Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 28

Emner: Optakt - Kamptråd: F.C. København - OB

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    98

    Optakt - Kamptråd: F.C. København - OB

    Efter lørdagens afsluttende træning udtog cheftræner Ståle Solbakken 17 spillere til søndagens topkamp i PARKEN mod Odense Boldklub. Desværre må der ses bort fra anfører Ulrik Laursen og midtbanespiller Thomas Kristensen. Førstnævnte har pådraget sig en forstrækning i baglåret, mens TK skal opereres i knæet, og er ukampdygtig i nogle uger.

    Derudover har Peter Larsson karantæne efter det røde kort svenskeren fik i sidste weekend mod Esbjerg. Til gengæld er Mikael Antonsson klar igen ovenpå sin skade.

    Den 17 mand store trup ser således ud:

    1. Jesper Christiansen
    2. Zdenek Pospech
    3. Niclas Jensen
    4. Hjalte Nørregaard
    7. Ailton Almeida
    8. William Kvist
    9. Morten Nordstrand
    10. Jesper Grønkjær
    11. Cesar Santin
    13. Atiba Hutchinson
    14. Dame N'Doye
    15. Mikael Antonsson
    17. Oscar Wendt
    20. Martin Vingaard
    21. Johan Wiland
    24. Libor Sionko
    25. Mathias Zanka Jørgensen


    Mit bud på en start 11´
    Christiansen
    Pospech - Zanka - Antonsson - Wendt
    Sionko - Kvist - Nørregaard - Hutchinson
    Santin - N´doye
    Anders Hørsholt: "PS. Derby nævnes ofte som kampen om København i medierne. Helt forkert. Vi ER København. Brøndby er fra vestegnen (eller ”VSTGN”, som de vist staver det derude)."
    Fck-fan's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:
    HPD

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    1,398

    Re: Optakt - Kamptråd: F.C. København - OB


    ›Mit bud på en start 11´
    ›Christiansen
    ›Pospech - Zanka - Antonsson - Wendt
    ›Sionko - Kvist - Nørregaard - Hutchinson
    ›Santin - N´doye

    Jeg håber dog ikke på dette.

    Men istedet...

    ›Christiansen
    ›Pospech - Zanka - Antonsson - Wendt
    ›Sionko - Nørregaard - Hutchinson - Grønkjær
    ›Santin - Ailton

    Mvh Thomas
    Bær over med mig jeg bor på VESTEGNEN.....!
    King Glostrup's Avatar

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    246

    Re: Optakt - Kamptråd: F.C. København - OB

    jeg kunne nu godt tænke mig at se denne

    Christiansen
    Pospech - Zanka - Antonsson - Wendt
    Sionko - Nørregaard - Vingaard - Hutchinson
    Santin - Ailton

    vi må huske grønkjær ikke er helt på toppen endnu til en hel kamp.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    376

    Re: Optakt - Kamptråd: F.C. København - OB

    tror han stiller sådan her op (desværre)

    Christiansen
    Pospech - Zanka - Antonsson - Wendt
    Hutchinson - Kvist - Nørregaard - vingaard
    Santin - N´doye

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Optakt - Kamptråd: F.C. København - OB

    Jeg tror, at Ståle rykker Hutch ind på midten i stedet for TK ligesom vi har set i kampene når Hjalte eller TK er gået ud. I stedet tror jeg Vingaard og Sionko starter på kanterne. Grønkjær er nok ikke helt klar endnu.
    Midterforsvaret giver sig selv.
    I angrebet tror jeg Santin er en sikker starter, men om Nord får chancen eller Ståle vælger N'Doye er for mig lidt usikkert. Tror dog på en chance til Nord og sikkerhed for Santin.

    Opstillingen vil således være

    JC
    Pospech - Zanka - Antonsson - Wendt
    Sionko - Hjalte - Hutch - Vingaard
    Santin - Nord

  10. De følgende 8 brugere er enige:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Optakt - Kamptråd: F.C. København - OB

    Hvad Nordstrand har gjort (eller ikke gjort) for at spille sig af holdet i en sådan grad aner jeg ikke, men jeg tror efterhånden Ståle er moden til at prøve ham af igen. Om en OB-kamp er den rigtige anledning er nok mere tvivlsomt.

    Med Sionkos (i mine øjne) meget anonyme præstation i sidste kamp ville det glæde mig at se denne offensive opstilling:

    JC
    Posbech - Zanka - Antonsson - Wendt
    Santin - Hjalte - Hutch - Vingaard
    Nord - N'Doye

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    98

    Re: Optakt - Kamptråd: F.C. København - OB

    ››
    ››Mit bud på en start 11´
    ››Christiansen
    ››Pospech - Zanka - Antonsson - Wendt
    ››Sionko - Kvist - Nørregaard - Hutchinson
    ››Santin - N´doye

    ›Jeg håber dog ikke på dette.

    ›Men istedet...

    ››Christiansen
    ››Pospech - Zanka - Antonsson - Wendt
    ››Sionko - Nørregaard - Hutchinson - Grønkjær
    ››Santin - Ailton

    ›Mvh Thomas

    Den jeg skrev er heller ikke den jeg håber på men den jeg tror ståle vælger. Jeg håber på en startopstilling alá den du nævner. Dog tror jeg Vingaard starter inde i stedet for Grønkjær. Han får så 2. Halvleg.
    Sidst redigeret af Fck-fan : 21.03.09 kl. 23:18
    Anders Hørsholt: "PS. Derby nævnes ofte som kampen om København i medierne. Helt forkert. Vi ER København. Brøndby er fra vestegnen (eller ”VSTGN”, som de vist staver det derude)."
    Fck-fan's Avatar

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Optakt - Kamptråd: F.C. København - OB

    Er desværre syg så jeg er sparet for at stå på lægterne og bande og svovle af kampen. Så jeg gør det herhjemme fra istedet, og jeg er fandeme snart ved at blive alt for frustreret over at se FCK-kampe.

    Holdet spiller som helhed ganske fint, men i stort set hver kamp er der nogen der fucker det op i sådan en grad at det går helt galt. Efter denne halvleg mener jeg ikke længere man kan forsvare Ailton. Han spiller som jeg altid har kunne genkende det. Ja han er enormt god teknisk, men jeg siger det igen: Det gør ikke nødvendigvis én til en god fodboldspiller! Yes, han har kunne afdrible et par enkelte spillere i kampen, og fik lagt op til Kvists store chance. Men ellers har der ikke været meget spektakulært. Han er hurtig og teknisk, meget, men hvis man kun kan score de heldige mål skal man edderfuckme ikke starte på bekostning af andre spillere! Seriøst hvad sker der for manden?! Hjalte laver en mesterlig aflevering til Santin, der laver et mesterligt løb, efterfulgt af en mesterlig hælaflevering til en helt fri Ailton i feltet. Og så brænder han gudhjælpemig! Ydermere så laver han gang på gang boldtab, står lige et par meter forkert i forhold til sine medspillere og afleverer besværlige bolde. Han har absolut intet overblik og koster altså mere end han gavner på et hold! Bænken!

    Jeg antager at Kvist er valgt over Sionko fordi han trækker bedre/mere ind i banen? Stadig et forkert valg. Kvist spiller som en forvirret dreng og virker ikke som at han har særlig meget styr på hvad der i det hele taget foregår. Smid et par dårlige indlæg oven i hatten og så har du en dårlig præstation.

    Og hvad fanden er det for en forbandelse der hviler over FCK? Uanset hvor kompetente vores midterforsvarer er, så skal én af de to valgte bare lave fejl? Det har ikke været så fatalt, men Antonsson, som jeg har udnævnt til vores mest pålidlige, har lavet et par fejl. Normalt er det Laursen, men sidst da han spillede bravt, så var det Larsson der fuckede op ganske meget. Besynderligt -_-

    Bortset fra det spiller vi meget nydeligt. Atiba på midten virker godt sammen med Hjalte (som altså ér god nok til FCK... Lad nu manden være bare fordi han ikke render rundt og laver Ronaldinho-finter). Santin er sexet, Grønkjær er fin-fin, Pospech spiller klogt, osv osv...

    Ja det er kun 1. halvleg og den er vidst startet nu, men jeg håber fandme at Ståle laver nogle fornuftige valg (Nord + Sionko ind, Ailton + Kvist herut).

    EDIT: Når man snakker om lorten så stinker den værst. For fanden Kvist!

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Optakt - Kamptråd: F.C. København - OB

    Et par ting der står klart efter dagens kamp, Atiba skal spille centralt, Nordstrand står foran Ailton og N'Doye i angrebskøen og Kvist bliver aldrig mere end middelmådig...
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  15. De følgende 15 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Optakt - Kamptråd: F.C. København - OB

    ›Et par ting der står klart efter dagens kamp, Atiba skal spille
    ›centralt, Nordstrand står foran Ailton og N'Doye i angrebskøen og
    ›Kvist bliver aldrig mere end middelmådig...

    Enig, synes dog Ailton gør det fint, skal dog helt klart score.


  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    5

    Re: Optakt - Kamptråd: F.C. København - OB

    Geialt "comeback" af Nord.. Hele holdet spiller en rigtig fin kamp. Og at se Grønkjær drive gæk med OB forsvaret igennem alle 90 min. er noget man har savnet gevaldigt al den tid han har været ude.

  18. De følgende 9 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    248

    Re: Optakt - Kamptråd: F.C. København - OB

    ›Et par ting der står klart efter dagens kamp, Atiba skal spille
    ›centralt, Nordstrand står foran Ailton og N'Doye i angrebskøen og
    ›Kvist bliver aldrig mere end middelmådig...

    Syntes Atiba spiller en rigtig god kamp idag, længes siden jeg har været så tilfreds med Atiba´s indsagt. Gid han ALDRIG bliver rykket ud på kanten. Den mand er IKKE kant spiller
    ~ Kun døde fisk flyder med strømmen ~

    Skal I bruge et mål, siger du?? Et vigtigt et?`Bare rolig: Vi sender Allbäck, han scorer altid, når det kræves.

  20. De følgende 13 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    91

    Re: Optakt - Kamptråd: F.C. København - OB

    ››Et par ting der står klart efter dagens kamp, Atiba skal spille
    ››centralt, Nordstrand står foran Ailton og N'Doye i angrebskøen og
    ››Kvist bliver aldrig mere end middelmådig...

    ›Syntes Atiba spiller en rigtig god kamp idag, længes siden jeg
    ›har været så tilfreds med Atiba´s indsagt. Gid han ALDRIG bliver
    ›rykket ud på kanten. Den mand er IKKE kant spiller

    er meget enige, og lad os håbe kvist er rykket længere væk fra holdet, han løber og tænker for langsomt.
    Jan FCKFC-5292
    Succes is temporary - Loyalty is forever
    gør drenge til mænd, og mænd til drenge

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Optakt - Kamptråd: F.C. København - OB

    Bedste københavnere i dag var uden sammenligning Atiba, Grønkjær og Hjalte. Herligt at se Grønkjær folde sig ud i 90 minutter - det kan blive afgørende i kampen om mesterskabet. Man havde jo næsten glemt, hvor suveræn han egentlig er i den danske liga.

    Atiba mistede vist ikke en bold i de første 89 minutter af kampen, arbejder hårdt defensivt, scorer et fremragende mål og gør i det hele taget det rigtige i langt de fleste situationer. Det er selvfølgelig synd for TK, at han er blevet skadet, men det giver da mig og alle andre, der har skreget på Atiba centralt, muligheden for at se Hutch, hvor han nu engang er bedst. Jeg har aldrig forstået, hvorfor Ståle ikke vil eller tør bruge ham der. Han løber vel 50% længere end TK på en kamp og deltager konstant i spillet. Det eneste, han ikke kan, er at slå præcise, lange afleveringer ned i frimærkerne, men da vi alligevel sjældent spiller med deciderede winger, der søger til baglinjen, kan det jo være lige meget.

    Hjalte spillede med større overskud end længe set og gik til den i nærkampene. Sammen med Atiba lukkede han helt ned for OB's midtbane, og havde det ikke været for dommerens håbløst mange tynde frispark, var "superstjernen" Djemba-Djemba blevet udstillet endnu mere end tilfældet var.

    Det negative: Kvist. Ak, manden er jo gået totalt i stå. Han får en assist i dag, men desværre i den forkerte ende. Jeg har altid haft lidt svært ved at tage automatpilotkritikken af Atibas boldvarmeri seriøst, især fra folk der forsvarer Kvist. Han formår jo at trække ALT tempo ud af spillet, når han løber ind i en blindgyde og drejer lidt rundt om sig selv. Ali-ali-ali-alibi... Kvist bør få spilletid som back, når Pospech er i karantæne (han er jo heldigvis aldrig skadet) og på midten i pokalkampe som mod Nordvest, men ellers kun til nøds.

    Ailton og Cesar skuffer i dag. De virker lidt modløse, og mon ikke Ailton får lov at varme bænk fra næste kamp? Santin har dog bestemt heller ikke imponeret de sidste to kampe, og bortset fra den smarte hælaflevering satte han ikke mange fødder rigtigt.

    Alt i alt en god og underholdende kamp, som med lidt skarpere angribere på vores side ikke havde behøvet også at blive spændende.
    HIC SUNT LEONES

  23. De følgende 14 brugere er enige:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Optakt - Kamptråd: F.C. København - OB

    Nå hvad er tankerne så på startopstillingen, og hvad gør vi ved Ståle hvis han stadig laver nogle mærkværdige beslutninger? Evt nogen der ved hvor han bor? Teehee

    Nå anywho. Vi har stadig 4 midterforsvarer, alle der kan starte forsvarligt. Jeg er ret sikker på at Ståles foretrukne må være Antonsson + Laursen. Jeg selv er enig I Antonsson men har virkelig svært ved den sidste. Laursen er jeg personligt ikke så glad for, men han spillede enormt godt mod EfB. Han er rutineret og kølig men har en tendens til at lave mange fejl. Zanka er ung og urutineret, men stadig en dygtigt forsvarer og et talent der burde plejes. Han er hurtigere end dinoLaur. Og sidst men ikke mindst Larsson. Startede stærkt, men var enormt skuffende i første kamp efter skaden. Dog kan man ikke afskrive spillere på enkelte kampe og han skal gerne have en chance mere... Men skal det ske på bekostning af Laursen og Zanka? Det er jo ffs. ligefør at småskader i forsvaret er mere end velkomne så vi kan se hvem der formår at spille bedst, men alligevel så er det ikke sundt ikke at have to faste i den centrale bagkæde. Jeg holder på Laursen sæsonen ud. desværre :P

    Midten: For mig er der ingen tvivl. Grønkjær-Hutch-Hjalte-Sionko <- Jeg synes Ståle har udvist elendig beslutsomhed mht. midtbanen. Jeg har siden starten af foråret efterlyst denne midtbane (dog med Vingaard inde og Grønkjær som indskifter grundet form) og ENDELIG så vi den... Eller næsten :P Jeg kan slet ikke forstå at Kvist kunne starte, specielt ikke med Sionkos fantastiske halvleg imod EfB. Grønkjær+Sionko på kanterne med Vingaard som den fantastiske energiske indskifter der kan komme ind og afgøre kampe. Hutchinson og Hjalte ser ud til at være en virkelig farlig duo der har rigtig godt styr på midten sammen. Jeg synes også klart at Hjalte udviste en kynisk og kølighed i sit spil i dag og fik vidst bevist én gang for alle at, jo han kan godt lave gode dybe spilninger. TK indskiftes hvis man skal stå lidt stærkere og evt. mere defensivt. Kvist er bare joker, da han jo kan spille over det hele. Hans evner rækker til at være indskifter ind i mellem, men ikke til at han starter på bekostning af de talenter vi har. Jeg synes at førnævnte start-midtbane helt klart er den mest dynamiske og farligste midt i hele SASen!

    Angrebet: Uha... Hvis i vil høre mine meninger om Ailtons startpladser så læs mit tidligere indlæg. Santin+Nordstrand burde starte. N'doye starter istedet for Nord alt efter modstanderen. Jeg går ind for at alle får lov at vise deres værd i en retfærdig tidsperiode. Ailton har fået sin nu, har været acceptabel ind i mellem, men overordnet skuffende (jeg ved at mange er uenige, men det er min mening). Uanset om man er enig eller ej, burde man kunne nikke genkendende til at han ikke bør starte foran holdets og SASens topscorer! Dog går jeg fuldt ud ind for at han stadig skiftes ind regelmæssigt så man hele tiden kan holde sig ajour med hans udvikling. Han har trods alt taget et par skridt i den rigtige retning.

    Min opstilling:

    ---------------Christiansen--------------

    Pospech---Antonsson---Laursen---Wendt

    Sionko---Nørregaard--Hutchinson---Grønk

    ----------Nordstrand---Santin-----------

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakt- og kamptråd: Silkeborg - FC København 9. maj 2010
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 09.05.10, 19:09
  2. Optakt: FC Midtjylland - F.C. København
    By Hjaltees#1 in forum De korte linier
    Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 19.04.10, 11:54
  3. Optakt - kamptråd FCK - HB Køge
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 29.07.09, 12:53
  4. Optakt - kamptråd F.C. København - EfB
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 53
    Sidste Meddelelse: 20.03.09, 19:24
  5. Optakt- og kamptråd Randers FC AWAY
    By Togo in forum De korte linier
    Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 09.03.09, 22:48

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •