Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 29

Emner: Brian Nielsens kast - karantæne?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    486

    Brian Nielsens kast - karantæne?

    som de fleste nok kan huske så var brian nielsen så "smart" at kaste noget fra en creperulle/konfettirulle tilbage ved et hjørnespark..

    burde det egentlig give karentæne ligesom det gjorde for drogba i Prem. Leg. jeg kan slet ikke huske en lignende episode i dansk fodbold før. Er der nogen som kender reglerne nærmere og om det kan give karentæne?

    Lidt artikler om episoden:

    http://sporten.tv2.dk/fodbold/articl...-21680751.html

    http://www.onside.dk/node/30847

    personligt mener jeg i hvert fald at hvis reglerne i dk er de samme som i england, så er der vel ikke så meget og snakke om, så skal han have karentæne, det undrer mig bare der ikke er nogle interviews med nogen fra DBU om det endnu, men det kommer der vel senere i dag...

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: brian nielsens kast, karentæne?

    Helt ærlig, han er lidt af en gade dreng som han selv sagde og når man ser hans kast er det et blødt kast i en høj blød bue.

    Hvis dette skal give karantæne så skal Holmen fra de unævnlige have 10 dage for sit spart, men dommeren har nok set det hele og han slipper.


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: brian nielsens kast, karentæne?

    ›som de fleste nok kan huske så var brian nielsen så
    ›"smart" at kaste noget fra en creperulle/konfettirulle
    ›tilbage ved et hjørnespark..

    ›burde det egentlig give karentæne ligesom det gjorde for drogba i
    ›Prem. Leg. jeg kan slet ikke huske en lignende episode i dansk
    ›fodbold før. Er der nogen som kender reglerne nærmere og om det
    ›kan give karentæne?

    ›Lidt artikler om episoden:

    http://sporten.tv2.dk/fodbold/articl...-21680751.html

    http://www.onside.dk/node/30847

    ›personligt mener jeg i hvert fald at hvis reglerne i dk er de
    ›samme som i england, så er der vel ikke så meget og snakke om, så
    ›skal han have karentæne, det undrer mig bare der ikke er nogle
    ›interviews med nogen fra DBU om det endnu, men det kommer der vel
    ›senere i dag...


    Hvis det der blev kastet på banen var 'lovligt' (fx creperuller) så er det vel også ok at kaste det den anden vej.

    Jeg kan ikke se et problem medmindre det var fx en mønt eller andre ting, der ikke må kastes på banen...
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    169

    Re: brian nielsens kast, karentæne?

    Nej nu skal vi jo også passe på ikke at gå i for små sko. Der er altså forskel på at tyre en mønt tilbage på tribunerne eller at kaste et stykke pap i en høj blød bue derop. Jeg synes det er fint at der piftes af ham resten af kampen - det er en del af spillet og det må man acceptere når man tiltrækker sig opmærksomhed som han gør.

    Skulle der ageres i forhold til Brian Nielsen må det være nok at opfordre ham til fremover blot at kaste ting ud over sidelinjen og ikke op på tribunerne.

    Til gengæld så jeg ikke hvad der gik forud for episoden. Var denne crepesrulle en rest fra indløbet eller blev den rent faktisk kastet efter ham i forbindelse med dette hjørnespark? I mine øjne er det et vigtigt spørgsmål at stille, for hvis det sidste er tilfældet bør FCK promte straffes med en mærkbar bøde ligesom synderen også skal findes og straffes. Vi må og skal lære at det ALDRIG er ok at kaste ting efter spillerne. (Heller ikke midtberpappet i crepesrullerne!)

    Derfor har jeg det også lidt svært ved Drogba-sagen. Javel manden skal da have en karantæne for at smide en mønt tilbage i hovedet på publikum, men vi skal altså huske på at det ikke er en mønt han selv havde medbragt, men tværtimod en som først var blevet kastet imod ham.
    Uden at dette retfærdiggør hans handling kan jeg godt forstå den frustration der rammer ham idet han opdager at der skydes til måls efter ham med så farligt et våben som en mønt rent faktisk er. Spillere skal ALDRIG acceptere en sådan behandling på noget fodboldstadion.

    Umiddelbart synes jeg dog Brian Nielsen sagen er kørt lige rigeligt op. Det gav publikum en anledning til at være på nakken af manden under hele kampen og det er da god lir - og lad os så passe på med ikke at gøre en fjer til ti høns.
    Sidst redigeret af Tubsy : 14.04.09 kl. 12:13


  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    890

    Re: brian nielsens kast, karentæne?

    Står på den del af tribunen, og der var vist ingen tvivl om at benævnte creperulle (?) var kastet med den hensigt at ramme Brian Nielsen. Istedet for at snakke om karantæne til Vejlespilleren (det var dumt af ham - han burde ha afleveret creperullen til liniedommeren der stod lige ved siden af) burde man ha undersøgt hvem der kastede den, og smidt personen ud.
    "Han er hamrende dygtig, og det er noget af en præstation at få skabt en fankultur omkring noget, der reelt er et kunstprodukt." - Sagt om Flemming Østergaard

  6. De følgende 9 brugere er enige:

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    803

    Re: brian nielsens kast, karentæne?

    Personligt mener jeg ikke han skal have karantæne for det stunt der, ak det dumt gjort men ikke mere end det i min verden!

    Dog er det mig en kæmpe gåde at der idag allerede er sagt fra de lorte udvalg der kan give karantæner at der vist ikke rigtigt var noget at kigge på efter denne runde...
    hvad fanden sker der ? Holmens direkte spark på adam E fra horsens burde give 2-3 dages karantæne, men det virker som om Bif spillerne er de ENESTE der må gå og hævne sig, tænker at fanerud tidligere på sæsonen også slap for straf efter et spark ala holmens...

    tragisk dårligt udvalg!!!
    URBAN TIL BENET - MEN DERFOR KAN MAN GODT VÆRE MEDLEM AF FCKFC !

    MELD DIG IND I FCKFC - DE GØR FORSKELLEN I DAGLIGDAGEN !

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: brian nielsens kast, karantæne?

    Det ville være latterligt at stikke ham karantæne for det. Jeg synes der skal tages udgangspunkt i hvorvidt han kan skade en tilskuer eller ej. Hvis nu det havde været et hårdt projektil som en mønt eller en brøndbytelefon så ville der ikke være tvivl da det kan gøre... Ondt... Velsagtens.

    Næh, han skal lige have en røffel/lillebitte bøde/1 strafpoint - eller noget i dén dúr, af formalitet for at understrege at det ikke er helt iorden.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    486

    Re: brian nielsens kast, karantæne?

    men nu tænkte jeg også mere på hvad reglerne helt præcist siger. DBU har i hvert fald nu sagt de kigger på sagen:

    http://www.bold.dk/nyt/Disciplinaeru...eret-papirkast

    men det irreterer mig virkelig at der ikke er nogle klare regler omkring det, så der slet ikke var så meget at snakke om...

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    206

    Re: brian nielsens kast, karantæne?

    Hvis Brian Nielsen skal have karantæne, så skal vi spille uden tilskuere, det er vel kun fair.. ;)
    6

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    291

    Re: brian nielsens kast, karantæne?

    ›Det ville være latterligt at stikke ham karantæne for det. Jeg
    ›synes der skal tages udgangspunkt i hvorvidt han kan skade en
    ›tilskuer eller ej. Hvis nu det havde været et hårdt projektil som
    ›en mønt eller en brøndbytelefon så ville der ikke være tvivl da
    ›det kan gøre... Ondt... Velsagtens.

    ›Næh, han skal lige have en røffel/lillebitte bøde/1 strafpoint -
    ›eller noget i dén dúr, af formalitet for at understrege at det
    ›ikke er helt iorden.

    Jeg synes ikke man skal tage udgangspunkt i hvorvidt man kan skade eller ej, så går der for meget definition i den. Man skal vel bare have klare nogle regler for om det er iorden kaste tilbage.
    Det jo lige så meget signal værdien i han kaster noget ud mod tilskuerne, om det så var en cykel, mønt, telefon eller creprulle, så er det noget der er med til at ophidse tilskuerne.

  14. #11
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: brian nielsens kast, karantæne?

    Man skal dog ikke udelukke at pappet kan være kommet fra udenfor stadion.

    Og det skal heller ikke udelukkes at Brian Nielsen kastede pappet hele vejen ud fra stadion. (TV billeder skal man ikke stole på!)

    ;)

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    459

    Re: Brian Nielsens kast - karantæne?

    Sjovt nok ser det ikke ud til at Holmen´s hævnagt, der var til direkte rødt, bliver taget op af udvalget

    Som Gravhunden sagde : Jeg giver ikke fem potter pis for det udvalg!

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: brian nielsens kast, karentæne?

    ›Hvis det der blev kastet på banen var 'lovligt' (fx creperuller)
    ›så er det vel også ok at kaste det den anden vej.


    Nu har jeg ikke set episoden på TV, men fra hvor jeg sad så det ud som om han kastede den hårdt ud imod publikum, og altså med fare for at nogen omend uopmærksomme kunne få den i hovedet. Det ville naturligvis være uacceptabelt og bør udløse karantæne, men er tilfældet som nogen skriver at der var et blødt kast ikke længere end lige op over banderne, så ville det være latterligt hvis der skete noget.

    Jf Johnny Rune var det dog efter hans opfattelse mest det sidste, så jeg tvivler på det kommer til at betyde noget.


    Jeg morer mig mere over at han kalder sig selv for en gadedreng, når han mere end alt andet oser af wannabeoverklasseløg.

    Og han er da ganske vist også fra Herlev.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    565

    Re: brian nielsens kast, karentæne?

    ›Nu har jeg ikke set episoden på TV, men fra hvor jeg sad så det
    ›ud som om han kastede den hårdt ud imod publikum, og altså med
    ›fare for at nogen omend uopmærksomme kunne få den i hovedet. Det
    ›ville naturligvis være uacceptabelt og bør udløse karantæne, men
    ›er tilfældet som nogen skriver at der var et blødt kast ikke
    ›længere end lige op over banderne, så ville det være latterligt
    ›hvis der skete noget.

    Midt fra NC(C6) kunne jeg observere "genstanden" flyve op på NC i en blød bue.
    .
    Ståle. Tak for :
    Guld : 2006, 2007, 2009, 2010, 2011, 2013 og 2016
    Pokalen : 2009, 2012, 2015, 2016
    RL : 2006
    .
    Backe...Du er Gud! Tak for :
    Guld : 2003, 2004, 2006
    Sølv : 2002, 2005
    Pokalen : 2004
    RL : 2005, 2006
    http://www.fctrekanten.dk

  21. Den følgende bruger er enig i dette:
    PLB

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: brian nielsens kast, karantæne?

    ›Tror du ikke han er ironisk mht det med håret? Sådan
    ›"hører" jeg hans udtalelse. Hvis ikke, vil jeg give dig
    ›ret i at han ikke er for begavet. Synes nu stadig han er en
    ›interessant spiller, der både kan og vil noget med en bold. Og
    ›dette på en plads, der til tider kan være svær at besætte.

    Jeg kan da på ingen måde læse ud fra citatet, om manden er ironisk. Jeg forholder mig til, at han siger, at det tit går ud over langhårede spillere og ikke forholder sig til, at han har kastet noget ud på tribunen.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 134
    Sidste Meddelelse: 28.10.06, 14:28
  2. David Nielsens indsats
    By nivlaps in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 26.05.04, 00:39
  3. "Svinet" til Brian Steen Nielsen - bør have karantæne
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 06.04.04, 18:12
  4. DBU behandler kast som en disciplinærsag
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 13.11.03, 15:04

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •