Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 61

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    98

    Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland

    Ståle Solbakken har udtaget truppen til onsdagskampen mod FC Midtjylland, og den består af samme 18 spillere, som i søndags var i Århus. Zdenek Pospech har fortsat lidt småproblemer i lysken og sidder derfor over igen. Dermed ser truppen således ud:

    1. Jesper Christiansen
    3. Niclas Jensen
    4. Hjalte Nørregaard
    5. Ulrik Laursen
    7. Ailton Almeida
    8. William Kvist
    9. Morten Nordstrand
    10. Jesper Grønkjær
    11. Cesar Santin
    13. Atiba Hutchinson
    14. Dame N’Doye
    15. Mikael Antonsson
    16. Thomas Kristensen
    17. Oscar Wendt
    20. Martin Vingaard
    21. Johan Wiland
    24. Libor Sionko
    25. Mathias Zanka Jørgensen
    Anders Hørsholt: "PS. Derby nævnes ofte som kampen om København i medierne. Helt forkert. Vi ER København. Brøndby er fra vestegnen (eller ”VSTGN”, som de vist staver det derude)."
    Fck-fan's Avatar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland

    ›Zdenek Pospech har fortsat lidt småproblemer i
    ›lysken og sidder derfor over igen.

    Ak, det bliver formentlig den afgørende forskel på tre og et point i morgen :-(
    Når vi kommer bagud, kan FCM bare lade Kvist få bolden, hvorefter resten af kampen går med, at han snurrer rundt om sig selv i pensionisttempo for så at aflevere tilbage til JC. I sidste minut får han den geniale ide at slå en lang aflevering fremad banen, som en af jydernes kroatiske forsvarsspillere header i eget net til 1-1. Vent og se!!1
    HIC SUNT LEONES

  3. De følgende 9 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009
    Indlæg
    14

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland

    Jeg så dette komme for lang tid siden. Når man har en spiller (Pospech) der spiller rigtigt mange kamp fra start og man ikke bruger den anden person man har til pladsen udover 2. div kamp og så to kampe igennem et år...

    Og så bruger man Kvist som backup til pladsen i stedet... en spiller som har sagt at han kun vil spille midtbane, men går nu ned på pladsen for holdet skyld. Jeg synes de burde have brugt Danni mere end de har jeg gjort nu.. For så ville man kunne bruge ham når sådan noget her sker.

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #4
    David_T er online nu Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland

    Nu har man jo brugt den anden person man har til pladsen. Vores tidligere danske landsholdsback har fået rigtig mange kampe, bare på en midtbane plads som han jo heldigvis også kan spille. Kun en af mange fordele ved en så alsidig spiller som Kvist, at vi ikke skal ud i at bruge en 19 årig spiller som endnu ikke har niveauet til at spille i ligaen.

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland

    Selvfølgelig skal Kvist da spille den back!! Der er ingen der kender noget til Danni Jensens niveau(bortset fra et middelmådigt indhop vs. et DS-hold), og selvom ung og egen avl altid lyder spændende for en fan, er der jo en grund til de ikke spiller.
    Der må ikke gå Fejzalluah(kan sgu ikke stave det navn) eller Mads Vesth i den... Forskellen på SAS og 2. Div er kollosal(som man ville have sagt det på Vestegnen...), og ud fra dette må man antage er der et godt stykke vej for Jensen...

    Zan

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    376

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland

    http://www.bold.dk/nyt/FCM-levnes-ik...ancer-i-Parken

    Lidt om dagens Kamp:

    Sæsonens første to opgør har begge budt på sejre til FCK, der på målscorerkontoen fører med 6-1. Statistisk har københavnerne da også været klart bedst, set ud fra stort set samtlige parametre, i de to første opgør.

    FCK tegner sig for 19 afslutninger i de to opgør, hvoraf 52,6 procent ramte kassen. Af FC Midtjyllands 12 afslutninger var det blot fire der ramte inden for målrammen, og et af disse forsøg, et hovedstød, røg altså ind bag Jesper Christiansen.
    Et kig i statistikken viser, at FCM meget vel kan se frem til endnu en kamp med få chancer. Midtjyderne er således fjerdedårligst i SAS Ligaen med blot 222 afslutninger i 25 kampe, mens FCK er næstbedst i samme kategori med 275 afslutninger.

    FC København skiller sig dog markant mere ud i den defensive kategori. Københavnerne har således tilladt 181 forsøg imod sig, hvilket gør dem klart bedst i den kategori. Næstbedst i kategorien er FC Midtjylland, som har tilladt 46 afslutninger mere end københavnerne.

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    1,010

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland

    Når vi kommer bagud, kan FCM bare lade Kvist få bolden
    Og dog. Som kuriosum har Kvisten garnet hele 3 gange i sæsonens første to ligakampe mod midtjyderne. Ganske gevaldigt for en mand der scorer så lidt.
    Karrierens allerførste notering kom også ovre i Herning i en Råjal-kamp. Total Ymlingsmodstander for ham, der altså ikke er noget helt tosset bet som målscorer i aften (eller noget).

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland

    Kunne det tænkes at zanka er med fra start idag på bekostning af anton? Ville egentlig hellere se ham istedet for Ulrik, men han kom jo ind istedet for anton i sidste kamp...

    Håber i hvertfald at ståle vil gøre mere brug af ham for det virker jo mere og mere som om Ulrik er på vej på pension (jf. hans udtalelser om karrieres efterår og stop på landsholdet.)

    Jeg mener også godt Santin kunne fortjene en pause ovenpå hans elendige kamp mod AGF og når man tænker på hvor kort snor vores andre angribere har, så kunne man godt prøve at starte med Ndoye eller Nordstrand idag.

    Men hvis han kan finde det samme gode samarbejde med Ailton som i kampen mod Vejle så er det også helt fint med mig at han starter inde, for der er ingen tvivl om at det er vores klart stærkeste angrebsformation i øjeblikket.

    Kunne egentlig også godt tænke mig at se mere til Vingaard. Jeg synes han gør det fremragende hver gang han er på banen og Grønkjær spiller alligevel kun godt i en enkelt halvleg af gangen i øjeblikket. Generelt mener jeg at Grønkjær har været en smule for egoistisk i sit spil på det seneste.

    Håber på følgende opstilling:

    JC
    Kvist Anton Zanka Wendt
    Sionko Hjalte Hutch Grønkjær
    Ailton Nord

    Regner dog med at se både Ulrik og Cesar i startformationen, men jeg er nu fortrøstningsfuld alligevel!;)

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    246

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland

    når jeg tænker tilbage på den seneste kamp mod Fcm
    er der kun 1 spiller jeg husker Ailton, han var helt fantastisk i denne kamp med 2 mål og et oplæg
    så jeg vil gerne se denne opstilling

    ---------jc----
    WK-Zanka-Dino-OW
    LS--- HN- -AH-- JG
    ------AA--Dame-

    tror dog ik på santin på bænken
    UL gider jeg ikke engang sætte på bænken.. alle ved det ikke sker..

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    64

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland

    Cesar Santin skal selvfølgelig starte inde sammen med Ailton - søndagens uheld kan ikke fortsætte og jeg er overbevist om, at de to nok skal få produceret et par kasser i aften.

    Dog er det ærgerligt, at Pospech fortsat må pausere, idet Kvist er langt fra at have tjekkens klasse som angrebsback.

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    265

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland

    Uanset hvad, så hedder de resterende kampe frem til 31.maj 2009 for FCKs vedkommende: VIND ELLER FORSVIND, hvis guldet skal hjem til hovedstaden. Det er dog forudsat samtidig med, at både Brøndby og Odense sætter point til, og gerne når vi skal møde Odense ude 13.maj og Brøndby hjemme 17.maj.


    Men tilbage til aftenens kamp så har jeg en stor bøn til FCK spillerne: Der må gerne scores mål, tak :-) ! Og jeg vil gerne citere fra Carøe & Det Fede Nets sang: "Hva' så FCK":

    "Hva' så FCK.
    Er det så i år vi napper guldet?
    Hva' så FCK.
    Er det så i år vi tager det hjem?"
    Casper the ghost

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    222

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland

    ›Uanset hvad, så hedder de resterende kampe frem til 31.maj 2009
    ›for FCKs vedkommende: VIND ELLER FORSVIND, hvis guldet skal hjem
    ›til hovedstaden. Det er dog forudsat samtidig med, at både
    ›Brøndby og Odense sætter point til, og gerne når vi skal møde
    ›Odense ude 13.maj og Brøndby hjemme 17.maj.



    Heldigvis smider enten OB eller BIF (eller begge) point i den kommende weekend.

    - Klaus
    Ingen angriber er så god, at han ikke kan få fiasko hos FCK.
    Qlawz's Avatar

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007
    Indlæg
    224

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland

    ›når jeg tænker tilbage på den seneste kamp mod Fcm
    ›er der kun 1 spiller jeg husker Ailton, han var helt fantastisk i
    ›denne kamp med 2 mål og et oplæg
    ›så jeg vil gerne se denne opstilling

    ›---------jc----
    ›WK-Zanka-Dino-OW
    ›LS--- HN- -AH-- JG
    ›------AA--Dame-

    ›tror dog ik på santin på bænken
    ›UL gider jeg ikke engang sætte på bænken.. alle ved det ikke sker..

    Så burde Nord starte også, han lagde op til Ailton begge gange i den seneste kamp mod FCM ;)

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    265

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland

    Hej Klaus. Godt observeret. Det glemte jeg helt i kampens hede. Tak fordi du mindede mig om det!
    Casper the ghost

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    750

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland

    Ifølge Ståle er der ingen der trænger til hvil. Dermed skulle der være genvalg oer hele linjen. Hvilket IMO er helt ok.

    Sort uheld og jysk svineheld skilte os og de 3 point.
    Fremtiden kommer af sig selv, det gør fremskridtet ikke!!

Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland - F.C. København
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 26.08.09, 20:45
  2. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29
  3. Optakts og kamptråd til FC Midtjylland - FCK
    By JRoos15 in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 19.11.08, 03:55
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 22.08.08, 18:45
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 09.04.08, 12:12

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •