner-snuder ), evt seværdigheder osv. Aner fx ikke en disse om Horsens, ved kun at der ligger et fængsel :-)
    Fan af postmoderne fodbold...

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Guide til udebaneture dette forår.

    Så går turen til Horsens.
    Det er Lørdag, vejret bliver varmt, øllen vil være kold.

    Til alle jer som vælger at tage til byen lidt tidligt, så har Horsens en masse muligheder for lidt god hygge.

    Hele vejen langs deres strøg vil man finde barer og bodegaer. Specielt vil jeg anbefale Vitus Bering pub, den ligger i en lille baggård. Stedet er ikke voldsomt imponerende, men det er super hyggeligt.. De har både monopol og lokalt øl. Priserne er bestemt også i orden.

    Husk dog ikke at drikke jer helt i hegnet, da stort set hele vejen til stadion går op af bakke.

    Stadion er helt nyt, og da jeg ikke var medlem af FCK away i efteråret, har desværre kun besøgt loungen, onsidestudiet og svømmehallen(men det er en hel anden historie), så kan desværre ikke fortælle hvordan udebane afsnittet er. Det ser dog ret flot ud. Vi skal stå på Nordtribunen, det er en langside, og vores afsnit vil være helt nede i den ene ende..
    Billetten koster 120kr ifølge AC Horsens hjemmeside, og det må siges at være fin superligapris.



    Håber på at se mange af jer i Horsens.

    Rigtig god kamp.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Guide til udebaneture dette forår.

    Onsdag den 13. Maj: OB ude
    ›Vel nok den vigtigste udebanekamp denne sæson. Ja, den ligger på
    ›en onsdag, og hvad så, bare se at komme afsted.
    ›Der går tog til fra hovedbanen direkte til Odense. Enkelte
    ›afgange har oven i købet kun et stop(Høje Taastrup). Som bonus
    ›info, så kan det nævnes at Fiona park sælger de største fadøl i
    ›superligaen.
    ›Stadion: http://www.stadions.dk/odense.asp
    ›Billetter kan købes her: http://www.ob.dk/?MenuID=30#
    ›Der er et lille link til billetshoppen ude i højre side.
    ›Pris: 150kr.

    Som det pureste plastique jeg nu engang er så tager vi en tur til Oense.

    Men kan det være rigtigt at når man bestiller billet til Odense stadion så er der kun den yderste side til venstre at vælge?

    Se evt. vedhæftning?

    pft.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

    /Jesper
    cossie's Avatar

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Guide til udebaneture dette forår.

    Cossie. Det kan sagtens passe. Det er nemlig kun yderst til venstre, som er udeafsnit. Resten af afsnittet man fylder ud når ståpladserne er solgt, det sker altid på selve dagen.
    I kan bare købe til det yderste afsnit, og så kan I uden problemer gå ind på de andre pladser, der vil ikke være spærret af, og det hele vil være et stort FCK afsnit. Som altid.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    942

    Re: Guide til udebaneture dette forår.

    Det plejer at være det afsnit FCKs fans får tildelt. Det er dog sket et par gange, at de har udvidet det - to gange fik vi hele endetribunen - når mesterskabet har været indenfor rækkevidde. Det sker dog næppe denne gang, når OB selv står med pokalen tæt på.
    Tilskuer

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Guide til udebaneture dette forår.

    ›Det plejer at være det afsnit FCKs fans får tildelt. Det er dog
    ›sket et par gange, at de har udvidet det - to gange fik vi hele
    ›endetribunen - når mesterskabet har været indenfor rækkevidde.
    ›Det sker dog næppe denne gang, når OB selv står med pokalen tæt
    ›på.

    Vi får 1700 pladser til denne kamp, hvilket kan ses her. Det må betyde at omkring halvdelen af tribunen vil være til vores rådighed.

    - Søren

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    942

    Re: Guide til udebaneture dette forår.

    Hmmm...
    I henhold til Fionia Parks ordensreglement skal det ligeledes bemærkes, at det ikke er tilladt at bære den gæstende klubs kendetegn og/eller komme med udbrud og bemærkninger, der kan fremkalde stridigheder med de øvrige tilstedeværende gæster uden for de sektioner, der er tildelt den gæstende klubs tilhængere.
    Jeg skal til kundearrangement i loungen. Bliver sgu lidt svært at holde masken når Vingaard brager den op i krydset i overtiden til 1-0
    Tilskuer

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Guide til udebaneture dette forår.

    ›Det plejer at være det afsnit FCKs fans får tildelt. Det er dog
    ›sket et par gange, at de har udvidet det - to gange fik vi hele
    ›endetribunen - når mesterskabet har været indenfor rækkevidde.
    ›Det sker dog næppe denne gang, når OB selv står med pokalen tæt
    ›på.

    Det er da blevet udvidet hver gang. Enkelte gange har vi fået hele endetribunen, men hver gang bliver selve udeafsnittet udvidet, når vi og Brøndby gæster Odense.

    Lad mig vise.
    Normalt:

    FCK eller Brøndby:
    Sidst redigeret af Ace20 : 24.04.09 kl. 09:09
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Guide til udebaneture dette forår.

    ››Det plejer at være det afsnit FCKs fans får tildelt. Det er dog
    ››sket et par gange, at de har udvidet det - to gange fik vi hele
    ››endetribunen - når mesterskabet har været indenfor rækkevidde.
    ››Det sker dog næppe denne gang, når OB selv står med pokalen tæt
    ››på.

    ›Det er da blevet udvidet hver gang. Enkelte gange har vi fået
    ›hele endetribunen, men hver gang bliver selve udeafsnittet
    ›udvidet, når vi og Brøndby gæster Odense.

    ›Lad mig vise.
    ›Normalt:

    ›FCK eller Brøndby:


    Takker for den fine og hurtige hjælp.

    :-)

    /Jesper
    cossie's Avatar

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    359

    Re: Guide til udebaneture dette forår.

    Ja, jeg må jo nok indrømme at jeg er ret lokalkendt i Horsens, så jeg vil lige give en hjælpende hånd.

    Som Ace skriver er der masser af beværtninger på hovedgaden, Søndergade, som for øvrigt blærer sig af at være Danmarks bredeste, og de tilstødende sidegader. MEN jeg har flere gange taget mig selv i at tænke når jeg har købt en fadøl, at jeg med de priser lige så godt kunne have siddet på Nyhavn, og det er altså en trist tanke, når man nu er i Horsens. Ace's forslag er dog i den billige ende, og som en lille kuriositet kan jeg fortælle at baglokalet er formet som en skibsside og det faste klientel leder unægteligt også tankerne hen på spritstive sømænd fra 1800'tallet.

    Af andre gode steder kan jeg nævne:

    Long John, som er lige så forfærdeligt som det lyder, men de har måske udendørs "servering" og køber man elefantøl får man et anerkendende nik af det faste inventar.

    Café den Gyldne Hest som har forfærdeligt mange forskellige øl, men er meget småt. Det ligger dog i en hyggelig lille gade hvor der også er et par andre små værtshuse.

    Café Corfitz som ligger lige midt på Søndergade, har et stort udendørsområde på selve gaden og serverer det gængse Cafémad. De sporter dog de føromtalte Nyhavnpriser.

    Har man mere lyst til at sidde på en græsplæne med en poseøl og få lidt sol på sin hvide krop (og sneaks) anbefaler jeg klart Caroline Amalielund ved Horsens Kunstmuseum. Det er en hyggelig lille park og der er en Shell-tank strategisk godt placeret for bunden af bakken, samt et pølseskur og et pizzeria. Og som man kan se, er der ikke SÅ forfærdeligt langt til stadion i toppen af kortet, billedet er fra før det nye stadion, man skal sådan set bare gå op ad bakke ind til man er der.

    Jeg vil på det kraftigste anbefale at man holder sig VÆK fra Café Melson og Kom Tit (nej vel?). Det er steder hvor byens knapt så søde børn opholder sig og det er at bede om en røvfuld at gå der ind. DETTE VAR IKKE EN ANBEFALING!!!!!

    Om Horsens stadion og udebaneafsnit kan jeg sige at da jeg var der, hvilket var før Vestegnens Stolthed af Pyromaner og Voldsmænd var på besøg, var det ganske udemærket. Tribunen er meget stejl, hvilket godt kan være farligt i en tihestes, men udsynet er godt. Jeg kan desuden slet ikke genkende at vagterne skule være specielt dumme eller voldelige, de var alle søde og rare over for os.

    Håber alle får en god tur.

    Mvh. Puma
    Sidst redigeret af Puma : 24.04.09 kl. 10:10
    Pabres 00:11
    Pema ved mere end man skulle tro ved første øjekast, som hvis man ser en dværg man har lyst til at tæve, og han så kan 16 forskellige slags kampsport.

    caro 00:12
    Pummie er zyg nok!
    Puma's Avatar

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    48

    Re: Guide til udebaneture dette forår.

    ›Har man mere lyst til at sidde på en græsplæne med en poseøl og
    ›få lidt sol på sin hvide krop (og sneaks) anbefaler jeg klart Caroline Amalielund

    Hvad med solen,når man står på udebaneafsnittet,er den til at få øje på??
    Både i Århus og i Nordsjælland,var det altså en fornøjelse at stå i solen hele kampen,på trods af resultatet i Århus!!

    ›Håber alle får en god tur.

    Håber jeg også vi får ;-)

    Hislen Johnfc.

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Guide til udebaneture dette forår.

    ›Hvad med solen,når man står på udebaneafsnittet,er den til at få øje på??
    ›Både i Århus og i Nordsjælland,var det altså en fornøjelse at stå
    ›i solen hele kampen,på trods af resultatet i Århus!!



    Der er desværre ingen sol, som skinner på AWAY-afsnittet i Horsens :-(
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. TV-guide til EM!
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 28.06.08, 22:13
  2. Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.04.08, 07:43
  3. Københavnernes guide til København
    By Sokken in forum Diverse
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 03.06.05, 20:06
  4. guide til superligaen
    By yunus in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 09.03.04, 16:03

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •